![]() |
![]() |
#4202 link |
Integrated Amplifier
|
Ford Mondeo waar ik tijdje mee heb gereden had ook enkel Bluetooth voor spraak en niet voor muziek, dus het kàn wel... Maar ik vind het straf bij zo een recente auto. Ben je zeker dat uw Bluetooth ingesteld staat voor spraak & audio (meestal kun je dat aanvinken)?
![]() |
#4205 link |
Senior Member
|
Vorige week met een kameraad naar Mercedes geweest. Hij is een zelfstandige die een leasewagen zoekt voor de komende paar jaar.
Hij had zijn ogen laten vallen op een C350E Hybride Break, kwestie van een goede VAA met toch wat power. Nu hadden we beide verwacht als je zo een wagen neemt van basis prijs 55K dat er toch wat opties op zitten. Neen, die is echt kaal kaal 55K, best lollig. Bij Volvo heb je voor die prijs ook een hybride break met meer power en meer opties. Ook al blijven de basis prijzen voor hybrides heel duur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4206 link |
Senior Member
|
Ben ook stilletjes aan het zien naar een nieuwe leasebak. Mijn 320D M is bijna 4 jaar, en zit al ruim over zijn kilometers.
BMW 330E leek me zeer plezant, maar helaas is er nog geen regeling rond opladen in onze carpolicy voorzien, dus ga ik zelf mogen opdraaien voor de laadkosten thuis. De keuze gaat nu tussen een A4 3.0 TDI S-line quattro, of de nieuwe Q5 met wat 'standaardopties' zoals leder, navigatie, ... Of toch maar bij BMW blijven en eens naar de X3 kijken. Grotere modellen als een A6 of BMW 5 zeggen me maar weinig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4207 link |
Senior Member
|
Ik ben al een poos aan het rondkijken voor freelance te gaan.
Eerst beginnen met een 1-mans zaak om daarna als het goed gaat te gaan naar een BVBA. Als dat allemaal draait en bolt zoals het hoort ga ik als leasbak toch serieus denken over een hybride. Ik heb een collega die freelance is en die haalt toch een serieus voordeel uit een hybride wagen en ook mijn kameraad heeft het berekend en het is wel een mooi voordeel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4208 link | |
key forum member
|
Quote:
![]() |
![]() |
#4209 link |
Tleger waser
|
Life’s journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting ‘Holy shit…what a ride!’ ~Hunter S. Thompson Do not go gentle into that good night,
Old age should burn and rave at close of day; Rage, rage against the dying of the light. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4210 link |
key forum member
|
yup, want controle en toezicht zijn quasi onbestaande. je ziet enkel blauw wanneer er echt iets aan de hand is. in de USA zou ik het niet proberen, want daar wordt er veel strenger gepatrouilleerd. je moet al vrij snel voor de rechter verschijnen, en ze kunnen je een paar dagen in de bak draaien als ze dat echt willen.
de echte prioriteiten hier zijn flitsboetes, parkeerboetes en alles wat snel veel geld opbrengt
![]() |
#4215 link |
ministerial typist
|
ik moet mijn voorbanden vervangen (voorste Michelin Alpin 5 zijn afgesleten), en zou nu de zomer eraan komt ineens alle 4 de banden vervangen. Na wat opzoekwerk kwam ik uit tussen de keuze tussen de Primacy 3 (of een andere goede zomerband) en de Michelin Cross Climate +. Ik vroeg me af wat ik best zou doen, alle tips zijn welkom.
Op zich is de primacy of een andere goede zomerband geen verkeerde keuze (zie ANWB fiche), maar ik ben nu gewend om het hele jaar door met dezelfde banden te rijden (Alpin 5), en zie wat tegenop tegen het gedoe met de wissel van de banden. Maar voor de veiligheid zou ik het wel willen doen, al vraag ik me of het veiligheidsvoordeel opweegt tegen de nadelen. De meeste ritten die ik doe voor woon-werkverkeer zijn 's ochtends vroeg (7-8u) en 's avonds (18-20u), en voor de reis deze zomer naar Denemarken gaan we de grootste afstand wellicht 's nachts afleggen. Buiten in de hitte overdag waar je wel merkt dat er wat minder grip is, heb ik eigenlijk nog geen zomerbanden gemist, maar anderzijds heb ik er ook nog geen ervaring mee. Iets als een 4 seizoensbanden zoals de Cross Climate Plus zou een alternatief kunnen zijn, maar als je wat verder opzoekt presteren die putje zomer en putje winter niet zo goed. Het zijn ook de duurste banden, en de remafstanden in de zomer zouden tussen de prestaties van een winterband en een topzomerband liggen. Daarnaast is net een nieuw model gelanceerd (de cross climate plus) met betere wear, maar wel 100 euro per band. Alternatief voor dergelijke banden zouden ook goedkopere zomerbanden kunnen zijn met meer grip, zoals een Uniroyal RainExpert 3. Ook is net de Continental PremiumContact 6 gelanceerd (ook geen review beschikbaar) De wagen is een VW Passat Variant Bluemotion 2008. Concreet vraag ik me af wat ik best doe, nu zomerbanden erop leggen of gaan voor een alternatief dat wat meer allround goed presteert. Of maakt het eigenlijk allemaal niet zoveel uit ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4217 link |
key forum member
|
stap 1: zeggen waar je de auto voor gebruikt
los daarvan, ik vind 4seizoensbanden zever. rij nu al 5 jaar rond met een achterwielaandrijving op zomerbanden waarvan ABS en ASR uitgeschakeld staan, ook in de winter. je verstand er bij houden, en rijvaardigheden, zijn belangrijker dan de valse veiligheid van een band die net een paar meter stopt. modernere RWD dingen met ESP zijn ook bedrieglijk, mensen geven veel te veel gas op sneeuw terwijl ze niet beseffen dat een ESP lichtje constant hysterisch staat te knipperen. met genoeg kilometers en/of genoeg budget zou ik een aparte set velgen met winterbanden aanraden. met achterwielaandrijving kan het ook wel vrij snel een verschil maken.
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|