Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 10-03-2017, 12:20   #4201   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Je kan in Android per paired device instellen wat je deelt (Phone Audio - Media Audio - Message access - Contact sharing - ...)
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2017, 12:22   #4202   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Ford Mondeo waar ik tijdje mee heb gereden had ook enkel Bluetooth voor spraak en niet voor muziek, dus het kàn wel... Maar ik vind het straf bij zo een recente auto. Ben je zeker dat uw Bluetooth ingesteld staat voor spraak & audio (meestal kun je dat aanvinken)?
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2017, 12:39   #4203   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Bij mijn bluetooth instellingen staan twee opties bij MB bluetooth: Contacten delen en Toegang tot berichten.
Bij algemene bluetooth instellingen staat enkel naam wijzigen, bestanden tonen, vernieuwen en help.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2017, 12:53   #4204   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Omdat ik zo geen kabel heb én omdat ik geen idee had dat ik dat kon doen.
ah, cava. probleem opgelost dan.
Old 20-03-2017, 08:45   #4205   link
Lycas
Senior Member

Vorige week met een kameraad naar Mercedes geweest. Hij is een zelfstandige die een leasewagen zoekt voor de komende paar jaar.

Hij had zijn ogen laten vallen op een C350E Hybride Break, kwestie van een goede VAA met toch wat power.
Nu hadden we beide verwacht als je zo een wagen neemt van basis prijs 55K dat er toch wat opties op zitten. Neen, die is echt kaal kaal 55K, best lollig.

Bij Volvo heb je voor die prijs ook een hybride break met meer power en meer opties.
Ook al blijven de basis prijzen voor hybrides heel duur.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2017, 09:29   #4206   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Ben ook stilletjes aan het zien naar een nieuwe leasebak. Mijn 320D M is bijna 4 jaar, en zit al ruim over zijn kilometers.

BMW 330E leek me zeer plezant, maar helaas is er nog geen regeling rond opladen in onze carpolicy voorzien, dus ga ik zelf mogen opdraaien voor de laadkosten thuis.

De keuze gaat nu tussen een A4 3.0 TDI S-line quattro, of de nieuwe Q5 met wat 'standaardopties' zoals leder, navigatie, ... Of toch maar bij BMW blijven en eens naar de X3 kijken. Grotere modellen als een A6 of BMW 5 zeggen me maar weinig.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2017, 09:39   #4207   link
Lycas
Senior Member

Ik ben al een poos aan het rondkijken voor freelance te gaan.
Eerst beginnen met een 1-mans zaak om daarna als het goed gaat te gaan naar een BVBA.

Als dat allemaal draait en bolt zoals het hoort ga ik als leasbak toch serieus denken over een hybride. Ik heb een collega die freelance is en die haalt toch een serieus voordeel uit een hybride wagen en ook mijn kameraad heeft het berekend en het is wel een mooi voordeel.
Lycas is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2017, 00:20   #4208   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Rijden op gps, zes manoeuvres in plaats van drie én een vernieuwde rijopleiding vanaf oktober. Wie zijn rijbewijs wil halen, krijgt er gratis een hoop stress bij, maar ook een portefeuille die wat lichter aanvoelt. Het praktisch en theoretisch rijexamen wordt immers 123 euro duurder, een verplichte cursus voor ouders die hun dochter of zoon willen leren rijden, zal nog eens 20 euro extra kosten. Het is nog niet zeker of de prijzen van rijlessen ook zullen stijgen.
allez, kwestie van prioriteiten. intussen zitten de wegen vol haflblinde bejaarden die nooit een examen moesten doen, oostblokcrapuul dat zich geen bal aantrekt van wat er mag en niet mag, zatte kloten en bakken mensen die blijven rondrijden met het ene rijverbod na het andere.
Old 25-03-2017, 10:25   #4209   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
heb tijdens spitsuren nog zitten driften op dampoort ja =)
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2017, 14:36   #4210   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

yup, want controle en toezicht zijn quasi onbestaande. je ziet enkel blauw wanneer er echt iets aan de hand is. in de USA zou ik het niet proberen, want daar wordt er veel strenger gepatrouilleerd. je moet al vrij snel voor de rechter verschijnen, en ze kunnen je een paar dagen in de bak draaien als ze dat echt willen.
de echte prioriteiten hier zijn flitsboetes, parkeerboetes en alles wat snel veel geld opbrengt
Old 26-03-2017, 09:21   #4211   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Want als ze u niet pakken dan mag het.
Talos is online now   Reply With Quote
Old 30-03-2017, 13:27   #4212   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Want als ze u niet pakken dan mag het.
Hi, and welcome to Belgium.
DUR0N is online now   Reply With Quote
Old 31-03-2017, 21:27   #4213   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by DUR0N View Post
Hi, and welcome to Belgium.
Old 31-03-2017, 21:52   #4214   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Clipper is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2017, 10:22   #4215   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

ik moet mijn voorbanden vervangen (voorste Michelin Alpin 5 zijn afgesleten), en zou nu de zomer eraan komt ineens alle 4 de banden vervangen. Na wat opzoekwerk kwam ik uit tussen de keuze tussen de Primacy 3 (of een andere goede zomerband) en de Michelin Cross Climate +. Ik vroeg me af wat ik best zou doen, alle tips zijn welkom.

Op zich is de primacy of een andere goede zomerband geen verkeerde keuze (zie ANWB fiche), maar ik ben nu gewend om het hele jaar door met dezelfde banden te rijden (Alpin 5), en zie wat tegenop tegen het gedoe met de wissel van de banden. Maar voor de veiligheid zou ik het wel willen doen, al vraag ik me of het veiligheidsvoordeel opweegt tegen de nadelen. De meeste ritten die ik doe voor woon-werkverkeer zijn 's ochtends vroeg (7-8u) en 's avonds (18-20u), en voor de reis deze zomer naar Denemarken gaan we de grootste afstand wellicht 's nachts afleggen. Buiten in de hitte overdag waar je wel merkt dat er wat minder grip is, heb ik eigenlijk nog geen zomerbanden gemist, maar anderzijds heb ik er ook nog geen ervaring mee.

Iets als een 4 seizoensbanden zoals de Cross Climate Plus zou een alternatief kunnen zijn, maar als je wat verder opzoekt presteren die putje zomer en putje winter niet zo goed. Het zijn ook de duurste banden, en de remafstanden in de zomer zouden tussen de prestaties van een winterband en een topzomerband liggen. Daarnaast is net een nieuw model gelanceerd (de cross climate plus) met betere wear, maar wel 100 euro per band.

Alternatief voor dergelijke banden zouden ook goedkopere zomerbanden kunnen zijn met meer grip, zoals een Uniroyal RainExpert 3. Ook is net de Continental PremiumContact 6 gelanceerd (ook geen review beschikbaar)

De wagen is een VW Passat Variant Bluemotion 2008.

Concreet vraag ik me af wat ik best doe, nu zomerbanden erop leggen of gaan voor een alternatief dat wat meer allround goed presteert.
Of maakt het eigenlijk allemaal niet zoveel uit ?
Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Old 19-04-2017, 10:22   #4216   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

Dit is btw nog een interessant filmpje waarin de prestatieverschillen tussen zomer, winter, en allseasonbanden worden getoond (maar niet bij extreme temperaturen zoals vorst en hitte):

Old 19-04-2017, 11:34   #4217   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

stap 1: zeggen waar je de auto voor gebruikt

los daarvan, ik vind 4seizoensbanden zever. rij nu al 5 jaar rond met een achterwielaandrijving op zomerbanden waarvan ABS en ASR uitgeschakeld staan, ook in de winter. je verstand er bij houden, en rijvaardigheden, zijn belangrijker dan de valse veiligheid van een band die net een paar meter stopt. modernere RWD dingen met ESP zijn ook bedrieglijk, mensen geven veel te veel gas op sneeuw terwijl ze niet beseffen dat een ESP lichtje constant hysterisch staat te knipperen.

met genoeg kilometers en/of genoeg budget zou ik een aparte set velgen met winterbanden aanraden. met achterwielaandrijving kan het ook wel vrij snel een verschil maken.
Old 19-04-2017, 18:50   #4218   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

auto wordt gebruikt voor woon-werkverkeer, 50 km per dag (rest met trein), is voor de rest de gezinswagen (ongeveer 20-40.000 km per jaar)
Old 19-04-2017, 18:56   #4219   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

welke rest met de trein? uw inkopen?
frenzal is online now   Reply With Quote
Old 19-04-2017, 18:57   #4220   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Freddie Wasbak View Post
auto wordt gebruikt voor woon-werkverkeer, 50 km per dag (rest met trein), is voor de rest de gezinswagen (ongeveer 20-40.000 km per jaar)
is woon-werk via drukkere wegen, of woon je op de buiten?

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules