Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 20-01-2017, 15:08   #1161   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

euhm wat is de beste site om wat te oefenen voor theorie?
gisteren via VAB gedaan maar bij rijbewijs A zitten daar fucking vragen voor brommers, geen wonder dat ik wat fouten had
rooz is offline   Reply With Quote
Old 22-01-2017, 18:40   #1162   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Wist niet goed wat doen vanmiddag, dus dit maar gedaan.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2017, 16:44   #1163   link
easypanic
Always lookin' for love

easypanic's Avatar

En alles weer gemonteerd ook? :D

@rooz, voor mijn theorie heb ik vooral ook op VAB site gekeken.
Hier ook nog wat rond gekekeken:
https://www.gratisrijbewijsonline.be...of-rijbewijs-a
Old 23-01-2017, 21:30   #1164   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Quote:
Originally Posted by easypanic View Post
En alles weer gemonteerd ook? :D
Nee, lol.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
Old 17-03-2017, 15:00   #1165   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

Net theorie gedaan, morgen opendeurdagen BMW en maandag kijken voor praktijklessen.
Vroemmm.
Old 17-03-2017, 15:01   #1166   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

want
Old 19-03-2017, 19:08   #1167   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

gaan kijken naar BMW opendeurdagen en 2 offertes laten maken
een bijna naakte, "Pole Position" F800 R en een F800 R met de opties die ik graag zou willen.
Komt ongeveer op 11.5K.
Das evenveel als een Street Triple RS, die wel veel geiler is hmm..
Volgende week es naar Triumph dus
Old 19-03-2017, 19:55   #1168   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Zou eigenlijk willen juichen omdat ge een Striple overweegt, maar een moto van 120pk als eerste moto is géén goed idee.

Old 19-03-2017, 20:14   #1169   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

'k zou zelfs zo ver gaan dat een 600cc racebanaan (R6, Z6, GSXR600) meer vergevingsgezind is dan een street triple. Bij een 4cil heb je ten minste een "veilige zone" van 2000 - 6000 rpm, waar er niets te beleven valt. Bij een street triple begint de leut vanaf 0. :D
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2017, 21:22   #1170   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Als ik nu begon en nieuw wou kopen zou ik een MT-07 of Z 650 nemen denk ik. richba5tard, hoe kwam het alweer dat gij uw Yamaha hebt verkocht?

Ik overweeg de laatste tijd ook meer en meer om een Zero te kopen.

Pro: Ik zou dat meer gebruiken voor woon-werk, waarvoor ik nu het openbaar vervoer neem omdat zelf rijden vervuilend en duur is.

Contra: Woon-werkkilometers zijn niet per se de plezantste, en een dagje naar de Ardennen of Luxemburg en terug zal er niet meer inzitten met de autonomie van zo'n elektrisch geval.

Misschien moet ik er eens mee gaan testrijden in de hoop dat het suckt en het dilemma zich zo vanzelf oplost.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2017, 23:28   #1171   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Vandaag (nog) eens gaan testrijden met de nieuwe Street Scrambler. Zo'n leuke moto. Licht, speels, vinnig, niet veel vermogen, maar wel enorm veel koppel laag in toeren.
En de looks natuurlijk.

https://www.instagram.com/p/BRqrqj-givX

Net even een configuratie samengestoken op de website van Triumph.
Kost meer dan m'n Tiger en die was al bijna full option.

Old 20-03-2017, 08:02   #1172   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Als ik nu begon en nieuw wou kopen zou ik een MT-07 of Z 650 nemen denk ik. richba5tard, hoe kwam het alweer dat gij uw Yamaha hebt verkocht?
Omdat ik een MT-07 voor op de baan had en een R6 voor op circuit, en me op dat moment geen 2 moto's meer kon veroorloven. Beide verkocht en een 2de handse street triple R gekocht, die geschikt is voor zowel op baan als circuit.

@DaHitch: de Triumph Scrambler was 1 van de 3 moto's op het autosalon van dit jaar dat me kon bekoren. Super coole looks, goede zithouding, deftige kwaliteit en modern motorblok. De ander 2 waren de panigale toerer en de rninet cafe racer.

Last edited by richba5tard; 20-03-2017 at 09:24.
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2017, 10:10   #1173   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

pff, zon Z650 zijt ge toch beu na een half jaar, niet?
Old 20-03-2017, 10:29   #1174   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

En een paar jaar later, als je hem al lang verkocht hebt, ga je hem waarschijnlijk nog missen.
Old 21-03-2017, 19:57   #1175   link
easypanic
Always lookin' for love

easypanic's Avatar

Quote:
Originally Posted by DaHitch View Post
Zou eigenlijk willen juichen omdat ge een Striple overweegt, maar een moto van 120pk als eerste moto is géén goed idee.
Tja, mijn K1200S heeft 160pk en is ook mijn eerste moto. Ik ben al 34 jaar en heb het verstand wel om er mee om te gaan

Ik zou gewoon nooit nen nieuwe moto kopen als eerste zoals roozje voorstelt...
Old 21-03-2017, 20:00   #1176   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

Nen 2016 Street Triple dan
Old 21-03-2017, 22:09   #1177   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Quote:
Tja, mijn K1200S heeft 160pk en is ook mijn eerste moto. Ik ben al 34 jaar en heb het verstand wel om er mee om te gaan
't Is niet alleen een kwestie van daarmee te kunnen omgaan, maar ook voor de ontwikkeling van uw rijvaardigheid.
Je kan beter beginnen met iets dat wat minder zwaar is (zowel qua vermogen als gewicht) en gaandeweg leren om daarvan het onderste uit de kan te halen. Je kan dan veel makkelijker de overstap maken naar iets heftiger omdat je de voorgaande ervaring meeneemt.
Ik zie het vaak genoeg van mensen die niks durven omdat de motor waarmee ze rijden veel meer capabel is dan hunzelf.
Ik rij veel liever iets trager met mijn Tiger, maar wel in elke bocht met voetsteunen aan de grond, waarbij ik er alles kan uithalen wat hij kan bieden dan met pakweg een Speed Triple waarvan ik nog niet de helft van het potentieel er kan uithalen.

Quote:
Ik zou gewoon nooit nen nieuwe moto kopen als eerste zoals roozje voorstelt...
Dat ook, beter beginnen met iets waar ge mss iets minder zorg in hebt, waarvan het niet erg is als die al eens omver gaat.

Last edited by DaHitch; 22-03-2017 at 05:04.
Old 21-03-2017, 22:17   #1178   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Quote:
Originally Posted by DaHitch View Post
Ik rij veel liever iets trager met mijn Tiger, maar wel in elke bocht met voetsteunen aan de grond, waarbij ik er alles kan uithalen wat hij kan bieden dan met pakweg een Speed Triple waarvan ik nog niet de helft van het potentieel er kan uithalen.
Amen, ik denk dat dit de reden is dat ik mijn GS500 soms nog mis, ook al was die dan fysiek iets te klein voor mij.

Mijn volgende moto gaat zeker en vast terug minder vermogen en een slapper rijwielgedeelte hebben.

Je moet kunnen voelen wat er onder je gebeurt om te kunnen genieten van de rit, en het is op de openbare weg verre van plezant, en ronduit gevaarlijk, als hij pas signalen begint te geven als je al heel hard gaat.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules