Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 17-03-2017, 09:55   #20381   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

Old 17-03-2017, 22:24   #20382   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by eXeTeR View Post
ni veel verschil

geef me 1 wagen die zo puur is als die GT3 mk2 voor dat budget.
Quote:
Originally Posted by Mr. Santa View Post
Hij zegt natuurlijk wel "op de Belgische wegen".
Heb je er éffectief al mee gereden met zo'n bolide? Bij ons maakt dat quasi niets uit. Er is power en die is qua gevoel onuitputtend maar dat kan je op de banen bij ons nooit ervaren. Eerlijk gezegd weet ik niet of ik die auto volledig zou durven gebruiken. Té aggressief voor mij denk ik. Yes, I'm a wuss.

Voor die énkele keren per jaar dat ik op circuit rijd zou ik geen 40k extra geven aan dat type auto, en al zeker geen Porsche.

Had ik toen gekozen dat was bij mij een Aston Martin Vantage geweest trouwens. Ik weet goed genoeg dat er AMG's en M's bestaan die dat even goed doen maar het was gewoon voor mij persoonlijk qua feeling zo goed om mee te rijden. Misschien dat ik hem volgend jaar toch nog koop.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2017, 08:15   #20383   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

ofcourse heb ik daar al mee gereden, ik heb met alles al gereden, zelfs met een Chiron, dat is het voordeel van de job. Bij de GT3 gaat het niet zozeer om het vermogen, mijn M4 heeft meer power... maar toch is die GT3 een jongensdroom
Old 19-03-2017, 12:44   #20384   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Geen GT3, maar een Kokua Jumper voor de kleine die binnenkort 2 wordt

http://www.likeabike.co.uk/m3b0s337p...imited-Edition)
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2017, 15:43   #20385   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Ik heb ook een nieuwe bolide gekocht. Een elektrische.
#instanttorque-zerorpm

Arne is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2017, 15:45   #20386   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

gade een dagboek bijhouden van hoeveel kinderen en andere zwakkere weggebruikers ge omver hebt gereden

of is't gewoon een elektrische zonder bak

Last edited by Ferrex; 20-03-2017 at 15:48.
Ferrex is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2017, 16:19   #20387   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Hij kan niet rijden op 2 wielen denk ik want ziet niet zo goed. Ik ken iemand die Usher heeft (doofblind), ziet heel slecht maar heeft ook zo'n ding gekocht om naar zijn werk te fietsen. Fantastisch
Old 20-03-2017, 16:19   #20388   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

Wtf
Old 20-03-2017, 16:39   #20389   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
Hij kan niet rijden op 2 wielen denk ik want ziet niet zo goed. Ik ken iemand die Usher heeft (doofblind), ziet heel slecht maar heeft ook zo'n ding gekocht om naar zijn werk te fietsen. Fantastisch
???
Old 20-03-2017, 17:01   #20390   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Ik verwacht ook niet dat jullie dat enigszins gaan begrijpen of daarvoor openstaan.
Old 20-03-2017, 17:11   #20391   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

blinden op de weg

wa gaan ze nog uitvinden

sympathieke doven?
Old 20-03-2017, 17:12   #20392   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Quote:
Originally Posted by Japisee View Post
blinden op de weg

wa gaan ze nog uitvinden

sympathieke doven?
Een grotere klootzak dan jou kunnen ze alleszins niet zijn.
Old 20-03-2017, 17:19   #20393   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Ik verwacht ook niet dat jullie dat enigszins gaan begrijpen of daarvoor openstaan.
kerel jonge koppels die al hun zintuigen nog volledig functioneel hebben rijden regelmatig mensen van de baan met zo'n bakfiets gedrocht, wa gaan half blinde en/of dove mensen dan doen

da's toch onverantwoord
Old 21-03-2017, 07:54   #20394   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Zeg, gastjes, vanwaar die onvrede over een gewone (elektrische)bakfiets of fiets in het algemeen. Akkoord, veel fietsers zijn roekeloos, maar veel fietsers zijn ook jonge gastjes waarvan hun verstand nog op 0 staat. Ze moeten op school maar meer inzetten op fietsgedrag. Of de ouders moeten het goed aanleren, en dat is soms ook wel het probleem. Ouders die met de wagen rijden zijn soms evengrote assholes.

Ik heb de fiets aangekocht uit noodzaak. We hebben een wagen, maar zelf mag ik niet rijden wegens mijn visus. Ik zou het perfect kunnen, dat is meer frustrerend voor mij dan voor jullie. Ik ken de ergernissen naar fietsers toe, maar geloof mij, dat is in 2 richtingen. Ik rij dagelijks met de fiets / brommer (die op de openbare weg moet rijden) en bestuurders van auto's zijn echt wel even onkundig. heeft niets met het middel te maken waarmee ze rijden.
Ik kan nu tenminste met mijn dochter van 2 maand oud op bezoek bij vrienden / familie zonder dat ik afhankelijk ben van iemand anders. Ik zou 2 keer nadenken voor jullie uit je stoere bek lullen.

Trouwens, ik heb nog nooit mensen met een bakfiets andere mensen zien omverrijden. Met een auto daarentegen ... howly shit. En als dat al zo is, is dat opnieuw, onkunde van de bestuurder en niet omdat ze met een elektrisch voertuig rijden.

Soit, ik weet niet of jullie comments sarcastisch waren, vermoedelijk deels, maar het klonk toch op het randje van ergernis.

Quote:
Hij kan niet rijden op 2 wielen denk ik want ziet niet zo goed.
Ik heb inderdaad een visuele handicap, maar kan perfect rijden op 2 wielen, lol. Dit is puur uit praktische overweging (zie hierboven). Ik moet zelf de auto binnenrijden in de garage omdat de vriendin zich daar beter bij voelt.

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
kerel jonge koppels die al hun zintuigen nog volledig functioneel hebben rijden regelmatig mensen van de baan met zo'n bakfiets gedrocht, wa gaan half blinde en/of dove mensen dan doen

da's toch onverantwoord
Zever van de bovenste plank. Het is niet omdat je niet goed ziet, dat je slechter gaat rijden dan iemand anders. Alles hangt af van de mate hoe slecht je ziet, en hoe snel je gaat. Op een fiets ligt je snelheid lager dan bij een wagen (25 vs 120). Ik zie soms beter dan mensen die brillen, en die rijden dan zonder bril. Go figure. Maar ik mag niet met een wagen rijden.

Last edited by Arne; 21-03-2017 at 08:03.
Old 21-03-2017, 08:00   #20395   link
Matthias
*snore*

Tegen de winnaars van het leven is geen kruid opgewassen. Trek het u niet aan.

Wel zot dat je een klassieke triporteur kiest, ik kon daar dus zelf voor geen meter mee rijden. Ligt waarschijnlijk aan mijn algemene lompigheid en gebrek aan spierkracht. Een tweewieler bolde in mijn geval stukken beter. Beste tweeduust euro ooit gespendeerd alleszins. Kinderen overal kunnen meepakken zonder auto van stal te moeten halen is goud waard, zelfs al mag je met die auto rijden.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2017, 08:01   #20396   link
Matthias
*snore*

Quote:

Whut?
Old 21-03-2017, 08:11   #20397   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Dien "babboe" zuigt wel. Ik ken mensen die de hunne na een paar maand hebben weg gedaan omdat er niet deftig mee te rijden viel.

Wij hebben zelf een Nihola, ook een driewieler maar wel meer wendbaar omdat de wielen los van de bak kunnen draaien.

Uiteindelijk zijn we voor een bakfiets gegaan omdat een 2e auto compleet onlogisch is om 4 dagen op 7 stil te laten staan om er dan enkel maar kleine verplaatsingen mee te doen.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2017, 08:26   #20398   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Quote:
Originally Posted by Talos View Post
Dien "babboe" zuigt wel. Ik ken mensen die de hunne na een paar maand hebben weg gedaan omdat er niet deftig mee te rijden viel.

Wij hebben zelf een Nihola, ook een driewieler maar wel meer wendbaar omdat de wielen los van de bak kunnen draaien.

Uiteindelijk zijn we voor een bakfiets gegaan omdat een 2e auto compleet onlogisch is om 4 dagen op 7 stil te laten staan om er dan enkel maar kleine verplaatsingen mee te doen.
Welke Babboe hadden ze? Het merk heeft de laatste 2 jaar wel grote stappen gemaakt op vlak van afwerking en betrouwbaarheid, ze hebben ook lichtere modellen maar die zijn ook vrij duur (de mountain versies). Ik was wel onder de indruk van de bevestiging van de regentent, en hoe stevig dat ding was. Hun service kan schijnbaar beter, maar ik hoor ook veel positieve reacties van mensen die de fietsen al enkele jaren hebben. Ik vind de fietsen prijs / kwaliteit wel goed (prachtig afgewerkte bak). Er zijn er zeker betere (lees duurdere), maar ook de duurdere fietsen hebben last van wendbaarheid, dat is eigen aan zo'n fiets. Ik heb met héél veel merken gereden, in alle prijsklassen, en dat is bijna allemaal hetzelfde. Die hipstermodellen (johnny loco dinges) zijn soms nog erger.

Die dat jij hebt, heb ik wel niet getest, maar dat ziet er inderdaad een ander ontwerp uit waardoor die wendbaarder is. En als je klaagt over wendbaarheid, moet je maar een bakfiets op 2 wielen kopen of een kar achter uw fiets hangen. Maar ik vond dit model een mooie balans.

Last edited by Arne; 21-03-2017 at 08:43.
Old 21-03-2017, 08:41   #20399   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Tegen de winnaars van het leven is geen kruid opgewassen. Trek het u niet aan.

Wel zot dat je een klassieke triporteur kiest, ik kon daar dus zelf voor geen meter mee rijden. Ligt waarschijnlijk aan mijn algemene lompigheid en gebrek aan spierkracht. Een tweewieler bolde in mijn geval stukken beter. Beste tweeduust euro ooit gespendeerd alleszins. Kinderen overal kunnen meepakken zonder auto van stal te moeten halen is goud waard, zelfs al mag je met die auto rijden.
Wat merk heb je? Ik heb gereden op een 2wieler, maar we zijn toch voor een 3wieler gegaan. Is moeilijker om mee te rijden, maar je rijdt meer op je gemak met dat model, en de vriendin moet ook nog meekunnen op haar fiets :D
De bak leek ons ook groter, wat voor mij belangrijk is (boodschappen doen) en je hoeft niet te werken met een pekkel. Ook makkelijker voor de kinderen om er in te klauteren. Het is een afweging dat je moet maken natuurlijk, ik vond het een moeilijke keuze
Old 21-03-2017, 08:46   #20400   link
Matthias
*snore*

https://www.bakfiets.nl/modellen/car...e-classic-long

*vroem* *vroem*

Sjeest beestig goed (en dat zelfs met mijn niet-elektrisch model) en is over het algemeen een zalig ding om mee te cruisen. Maar, je hebt een punt, laadruimte is niet gigantisch. Drie kinders max, of twee kinders en wat boodschappen.

Was oorspronkelijk van plan om die binnen een jaar of twee weer van de hand te doen, maar feitelijk, met uw vélo om een bak pintjes kunnen bollen is een wreed handig iets.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules