Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 20-03-2017, 18:15   #161   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

ik heb mass effect 1 en 2 nooit gespeeld, die staan in mijn steam library, is dat de moeite om nog te spelen?
Old 20-03-2017, 18:17   #162   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Daar is al discussie over geweest, maar ik vond de writing in DA2 nog best deftig (voor een anders idd wel gerushed spel). Meer interessante personages, Varrick was toen nog wel grappig, die politieke situatie vond ik nog wel boeiend. 'k zou DA2 feitelijk nog weleens opnieuw willen spelen.

Soit, na reviews gezien en gelezen te hebben, heb ik nog altijd wel zin in Andromeda. Ik had al geen torenhoge verwachtingen, dus dat scheelt. Al bij al ziet het er nog plezant uit. 't is gewoon erg jammer dat Bioware zoveel van zijn writing talent kwijt is.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2017, 18:18   #163   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
ik heb mass effect 1 en 2 nooit gespeeld, die staan in mijn steam library, is dat de moeite om nog te spelen?
Ja, echt wel eigenlijk. Dikke aanrader. Duurt ongeveer 30u om elk spel uit te spelen als je op je gemak doet.

In den 1 kun je mss best niet teveel met die Mako kloten en de copy-paste shit doen. Ik vond dat nog wel leutige afleiding, maar snap de haat wel.
Dus dan speel je het eerder op 20-25u uit denk ik.

*edit
en gameplaygewijs voelt den twee wel pakken beter aan.

Last edited by Dj El Marriachi; 20-03-2017 at 18:21.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2017, 20:04   #164   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Ferrex View Post
Maat... zalige games.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2017, 21:48   #165   link
Muis
grml

Muis's Avatar

Mass effect 1 is nog zeer goed te spelen vandaag de dag. Ik ben ook nog eens een playtrough door de reeks begonnen naar aanleiding van andormeda. De combat van ME1 is wel slecht, dit wordt veel beter in ME2. (maar verliest diepgang)
Old 21-03-2017, 05:16   #166   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dj El Marriachi View Post
Daar is al discussie over geweest, maar ik vond de writing in DA2 nog best deftig (voor een anders idd wel gerushed spel). Meer interessante personages, Varrick was toen nog wel grappig, die politieke situatie vond ik nog wel boeiend. 'k zou DA2 feitelijk nog weleens opnieuw willen spelen.

Soit, na reviews gezien en gelezen te hebben, heb ik nog altijd wel zin in Andromeda. Ik had al geen torenhoge verwachtingen, dus dat scheelt. Al bij al ziet het er nog plezant uit. 't is gewoon erg jammer dat Bioware zoveel van zijn writing talent kwijt is.
Main story was inderdaad beter in DA2 al is het maar omdat het toen voor één keer niet enkel draaide rond een gezichtsloze villain die babytjes opeet gewoon omdat het kan, iets waar moderne Bioware zich al te vaak aan bezondigd heeft. Soms was het politieke aspect al bij al nog vrij genuanceerd al is er op het einde wel een irritante twist red lyrium influenced everything! die helaas veel te niet doet.
En Varrick was inderdaad nog wel ok maar dat kon ge toch bezwaarlijk van de andere companions zeggen. Was ook het moment dat de romances met de crew te centraal begon te staan in het spel.
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2017, 08:25   #167   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

snipermetflamigel.gif

“BUILD ‘EM UP, BREAK ‘EM DOWN.” Tornbjörn since 2016

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2017, 09:59   #168   link
andu

andu's Avatar

Best wel kut allemaal. Dacht echt dat Mass Effect grotendeels too big to fail was. Heb erg gehouden van de eerste drie games en keek hier wel naar uit. Ach ja, gelukkig hebben we Zelda nog.
andu is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2017, 10:14   #169   link
Kalutica
Fanboy

Kalutica's Avatar

Het wordt allemaal wel wat overdreven vind ik. Ik heb nu toch al wat streams bekeken en het buiten hier en daar een slechte facial animation in cutscenes is er weinig op aan te merken.
Het verhaal zou ook heel goed passen in het mass effect universum.

Het spel komt dus zeker binnen hier maar zal nog een weekje of 2 wachten.
Old 21-03-2017, 10:18   #170   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kalutica View Post
Het wordt allemaal wel wat overdreven vind ik. Ik heb nu toch al wat streams bekeken en het buiten hier en daar een slechte facial animation in cutscenes is er weinig op aan te merken.
Het verhaal zou ook heel goed passen in het mass effect universum.

Het spel komt dus zeker binnen hier maar zal nog een weekje of 2 wachten.
https://twitter.com/TypeANumber2/sta...24531880595457
Old 21-03-2017, 10:26   #171   link
Jens
Member

https://m.youtube.com/watch?v=lPu2a8fyuZg
Jens is offline   Reply With Quote
Old 21-03-2017, 11:04   #172   link
aksm
anale kattenneuker

aksm's Avatar

Holy shit zeg :')

“BUILD ‘EM UP, BREAK ‘EM DOWN.” Tornbjörn since 2016

~ First it giveth - Then it taketh away ~
aksm is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2017, 13:34   #173   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Mocht de ontvangst van een spel maar epic of fail kunnen zijn, dan is deze toch wel fail vooral gelet op het potentieel van zowel Bioware als de IP. Betreft dat eerste is het nog maar de vraag hoeveel talent er nog rondloopt bij Bioware, soit. Als spel zelf speelt het zeker lekker en de ME vibe is er wel, al bij al degelijk met flashes van uitstekend, maar ik had 'the next best thing' verwacht, geen degelijke Mass Effect 3.5, dat is niet genoeg. Het zal zeker niet de miskoop van 2017 zijn, maar een day 1 aankoop evenmin, ik zal mijn trial wellicht niet verzilveren en pas bij sales ofzo.
PC gaming: Asus ROG PG348Q - 34" UltraWide G-SYNC UWQHD (3440x1440), Intel i7-6700K @4.7Ghz, NVIDIA GTX1080, G.Skill 16GB DDR4-3200, Intel 750 PCIe 400GB SSD, Corsair K70 RAPIDFIRE Mechanical Gaming Keyboard — Cherry MX
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX
Virtual Reality: HTC VIVE & Oculus Rift + Oculus Touch | Console: XBOX ONE | Mobile: Samsung Galaxy S8+ & Oculus Gear VR
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2017, 13:54   #174   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Stop met die mannen en dat spel goed te praten. We zijn 2017 en dat is B niveau ipv AAA. Het is dan nog EA/BioWare, geen kleine Dev die probeert.

Dit kopen is erger dan de zoveelste CoD of FIFA kopen. Die zijn tenminste afgewerkt en redelijk bugvrij.
Old 22-03-2017, 14:28   #175   link
Kalutica
Fanboy

Kalutica's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Stop met die mannen en dat spel goed te praten. We zijn 2017 en dat is B niveau ipv AAA. Het is dan nog EA/BioWare, geen kleine Dev die probeert.

Dit kopen is erger dan de zoveelste CoD of FIFA kopen. Die zijn tenminste afgewerkt en redelijk bugvrij.
Haha, ik weet dat er hier veel triggered worden als je Dragon age 2 of inquisition leuk vond, maar zowat alle commentaar hier op het spel komt uit reviewers die een 2 uur gespeeld hebben of met een vooropgesteld negatief gedacht aan het spel begonnen.
Die slechte facial animations komen voor bij een van de default femRyder characters, bij de andere valt het heel goed mee.
Ik heb ondertussen een aantal uren stream bekeken en het spel voelt echt aan als een Mass effect game.
Op reddit wordt het vaak vergeleken met Mass effect 2 wat ik de leukste Mass effect vond.
Het spel is groot, met veel exploration en echt mooie omgevingen:
http://imgur.com/a/2Xlss

Op de streams dat ik gezien heb ben ik nog maar weinig of zelfs geen enkele bug tegengekomen dus ik weet niet waar die commentaar vandaan komt.
Zoals aangehaald had the witcher ook bug bij launch.
Dus even van het high horse komen en ja The witcher 3 was prachtig en zal lang niet geëvenaard worden maar dit spel is echt niet slecht.

Er is trouwens al een patch die een aantal cutscenes en eventuele bugs heeft verholpen.

Last edited by Kalutica; 22-03-2017 at 14:49.
Kalutica is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2017, 15:07   #176   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Ik ben weer al even aan het spelen (full version). Slecht is het niet, maar het komt niet aan het niveau van de vorige.
Old 22-03-2017, 16:31   #177   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Stop met die mannen en dat spel goed te praten.
Wut? Ik praat dit spel en die mannen toch niet goed, wat is dat nu.
Excuses dat ik meer dan 'like' en 'dislike' in mijn vocabulair heb!
PC gaming: Asus ROG PG348Q - 34" UltraWide G-SYNC UWQHD (3440x1440), Intel i7-6700K @4.7Ghz, NVIDIA GTX1080, G.Skill 16GB DDR4-3200, Intel 750 PCIe 400GB SSD, Corsair K70 RAPIDFIRE Mechanical Gaming Keyboard — Cherry MX
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX
Virtual Reality: HTC VIVE & Oculus Rift + Oculus Touch | Console: XBOX ONE | Mobile: Samsung Galaxy S8+ & Oculus Gear VR
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2017, 18:37   #178   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Quote:
Bethesda: "See those mountains? You can go there"
Blizzard: "See those mountains? Kill six"
Bioware: "See those mountains? You can fuck em"
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2017, 08:51   #179   link
Tjahzi
Senior Puntmuts

Tjahzi's Avatar

Quote:
Nintendo: "See those mountains? You can go there. You can climb the mountain. You can kill every critter and monster, and cook the remains. You can drop boulders on enemies. You can glide from there and explore the valley. You can shield surf. Or you can just enjoy the view, the rain or the wind."
Tjahzi is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2017, 13:27   #180   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Heb mijn pre-order gecancelled. Zal wel zien of er patches voor uitkomen die het wat beter maken. Zo te lezen zou dat voor sommige zaken toch best mogelijk zijn.
Domme quests natuurlijk...
Pre-order gecancelled bij CD keys.

Blijkt dat ik al een jaar een pre-order had staan bij G2play. Downloading now.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules