Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 23-06-2012, 11:46   #81   link
Niels
Chav

Niels's Avatar

Dan nog is dat vrij veel geld, nee?
Niels is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2012, 11:56   #82   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Send a message via ICQ to Pleun
Ja tuurlijk, nog meer zelfs.
Pleun is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2012, 12:03   #83   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Daarnet nog eens gaan checken, sinds 7 uur gisteravond is er ~2m verbruik bijgekomen, alles ligt af. Beetje veel voor een waakvlam als je dat uitrekent op een jaar.
Old 23-06-2012, 13:49   #84   link
kleine klootzak
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

kleine klootzak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Pleun View Post
Daarnet nog eens gaan checken, sinds 7 uur gisteravond is er ~2m verbruik bijgekomen, alles ligt af. Beetje veel voor een waakvlam als je dat uitrekent op een jaar.
Bellen naar leverancier dat je waarschijnlijk met een lek zit. Die hebben zelf zwaailichten op hun camionetten dus denk wel dat ze in het weekend kunnen langskomen
kleine klootzak is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2012, 15:58   #85   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Warm water e.d is ook op gas he

maar 2m * 365 = 730 m, dat is al het verbruik van een klein appartementje, zonder verwarming zou je daar niet aan mogen komen.
Teki is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2012, 17:20   #86   link
DyNaRaX
Senior Member

DyNaRaX's Avatar

deze week ook de eindafrekening gekregen:
Elec dag: 371 kWh
Elec nacht: 312 kWh

Gas: 27m = 310 kWh

Totaal: 359,12 en ik krijg weer 103,81 terug
Old 23-06-2012, 18:01   #87   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teki View Post
Warm water e.d is ook op gas he

maar 2m * 365 = 730 m, dat is al het verbruik van een klein appartementje, zonder verwarming zou je daar niet aan mogen komen.

Bijna het dubbele want dat was maar op een ~14 uur
Old 25-06-2012, 02:13   #88   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Heb het boeltje hier afgesloten, normaal komen ze morgen alles checken. Vandaag lag mijn "idle verbruik" precies iets lager dan gisteren, direct moet ik nog gaan denken dat die van hieronder ook aan mijn aansluiting liggen. Zal maar hopen dat de peten die het komen checken correct zijn (is via bouwfirma die instaat voor onderhoud).
Old 25-06-2012, 12:25   #89   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Heykes

Last edited by Pleun; 25-06-2012 at 13:53.
Old 25-06-2012, 13:55   #90   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

1.2m? Da's 450m ofte > 5000 kwh en in mijn geval 1000m+ per jaar puur door de waakvlak? Wtf serieus?

Even googlen vertelt mij dit:

Quote:
Het gasverbruik van een goed afgestelde waakvlambrander ligt tussen 100 en 250 m3 per jaar.
Lijkt mij al iets beter. Moest nu blijken dat het inderdaad aan de (slecht afgestelde) ketel ligt, kan ik die shit terugvorderen van de verhuurder? Is mijn eerste jaar in dit appartement dus ik heb zelf nog geen ketelonderhoud moeten laten uitvoeren.
Misschien toch maar eens naar de huurdersbond stappen, heel dit boeltje stinkt.
Old 25-06-2012, 14:17   #91   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Als uw probleem de ketel blijkt te zijn, lijkt me dat zeker waard om de verhuurder daar sterk op aan te spreken. Gelukje voor jou dat je er niet bijvoorbeeld al 2,5j zit en verzuimde van dat ketelonderhoud te doen...

Toegegeven is de winter echt wel extreem streng geweest dit jaar, en lijkt het mij persoonlijk wel mogelijk dat uw verbruik legit was (in combinatie met slechte isolatie...).
Old 25-06-2012, 14:18   #92   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Ik verbruik 30m op < 10 dagen als alles hier af ligt dus ook al is een deel ervan legit, meer dan de helft is dat volgens mij niet. Ga straks eens zelf naar die peten bellen die hier de vorige jaren het ketelonderhoud hebben gedaan en eens horen wat zij ervan zeggen. Via via is ook niet altijd je dat.
Old 25-06-2012, 16:47   #93   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Die ketel is blijkbaar al 3 jaar niet onderhouden geweest (om de 2 jaar is verplicht, laatste onderhoud was van april 2009). Wie is hierbij in fout? Ik zit er 11 maand, heb niks van data doorgehad, en had me laten vertellen dat de vorige huurder die shit moest laten doen bij vertrek. Vorige huurder of eigenaar?
Old 25-06-2012, 16:50   #94   link
Rufus
PimpMeister

Vorige huurder in principe
Maar als de huurder eruit ging moet de verhuurder hiervan wel een document krijgen.
Bij ons was dat toch zo.
Dus zou wel kunnen dat je de verhuurder hiervoor ook kunt aanspreken.
Old 25-06-2012, 18:24   #95   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Quote:
Originally Posted by Pleun View Post
Die ketel is blijkbaar al 3 jaar niet onderhouden geweest (om de 2 jaar is verplicht, laatste onderhoud was van april 2009). Wie is hierbij in fout? Ik zit er 11 maand, heb niks van data doorgehad, en had me laten vertellen dat de vorige huurder die shit moest laten doen bij vertrek. Vorige huurder of eigenaar?
In elk geval niet uw probleem/schuld. Het is aan de vorige huurder om dat in orde te brengen, maar in principe zijn huurders te dom om dat te weten dus had uw verhuurder dat best tegoei nagekeken voor zijn vertrek.

Technisch gezien ben je volledig in de clear om dat terug te vorderen, maar tzal wel heel wat tijd en moeite kosten om dat perfect aan te tonen dat het actuele verbruiksprobleem veroorzaakt werd door een niet onderhouden ketel.

Als nieuwe huurder had je misschien wel best die documenten opgevraagd (bij een plaatsbescrijving en/of overdrag van contract van elec/gas komt zoiets wel eens ter sprake) - om uzelf shit gelijk dees te besparen.
Old 25-06-2012, 18:27   #96   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Nja, 't is mij beu. Donderdag komen ze hem uitkuisen, eens zien wat zij zeggen. Ondertussen woensdag vlug eens aankloppen bij de huurdersbond. Blijkt in ieder geval wel aan de gasketel te liggen want die ligt af en nu is mijn passive verbruik ook weg, geen lek maw. Komt er dus op neer dat ik een kleine 1000m verbruikt heb (kan ik mee leven - toch nog altijd fucking veel) en daarbovenop blijkbaar 1000+m verloren heb aan een slechte/vuile ketel. Fantastisch.

Kan natuurlijk nog altijd dreigen met vertrek als ze er niet in tussenkomen. Afgaande op het verbruik van het laatste jaar komt het mij goedkoper uit het hier af te bollen en 2 maand waarborg te verliezen dan hier nog eens 2 jaar te moeten blijven - en ik weet dat ze het de vorige keer niet vlot verhuurd kregen.

Last edited by Pleun; 25-06-2012 at 18:32.
Old 27-06-2012, 20:04   #97   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Progress! Bij huurdersbond geraakt, situatie uitgelegd, blijkbaar ben ik in m'n recht, en moest die ketel vorig jaar onderhouden zijn bij verlaten van vorige huurder. Aangetekende brief sturen naar eigenaar, reiniging morgen annuleren, vaststelling laten op papier zetten, en voorleggen aan die van hieronder. Eens curieus.
Old 27-06-2012, 20:10   #98   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Hebt gij efkens sjans dan dat die debacle zich voordoet op een moment dat je niet stoken dan.

Keep us posted
Old 27-06-2012, 22:21   #99   link
Pleun
blorp

Pleun's Avatar

Lichtjes, deze winter ging het zo tof niet zijn .

Zo'n vaststelling, kan dat ook gedaan worden door firma's die gewone onderhouden doen?
Old 28-06-2012, 09:49   #100   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Joeee, eerste factuur van Eneco binnen: 82. Niet slecht, Electrabel liet ons maandelijks 159,95 ophoesten. Ik ben benieuwd hoeveel ik op het einde van het jaar goedkoper zal uitkomen.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules