Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 11-12-2009, 17:18   #41   link
Centurio
Lurking since 1999

Centurio's Avatar

Mobile Vikings. Maakt gebruik van het Base netwerk. Prepaid: herladen voor 15 euro geeft 1000 gratis smsjes en 1GB gratis internet. Bellen is dan weer wel aan 0,24 per minuut. Heel tevreden van. Ik herlaad ongeveer elke maand via paypal voor 15 euro.
Centurio is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2009, 12:32   #42   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Bon,

Heb nu tal van reviews gelezen en het gaat hier dus de HTC Hero worden als nieuw hebbeding..

Zijn er zaken die ik bij aanschaf in de gaten dien te houden?
Moet ge een krak zijn om te kunnen "foefelen" met het toestel? Daaronder begrijp ik dus custom stuff erop zetten, apkes, themes etc...
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2009, 12:48   #43   link
Centurio
Lurking since 1999

Centurio's Avatar

Hangt er vanaf hoever ge in uw foefelen wilt gaan. Een custom rom er op zetten is wel even prullen, maar er is genoeg informatie te vinden op het internet en er zijn voldoende guides die u stap voor stap begeleiden als ge daar nood aan hebt.

Als het gewoon is om applicaties, ringtones, wallpapers, ... erop te zetten, dat kan allemaal via het toestel zelf en is allemaal heel gebruiksvriendelijk. Gewoon eens googlen op bv. "top android apps" geeft altijd wel wat leuke dingen om eens uit te proberen.

Veel plezier ermee in ieder geval!
Old 13-12-2009, 12:52   #44   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Bedankt,

Ga zeker custom roms erop zetten, heb al voldoende tut en vids gevonden over hoe het moet.

Maar via via ben ik indertijd op www.zedge.net geraakt en voor mensen met een sony ericsson is die site echt wel heaven!

Honderdduizenden ringtones, wallpapers, themes etc... allemaal gratis te dll'en en via bluetooth met enorm gemak op de telefoon te plaatsen.

Is eigenlijk meer iets als zedge dat ik bedoel dus..
Old 13-12-2009, 13:06   #45   link
Centurio
Lurking since 1999

Centurio's Avatar

Ah, in dit geval kan ik u zeker Zedge aanraden

Last edited by Centurio; 13-12-2009 at 16:23. Reason: typo
Old 13-12-2009, 15:29   #46   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Quote:
Originally Posted by Centurio View Post
Ah, in dit geval kan ik u zeker Zegde aanraden
oh sorry posrep voor U!

Had nog nooit zover geraakt op zedge
Old 13-12-2009, 16:38   #47   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Hoe zit het eigenlijk met de autonomie van die HTC bakjes. Laatst dat ik gelezen had, kon die amper 8 uur aan met alle opties aan. Lijkt jullie dat niet onmenselijk laag. Alsof de tech nog niet klaar is voor de echte wereld?
Old 13-12-2009, 16:53   #48   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

8u met alle opties aan lijkt mij niet zo slecht eigenlijk want gps/wifi/video verbruikt wel veel, 8u muziek of bellen zou wel minder zijn. maar ge gaat wss wel dagelijks uw smartphone moeten opladen
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2009, 16:54   #49   link
Centurio
Lurking since 1999

Centurio's Avatar

Wat noem je alle opties aan? Ik laad hem om de 2 dagen op en dan is hij meestal nog niet helemaal leeg. Het ding checkt om het kwartier mijn mails, ik gebruik het om muziek te luisteren op de fiets (max 1u per dag wel), om spelletjes te spelen op het toilet en verder nog sms en (wel beperkt) bellen.

GPS wordt wel amper gebruikt en mijn wifi staat af (geen nood aan) dus dat kan natuurlijk ook nog wel een invloed hebben.
Old 13-12-2009, 18:26   #50   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Quote:
Wat noem je alle opties aan? Ik laad hem om de 2 dagen op en dan is hij meestal nog niet helemaal leeg. Het ding checkt om het kwartier mijn mails, ik gebruik het om muziek te luisteren op de fiets (max 1u per dag wel), om spelletjes te spelen op het toilet en verder nog sms en (wel beperkt) bellen.

GPS wordt wel amper gebruikt en mijn wifi staat af (geen nood aan) dus dat kan natuurlijk ook nog wel een invloed hebben.
En wat voor model gebruik jij?
Old 13-12-2009, 21:34   #51   link
Centurio
Lurking since 1999

Centurio's Avatar

HTC Hero
Old 14-12-2009, 00:49   #52   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:
Mobile Vikings. Maakt gebruik van het Base netwerk. Prepaid: herladen voor 15 euro geeft 1000 gratis smsjes en 1GB gratis internet. Bellen is dan weer wel aan 0,24 per minuut. Heel tevreden van. Ik herlaad ongeveer elke maand via paypal voor 15 euro.
Ooh, dat is wel nice. Wat als je over 1 GB bandwidth zit? No more internets tot je extra top up doet? Stackt dan die belwaarde?

Goddamn, nu wil ik ook HTC met die opties. Fuck yeah mobiel internet en GPS.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2009, 09:33   #53   link
Centurio
Lurking since 1999

Centurio's Avatar

Ohja, vergeten bij te zeggen dat dat internet en die smsjes maar 1 maand geldig zijn, moet al straf doen om 1 GB op te krijgen dan. Dus ik herlaad wel ongeveer maandelijks (het geld houdt ge wel ja). Na die maand wordt het:

€2,50 per verbruikte MB, geteld vanaf de eerste bit per begonnen megabyte.

Het stomste is dat bellen 24 cent per minuut kost, vanaf de 1e second per begonnen minuut. Maar voor wie dus niet veel belt (en mobiel internet wil) is dit best wel ideaal.
Old 14-12-2009, 09:36   #54   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

"Binnenkort" komt er dan toch een GooglePhone, mss ook wel interresant. Zou ook door HTC gemaakt zijn.
Onderandere te zien op:http://www.engadget.com/2009/12/14/e...ndroid-2-1-on/
Talos is offline   Reply With Quote
Old 14-12-2009, 17:51   #55   link
sprinkler
faster than some bacteria

sprinkler's Avatar

Send a message via MSN to sprinkler
Voila, ook een SIM-kaart besteld bij mobile vikings. Heb nu niet echt een GSM om mee te internetten(Samsung Star) maar als het mij wat bevalt komt er in de toekomst wel een smartphone in huis vermoed ik

En zelfs zonder de 1 gig internet is het nog altijd een betere deal dan mijn mobistar abo.
Old 18-12-2009, 15:41   #56   link
sprinkler

sprinkler's Avatar

Maandag SIM besteld, woensdag aangekomen & geactiveerd, donderdag zat ik al te surfen. Vet

Kent iemand wat goeie sites voor wap zoals m.youtube.com? Sites die niet te groot zijn dus... Mijn Samsung Star slaat niets op in cache waardoor elke pagina volledig herladen wordt. Redelijk fail, dat. Ik vermoed dat surfen bij smartphones wat beter is uitgewerkt?
Old 18-12-2009, 18:03   #57   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

zie of je opera mobile kan vinden voor je gsm, sites gaan langs opera en worden redelijk hard compressed + wat geoptimaliseerd voor mobielen
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2009, 20:32   #58   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Maar dat ondersteunt wel geen flash, bij mij toch niet. Voor de rest wel de beste browser idd
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 18-12-2009, 21:28   #59   link
sprinkler

sprinkler's Avatar

Opera mini 4 werkt, 5 en mobile niet(of toch niet direct), inderdaad een stuk betere snelheid, en welkome functies zoals history enzo. Wel gebrekkige zoom, en tekstingave in java is twee keer niets op mijn samsung. Lag die op touchscreen/gfx zit in combinatie met het kleine schermpje maakt het sowieso nogal lastig om gewoon wat te scrollen.
Jammer, want video's streamen van m.youtube gaat wel deftig, natuurlijk in belachelijk lage bitrate maar soit.

Veel surfen zal iets zijn voor op een volgende GSM, maar ik zie internet zo wel al occasioneel eens van pas komen.
Old 19-12-2009, 22:48   #60   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Heeft er iemand een goei programma voor windows om uw contactpersonen te beheren en te exporteren naar android?

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules