Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 05-01-2010, 23:03   #81   link
Unzip Attack
Self-proclaimed genious

Unzip Attack's Avatar

"ongeveer even vlot" is nogal relatief. Ik vind het nogal schokkerig eerlijk gezegd.

Eneuhm "slightly faster" is ook vrij bullshit, tis begot een volle minuten als je naar het heel laadproces kijkt.
Unzip Attack is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2010, 00:06   #82   link
BOERteun
Senior Member

BOERteun's Avatar

Ahja, nee, de auteur van het artikel en het filmpje, een Apple/iPhone fan, zal zijn eigen ervaringen verloochenen.
BOERteun is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2010, 00:31   #83   link
Unzip Attack
Self-proclaimed genious

Unzip Attack's Avatar

Je kan er toch moeilijk buiten dat het nogal laggy is bij scrollen, om het verschil te zien tss Iphone en Android moet je toch geen echt getraind oog hebben dunk me ?
Daarnaast vind ik dat beelden nog steeds meer zeggen dan wat tekst, als het spul wel degelijk trager soms is, neem er dan beelden van he. Nu is't nogal moeilijk te geloven als beide Androids op serieuze afstand worden gezet...

Anyway ik had iets meer revolutionair verwacht, in de plaats krijgen we 'bewegende wallpapers' (die imo compleet nutteloos zijn). Ik had alleszins meer van Google verwacht.

Last edited by Unzip Attack; 06-01-2010 at 00:35.
Unzip Attack is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2010, 08:37   #84   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

User review op gdgt.com:

By jeffclavier - Jan 05, 2010
Overall I am positive on this initial version of the Nexus One, and grateful to my friends at Google for having given me access to the phone a few days in advance.

- Easy to grasp (but I am a geek)
- Most basic feaures are OK to good
- Tons of apps are already available
- Integration of Google Services and Microsoft Exchange
- UNLOCKED!!!

Improvements needed:
- Battery time's got to improve, I run out by 3 to 5pm on average use
- A lot of UI work to be done to homogenize applications
- Phone UI itself rough around the edges
- the earphones are so big they kill me

http://gdgt.com/htc/google/nexus-one/review/2h3/
Old 06-01-2010, 15:28   #85   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

Quote:
The 3.7-inch display should be stunning -- and is for the most part -- but we did have some issues with it (at least on the unit we have). In terms of touch sensitivity, the display is as good or better than any Android phone we've used. While the resolution is high (480 x 800), it's missing 54 pixels that we expected given the size of the Droid's screen. It didn't bother us that much, but it's noticeable in certain apps -- Gmail for instance, where you have to scroll further in some menus than you do on the Droid. The big issue with the screen, though, is actually the color balance. We found colors on the Nexus One, particularly in the reds and oranges, to be severely blown-out and oversaturated -- a common effect with AMOLED displays like the Nexus One's. At first we thought Google had tweaked some of the Market settings because the highlight orange was so bright, but comparing images on the web across different displays, the Nexus One consistently looked brighter then it should have. Oh, and using this thing in daylight? Forget about it. Like most screens of this type, the Nexus One is a nightmare to see with any kind of bright light around, and snapping photos with it on a sunny day was like taking shots with your eyes closed.
Crap...

Ook geen multitouch. Wat is dat precies? Dat je zo een zoom/unzoom movement op een map kunt maken, door van binnen naar buiten te gaan met 2 vingers?
Old 06-01-2010, 15:32   #86   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by Epo View Post
Crap...

Ook geen multitouch. Wat is dat precies? Dat je zo een zoom/unzoom movement op een map kunt maken, door van binnen naar buiten te gaan met 2 vingers?
Das een multitouch gesture. Multitouch wil ook zeggen dat je bij het typen maar een "toets" tegelijk kan indrukken, dus typen zal minder vlot gaan dan op een telefoon die wel multi-touch heeft. Allee schijnt toch
Talos is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2010, 15:50   #87   link
Wapi
Stainboy

Wapi's Avatar

Send a message via MSN to Wapi
De hardware support wel multitouch. Het is softwarematig er uit gehouden omdat het problemen zou opleveren met een patent. Je kan hoogstwaarschijnlijk wel gewoon een app er op zetten die multitouch wel mogelijk maakt. En ivm zichtbaarheid in fel daglicht zeggen ze dat hetzelfde probleem zich voordoet bij andere smartphones. Vraag me af of dat bij de Hero ook problematisch is.

Zeer vervelend dat er nog geen concrete plannen zijn vrijgegeven voor de rest van Europa. Ergens in 2010 is nogal vaag. Geen zin om nog een half jaar te wachten. Ook een officiele prijs voor UK is nog niet vrijgegeven als ik het goed voorheb?
Old 06-01-2010, 15:53   #88   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

ik wist zelfs niet eens dat Android geen multitouch heeft. is dat dan een patent van Apple ofzo? zou wel zwaar sucken moest het er nooit inkomen...

edit:
Quote:
I have been reading a lot of confusion about multitouch support in Android 2.0 so I wanted to clear things up. Android 2.0 has full support for multitouch. You can read about the developer APIs on the official Android site.

The Motorola Droid has multitouch capabilities, but several reviewers noted that it did not include pinch zoom in the browser so they incorrectly claimed it lacked multitouch. The Droid does feature in fact feature multitouch when using the soft keyboard and it will also support multitouch apps and games that are designed for it.

It would appear that Google left out pinch zoom from the browser because of the Apple trademark.
carry on

Last edited by tknomel; 06-01-2010 at 16:33.
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2010, 16:33   #89   link
Kolb
Alles is fixbaar

Kolb's Avatar

Toch wel straf dat de iPhone die nu al 3 jaar geleden op de markt kwam, schijnbaar niet overtroffen kan worden.
Old 06-01-2010, 16:50   #90   link
silence
Senior Member

Quote:
Originally Posted by Kolb View Post
Toch wel straf dat de iPhone die nu al 3 jaar geleden op de markt kwam, schijnbaar niet overtroffen kan worden.
Tjag verplichte native applications en daarbij een usability/user interaction team om u tegen te zeggen, vind het raar dat mensen dit niet zagen aankomen. Gaat dat zien die tablet ding die ze op het eind van de maand gaan aankondigen gaat weer geld printen.

Plus soms is het ook een "good thing" om strikte richtlijnen te hebben en een UI die gelijk is voor alle applicaties, was nu toevallig dat hoofdstuk aan het lezen in "About Face 3". Snap sowieso niet waarom zo fabrikanten daar moeilijk mee hebben, het is soms echt basis wat ontiegelijk vaak is beschreven.

Vind die discussie over de browser wel grappig gezien android gewoon de webkit engine gebruikt die ook als basis dient voor safari. Dat is (no pun) appels met appels vergelijken.

Last edited by silence; 06-01-2010 at 16:56.
silence is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2010, 16:52   #91   link
Wapi
Stainboy

Wapi's Avatar

Is maar hoe je het bekijkt. Android compatible smartphones staan op bepaalde vlakken verder dan de Iphone. Ik hekel de gesloten policy van Apple en het feit dat het OS dat op de Iphone draait een veredelde applicatielauncher is. Mogelijkheid om te multitasken op Android is een enorm pluspunt. De Iphone heeft vooral het voordeel dat er heel wat bedrijven hun hardware compatibel hebben gemaakt met de Iphone. Bij Android zit je met hardware die enorm van elkaar verschilt en dat is nogal vervelend op vlak van compatibiliteit. Er zijn veel mensen die geen Iphone meer willen eenmaal ze met Android gewerkt hebben, maar het omgekeerde is ook geldig natuurlijk. Het hangt wat af van wat je prioriteiten zijn. Voor de gemiddelde consument is de simpliciteit van de Iphone waarschijnlijk heel handig, maar ik erger mij er vooral aan. Het is nogal kortzichtig te zeggen dat de Iphone onaantastbaar is, aangezien Android based smartphones steeds meer marktaandeel aan het winnen zijn.
Old 06-01-2010, 17:03   #92   link
silence
Senior Member

FYI voor ik weer alles over mijn kop krijg ik heb geen iphone

Quote:
Originally Posted by Wapi View Post
I Ik hekel de gesloten policy van Apple en het feit dat het OS dat op de Iphone draait een veredelde applicatielauncher is.
Het heeft zijn voordelen en zijn nadelen. Maar niet iedereen is op zoek naar een toestel om te kunnen aanpassen en/of heeft soms pseudo religieuze motieven (wat ik niet zeg dat da bij u geld) als het gaat over openheid.

Denk dat het gros van de mensen gewoon een toestel willen die werkt en dat naargelang hun budget.

Quote:
Het is nogal kortzichtig te zeggen dat de Iphone onaantastbaar is, aangezien Android based smartphones steeds meer marktaandeel aan het winnen zijn.
Een iphone kost ook een pak meer, zelf zou ik het er nooit voor over hebben dat geld op tafel te leggen voor zoiets.

Nu ja marktaandeel is ook niet alles, denk dat ze bij Apple dat wel weten. Denk niet dat ze hun winsten halen op de verkoop van die toestellen maar eerder hetgeen ze via hun app stores binnenrijven. En op dat laatste kennen ze geen gelijke.

Competitie is goed al was het maar dat ze elkaar alert houden.
Old 06-01-2010, 17:09   #93   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

Volgens mij vedient apple zelf niet zo heel veel uit de app store, gaat het gros van het bedrag niet naar de devs?
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2010, 17:20   #94   link
Wapi
Stainboy

Wapi's Avatar

Mijn reactie was bedoeld op de post van Kolb met zijn stelling dat de Iphone onovertroffen is Wat je aanhaalt klopt volledig. Het hekelen van de closed policy van Apple heeft niets te maken met bepaalde diepgaande overtuigingen. Het is niet dat ik iedere avond een offer breng om Apple te vervloeken ofzo Ik snap best dat die politiek van Apple voor heel wat mensen net een voordeel is, voor mij is het dat in ieder geval niet. Mijn pa heeft sinds een paar weken een Iphone via zijn werk gekregen en heb er al redelijk wat tijd mee gespendeerd. Het grote probleem voor mij is dat ik gebonden ben aan de Apple Store en dan vooral die irritante Itunes. Geen probleem als Itunes je standaard mediaspeler is, maar wel als je het enkel nodig hebt om je muziek over te zetten. Ik viel ook achterover van de prijs van die 32 GB 3GS. Daar heb je 2 HTC Hero`s voor. Voor dat prijsverschil verwacht ik dat het op zijn eentje een geneesmiddel tegen kanker kan vinden bij wijze van spreken Ik zie gewoon niet waar die meerkost naartoe gaat.
Old 06-01-2010, 17:37   #95   link
silence
Senior Member

Quote:
Originally Posted by tknomel View Post
Volgens mij vedient apple zelf niet zo heel veel uit de app store, gaat het gros van het bedrag niet naar de devs?
Er is een verdeelsleutel 70/30 - 70% gaat naar de developer, 30% naar Apple.

Quote:
After the first month, App Store sales are about $30 million US, meaning at least $360 million in revenue for Apple if sales continue at that pace (we discussed the success of the App Store on a micro-level, here)
http://www.tuaw.com/2008/08/11/steve...treet-journal/

En bij mijn weten is dat enkel maar gegroeid.

Quote:
Geen probleem als Itunes je standaard mediaspeler is, maar wel als je het enkel nodig hebt om je muziek over te zetten.
Is dat ? Allez ik heb geen ervaringen met de iphone maar bij de ipod weet ik heel zeker dat je niet gebonden bent aan itunes. Ik gebruikte toen ik nog een windows pc had programma's zoals yamipod. Maar zou kunnen dat voor de iphone dat een no go is.

Quote:
Ik zie gewoon niet waar die meerkost naartoe gaat.
Hogere marges voor Apple plain & simple. De ene betaald dat met plezier de andere weer niet , dat is ook weer zo'n keuze in hoeverre bepaalde dingen je waard zijn of niet

Ik weet ook dat die imac waar ik mijn ogen op heb een stuk duurder is dan een andere pc maar dat is een keuze die ik maak omdat ik OSX niet kan missen en ik het geprul met hackintoshes en dergelijke niet zie zitten. Allez ik moet daar eerlijk in zijn en niet onnozel doen Zou het ook anders willen zien hoor.

Last edited by silence; 06-01-2010 at 17:43.
Old 06-01-2010, 17:56   #96   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Old 06-01-2010, 18:49   #97   link
Deff
!= Deffe

Hetgeen mij echt stoort is dat ik buiten de iPhone nog zo goed als geen touchscreen phone gezien heb die echt een degelijke bruikbaarheid heeft in direct zonlicht. Ik weet niet hoe Apple dat doet, maar dat soort features zijn voor mij echt goud waard. (dit gezegd zijnde heb ik sowieso geen 300 euro of meer over voor een gsm, dus geen iPhone voor mij)
Al die andere modellen blijven maar pushen met hogere resoluties en kleuren, maar als je in de zon niks met je toestel kan aanvangen verkies ik toch een ander scherm.
Deff is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2010, 18:52   #98   link
Trojan
Karl Marx

Trojan's Avatar

Mijn hero is toch goed zichtbaar onder alle omstandigheden.
Old 06-01-2010, 19:04   #99   link
Cassiel
FKA |3o3dha

Quote:
Originally Posted by Unzip Attack View Post
Je kan er toch moeilijk buiten dat het nogal laggy is bij scrollen, om het verschil te zien tss Iphone en Android moet je toch geen echt getraind oog hebben dunk me ?
Daarnaast vind ik dat beelden nog steeds meer zeggen dan wat tekst, als het spul wel degelijk trager soms is, neem er dan beelden van he. Nu is't nogal moeilijk te geloven als beide Androids op serieuze afstand worden gezet...

Anyway ik had iets meer revolutionair verwacht, in de plaats krijgen we 'bewegende wallpapers' (die imo compleet nutteloos zijn). Ik had alleszins meer van Google verwacht.
Ik werk al even met de HTC Hero, en ik merk van die lag bij het scrollen niets, tenzij er veel andere applicaties openstaan.

De Nexus is op hardware-vlak op dit moment zonder twijfel de beste smart-phone. Die 1 Ghz Snapdragon, het scherm en de camera zijn allemaal top-notch en beter dan de iPhone. Qua software is het natuurlijk andere koek, hoewel het me lijkt dat Android sneller ge-update wordt dan de iPhone-software. Verder moet je ook niet vergeten dat je de derde iteratie van de iPhone vergelijkt met de 2e generatie Android phones.
Ik heb er wel vertrouwen in dat Google Android zal blijven optimaliseren. Als je de verschillende generaties van Android vergelijkt dan zijn er al heel wat verbeteringen gebeurd. De openheid van het Android platform spreekt me wel aan.

Maar zoals eerder aangehaald is het meer een questie van persoonlijke preferenties. Ik denk dat beide zo goed als evenwaardig zijn, ik prefereer Android, maar ik zou mijn zussen niet snel een Android smartphone aanraden.
Cassiel is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2010, 21:00   #100   link
Random
Shrimp Recidivist

Random's Avatar

Quote:
Originally Posted by Trojan View Post
Die reclame op het einde maakt het wel af .
Random is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules