Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 25-01-2010, 12:27   #41   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fidoh View Post
Nadat Alegis in Bang zo'n stunt had gepulld was het wel logisch dat hij er vroeg uit ging gaan omdat iedereen hem daar nog steeds voor haatte. Een volgende keer zal dat wel niet meer gebeuren.
Maar het was wel eigenlijk niet aan de saboteurs om dit te doen, imo.

Zij konden zijn stunt van Bang in hun voordeel gebruiken. Goed had er, vanuit dat standpunt, meer baat bij van hem dood te doen, dan slecht.

En goeie spelers eruit gooien is een mes dat langs twee kanten snijdt he...
Mithror is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2010, 12:33   #42   link
FuNeo
darcore 460

FuNeo's Avatar

Send a message via MSN to FuNeo
Dat alegis zijn stunt wat wrok zou kunnen veroorzaakt hebben en dat dit invloed had in dit spel is mijn punt zelfs niet. Een goeie speler eruit gooien is voor good een mes dat langs 2 kanten snijd, true. Zij weten niet zeker aan welke kant hij staat.

Maar voor saboteurs? Zij hadden er alle baat bij om alegis er eerst uit te gooien.
Als ik saboteur ben en je geeft mij een killability (maar ik weet nog niks over de rollen van de good guys), dan is mijn keuze rap gemaakt: kill diegene met veel game-ervaring eerst.
Uiteindelijk schieten dan wel alleen de "nieuwelingen" over als dit een constante zou zijn, en da's zeker niet de bedoeling.
Als evil iemand wil killen moeten ze dat doen omdat ze denken dat hij een sterke good rol heeft (of het niet weten en /random doen).
Old 25-01-2010, 12:35   #43   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

En dan verbaasd zijn als het spel doodloopt na x turns omdat enkel de spoken overblijven.

Waar Mithror op doelt is dat de achterdocht op mij kon gebruikt worden. Niet dat ik er last van zou gehad hebben, was toch vanillager.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2010, 12:37   #44   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Quote:
Originally Posted by FuNeo View Post
Maar voor saboteurs? Zij hadden er alle baat bij om alegis er eerst uit te gooien.
Als ik saboteur ben en je geeft mij een killability (maar ik weet nog niks over de rollen van de good guys), dan is mijn keuze rap gemaakt: kill diegene met veel game-ervaring eerst.
In dit spel? Echt niet. Alegis zou op weinig vertrouwen kunnen rekenen van de rest van goed, wegens zijn Bang stunt. Het had interessanter geweest om eerst iemand anders te doden om te zien hoe iedereen op Alegis zou reageren.

edit: wat Alegis dus zei.
Mithror is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2010, 12:38   #45   link
FuNeo
darcore 460

FuNeo's Avatar

Ah bon, in dat opzicht: true.
Old 25-01-2010, 12:53   #46   link
Holly Martins
a real pantload

Holly Martins's Avatar

Sowieso (ziedet Funeo!) zal iedereen stilaan een betere speler worden en minder vrees beginnen krijgen van een figuur als Alegis, omdat ze meer als hem zullen beginnen denken. Space is mijn tweede wolf game (kart niet meegerekend) en ik heb er al veel uit geleerd (hoewel in Bang mijn intu´tie toch correcter was), die kennis breng ik mee naar de volgende wolf game. Sommige spelers echter nemen hun kennis niet mee, maar de paranoia die ze er aan hebben overgehouden. Wat wel lollig is natuurlijk.

Ook een wolfgame moderaten kan leerrijk zijn, daarom dat ik er naar uitkijk om dat te doen. Van begin af aan weten wie wat is en hoe iedereen reageert lijkt mij interessant.

En om op Alegis terug te keren. Hij heeft fantastisch gespeeld in !Bang, maar waarom zouden andere spelers daardoor moeten onderdoen of minder gevaarlijk zijn? Als Bad guy krijg je nu eenmaal de kans om slinks te spelen en, achter af gezien, op te vallen.
Holly Martins is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2010, 12:57   #47   link
FuNeo
darcore 460

FuNeo's Avatar

So true.
Je hebt geen wolfgame gespeeld tot je ook eens bad geweest bent
En van de zijlijn meekijken moet ook enorm leerrijk zijn.

Al heb ik er nu genoeg achter de kiezen om te evolueren naar een echt goede speler nu.
Denk ik.
Old 25-01-2010, 13:09   #48   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Spelen zouden vlotter vooruit gaan en makkelijker te volgen zijn (in zekere zin) als men minder hard afrekent op redvotes of waardeloze defenses omhelst.

"Ik zal maar mijn verplichtte redvote op Jules zetten want ik weet niet wie anders"
-"WA????? WAAROM OP MIJ? IK KWAM DUS GISTEREN VAN DE BAKKER, ZET DE PC AAN, MAAK EEN POST OP SHRIMP EN ZET DAN MIJN DOCHTER AF BIJ BALLET - IK HAD DUS HAAST EN IK WAS DAARNA ER NIET MEER O-"
"Aja dat kan wel kloppen, ok dan zet ik het maar op Bram wa-"
-"WA??????? IK WAS DUS GISTEREN WEL BIJ DE SLAGER EN TOEN-"
"Ah bon. Dan maar op George"
-"WA? Ik zal dus eens even in 3 pagina's mijn stream of consciousness neerpennen van gisteren zodat je weet dat ik een vanillager ben: Het was woensdag, 20:14, ik las zorgvuldig je post en onmiddell-"
*"VOLGENS MIJ ZIJDE GIJ VERDACHT WANT GIJ MAAKT EEN REDVOTE OP MIJ EN IK WEET VAN MEZELF DAT IK VANILLAGER BEN"
etc.
Old 26-01-2010, 06:52   #49   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Send a message via MSN to Cit
Quote:
Originally Posted by Alegis View Post
Spelen zouden vlotter vooruit gaan en makkelijker te volgen zijn (in zekere zin) als men minder hard afrekent op redvotes of waardeloze defenses omhelst.

"Ik zal maar mijn verplichtte redvote op Jules zetten want ik weet niet wie anders"
-"WA????? WAAROM OP MIJ? IK KWAM DUS GISTEREN VAN DE BAKKER, ZET DE PC AAN, MAAK EEN POST OP SHRIMP EN ZET DAN MIJN DOCHTER AF BIJ BALLET - IK HAD DUS HAAST EN IK WAS DAARNA ER NIET MEER O-"
"Aja dat kan wel kloppen, ok dan zet ik het maar op Bram wa-"
-"WA??????? IK WAS DUS GISTEREN WEL BIJ DE SLAGER EN TOEN-"
"Ah bon. Dan maar op George"
-"WA? Ik zal dus eens even in 3 pagina's mijn stream of consciousness neerpennen van gisteren zodat je weet dat ik een vanillager ben: Het was woensdag, 20:14, ik las zorgvuldig je post en onmiddell-"
*"VOLGENS MIJ ZIJDE GIJ VERDACHT WANT GIJ MAAKT EEN REDVOTE OP MIJ EN IK WEET VAN MEZELF DAT IK VANILLAGER BEN"
etc.
this is true, MAAR, je mag niet vergeten dat hier veel spelers (oa ik) nog nooit van dit soort games gehoord hadden. En dus nog volop aan het leren zijn hoe het te spelen.
En daarom van die fouten maken. Ik heb ook, meteen na ik eruit lag, gevraagd hoe dat kwam zodat ik in future games daar kan aan werken.
Old 26-01-2010, 08:16   #50   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Waarom is er nog geen recruit voor devolgende?
Komaan Fidoh of Holly
Old 26-01-2010, 08:25   #51   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Mijn recruitment thread komt pas 8 februari.

Quote:
Originally Posted by Cit View Post
this is true, MAAR, je mag niet vergeten dat hier veel spelers (oa ik) nog nooit van dit soort games gehoord hadden. En dus nog volop aan het leren zijn hoe het te spelen.
En daarom van die fouten maken. Ik heb ook, meteen na ik eruit lag, gevraagd hoe dat kwam zodat ik in future games daar kan aan werken.
Alegis snapt dat niet.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2010, 09:26   #52   link
Holly Martins
a real pantload

Holly Martins's Avatar

Ik heb deze week nog examens en volgende week ben ik (onverwachts) een weekje op reis. Daarna ben ik vrij en heb ik veel tijd, zien hoe lang Fidoh zijn game duurt (is het weer zo'n epos?) en misschien dat het daarna wel kan.
Holly Martins is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2010, 10:33   #53   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

Quote:
Mijn recruitment thread komt pas 8 februari.
Alegis snapt dat niet.
BOeeeeeeee!

En dan is Alegis een domooft!
Old 26-01-2010, 10:38   #54   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ik wil desnoods er wel een kleintje tussendoor doen als ik mag, tenzij dat Fidoh&Holly's planning in de war brengt.
Avondschool moet toch nog terug op gang komen.

Het zou wel maar om een vanilla-wolf gaan (first try enal).
Heb wat xp nodig voor een mogelijks Fantasy/RP/Wolf. Maar dat is pas iets voor ten vroegste in de zomer.
Old 26-01-2010, 10:47   #55   link
FuNeo
darcore 460

FuNeo's Avatar

Kheb persoonlijk wel zin in een simpele "quicky" vanilla wolf.
Niet veel werk voor de organisator, en "normaal gezien" vrij simpel qua theorietjes
Toch alst geen 20 man is.
Old 26-01-2010, 11:30   #56   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:
Alegis snapt dat niet.
Haja, dat hij hier tips for improvement zit te geven - dat is duidelijk enkel pesterij. Of wat dacht je anders, Cit?

Ik ben zelf ook maar aan het wennen aan Maffia - maar mijn vorige post bevat zowat een van de allergrootste fouten die makkelijk te overbruggen zijn.
Old 26-01-2010, 11:32   #57   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

eeej eeej, ik bemoei mij er niet mee.
Vecht dat onder jullie uit.
Old 26-01-2010, 11:34   #58   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Zo snel op een bandwagon springen zonder na te denken kan ook nadelig zijn, punt twee.
Old 26-01-2010, 11:35   #59   link
Cit
College dropout

Cit's Avatar

noting...noting...
Old 26-01-2010, 11:40   #60   link
FuNeo
darcore 460

FuNeo's Avatar