Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 06-01-2007, 16:42   #1   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Welk boek lees je nu?

Momenteel niet veel buiten mijn cursussen (en zelfs dat nog...) maar ik lees al een tijd af en toe enkele hoofdstukken uit Catch 22 van Joseph Heller. Bijzonder grappig en absurd, maar behoorlijk moeilijke woordenschat (veel "speciale" woorden) en plotse overgangen maken dat ik er toch niet echt in opschiet, terwijl ik normaal geen problemen heb met Engelstalige literatuur (1984 leest als een trein).

En voor na de examens plan ik We van Yevgeni Zamyatin, boek waar George Orwell zich blijkbaar sterk heeft op gebaseerd voor zijn Nineteen Eighty Four.
Alleen is het blijkbaar nergens te vinden in iets beter dan een gewone paperback :/
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2007, 16:52   #2   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Boek 3 van 'The Wheel of Time' series van Robert Jordan, Dragon Reborn.

En daarna de rest van de serie Zware aanrader
Alex is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2007, 17:27   #3   link
onbewust
the king of the divan

onbewust's Avatar

Het Slot van Franz Kafka. Nogal lange zinnen soms, maar wel spannend!
[00:37:26] <blumcole> ik ben ooit eens rond 9 wakker geworden in mijne zetel en der lag nen drol in de wc maar geen wc papier
onbewust is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2007, 17:33   #4   link
Cassiel
FKA |3o3dha

Quote:
Originally Posted by Alegis

Ah, sweet times. Toen Jordan nog God was .

Als je klaar bent met de Wheel of Time reeks kan ik u de "A song of Ice and Fire"-reeks van GRR Martin aanraden. Een van de beste Fantasy reeksen ooit, enorm character driven. Ook de nederlands vertaling mag er zijn btw.(Die van Wheel of Time vond ik minder)
Cassiel is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2007, 18:00   #5   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Maandag

kopen
kar is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2007, 18:49   #6   link
Farah
Döner macht schöner

Farah's Avatar

"De Turkse Bruid"

Echt wel interessant!
Farah is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2007, 19:55   #7   link
UPS
Junior Member

Théâtre van Eric-Emmanuel Schmit.

Over het leven op een begin 19de eeuwse theaterset in de straten van Parijs.
UPS is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2007, 22:32   #8   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

The Stone of Tears.

2de deel in The Sword of Truth serie van Terry Goodkind.

Niet slecht, best veel gelijkenissen met lotr tho.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2007, 02:07   #9   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Quote:
Originally Posted by l3o3dha
Quote:
Originally Posted by Alegis

Als je klaar bent met de Wheel of Time reeks kan ik u de "A song of Ice and Fire"-reeks van GRR Martin aanraden. Een van de beste Fantasy reeksen ooit, enorm character driven. Ook de nederlands vertaling mag er zijn btw.(Die van Wheel of Time vond ik minder)
Heb daarvan jaren geleden eens de eerste boeken gelezen, maar er was nog een boek tekort. Is dat ondertussen al uitgekomen? Was voor mij de eerste kennismaken met fantasy en is me toen alvast zeer goed bevallen. Heb af en toe nog nachtmerries van rondkruipende afgehakte handen en blauwschijnende ogen
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2007, 10:17   #10   link
Harlequin
Hautaine zak

Harlequin's Avatar

Elantris van Brandon Sanderson beetje aan 't rushen want Feast of Crows van Martin ligt op mij te wachten.
Harlequin is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2007, 13:36   #11   link
Aoyama
Senior Member

Aoyama's Avatar

het seksleven van pausen.
interessant, orgies alom daar in het verleden.
Old 07-01-2007, 13:38   #12   link
groenschoen
Miskend genie

groenschoen's Avatar

De halfbloed prins aan het herlezen. Jaja ik weet het, snape!
groenschoen is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2007, 13:38   #13   link
Harlequin
Hautaine zak

Harlequin's Avatar

Borgia pausen waren de max
Old 07-01-2007, 19:45   #14   link
Cassiel
FKA |3o3dha

Quote:
Originally Posted by CyberMonkey
Quote:

Heb daarvan jaren geleden eens de eerste boeken gelezen, maar er was nog een boek tekort. Is dat ondertussen al uitgekomen? Was voor mij de eerste kennismaken met fantasy en is me toen alvast zeer goed bevallen. Heb af en toe nog nachtmerries van rondkruipende afgehakte handen en blauwschijnende ogen
Gaat het over GRR Martin of Jordan?
Martin gaat binnenkort zijn voorlaatste boek uit de reeks uitbrengen, maar neem dat maar met een korrel zout, elk boek na de eerste is al in 2 gesplitst door de dikte.
En bij Jordan is vorig jaar ergens kanker vastgesteld, onlangs heeft hij bericht gekregen dat het fel aan het verbeteren is, en dat zijn overlevingskansen toegenomen waren. Hij zit nu aan boek 11 of 12 van de 16(dacht ik). Na de Crossroads of Twilight begint er eindelijk terug wat te gebeuren.
Enorm veel van die boeken bevatten verhaallijnen en subplots die er totaal niet toe doen en de reeks gewoon veel te groot maken.

Over Goodkind heb ik niet veel goeds te zeggen, zijn Sword of Truth reeks is niet slecht in het begin, maar begint op een bepaald moment, en zeker voor de boeken na 2001(11 september) extreem rechts te worden.

Als het u zou intresseren kan ik ook nog Steven Erikson aanraden, beste worldbuilding ooit en een enorm wijs/goed magie systeem.
Old 07-01-2007, 20:31   #15   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Jordan heeft een zeldzame bloed ziekte, maar die is aan het verbeteren. Hij is aan boek 12 bezig, en wilt bij dit boek de series eindigen, "ook al is het een boek van 1500-2000 blz". Denk dat Tor gezegd heeft dat het boek voor 2009 is.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2007, 21:07   #16   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Robin Hobb - Het Dolende Schip

Meeslepend! Heb mij nog bij geen enkel ander boek/verhaal/film mij zo weten op te winden rond bepaalde personages. Buiten die andere boeken van Robin Hobb die ik tot hiertoe heb gelezen.

Quote:
Na de Crossroads of Twilight begint er eindelijk terug wat te gebeuren.
Enorm veel van die boeken bevatten verhaallijnen en subplots die er totaal niet toe doen en de reeks gewoon veel te groot maken.
QFT

Ergens midden in boek 6 gestopt met verder lezen. Zo verdomme langdradig.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2007, 21:39   #17   link
vnz
Junior Member

"Het maakbare brein" van Margriet Sitskoorn

leuk en informatief
helaas veel te dun & een magere 179 pagina's (minus dankwoorden en shit)

"179%" (lol) van Paul d'Hoore
zeer leuk en informatief
af en toe gespekt met hilarische verhalen over de beurswereld

lang leve vakantie
vnz is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2007, 23:07   #18   link
Harlequin
Hautaine zak

Harlequin's Avatar

Quote:
Martin gaat binnenkort zijn voorlaatste boek uit de reeks uitbrengen, maar neem dat maar met een korrel zout, elk boek na de eerste is al in 2 gesplitst door de dikte.
En bij Jordan is vorig jaar ergens kanker vastgesteld, onlangs heeft hij bericht gekregen dat het fel aan het verbeteren is, en dat zijn overlevingskansen toegenomen waren. Hij zit nu aan boek 11 of 12 van de 16(dacht ik). Na de Crossroads of Twilight begint er eindelijk terug wat te gebeuren.
Jordan schrijft boeken zolang ze verkopen (of tot wanneer hij sterft). En saai... ma SAAI...

Wat betreft Martin. Feast of Crows en het volgende boek vormen één geheel. Het eerste gaat over de personages in het zuiden, het volgende over die in het noorden plus naar het einde toe wat integratie van de verhaallijnen.

/edit hij zal het trouwens over Martin hebben: die kerels van over de muur weetwel.
Old 07-01-2007, 23:33   #19   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Jordan wist zo rond boek 4 al lang niet meer waar het met zijn reeks nu feitelijk naartoe moest. Dan is ie maar wat wijvengeneut beginnen neerpennen teneinde zichzelf een vast inkomen te verschaffen. Echt wel de soap onder de Fantasyreeksen, die Wheel of time.
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 07-01-2007, 23:41   #20   link
Cassiel
FKA |3o3dha

Quote:
Originally Posted by Harlequin
Quote:
Jordan schrijft boeken zolang ze verkopen (of tot wanneer hij sterft). En saai... ma SAAI...

Wat betreft Martin. Feast of Crows en het volgende boek vormen één geheel. Het eerste gaat over de personages in het zuiden, het volgende over die in het noorden plus naar het einde toe wat integratie van de verhaallijnen.

/edit hij zal het trouwens over Martin hebben: die kerels van over de muur weetwel.
Idd. Nu lees ik het ook :zucht:

Is er al meer informatie over de volgende Martin? Net A Feast For Crows nog eens gelezen en terug helemaal in de sfeer. De rauwheid van Martin vindt ik echt prachtig, ook het "realisme" erin. De middeleeuwse sfeer, zonder al te veel magie. Ook zijn bereidheid om personages op te offeren voor het echtheid van het verhaal, zalig.
Tyrion is zwaar het zaligste personage ooit. Arya en Jamie zijn ook altijd
goede chapers.

Edit: Ohja , een van de enige deftig vertaalde fanatasy reeksen trouwens.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules