Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 06-03-2017, 12:18   #3501   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Veel mensen hier die audioboeken luisteren trouwens? Ik ben grote fan namelijk. Doe op het werk bijna niets anders. Ik geraak zo eindelijk door al mijn boeken heen, want lezen, dat kwam er bijna nooit van.

Momenteel is het "The Martian Chronicles" van Ray Bradbury. Een set kortverhalen over Mars, mooi met elkaar verwoven, geschreven midden vorige eeuw (1945 dacht ik). Heel speciaal, en best wel goed.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2017, 13:35   #3502   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Denk dat ik hier de grootsten audiobook "hyper" van't spel ben.

Als ik eens werk op het bureau lukt me dat weliswaar niet, te afleidend.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2017, 11:32   #3503   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

+-50 per jaar. Waarschijnlijk wat meer dit jaar nu ik de backlog van het meeste van mijn podcasts heb ingehaald.
Old 09-03-2017, 20:55   #3504   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Ga deze vraag hier posten en in de auto thread.

Ik luister constant naar audiobooks in de auto maar soms wil ik 's avonds in mijn bed of als ik in de week eens naar mijn kantoor ga ook luisteren naar dezelfde boeken.

Wat ik nu doe is het boek downloaden, op USB zetten en afspelen via de auto door die USB in te pluggen.
Heb al eens een app geprobeerd op GSM maar ten eerste kon die grote bestanden niet aan en ten tweede vond ik geen verbinding om via de GSM audio in de auto af te spelen.

Wat gebeurd er ook als de GSM (Android) zonder batterij valt? Ben ik dan mijn progress kwijt?
Vooruit spoelen in de auto duurt énorm lang, kan dat niet versnellen met een touchscreen. Per ongeluk de USB wat losmaken zorgt ervoor dat ik 20 minuten moet vooruit spoelen om een uur of 3 vooruit te geraken.

Illegale boeken zijn meestal i mp3 en het makkelijkst. Als ik het legale bestand dat ik koop via Audible probeer af te spelen in de auto moet ik ook omzetten naar mp3 met kwaliteitsverlies. Ongeveer 70% koop ik wel.

Iemand hier ervaring mee?
Old 09-03-2017, 21:14   #3505   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Als je hem koopt via audible, staat die toch gewoon in de audible app en kan je hem rechtstreeks van je telefoon af spelen?
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2017, 23:01   #3506   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sepulfly View Post
Als je hem koopt via audible, staat die toch gewoon in de audible app en kan je hem rechtstreeks van je telefoon af spelen?
Ja maar niet in de auto blijkbaar. (Staat al wat meer info in de auto thread)
Old 10-03-2017, 09:21   #3507   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Ik gebruik altijd mijn GSM hiervoor. Vroeger HTC Desire , nu Sony Experia Z5 Compact. En gewoon de default music player. Die op de Experia houdt mooi bij waar ik zat. Ook na een reboot bijvoorbeeld. Indien ik door zelf te knoeien opnieuw moet zoeken waar ik zat is er een 'slider' op het touchscreen om door het bestand heen te bewegen.

Indien het een file van 30uur is, is deze slider natuurlijk minder accuraat in te stellen dan indien het over chapters van elk een uurtje gaat. Maar in beide gevallen werkt het vlot genoeg om snel het kortbij het punt waar ik zat te geraken.

In de wagen plug ik dat gewoon via audio kabel in. (En ook stroom). Of bij korte ritjes laat ik gewoon mijn oortjes in.

Edit : Ik speel altijd mp3 af. Boeken in m4b of m4a zet ik zelf eerst om naar mp3.
Old 15-03-2017, 08:35   #3508   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Old 20-03-2017, 13:45   #3509   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Quote:
Originally Posted by Belgatom View Post

Gezien ik bij de vorige een gemis voelde, dan maar nog eens een oude gekende bovenhalen. Ik heb heel wat van Gibson achter de kiezen maar 't is ondertussen van 1996 geleden (gettin' old). Idoru was het laatste.

Dit lijkt in een recentere toekomst te zijn dan zijn vorige boeken. Zit nog maar een 50 pagina's ver en heb nog steeds moeite om me de omgeving voor te stellen maar ik weet dat Gibson dat sowieso maar met mondjesmaat doet. Leest een stuk vlotter dan Vurt van hierboven. Maar de verwachtingen staan hoog.
Finished. Gemengde gevoelens. Had echt zin in wat old skool cyberpunk maar dat was het niet. Ja er was sprake van encryptie, digitale watermarking, forum nerds enz maar zij waren maar de inkleuring van het verhaal. Ik heb er wel van genoten en overweeg om mits kleine onderbreking de volgende in de Blue Ant trilogie te lezen. Maar mijn scifi honger zit nog steeds in mijn maag te knorren.

Dan maar eens iets helemaal anders.

Hanya Yanagihara - The people in the Trees

"In 1950, a young doctor called Norton Perina signs on with the anthropologist Paul Tallent for an expedition to the remote Micronesian island of Ivu'ivu in search of a rumoured lost tribe. They succeed, finding not only that tribe but also a group of forest dwellers they dub 'The Dreamers', who turn out to be fantastically long-lived but progressively more senile. Perina suspects the source of their longevity is a hard-to-find turtle; unable to resist the possibility of eternal life, he kills one and smuggles some meat back to the States. He scientifically proves his thesis, earning worldwide fame and the Nobel Prize, but he soon discovers that its miraculous property comes at a terrible price..."

Had de achterflap al eens gelezen in een boekenzaak en sprak me wel aan. Deed me wat denken aan Kurt Vonnegut (het concept) maar eenmaal begonnen met lezen is dat helemaal niet zo. Begint met een motivatie van een (fictieve) professor die de aantekeningen van het hoofdpersonage in boek zal gieten. Gevolgd door een klassieke introductie van zijn jeugd. Tot hier aan toe niets nieuws maar wel goed geschreven (ik lees in het Engels en heb hier en daar toch al eens een adjectief mogen gaan zoeken). Heb een goed gevoel en als dit meevalt, dan pik ik zeker dat andere werk van haar wel mee.
Old 20-03-2017, 14:36   #3510   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Da's ook wreed toevallig.

Ben nu halverwege deze turf. Er gebeurd niet veel in maar de taal is zo goed en zo prachtig geschreven dat je gewoon wil blijven lezen. Genomineerd voor de Booker trouwens.

Old 23-03-2017, 14:29   #3511   link
Irmo
lijkkist

Irmo's Avatar

http://www.tor.com/2017/03/23/downlo...2931-n19595942

The Way of Kings van Brian Sanderson. Ik vind het zeer degelijke fantasy die alhoewel hij traag op gang komt, toch een zeer interessante wereld creëert.
En het is gratis, dus je kan alleen maar winnen.

Fidoh vond het te lang

You have reached the maximum number of posts (3) allowed in a 120 minute period for this forum.
Irmo is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2017, 14:36   #3512   link
LukeSoloSalade
Zetelliberaal

LukeSoloSalade's Avatar

Ik zou eens wat van die kerel zelf moeten lezen. Heeft goed werk geleverd met het afsluiten van Jordan's Wheel of Time.

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules