Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 08-01-2007, 00:01   #21   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

WoT is gelijk Lost. Ik vind het kak worden, maar toch blijven lezen om te zien wat er gebeurt eh. Nuja, Crossroads of Twilight was een dikke vette hoop stinkende kak, maar boek 11 was weer wat beter. Ik dacht wel dat er maar 12 boeken gingen komen :s Als dat er meer worden valt dat dik tegen, t mag wel eens Tarmon Gaidon zijn zo, dat er eens wat gebeurt.

Goodkind lees ik ook (Sword of Truth). Begon heel erg goed, werd beter, Faith of the Fallen was onvoorstelbaar goed (dat bouwde maar op, dat bleef maar duren, maar dat einde jong, ik werd week), Pillars of Creation en Naked Empire waren beetje kak, maar met Chainfire en Phantom kan ik niet meer wachten op het laatste boek, die twee waren weer moddervet in orde.

En nu bezig in de Farseer Trilogy (Robin Hobb). Assassin's Apprentice heb ik uit, Royal Assassin ook, maar met boek 3 wacht ik tot na de examens. Eerste twee boeken hebben 5 dagen van mijn blok gekost, niet gezond. Wreed goede boeken, en zo'n serie van maar 3 boeken lang is toch eigenlijk wel fun ze, er gebeurt zoveel in één boek eh, het verhaal gaat vooruit!

Dusja, ik kijk halsreikend uit naar het laatste boek van Goodkind, Farseer Trilogy afwerken wordt ook fun, en tjah, Jordan zal ik lezen, maar ik heb niet al té hoge verwachtingen.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2007, 00:37   #22   link
Harlequin
Hautaine zak

Harlequin's Avatar

Als je fantasy wilt lezen, lees dan GRR Martin of de twee eerste reeksen van Feist (de boeken ertussen eventueel ook), maar doe jezelf een plezier en stop bij de krondor reeks.
Harlequin is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2007, 09:27   #23   link
AngeluS
Shizkebab!

AngeluS's Avatar

De krondor reeks is eigenlijk ook maar om er geld uit te slagen hoor.
Feist had geld geroken met zijn goede serie en is die beginnen uitmelken zoals van een echte kapitalist verwacht wordt.

Farseer trilogy is goed.
Die trilogie over die levende schepen, daar ben ik nog niet toe gekomen.

Jordan begint zijn verhaal inderdaad ook een beetje teveel uit te melken.
Hij moet ermee gaan stoppen of ik steek m'n haard aan met z'n boeken.

Momenteel ben ik bezig met Star Wars boeken te lezen.
Heb zo al de hele "New Jedi Order" serie gelezen. Is wel in het sw universum maar voelt niet zo hard aan als sw. Haal de Jedi eruit en hernoem de bekende namen van schepen enzo (X-Wing, Mon Calamari cruiser, ...) en het is een heel ander universum.
Nu ben ik bezig in de "Jedi apprentice" reeks, dit vertelt hoe Obi-Wan de padawan is geworden van Qui-gon Jinn en zo is door gegroeid naar Jedi Knight.
Old 08-01-2007, 09:37   #24   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Omg Angelus, nerd .

Momenteel bezig in JPod van Douglas Coupland. Gekregen voor mijn nieuwjaar en tot nu toe vind ik hem beter dan Microserfs.
Bjorn is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2007, 09:38   #25   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:
Originally Posted by AngeluS
Nu ben ik bezig in de "Jedi apprentice" reeks, dit vertelt hoe Obi-Wan de padawan is geworden van Qui-gon Jinn en zo is door gegroeid naar Jedi Knight.
Zowat enigste SW boeken die ik gelezen heb. Een aantal boeken gelezen, vond het goede stuff.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2007, 09:56   #26   link
AngeluS
Shizkebab!

AngeluS's Avatar

Quote:
Originally Posted by Alegis
Quote:
Originally Posted by AngeluS
Zowat enigste SW boeken die ik gelezen heb. Een aantal boeken gelezen, vond het goede stuff.
181 SW boeken heb ik hier liggen, heb er nog maar een kleine 30 gelezen.
Old 08-01-2007, 12:12   #27   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Dat is er nu ook weer over eig
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2007, 14:21   #28   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
Originally Posted by Harlequin
Als je fantasy wilt lezen, lees dan GRR Martin of de twee eerste reeksen van Feist (de boeken ertussen eventueel ook), maar doe jezelf een plezier en stop bij de krondor reeks.
Tuurlijk heb ik Feist al gelezen. Maar ja, ik ben dus gestopt na de trilogie na Magician (Silverthorn etc..), en de titel van deze thread is toch "welke boeken lees je" en niet "welke boeken heb je gelezen". Dusja Goede boeken, daar ben ik het zonder twijfel mee eens. Zeker Magician. En thumbs up om de protagonist "Pug" te noemen.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2007, 14:47   #29   link
bokkepoot
Il duce

bokkepoot's Avatar

Bezig met

Veritas van Monaldi en Sorti, 3e boek in de reeks van 7 historische romans rond het Europa van eind 17e begin 18e eeuw.

Ligt hier klaar:

Geert Mak - In Europa
Sarah Dunant - De Geboort van Venus

Onlangs gelezen:

Kay MacCauley - De Pestheilige
Zeer mooi boek, benadert de sfeer van Het Parfum, maar een ander verhaal. Mooi beschreven en speelt zich af in het Venetië van de 16e eeuw. Een echte aanrader met andere woorden, zeker als je Het Parfum goed vond.
bokkepoot is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2007, 19:06   #30   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Ik ben bezig in "Guards! Guards!" van Terry Pratchett.
Af en toe lees ik ook wat verder in "Sources of Japanese Tradition: From Earliest Times to 1600".

Liggen nog te wachten:
Thud! (Terry Pratchett)
Sources of Japanese Tradition: From 1600 to 1868
Sources of Japanese Tradition: From 1868 to 2000
Shaman's Crossing (Robin Hobb)
Cakeman is offline   Reply With Quote
Old 08-01-2007, 19:31   #31   link
Sine Metu
clear eyes

Sine Metu's Avatar

Spoetnikliefde van Murakami is net uit en ik ga nu beginnen aan Ben Elton:

(maar dan in't engels)
Old 08-01-2007, 19:36   #32   link
Harlequin
Hautaine zak

Harlequin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cakeman
Af en toe lees ik ook wat verder in "Sources of Japanese Tradition: From Earliest Times to 1600".

Liggen nog te wachten:
Thud! (Terry Pratchett)
Sources of Japanese Tradition: From 1600 to 1868
Sources of Japanese Tradition: From 1868 to 2000
Shaman's Crossing (Robin Hobb)
Cakeman!
Overigens, ik weet niet hoeveel je al gelezen hebt, maar je leest de Vimes-reeks best in volgorde. Niet nodig, maar wel aan te raden.
Old 08-01-2007, 19:51   #33   link
Belgatom
Granpa Shrimp aka Neut

Belgatom's Avatar

Wohooo Cakeman! Welcome Back!

Back on topic:

Ryu Murakami - In The Miso Soup : aangezien die andere Murakami al deftige gelanceerd werd op dit forum, vond ik het dan maar aangewezen dat ik dringend eens die andere Murakami ga lezen. Toen het boek uitkwam, was er nogal een hype rond. En hype's zijn nu echt niet aan mij besteedt. Het boek gekocht en laten liggen op een stapeltje. Nu zit ik over de helft en valt echt goed mee.

Het verhaal gaat over Kenji. Kenji is een tourguide. But not just an ordinary guide, no... hij is een tourguide in de sex districten van Tokyo. Op een dag krijgt hij een nieuwe klant, Frank. Frank is een dikke Amerikaan zonder smaak. Er is iets volgens Kenji dat niet klopt bij die Frank. Als Frank zijn eerste pilsje betaalt met een 10.000 Yen briefje waarop een donkerbruine vlek zit, gaat Kenji's freaken. En nu moet hij nog 3 nachten die gast rond gaan leiden. "I think this is the beginning of a beautiful friendship"
Old 08-01-2007, 20:13   #34   link
prisajuno
Member

Ben tegelijk ook bezig met 'De schaduw van een duistere koningin' van Feist.
prisajuno is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2007, 07:30   #35   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Quote:
Originally Posted by Harlequin
Cakeman!
Overigens, ik weet niet hoeveel je al gelezen hebt, maar je leest de Vimes-reeks best in volgorde. Niet nodig, maar wel aan te raden.
Harle!

Ik weet het... Maar ik heb The Fifth Elephant en Jingo al gelezen. Dat waren twee van mijn eerste Discworld boeken, dus die volgorde was van in het begin al om zeep.

Achja, daardoor krijgt Guards! Guards! wel een soort prequel achtige charme. Zeer leuk om te zien hoe Carrot in Ankh-Morpork geraakt is en hoe Sybil en Vimes elkaar leren kennen hebben.
Old 09-01-2007, 07:33   #36   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

Ik ben nog steeds bezig in harry potter en the order of the phoenix. In't nederlands weliswaar, Engels zou nog langer duren en daar heb ik de tijd niet voor.

Ik vind het wel een goed boek
Old 09-01-2007, 07:49   #37   link
Sine Metu
clear eyes

Sine Metu's Avatar

Quote:
Originally Posted by Belgatom
Wohooo Cakeman! Welcome Back!

Back on topic:

[img]x[/img]

Ryu Murakami - In The Miso Soup : aangezien die andere Murakami al deftige gelanceerd werd op dit forum, vond ik het dan maar aangewezen dat ik dringend eens die andere Murakami ga lezen. Toen het boek uitkwam, was er nogal een hype rond. En hype's zijn nu echt niet aan mij besteedt. Het boek gekocht en laten liggen op een stapeltje. Nu zit ik over de helft en valt echt goed mee.

Het verhaal gaat over Kenji. Kenji is een tourguide. But not just an ordinary guide, no... hij is een tourguide in de sex districten van Tokyo. Op een dag krijgt hij een nieuwe klant, Frank. Frank is een dikke Amerikaan zonder smaak. Er is iets volgens Kenji dat niet klopt bij die Frank. Als Frank zijn eerste pilsje betaalt met een 10.000 Yen briefje waarop een donkerbruine vlek zit, gaat Kenji's freaken. En nu moet hij nog 3 nachten die gast rond gaan leiden. "I think this is the beginning of a beautiful friendship"
Belga, ge moogt dat altijd op iedereenleest.be plaatsen ook he!
(ja, ik ben een zaag, 'k weet het!)
Old 09-01-2007, 07:52   #38   link
Kapsalon Wendy
Senior Member

Kapsalon Wendy's Avatar

Quote:
Cakeman! Is that really you?

Net uit: The Boleyn Inheritance over vrouwen 4 en 5 van Hendry VIII. Nu ook klaar om te beginnen in A Short History of Tractors in Ukrainian. Ligt hier al zo lang te wachten.

Whenever I watch TV and see those poor starving kids all over the world, I can't help but cry. I mean, I'd love to be skinny like that but not with all those flies and death and stuff - Mariah Carey
Kapsalon Wendy is offline   Reply With Quote
Old 09-01-2007, 07:56   #39   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kapsalon Wendy
Cakeman! Is that really you?
Om even off topic te gaan in deze serieuze thread: jawel Wendy, it is I!

Ik heb trouwens nog altijd een rendez-vous achter de kerk met u tegoed
Old 09-01-2007, 08:03   #40   link
Kapsalon Wendy
Senior Member

Kapsalon Wendy's Avatar

Quote:
Ik heb trouwens nog altijd een rendez-vous achter de kerk met u tegoed
Als je dat maar weet

(soryr voor de off topic maar dit is waarlijk een leuk moment. Om on topic te blijven: ik zal er later een boek over schrijven )

Whenever I watch TV and see those poor starving kids all over the world, I can't help but cry. I mean, I'd love to be skinny like that but not with all those flies and death and stuff - Mariah Carey
Kapsalon Wendy is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules