Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 16-01-2007, 10:44   #61   link
Max Power
Senior Member

Max Power's Avatar

Ben er nog niet door maar voorlopig zeer leesbaar;

De volgende op de lijst te lezen (al in huis);

Het Edisonteam
179 procent hoger

en als dreaming in code eindelijk verschijnt...
http://www.dreamingincode.com/
Max Power is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2007, 15:10   #62   link
Sine Metu
clear eyes

Sine Metu's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sine Metu
Spoetnikliefde van Murakami is net uit en ik ga nu beginnen aan Ben Elton:

(maar dan in't engels)
't Vlotte nie zo echt goed de eerste pagina's, dus ben ik overgeschakeld naar een ander boek! Dit leest als een trein:

Old 17-01-2007, 15:43   #63   link
vovi
Memba

Lord of the Flies van William Golding (voor Engels).
Zeer aangenaam
vovi is offline   Reply With Quote
Old 17-01-2007, 15:47   #64   link
IceScream
Analist - therapist

IceScream's Avatar

Quote:
Originally Posted by IceScream
Voorheen gelezen: Jonathan Safran Foer - Extremely loud and incredibly close. Vree pomo, maar wel geniaal boek. Over de coolste achtjarige _ooit_.
Old 17-01-2007, 16:56   #65   link
Sine Metu
clear eyes

Sine Metu's Avatar

is die geen negen jaar?!
Old 17-01-2007, 19:27   #66   link
Coma
Junior Member

Momenteel bezig in "De strijd om Spanje" van Anthony Beevor, over de Spaanse burgeroorlog: goed geschreven boek over de Spaanse burgeroorlog, een conflict dat me altijd al gefascineerd heeft, dus nu de kennis erover wat uitbreiden. Soms ligt de nadruk wel iets te zeer op het militaire aspect tho.
Coma is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2007, 17:18   #67   link
vovi
Memba

Na dit boek eens aan 'De Zwerm' beginnen, op aanraden van een vriend.
Iemand positieve/negatieve ervaringen ?
vovi is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2007, 20:39   #68   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

Neuromancer (William Gibson), A Game of Thrones (George RR Martin) en We (Yevgeni Zamyatin) besteld bij proxis. Van een gevarieerde bestelling gesproken En veertig euro ook :/

Ik weet alvast wat doen in de week na de examens
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 18-01-2007, 22:07   #69   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Coma
Momenteel bezig in "De strijd om Spanje" van Anthony Beevor, over de Spaanse burgeroorlog: goed geschreven boek over de Spaanse burgeroorlog, een conflict dat me altijd al gefascineerd heeft, dus nu de kennis erover wat uitbreiden. Soms ligt de nadruk wel iets te zeer op het militaire aspect tho.
Lees dan ook maar "De hoop" van Andé Malraux. Wordt als één van de beste romans beschouwd over de Spaanse burgeroorlog.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2007, 13:44   #70   link
STRYNG
Chaos by design

STRYNG's Avatar

Momenteel ben ik bezig in een "klassieker" volgens mijn leerkracht Nederlands. Het gouden ei van Tim Krabbé. Tim Krabbé is een Nederlandse schrijver die ook wel bekent staat als een internationaal gerankte schaker.
Naar het schijnt heeft hij nog op de 2e of 3e plaats gestaan in de wereld. (Dit even terzijde).

STRYNG is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2007, 15:40   #71   link
Zapp
rebmeM

Zapp's Avatar

Send a message via MSN to Zapp
Salonlectuur:

Anderland (otherland) van Tad Williams.
Misschien omdat-ie vertaald werd uit het Engels, maar ik vind de schrijfstijl nogal... minder. Het heeft qua verhaal zijn momenten maar echt goed vind ik'm niet. Ik lees het maar omdat ik het gekocht heb, zou zonde zijn anders. Nuja.

WC-lectuur:

Night Watch in de Discworld series. Niet direct mijn meest favoriete DW-boek tot nu toe, maar heeft zijn momenten. Beter dan Anderland in elk geval :D
Zapp is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2007, 21:21   #72   link
Cassiel
FKA |3o3dha

Cassiel's Avatar

Quote:
Originally Posted by Zapp
Salonlectuur:

Anderland (otherland) van Tad Williams.
Misschien omdat-ie vertaald werd uit het Engels, maar ik vind de schrijfstijl nogal... minder. Het heeft qua verhaal zijn momenten maar echt goed vind ik'm niet. Ik lees het maar omdat ik het gekocht heb, zou zonde zijn anders. Nuja.
Anderland is inderdaad nogal, .. traag bij momenten, bij gebrek aan een betere omschrijving. Toch is het verhaal op zich de moeite waard. Zeker geen spijt van het gelezen te hebben, maar is niet echt consequent goed. Bij momenten veel te lang gemaakt.

Maar ik heb die indruk een beetje bij alles van Tad Williams.
Cassiel is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2007, 14:32   #73   link
Stijn
Senior Member

Stijn's Avatar

Send a message via MSN to Stijn
Zonet "Still Life with Woodpecker" uitgelezen van Tom Robbins. Die mens is toch wel een zeer wisselvallig schrijver heb ik de indruk - Fierce Invalids, Villa Incognito en Jitterbug Perfume zijn zeer goede boeken, maar de rest verneukt hij in de laatste hoofdstukken door er een of andere rare theorie tussen te smijten. Bugger.
Stijn is offline   Reply With Quote
Old 21-01-2007, 14:35   #74   link
axel
Aaah. Ehh. Errr.

axel's Avatar

Send a message via ICQ to axel
Quote:
Originally Posted by Stijn
Zonet "Still Life with Woodpecker" uitgelezen van Tom Robbins. Die mens is toch wel een zeer wisselvallig schrijver heb ik de indruk - Fierce Invalids, Villa Incognito en Jitterbug Perfume zijn zeer goede boeken, maar de rest verneukt hij in de laatste hoofdstukken door er een of andere rare theorie tussen te smijten. Bugger.
Jup. Maar Villa Incognito zo goed? Ik vond dat pas tegen pagina 200 echt leuk worden, en nog geen vijftig pagina's later was het al voorbij.
Old 21-01-2007, 15:10   #75   link
Stijn
Senior Member

Stijn's Avatar

Send a message via MSN to Stijn
Wel, ik was gewoon al blij dat het niet over piramidologie of Echte Spiritualiteit ging Langs de andere kant, zijn schrijfstijl - vooral bij de interludes en andere tussenstukjes - is magistraal.
Stijn is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2007, 21:04   #76   link
Matthias
*snore*

Hmm, mezelf op The House of Leaves getrakteerd, na jarenlange skepsis, en toch maar mooi verslaafd geraakt aan het bizarre boek. En dat voor een pomohater als de Matthias!

Tis een beetje Joyce-meets-Kafka-meets-Stephen-King-meets-Derrida. Maar dan nog beter!*

(*: Afleiden dat ik Derrida en Stephen King goed vind is een non-sequitur waarvoor ik niet verantwoordelijk kan gehouden worden.)
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2007, 21:29   #77   link
Hyrrix
Member

Hyrrix's Avatar

Dan eis ik toch wel de eer op als enige pomo-hater standing, want ik vond toch behoorlijk weinig aan The House of Leaves (ondanks de scherpheid van die peet). Geef mij dan maar Paul Auster of zo.
Hyrrix is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2007, 21:34   #78   link
Matthias
*snore*

Auster is óók pomo en ik heb er nog nooit iets van gelezen. Back to square one.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 27-01-2007, 21:46   #79   link
Hyrrix
Member

Hyrrix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Matthias
Auster is óók pomo.
Welja, hij is de verfijnde, niet zo in-your-face versie van Danielewzki (of hoe heet die mens ook weer), imho.
Hyrrix is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2007, 11:28   #80   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Ik ben een weekje terug begonnen aan Shaman's Crossing van Robin Hobb.

Ik zit nu een goeie 140 blz ver (4 hoofdstukken denk ik) en tot nu toe is het echt heel aangenaam. Na het eerste hoofdstuk stond ik er van versteld hoe Robin Hobb je op één hoofdstuk tijd volledig kan laten kennis maken met de wereld, de gebruiken, tradities en de verschillende volkeren zonder dat ze vervalt in het opsommen van saaie gegevens. Echt knap.
Cakeman is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules