Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 28-01-2007, 11:18   #81   link
Cassiel
FKA |3o3dha

Ik heb zonet het vervolg uit, en ik moet zeggen dat Hobb redelijk onconventioneel bezig is binnen het genre. Niet dat ik daar iets op tegen heb, maar soms leest het allemaal niet zo vlot meer. Maar zeker de moeite van het lezen waard. Als ik terug kijk naar haar volledige oeuvre dan is het wel duidelijk dat Hobb geen "happy,happy" fantasy schrijft, en dat is nu net wat soms wat tegenstaat in deze reeks, imho. Haar hoofdpersonages lijden altijd nogal, en het 2e boek van de reeks lijkt daar wel erg ver in te gaan. Anderzijds is dat natuurlijk ook het interessante in haar boeken, en is het zeer duidelijk dat haar schrijven er sterk op vooruit is gegaan in vergelijking met de Moordenaarsleerling reeks ed.
Cassiel is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2007, 17:12   #82   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Quote:
Originally Posted by l3o3dha
Ik heb zonet het vervolg uit, en ik moet zeggen dat Hobb redelijk onconventioneel bezig is binnen het genre. Niet dat ik daar iets op tegen heb, maar soms leest het allemaal niet zo vlot meer. Maar zeker de moeite van het lezen waard. Als ik terug kijk naar haar volledige oeuvre dan is het wel duidelijk dat Hobb geen "happy,happy" fantasy schrijft, en dat is nu net wat soms wat tegenstaat in deze reeks, imho. Haar hoofdpersonages lijden altijd nogal, en het 2e boek van de reeks lijkt daar wel erg ver in te gaan. Anderzijds is dat natuurlijk ook het interessante in haar boeken, en is het zeer duidelijk dat haar schrijven er sterk op vooruit is gegaan in vergelijking met de Moordenaarsleerling reeks ed.
Over dat afzien heb je gelijk. Ik zit nu nog maar in hoofdstuk 4 of 5 en Nevare heeft al zwaar afgezien voor een hoofdpersonage.

Dat had je inderdaad ook in de Farseer trilogy. Fitz die echt afziet voor de anderen.

Mogelijke Spoiler voor mensen die de Farseer / Tawny Man trilogie aan het lezen zijn:
Langs de ene kant heeft dat iets bewonderswaardig maar langs de andere kant heb ik soms gedacht "Komaan kerel! Denk niet altijd aan de rest en ga naar Molly! Het is UW lief! Maar dat kreeg hij maar tegen het einde in het snoetje precies
Cakeman is offline   Reply With Quote
Old 29-01-2007, 20:30   #83   link
ChildeRoland
Corporate sellout

Even tussendoor. Mijn broer is zo vriendelijk geweest me afgelopen weekend een boekenbon van 50 Euro cadeau te doen, zij het eentje van De Standaard, waarbij de Aalsterse vestiging niet echt bekend staat om haar puike en uitgebreide Engelstalige collectie. Kan er iemand bevestigen of het aanbod in De Standaard op het Zuid in Gent noemenswaardig is?
Old 30-01-2007, 10:01   #84   link
Cassiel
FKA |3o3dha

Quote:
Originally Posted by ChildeRoland
Even tussendoor. Mijn broer is zo vriendelijk geweest me afgelopen weekend een boekenbon van 50 Euro cadeau te doen, zij het eentje van De Standaard, waarbij de Aalsterse vestiging niet echt bekend staat om haar puike en uitgebreide Engelstalige collectie. Kan er iemand bevestigen of het aanbod in De Standaard op het Zuid in Gent noemenswaardig is?
Spijtig genoeg is de standaard boekhandel nogal crap. Ook in Gent. Ik denk niet dat ze daar veel Engelstalige boeken hebben. Het is ondertussen alweer een goede 6 maand geleden dat ik daar nog binnen geweest ben, maar ik weet nog dat ik hun collectie echt teleurstellend vond.
Cassiel is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2007, 10:09   #85   link
Leen
Guest

Je kan daar wel altijd dingen bestellen die ze niet in hun winkel hebben staan dacht ik.
  Reply With Quote
Old 30-01-2007, 10:17   #86   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Quote:
Originally Posted by l3o3dha
Spijtig genoeg is de standaard boekhandel nogal crap. Ook in Gent. Ik denk niet dat ze daar veel Engelstalige boeken hebben. Het is ondertussen alweer een goede 6 maand geleden dat ik daar nog binnen geweest ben, maar ik weet nog dat ik hun collectie echt teleurstellend vond.
Klopt. In de Standaard Boekhandel in Mol en Hasselt zijn de Engelse boeken zeer beperkt. In Hasselt omvat de winkel 3 verdiepingen (gelijkvloers meegerekend) en er is welgeteld 1 rek met Engelse boeken. Een rekje van 1 meter breed en anderhalve meter hoog ocharme.

In de Standaard in Bree zijn er zelfs helemaal géén Engelse boeken.
Old 30-01-2007, 10:25   #87   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

kom naar antwerpen

Standaard in't stad heeft een heel tussenverdiep engelse literatuur...paar tientallen meters boekenrek. Standaard hebben die daar alle murakami's, Thompson's, Gaiman's, etc etc liggen. vree handig

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2007, 10:26   #88   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

In Gent is het alleszins niet de moeite. Zowel aan Zuid als in het centrum. Geef hem cadeau aan mij .
Bjorn is offline   Reply With Quote
Old 30-01-2007, 22:07   #89   link
ChildeRoland
Corporate sellout

Thx wannes. Vrijdag eens proberen vroeger te stoppen en wat te gaan struinen in die Huidevettertoestand.
Old 31-01-2007, 00:20   #90   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

geef een gil op pm als ge het zeker weet en dan drinken we er ineens enen. is vlakbij mijn stee

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2007, 06:47   #91   link
Zapp
rebmeM

Zapp's Avatar

Send a message via MSN to Zapp
Sterling Books in Brussel?
Old 31-01-2007, 07:01   #92   link
Benj
Beerschot

Benj's Avatar

"De Derde Tweeling" - Ken Follett.

Niet zo slecht
Old 31-01-2007, 09:33   #93   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Send a message via MSN to Sentinel
Toch eindelijk eens begonnen aan The Wheel of Time. Nog maar 50blz ofzo gelezen, maar het ziet er niet slecht uit.
De volgende 2 boeken uit de reeks liggen samen met the colour of magic (discworld dus) ook al klaar.
Sentinel is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2007, 10:15   #94   link
DickY
Junior Member

Vorige week "God als misvatting" van Richard Dawkins uitgelezen. Goed geschreven boek over de atheïstische kijk op religie. Als lid van de wetenschappelijke gemeenschap heb ik echt genoten van dit boek.

Nu bezig aan "Lichamelijke oefening" van Midas Dekkers.
Eerste indruk: Goede redeneringen en stellingen, maar deze bioloog is duidelijk geen schrijver.
DickY is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2007, 13:08   #95   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Momenteel de Dune serie van Herbert onder handen aan het nemen. De eerste 3 boeken zijn er al doorgedraaid, nu bezig aan de vierde.

Hoewel het natuurlijk fantastische boeken zijn - vooral deel 2, met de ontwikkeling van Muad'Dib - is er een punt dat mij stoort. Het universum blijft niet 'hangen' bij dezelfde personages (in boek 4 word je plots 3.5k jaar in de toekomst geschoten, en alleen Leto en Duncan komen nog bekend over). Maar ja, eerst ff uitlezen die handel en dan zal ik wel oordelen

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2007, 16:50   #96   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Ik zit ondertussen aan hoofdstuk 6 in The Shaman's Crossing en ik moet zeggen dat de setting toch serieus wennen is. Het doet me wat denken aan de Amerikaanse kolonisten en de Indianen.
Old 31-01-2007, 17:13   #97   link
Vrieskou
Greven

Vrieskou's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cakeman
Ik zit ondertussen aan hoofdstuk 6 in The Shaman's Crossing en ik moet zeggen dat de setting toch serieus wennen is. Het doet me wat denken aan de Amerikaanse kolonisten en de Indianen.
Totaal niets meer te maken met de Zieners/Nar/Levende Schepen? Of wel nog in het zelfde universum?

Quote:
PEEPHOLE druuuuuuuuuuugs toxic epo wtfBBQ kmoekakn editen lijpoog pur pijpegale
Vrieskou is offline   Reply With Quote
Old 31-01-2007, 20:01   #98   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Quote:
Originally Posted by Makaveli
Quote:
Totaal niets meer te maken met de Zieners/Nar/Levende Schepen? Of wel nog in het zelfde universum?
Het is een volledig nieuwe wereld.
Langs de ene kant heb je de "kolonisten". Zij vechten te paard met 'sabels' of met geweren. Langs de andere kant heb je de plainspeople. Dit zijn een beetje de indianen. "Wilden" die leven van de natuur en niet sedentair zijn. In het verleden zijn delen van de plainspeople "veroverd" door de kolonisten en sedentair gemaakt.

Dan heb je nog de Specks. Dit is een gezamenlijke vijand van de kolonisten en de plainspeople en over dit volk is in het begin van het boek eigenlijk nog niet veel geweten.

Het enige wat het boek tot nu toe fantasy maakt (op de verzonnen plaatsen en gebruiken na dan) is dat de plainspeople een soort magie kunnen beoefenen.

Het hoofdpersonage, Nevare, is de zoon van een tot adel verheven kolonisten soldaat. Nevare is een tiener die al gedrilled wordt om ook soldaat te worden.

Dit is een beetje het begin van het boek. De zaken die in het eerste hoofdstuk vermeld worden.

Er staat nergens letterlijk vermeld dat het om kolonisten of Indianen gaat, maar het ligt er gewoon vingerdik op. De omschrijvingen, de wapens, ... het is allemaal puur Amerikaans kolonisme. Dat maakt het allemaal wat vreemd overkomen voor een fantasy verhaal.
Old 01-02-2007, 08:48   #99   link
Twake
Member

Twake's Avatar

Momenteel aan de Poort des doods bezig. 7-delige serie. Aan 4de boek bezig. Fantastiche boeken
Twake is offline   Reply With Quote
Old 02-02-2007, 14:21   #100   link
Bigpimpin
Senior Member

Bigpimpin's Avatar

Quote:
Quote:
Originally Posted by Makaveli
Quote:
Het is een volledig nieuwe wereld.
Langs de ene kant heb je de "kolonisten". Zij vechten te paard met 'sabels' of met geweren. Langs de andere kant heb je de plainspeople. Dit zijn een beetje de indianen. "Wilden" die leven van de natuur en niet sedentair zijn. In het verleden zijn delen van de plainspeople "veroverd" door de kolonisten en sedentair gemaakt.

Dan heb je nog de Specks. Dit is een gezamenlijke vijand van de kolonisten en de plainspeople en over dit volk is in het begin van het boek eigenlijk nog niet veel geweten.

Het enige wat het boek tot nu toe fantasy maakt (op de verzonnen plaatsen en gebruiken na dan) is dat de plainspeople een soort magie kunnen beoefenen.

Het hoofdpersonage, Nevare, is de zoon van een tot adel verheven kolonisten soldaat. Nevare is een tiener die al gedrilled wordt om ook soldaat te worden.

Dit is een beetje het begin van het boek. De zaken die in het eerste hoofdstuk vermeld worden.

Er staat nergens letterlijk vermeld dat het om kolonisten of Indianen gaat, maar het ligt er gewoon vingerdik op. De omschrijvingen, de wapens, ... het is allemaal puur Amerikaans kolonisme. Dat maakt het allemaal wat vreemd overkomen voor een fantasy verhaal.
Lijkt me juist knap... Moet trouwens altijd ni zo fantastisch zijn, je mag het wel eens beetje herkennen, vind ik dan.
Bigpimpin is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules