Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Old 12-04-2010, 13:51   #1   link
Alex
Soupe du jour

Android Apps voor awesome phones

ANDROID APPS!

$APPS FOR FREE!
  • On Getjar paid apps are added to their 'Getjar Gold' list for free every week. Downside is you lose out on auto-update.
  • Amazon Appstore has a free daily app. US Only

Custom Homescreen & widgets:
  • LauncherPro - Home screen launcher replacement. The paid pro version ($3) includes HTC Sense like widgets. Ars Technica review and guide with pics.
    Alternative: ADW Launcher (Some prefer it for easier editing of icons).
    Snowstorm - Popular weather widget replacement
  • Multicon - Widget to place 4 smaller icons on the widget space of just 1 icon. If you really want to stuff your home screen.
  • Digital Clock Widget - Another popular homescreen clock widget most peeps here use.
  • Star Trek Combadge - Choose an action to launch when you click the fancy combadge. Engage!
  • Beautiful Widgets - Includes some widgets like clock/switch controls with skinning support. Available for free on Getjar
Communication
  • Texting replacement: Go SMS Pro or Handcent SMS - Both replace SMS and add extra customization options for lay-out and features like pop-up windows.
  • Skype - For Android 2.1 and up. Call skype friends over wifi.
  • AndChat - IRC client for Android
  • Google Voice - US only - Google Voice number on your phone, offering a different interface for your texting and calling needs. See the intro vid on the site for info.
  • Alternative keyboards: Android supports keyboard replacements. Recommendations: Swype (not yet available on Market, but here is a beta), Swiftkey X (Free on getjar.com)
  • K-9 Mail - popular e-mail client, in case you don't use gmail or don't like the stock gmail client.
  • Kakao talk - Text iphone/android friends with this app over the internet rather than regular text. See also: WhatsApp which is free for the first year of use.
  • SMS Backup+ - (Automatically) back-up or restore your SMS to your GMail.
Multimedia
  • Soundhound or Shazam - Have your phone listen to any song playing and identify it for you.
  • Mp3 players - Doubletwist or Mixzing
  • Pandora - Similar to last.fm radio. Search for an artist, stream radio of similar sounds
  • Ringdroid - Easily turn any part of any mp3 into a ringtone.
  • Internet browser replacements: Dolphin HD, Firefox, Opera Mini
System tools:
  • Call Confirm - An extra prompt window to confirm you want to call someone.
  • Estrong File Explorer - File explorer, browse internal/sd memory - install apps. Alternatively: Astro File Manager
  • PDAnet - Free tethering: sharing the phone's internet connection with other devices. (Built-in in Android 2.2)
  • Audiomanager - Home widget for easily managing all the different sound levels (alarm, ringtone,media) as well as vibration in one place.
  • No Lock: enable/disable (widget) the 'slide' lock whenever the phone wakes up from standby.
  • MyPhoneExplorer - This is a PC application to back-up/restore/manage your Android phone contacts/messages/etc.
  • Spare Parts - Unlock easy access to some system options that can't be found in the default menus like wifi sleep policy and animation/font settings.
  • Quick Settings - Quick access to some of the most-used settings like sound/wifi control. One screen accessible from search button.
  • aLogCat - View logcat messages on your phone. Basically shows all the warnings/errors going on in your phone, convenient if you get force close windows to track down the issue.
  • Tasker - ($) Automatize some actions like turning on wifi when you open some apps, read out SMS messages if you're in the car etc.
  • App 2 SD (move apps to SD) - App will notify you which apps you have that can be moved to the SD (2.2 Froyo only). It will notify you when you install new apps that can be moved.
  • Titanium Backup (requires root) - Make a back-up of anything, avoid the red apps. For non-root users, you can find back-up apps for other data (call logs, contacts, messages in particular - stuff you want to keep when you do a full wipe of your phone when switching ROMs) on the market or included in other apps like your messaging app.
  • SetCPU (requires root) - Donate version also available on the android market. Underclock your phone to save battery when you don't need the extra processing power. Depending on your ROM kernel it may support some automatic profiles (governors) so you don't even have to define some (like 'underclock while screen off' etc).
Text & References
  • Wapedia - Wikipedia in mobile form. Alternatively: Quickpedia or mobile.wikipedia.org
  • 3banana - Take notes and sync with your snaptic account
  • RSS readers: Newsrob is a Google Reader client with offline sync. Google Reader has an official app with nicer interface but lacks the offline cache. Pulse has a fancy image interface but only for select feeds (like engadget). GReader is another google reader app (with offline sync).
  • Epicurious - Cooking guide, search for recipes from Epicurious.
  • Many newspapers like NYTimes have their own android widgets.
  • Evernote - take mental notes. If you want a more simple note app: Colornote
Useful:
  • Barcode Scanner - Essential - use the phone's camera to scan barcodes/QR codes.
  • Easy Spirit Level - Your phone is now a spirit level, congratulations
  • Cardiotrainer - Useful for fitness exercises. Turn on your GPS when you take a run around the block and it will save your trajectory which you can view on your stats page. Plenty of alternative apps out there.
  • Astrid - Personal task manager (to-do lists)
  • Gmote - Stream music from your desktop to your android or use your phone as an input device via Wifi (useful for presentations).
  • Chrome to Phone (Android 2.2 only). Install chrome to phone from the market, install the chrome extension (Firefox exention is called FoxToPhone) - send URLs, maps etc directly to phone through the android internets cloud.
  • Handycalc - Scientific calculator including unit conversion, graphs etc.
  • Alarm Clock Plus - Extensive alarm clock replacement with options like setting dates, crescendo volume, snooze & math question settings etc.
  • Dropbox - Access your Dropbox folder easily from your phone, share taken photos etc easily by sending them straight to your dropbox.
Useless but nerdy cool stuff:
  • Google Sky Maps - Point at the sky, see star names. Sure to impress your ladyfriends.
  • Solaris - Is there an electromagnetic storm in your area? What's the auroral activity like in the north? See it on a 3D earth.
  • Tricorder - Congratulations, your android phone is now a tricorder. Measure the magnetic field around you among other things.

Games
  • WordFeud - Play 1v1 scrabble at your own pace. Alternative: Words with Friends will allow you to play vs iPhone users
  • Angry Birds - Fling angry birds at pigs in wooden/glass constructs. Popular iPhone game free for android. See also: Angry Birds Seasons
  • Barr - Time management in a pirate barr.
  • Fruit Ninja - You cut fruit. Show 'em who's boss. 1$, pretty fun
  • What the Doodle - Draw words online, opponent has to guess
  • Throttlecopter - The classic helicopter game - press to ascend, release to descend
  • Abduction - Doodlejump clone
  • Project INF - Multiplayer top-down shooter.
  • Shortyz Crosswords - It's crosswords. Everybody loves crosswords!
  • Jewels - Bejeweled
  • Papertoss - the classic flash game time waster
  • EA Mobile has a few games like NFS Shift
  • Game Dev Story - Sim game where you manage some employees to develop and ship games.
  • Sliceit - Slice in right slices for slices right.
  • Mini Squadrion - Fly and shoot planes
  • Nesoid Lite NES emulator. You can also find game gear/SNES/etc emulators.

Last edited by Alex; 27-11-2011 at 13:49.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2010, 14:07   #2   link
Wapi
Stainboy

Send a message via MSN to Wapi
Ben vooral op zoek naar een goede music player. Mixzing voldoet aan mijn vereisten, maar geeft jammer genoeg errors waardoor ik mijn Desire soms plots geen mp3s meer herkent. Probleem was opgelost na desinstalleren.
Old 12-04-2010, 16:56   #3   link
frenzal
awesome

Facebook sync - op basis van contact namen gaat die er een foto aan koppelen uit uw facebook, handig als je veel volledige namen in je gsm hebt

AndChat - op irc rondhangen als ge ergens niks beter te doen hebt is een goede bezigheid

PhotoBeam - kan je makkelijk een foto naar ftp account sturen, op free versie zit wel een limiet

PhoneAnlyzr - stats!

Simple Text Location - als ik gsm verlies of ik verlies hem dan kan ik mezelf sms'en en gps info terug krijgen of google map link.

RingDroid - om mp3's te knippen en bewaren voor ringtones
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2010, 17:20   #4   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

Quote:
Originally Posted by frenzal View Post
Facebook sync - op basis van contact namen gaat die er een foto aan koppelen uit uw facebook, handig als je veel volledige namen in je gsm hebt
Die facebook app werk wel in 2 richtingen. Dus die app haalt niet enkel alle info af van facebook (op uw account) en zet die op uw telefoon, maar ook omgekeerd.
Alle informatie van iedereen die op uw telefoon staat wordt geupload naar facebook. Ook informatie (zoals adres/telnr) waarvan sommige mensen liever niet hebben dat facebook die krijgt...

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2010, 17:33   #5   link
frenzal
awesome

wie zegt dat? klinkt als tinfoilhat paranoia, anyway toch even gegoogled achter app facebook heeft voor copyright issues de app laten verwijderen omdat er 'facebook' in voor komt, blijkbaar zou er wel een gelijkaardig app bestaan SyncMyPix dat op zelfde code is verder gebouwd
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2010, 17:39   #6   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

Omdat mijn Facebook app vroeg of ik wel zeker was of ik dat wou doen. Misschien is Apple iets meer bezorgd om de privacy van z'n gebruikers dan Google.

Ikzelf ben daar niet comfortabel mee en ik ben er zeker van dat sommige van mijn vrienden dat ook niet zouden zijn, dus heb ik het niet gedaan.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
Old 12-04-2010, 18:49   #7   link
FiReSe7eN

Games:

Throttlecopter, je kent het wel:

Wikipathia: http://www.urbian.biz/apps/wikipathia/
FiReSe7eN is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2010, 19:12   #8   link
Cassiel
FKA |3o3dha

Ik gebruik (en is nog niet vernoemd):

- Listen: voor Podcasts, die kunnen beheerd worden vanuit Google reader.
- Mobile Viking app, voor een overzicht van mijn kosten in het oog te houden
- ChompSMS: Om de normale sms tool te vervangen, layout is iets beter.
- Paperdroid: Lezen van dingen die je op Read it later gesaved hebt
- FBReader: iBook reader, zeer handig in samenwerking met Calibre op de computer
- Agenda Widget: Veel beter dan de standaard agenda widget

Als je met andere android versies wil gaan spelen:
-SMS Backup and Restore
Cassiel is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2010, 21:37   #9   link
Sintel
GATSUN GATSUN

Send a message via ICQ to Sintel Send a message via MSN to Sintel
Quote:
Originally Posted by DaHitch View Post
Omdat mijn Facebook app vroeg of ik wel zeker was of ik dat wou doen. Misschien is Apple iets meer bezorgd om de privacy van z'n gebruikers dan Google.

[..]

Ikzelf ben daar niet comfortabel mee en ik ben er zeker van dat sommige van mijn vrienden dat ook niet zouden zijn, dus heb ik het niet gedaan.
Of misschien doet die app van android dat gewoon niet? iphone != android, weetwel. Lijkt me nogal vergezocht dat dat allebei dezelfde codebases zijn.

Trouwens, het is niet dat Google er voor iets tussen zit, die privacy uitspraak is dus een beetje van de pot gerukt.
Sintel is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2010, 21:45   #10   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

Omdat Apple alle apps die op iPhone verschijnen eerst controleert is het niet ondenkbaar dat Apple eist dat die info duidelijk aan de gebruiker wordt weergegeven vooralleer actie te ondernemen. (Net zoals apps niet zonder uitdrukkelijke toestemming van de gebruiker locatie kunnen opvragen)
En ik vind het helemaal niet van de pot gerukt om te stellen dat Google (dewelke Android ontwerpt en geen controleproces heeft voor apps die van hun OS gebruik maken) minder respect heeft voor de privacy van z'n gebruikers vergeleken met Apple. U heeft al gehoord van Buzz veronderstel ik?

Er is trouwens geen enkele reden om aan te nemen waarom de iPhone app die info wel zou doorsturen en de Android app niet. Het lijkt me zelfs logischer dat beide apps zoveel mogelijk op dezelfde manier werken.

Old 12-04-2010, 22:12   #11   link
Cassiel
FKA |3o3dha

Quote:
Omdat Apple alle apps die op iPhone verschijnen eerst controleert is het niet ondenkbaar dat Apple eist dat die info duidelijk aan de gebruiker wordt weergegeven vooralleer actie te ondernemen. (Net zoals apps niet zonder uitdrukkelijke toestemming van de gebruiker locatie kunnen opvragen)
En ik vind het helemaal niet van de pot gerukt om te stellen dat Google (dewelke Android ontwerpt en geen controleproces heeft voor apps die van hun OS gebruik maken) minder respect heeft voor de privacy van z'n gebruikers vergeleken met Apple. U heeft al gehoord van Buzz veronderstel ik?

Er is trouwens geen enkele reden om aan te nemen waarom de iPhone app die info wel zou doorsturen en de Android app niet. Het lijkt me zelfs logischer dat beide apps zoveel mogelijk op dezelfde manier werken.
Dus om duidelijk te zijn: Omdat je een waarschuwing krijgt op je iPhone, neem je dan maar aan dat de android app net hetzelfde doet. Iets meer concrete data om uw alarmistische deducties te ondersteunen zou fijn zijn.
Old 12-04-2010, 22:20   #12   link
tknomel
<insert lachband>

een extra app speciaal voor android ontwikkelen kost geld. waarom niet de iphone app als basis gebruiken en verder daarop bouwen? klinkt makkelijker, sneller en vooral goedkoper.
zal de eerste keer zijn dat de wereld ronddraait door goede wil, en zeker voor een gratis app...

edit: al zeg ik niet dat het zo is, het lijkt mij gewoon de meest logische redenering.
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2010, 22:38   #13   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

Ik ben geen developper, maar is de basiscode voor apps over alle platformen heen niet zowat hetzelfde met gewoon andere API's om aan te spreken?
Het lijkt me inderdaad veel logischer dat 1 app, voor verschillende platformen, zoveel mogelijk op dezelfde manier wordt ontworpen met zo weinig mogelijk verschil tussen de platformen onderling.
Bovendien is persoonlijke data verzamelen van zoveel mogelijk mensen de core business van Facebook. En waarbij op een Android er geen enkel controle is (devs doen maw wat ze willen waar ze zin in hebben) lijkt het mij ook normaal dat zo'n waarschuwing er dan niet is. Want dat schrikt mensen af.
Apple zegt bezorgd te zijn over de privacy van zijn gebruikers (iets waar ze nogmaals de nadruk op hebben gelegd tijdens hun voorstelling van OS 4), dus lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat het bericht naar de gebruikers toe op iPhone er gekomen is op uitdrukkelijke vraag van Apple.

Quote:
Originally Posted by Cassiel View Post
Dus om duidelijk te zijn: Omdat je een waarschuwing krijgt op je iPhone, neem je dan maar aan dat de android app net hetzelfde doet.
Quote:
Occam's razor (or Ockham's razor[1]), is the meta-theoretical principle that "entities must not be multiplied beyond necessity" (entia non sunt multiplicanda praeter necessitatem) and the conclusion thereof, that the simplest solution is usually the correct one.
When competing hypotheses are equal in other respects, the principle recommends selection of the hypothesis that introduces the fewest assumptions and postulates the fewest entities while still sufficiently answering the question.
Met andere woorden; Ja.

Last edited by DaHitch; 12-04-2010 at 22:47.
Old 12-04-2010, 23:11   #14   link
BOERteun

Quote:
In the scientific method, Occam's razor is not considered an irrefutable principle of logic, and certainly not a scientific result.
Fancy quotes != argument.

Al lijkt het mij ook logisch dat beide apps hetzelfde werken.
BOERteun is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2010, 23:13   #15   link
Cassiel
FKA |3o3dha

Quote:
Ik ben geen developper, maar is de basiscode voor apps over alle platformen heen niet zowat hetzelfde met gewoon andere API's om aan te spreken?
Het lijkt me inderdaad veel logischer dat 1 app, voor verschillende platformen, zoveel mogelijk op dezelfde manier wordt ontworpen met zo weinig mogelijk verschil tussen de platformen onderling.
Bovendien is persoonlijke data verzamelen van zoveel mogelijk mensen de core business van Facebook. En waarbij op een Android er geen enkel controle is (devs doen maw wat ze willen waar ze zin in hebben) lijkt het mij ook normaal dat zo'n waarschuwing er dan niet is. Want dat schrikt mensen af.
Apple zegt bezorgd te zijn over de privacy van zijn gebruikers (iets waar ze nogmaals de nadruk op hebben gelegd tijdens hun voorstelling van OS 4), dus lijkt het mij niet onwaarschijnlijk dat het bericht naar de gebruikers toe op iPhone er gekomen is op uitdrukkelijke vraag van Apple.

Met andere woorden; Ja.
Als je met een positieve statement aankomt, dan ligt de bewijslast bij u. En met Occam's razor schermen help daar niet veel bij. Zeker niet als er, als u stelling juist is, normaal gezien eenvoudig ondersteunende data op het internet moet te vinden zijn.

Je kan net het omgekeerde argumenteren, nl. dat Facebook, omdat ze toch al zo'n waarschuwingen moeten voorzien voor de Iphone, net hetzelfde doen voor Android, omdat het nu hun policy is.

Verder leverde een eenvoudige google search mij op dat Objective C gebruikt wordt voor Iphone ontwikkeling, terwijl Android volledig op Java geënt is. Dus zomaar porten is niet zo eenvoudig als het klinkt.
Old 12-04-2010, 23:17   #16   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

Waar zijn al die wetenschappelijk onderbouwde tegenargumenten dan?
Of is zeggen dat ik last heb van tinfoilhat paranoia en doe aan alarmistische deducties wel een geldig argument?

Ik ontken niet dat het op een andere manier is gedaan hé. Ik stel gewoon dat mijn verklaring de meest eenvoudige, logische verklaring is. En ik daarom dus van die mening ben.
Jézus maat.

Quote:
Originally Posted by Cassiel View Post
Je kan net het omgekeerde argumenteren, nl. dat Facebook, omdat ze toch al zo'n waarschuwingen moeten voorzien voor de Iphone, net hetzelfde doen voor Android, omdat het nu hun policy is.
Net niet, omdat zo'n waarschuwing (die potentiele gebruikers afschrikt) hun business model (data vergaren) zou ondermijnen.

Old 12-04-2010, 23:26   #17   link
Sintel
GATSUN GATSUN

Send a message via ICQ to Sintel Send a message via MSN to Sintel
euhm ik was van de veronderstelling uitgegaan dat de app die hitch postte een officiële app van facebook was, terwijl facebook sync door een onafhankelijke developer is gemaakt. Dat tweede zou toch al kloppen aangezien de facebook advocaten de android app hebben neergehaald http://fbsync.plan99.net/ -- niet echt een officiële facebook app dus.

indien die veronderstelling correct is, is het toch niet meer dan logisch dat beide apps een totaal verschillende codebase/werking hebben? Of is die iphone app ook door diezelfde mike en niet door facebook zelf geschreven?

Last edited by Sintel; 12-04-2010 at 23:29.
Sintel is offline   Reply With Quote
Old 12-04-2010, 23:27   #18   link
Cassiel
FKA |3o3dha

Quote:
Waar zijn al die wetenschappelijk onderbouwde tegenargumenten dan?
Of is zeggen dat ik last heb van tinfoilhat paranoia en doe aan alarmistische deducties wel een geldig argument?

Ik ontken niet dat het op een andere manier is gedaan hé. Ik stel gewoon dat mijn verklaring de meest eenvoudige, logische verklaring is. En ik daarom dus van die mening ben.
Jézus maat.
Maar als jij beweert dat de Facebook app op android gegevens die je niet wilt naar Facebook stuurt, zeker als je dat in een android app thread doet, dan is het wel leuk als je dat wat meer kan onderbouwen dan Ik vindt dat logisch. Om zonder enige concrete data te gaan beweren dat de Android facebook app uw privacy schendt is inderdaad redelijk alarmistisch, of je bent gewoon aan het trollen, en het is u nog aan het lukken ook.

Sorry Alegis, om uw mooi gestructureerde thread mee te helpen verneuken . Ik zal het nooit meer doen. The troll shall no be fed any further.

Edit: Oh lol, nu blijk je nog niet eens te weten over welke app het gaat.

Last edited by Cassiel; 12-04-2010 at 23:33. Reason: Ik kon er niet aan weerstaan
Old 12-04-2010, 23:30   #19   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

Ik ga er dan ook van uit dat die Facebook app waar jullie het over hebben het Android-equivalent is voor dit.

En nu ben ik al aant trollen omdat ik mijn bezorgdheid om privacy uit.
Is dat nu echt zo overdreven om te zeggen dat ik liever niet heb dat iemand anders al mijn persoonlijke info naar FB kan uploaden zonder dat ik daar inspraak in heb? Want hoe ge het ook draait of keert, net zoals er blijkbaar geen indicatie is dat de app het wel doet is er evenveel indicatie dat de app het niet doet.

Last edited by DaHitch; 12-04-2010 at 23:34.
Old 12-04-2010, 23:32   #20   link
BOERteun

Ow wacht, wat, het is niet eens zeker de app van dezelfde makers is? lollers, nice fud
BOERteun is offline   Reply With Quote

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software