Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 23-04-2010, 12:24   #1   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

Italië

Plannen zijn om naar Milaan te vliegen, auto te huren, naar het zuiden rijden en daar een vlucht terug te nemen. Dat is het simpelste om te fixen.

Iemand enig idee of het makkelijk is slaapplaats te vinden onderweg? Camping/wildcamperen, hostel, guesthouses,...

Algemene tips ook welkom.
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2010, 14:08   #2   link
deronny
Propere Random

ik ben vorig jaar met de wagen naar toscane gegaan,
eerste dag gereden tot in Como , en daar in een hostel gelogeerd, dag erna verder gereden tot net onder firenze,

op die manier goed te doen, kan die hostel echt aanraden , was goed in orde,

in rivo al lago denk ik dat hij heette,

voor de rest rijden in italie in de steden was voor mij met company car wat stressy, maar op de wegen in toscane was rijden heel leuk
Old 27-04-2010, 11:54   #3   link
massy
Senior Member

Ik ga dit jaar naar Toscane met de auto en blijf ook in 'in riva al lago' aan't comomeer logeren. T wordt onze tweede keer daar, een van de betere hostels waar ik al gelogeerd heb.
massy is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2010, 16:16   #4   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Vorig jaar rechtstreeks naar toscane gegaan in 1 keer, perfect te doen
]as]e is offline   Reply With Quote
Old 27-04-2010, 16:22   #5   link
deronny
Propere Random

wij zijn terug gereden in 1 keer, maar ik vind dat je van zo'n lange rit toch moe bent achteraf, en als je in 2 keer gaat ben je nog fris, en het is niet dat een avondje in como een verloren avond is .
Old 28-04-2010, 08:19   #6   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

met onze toch door europa hebben we dit ook gedaan... in 1 keer doorgereden...

Venetie - Londerzeel --> vertrokken om 9u en om 7u waren we thuis.

3 keer gestopt en 1 maal gegeten... 1300 km in +-9u
eXeTeR is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2015, 10:32   #7   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

VAKANTIEBUMP!

Wij vertrekken deze vrijdag naar Italië, overnachten in Oostenrijkse dorpje Sistrans.
Eerst een week met 8 verblijven in een huisje te Bibbiena, in de Italiaanse provincie Arezzo (regio Toscane). Daarna drie dagen Rome.
Dan gaan we onder ons twee nog 5 dagen naar het Garda meer, meer bepaald naar Torbole. Net gemaild om daar een dag te gaan canyonnen en een dag windsurfen.
Daarna rechtstreeks terug naar huis.

Toscane reistips?
Must see's/do's?
Idem Rome?
Garda meer en omgeving?

Alle info welkom!

De Wereld Morgen
deevī is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2015, 11:56   #8   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Er zijn al wel enkele threads gepasseerd denkik.
Zowel in Rome, Milaan en Toscane al een paar keer geweest. Teveel must-see's om zo op te noemen
Old 08-07-2015, 13:58   #9   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Inderdaad. Koop u een michelin van Italie en begin met alles dat 3 sterren heeft en ge vult uw vakantie wel.
Robin is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2015, 14:06   #10   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Kom boardgamen en leen al mijn lonely planets!
Old 08-07-2015, 19:31   #11   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Als ge toch naar het zuiden gaat, rij dan eens om langs Cinque Terre. Perfect te doen op de heen of terug weg naar Toscane.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2015, 20:05   #12   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Wijn drinken tiens. Casanova di Neri ligt daar in de buurt, en Montepulciano ook.
ibaun is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2015, 21:04   #13   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Heb zelf in totaal al zeker een jaar in Italië doorgebracht. Zou niet weten waar te beginnen om je advies te geven eigenlijk.

Als je maar drie dagen hebt in Rome (Hopelijk is geen enkele daarvan een maandag) doe dan alle toeristische zaken, ze zijn echt wel de moeite. Buiten de Spaanse trappen want die vind ik overrated.
En protip, reserveer een ticket als je naar de Musei Vaticani en de Sistina wil gaan kijken (zeker doen eigenlijk) want de wachtrij is gigantisch als je dat niet doet op voorhand. Zou de Basilica San Pietro zelfs niet proberen eigenlijk, veel te lange wachtrij.

Protip. Als je 's morgens het museum doet eindig je sowieso in de kapel maar dan zit het daar natuurlijk bomvol met toeristen. Wat je doet is 's morgens gaan, het museum ineens doorlopen door de short cuts naar de uitgang, de Sistina bezichtigen en dan teruggaan naar de rest van wat je wil zien. Weinig of geen toeristen en je kan rustig kijken.

Wel een beetje plannen dat bezoek, want je kan een dag rondwaren in dat museum.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2015, 21:17   #14   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Reserveren is wel een pro-tip. De eerste keer hebben we daar 2.5u aangeschoven.
De laatste keer met reservatie konden we gewoon doorlopen

Idem voor San Gimignano. Ga daar vroeg genoeg, want daar loopt vanaf s morgens een shitload volk rond. Ik geloof zelfs dat ze sinds een paar jaar een bezoekerslimiet hebben ingesteld.

Lucca is nog wel leuk, Pisa enkel doen op doorreis. Een uurtje naar die toren en errond en je hebt het gehad.
Old 08-07-2015, 21:26   #15   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Ik vond San Gimignano ferm overrated.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 08-07-2015, 21:58   #16   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Dat is in de regio van Sienna niet? Zelf San Gimignano nooit bezocht.

Sienna vind ik trouwens één van de mooiste stadjes van Italië. Redelijk toeristisch wel maar een paar zeer mooie locaties daar. Mocht je daar passeren, mastodont van een kathedraal ging eigenlijk veranderd worden. De lengte van die kathedraal ging de breedte worden van een nog grotere mastodont. (je kan als je het museum doet de eerste aanbouw voor dat gebouw nog zien) Uiteindelijk heeft het Vaticaan de plannen gedwarsboomd omdat die dan groter zou zijn dan de San Pietro wat natuurlijk niet mag.

Eigenlijk is mijn favoriete dorpje in Italië Orvieto. Spijtig genoeg is mijn huis in Mantova (zo'n dikke 3 uur per trein naar Orvieto) maar ja, had Orvieto toen nog niet ontdekt. Klein, op een heuvel in't midden van een dal met hoge heuvels erom heen, het mooiste fronton voor een kathedraal en goeie wijn.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2015, 08:43   #17   link
boogie_man
Senior Member

Binnen een goeie week trekken we ook richting Italië (Toscane). Het enige dat ik vrees is de rit er naartoe (weliswaar gespreid over twee dagen) met een dochter van 3, een zoon van 1 en de vrouw die 6 maanden zwanger is. Een kermis is een geseling waard.Gelukkig wat familie in de buurt dus af en toe wel tijd om een uitstapje te doen (Siena, Volterra, Firenze,..). Hoofdbezigheid van het verlof zal echter in en rond het zwembad hangen zijn en dochter af en toe eens hoog in de lucht te gooien in het zwembad. Het kind is al weken bezig over "Titalie" en zwemmen

Donderdagnacht vertrekken en rijden tot wanneer ze achteraan beginnen wakker worden. Met een beetje geluk ben ik vijf uur verder en lijkt het niet meer zo ver tot in Milaan. Enige vrees dat ik nog een beetje heb is de st. Gothardtunnel waar we rond 10 uur op vrijdagmorgen zouden moeten passeren wat in principe wel voor de weekenddrukte is maar er zal Hoedanook al volk onderweg zijn. Deze week nog eens een alternatief bekijken maar ik vermoed dat het enige valabel alternatief via Zurich - churs- san bernardinatunnel is wat maakt dat je reeds in Bazel die keuze moet maken.
boogie_man is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2015, 09:40   #18   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
mijn huis in Mantova
Heb jij een huis aan de kanten van Verona?
Old 09-07-2015, 09:41   #19   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Quote:
Originally Posted by deevī View Post
Toscane reistips?
Firenze zien en het dan afbollen naar de andere kant (Marche, Emilia Romagna, ...), altijd al veel mooier en kleurrijker gevonden daar dan het wat monotone Toscane.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 09-07-2015, 22:09   #20   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

aight, merci voor de tips! morgen vertrekken we, woop woop!

De Wereld Morgen
deevī is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules