Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 09-07-2015, 22:29   #21   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Heb jij een huis aan de kanten van Verona?
Kanten van Verona is veel gezegd, denk dat ik er toch bijna een uur op rij vanaf de luchthaven.

Trouwens ook wel een leuke stad Verona, beetje te groot voor zijn eigen goed maar sfeervol toch.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2015, 08:20   #22   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post

Als je maar drie dagen hebt in Rome (Hopelijk is geen enkele daarvan een maandag)
Waarom hopelijk geen maandag?
We komen zaterdag middag aan en vertrekken maandag namiddag / avond. (reizen dan verder naar Torbole aan het Garda meer)

De Wereld Morgen
deevī is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2015, 08:44   #23   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Op maandag zijn alle openbare gebouwen, musea en bezienswaardigheden dicht. Winkels zijn vaak pas open in de namiddag. Maar als je dat wat plant moet dat geen probleem zijn, want alle kerken, pleinen, ... zijn natuurlijk wel open. Vaticaan ook geloof ik.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2015, 08:47   #24   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by deevī View Post
Waarom hopelijk geen maandag?
We komen zaterdag middag aan en vertrekken maandag namiddag / avond. (reizen dan verder naar Torbole aan het Garda meer)
Dat is wel heel kort
Zaterdag de oude stad wat verkennen/rondwandelen (pantheon, pleintjes).
Zondag wat kiezen welke musea/bezienswaardigheden je doet.
Zowel de kant van colosseum en de andere kant aan Vaticaanstad zal zeer moeilijk worden.
Maandag morgen zal je niet meer kunnen doen dan wat ristretto sippen.
Old 17-07-2015, 09:51   #25   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

Als ik op tripadvisor kijk zijn bv het colosseum, pantheon, foro romano, ... wel iedere dag open?

De Wereld Morgen
Old 17-07-2015, 10:17   #26   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Pantheon is sowieso altijd open, dat is een kerk
Maar idd colosseum/fora ook. Des te beter voor jullie
Old 17-07-2015, 10:33   #27   link
deevī
feel the music.

deevī's Avatar

Hoe strikt zijn die kledingsvoorschriften in Rome? En waar van toepassing?
Ik hoor hier net geen blote schouders (was gisteren ook in een kerk in sienna), maar soms zelfs geen blote knieën?
Kheb verdomme geen korte broek mee die zo ver reikt peisk en met 38graden gaat een lange broek nog meer sterven zijn

De Wereld Morgen
Old 17-07-2015, 10:46   #28   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Enkel in Sint Pieter en Vaticaan zijn ze vrij strikt.
Korte broek mag wel imo, maar blote schouders moeten bedekt zijn. De vrouwen bij ons hebben daarvoor meestal een sjaaltje mee.
Old 17-07-2015, 13:57   #29   link
Fieldy
Senior Member

Fieldy's Avatar

Vergeet niet zo'n roma pass te kopen. Gratis openbaar vervoer, 2 keer gratis toegang in musea en verder nog wat korting. Als je zo'n voucher gebruikt voor het combi ticket van de palatijn en het coloseum haal je die kost er volledig uit (3 gratis tickets voor de prijs van 2)

Om de lange aanschuifrij aan het coloseum te vermijden, haal je dat combi ticket best aan de kassa van de palatijn.
Fieldy is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2015, 14:08   #30   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fieldy View Post
Om de lange aanschuifrij aan het coloseum te vermijden, haal je dat combi ticket best aan de kassa van de palatijn.
Dit.
Dat is 1.5u tegen 15min op drukke dagen. Beiden al gedaan
Zorg ook zelf voor lectuur over het Forum, want de teksten bij al die ruines zijn maar miniem.
Old 27-06-2016, 13:56   #31   link
makila
Senior Member

Een vraag. Mijn vrouw wil graag op vakantie naar Rimini (Italië). Blijkbaar is die stad erg populair bij de jongeren. Nu lees ik op google dat er een luchthaven is in Rimini maar welke vliegtuigmaatschappijen vliegen naar daar? Ik heb via Brussels Airlines, Schophol, Ebookers, Expedia geprobeerd .. Ik krijg ALTIJD nul HITS. Alsof die luchthaven niet bestaat.

Wel zijn er veel vluchten naar Bologna of Ancona maar ja, dat is toch een uur rijden van Rimini.

1. Hoe komt het dat er NUL vluchten zijn naar een zeer populaire bestemming? That does not make any sense.
2. Zijn er mensen die al naar Rimini geweest zijn? Hoe geraak je daar het beste?

Last edited by makila; 27-06-2016 at 14:01.
makila is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2016, 14:09   #32   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by makila View Post
Een vraag. Mijn vrouw wil graag op vakantie naar Rimini (Italië). Blijkbaar is die stad erg populair bij de jongeren. Nu lees ik op google dat er een luchthaven is in Rimini maar welke vliegtuigmaatschappijen vliegen naar daar? Ik heb via Brussels Airlines, Schophol, Ebookers, Expedia geprobeerd .. Ik krijg ALTIJD nul HITS. Alsof die luchthaven niet bestaat.

Wel zijn er veel vluchten naar Bologna of Ancona maar ja, dat is toch een uur rijden van Rimini.

1. Hoe komt het dat er NUL vluchten zijn naar een zeer populaire bestemming? That does not make any sense.
2. Zijn er mensen die al naar Rimini geweest zijn? Hoe geraak je daar het beste?

Misschien moet je eerst op Rome vliegen ofzo en daar overstappen op een kleinere lokale maatschappij.
Thomas cook vliegt daarop precies:
https://www.thomascookairlines.be/nl...xLEaAoWR8P8HAQ
Old 27-06-2016, 15:07   #33   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
http://riminiairport.com/en/compagnie-aeree/
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2016, 20:01   #34   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Voor Rimini zou ik toch sowieso een auto huren. In het stadje zelf is er quasi niets te zien. Maar als je een auto hebt kan je naar Ravenna, San Marino en Urbino, alle drie zeker de moeite.
Persoonlijk zou ik in Bologna landen en daar een auto huren.

In Rimini op de Piazza Tri Marteri heb je trouwens een restaurant waar ze een waanzinnig lekkere lauwe pastasalade kan eten. Zalig.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2016, 21:01   #35   link
Japisee
҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉҈҉

Japisee's Avatar

lik da lied van Ramazotti
Se bastasse una bella calzone
Of kendje da nie?
Da ne zanger, uut Rimini
Mo nie Bocelli, da nen blindn wan ei zie nie
en da spiet mie
Wan em zing tenminste zelf, nie lik Milli Vanilli
Old 01-07-2016, 09:48   #36   link
makila
Senior Member

Misschien dat we toch ergens anders op reis moeten gaan dan Rimini.

Weet iemand een goed hotel - niet te duur - goed gelegen en aan een prachtig zandstrand? Budget 1000-1500 euro?

De beste zandstranden die ik vind, bevinden zich praktisch altijd 150+km van de dichtbijzijnde luchthaven. Zonder huurwagen ben je dan eeuwig onderweg (enorm slechte verbinding of 3 uur in een hete trein) of betaal je al snel 500 euro voor een taxi (wat gewoon absurd is!). Of is een huurwagen echt een must voor Italië en omstreken wil je echt overal geraken?

Hoe lastig is het om tankstations te vinden? Om de weg te vinden in Italië? En het belangrijkste: Mag je met een internationaal rijbewijs (op te halen bij je gemeente) overal rondrijden in italië of zijn er plaatsen waar een speciaal rijbewijs nodig is waar Belgen niet mogen rijden?
Old 01-07-2016, 10:08   #37   link
ibaun
dr. Nuclear Scientist

ibaun's Avatar

Nooit problemen gehad om tankstations te vinden, en de weg vind ik gewoon met de gps.

Juist terug van 2 weken gardameer. Gereden via luxemburg, duitsland, fernpass, brennerpass. Fuck that shit, never again. Gans Duitsland is precies met wegenwerken bezig, en in het terugkeren hadden ze zelfs de A8 naar luxemburg afgesloten.
ibaun is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2016, 10:18   #38   link
makila
Senior Member

Quote:
Originally Posted by ibaun View Post
Nooit problemen gehad om tankstations te vinden, en de weg vind ik gewoon met de gps.

Juist terug van 2 weken gardameer. Gereden via luxemburg, duitsland, fernpass, brennerpass. Fuck that shit, never again. Gans Duitsland is precies met wegenwerken bezig, en in het terugkeren hadden ze zelfs de A8 naar luxemburg afgesloten.
Ja OK maar jij rijdt gewoon met uw eigen wagen. De wagens die je huurt aan de luchthaven hebben geen GPS he
Old 01-07-2016, 10:29   #39   link
WiM
Senior Member

WiM's Avatar

Je kan een GPS app op de smartphone (zoals Sygic) gebruiken. Dan heb je ook geen probleem om tankstations te vinden.

Geen idee hoe dat precies zit met rijbewijs maar ik denk dat een gewoon Belgisch rijbewijs wel aanvaard wordt. Ik heb er in elk geval geen probleem mee gehad enkele jaren geleden op de Canarische eilanden.
WiM is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2016, 10:33   #40   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Haal gewoon een data simkaartje voor uw smart phone zodra je landt, dan heb je en GPS en kun je overal alles opzoeken... In Pisa ben ik met de huurwagen naar de eerste TIM mobile winkel die ik kon vinden gereden (er zijn er genoeg). Koste zo'n 15 euro iirc.

Imo is Italië te doen zonder wagen zolang je jou beperkt tot de grote toeristische steden, van zodra je wat meer afgelegen plaatsen wilt bezoeken is een wagen veel praktischer. En tankstations lol, Italianen zijn zot van de auto dus da's zeker geen probleem... Hoe zuidelijker je gaat, hoe zotter het verkeer wel. Vanaf Napoli zou ik al twee keer nadenken of ik wel een huurwagen zou nemen (of je moet er een dikke verzekering bijnemen -> €€€).
logion is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules