Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 23-06-2010, 08:35   #21   link
Rufus
PimpMeister

Is best te doen hoor.
Er zijn elk jaar zotte die de dodentocht uitlopen dus 20km extra moet ook wel lukken.

BTW heeft iemand die start to run bestanden staan. Ben er een paar kwijt en die zijn nog amper te vinden online.
Old 23-06-2010, 08:56   #22   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
tss, kunt ge niet gewoon de auto of trein nemen? Gaat sneller

best eens horen bij sportdokter - aan zo iets zou ik toch onder begeleiding aan beginnen - en dan aangepast trainingsschema vragen.
Jerre_31 is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2010, 08:58   #23   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

120Km op 1 dag? Zotten

5km lopen zou voor mij al meer dan genoeg zijn
120Km met de velo zou nog gaan als het parcours niet te lastig is.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2010, 09:03   #24   link
Maniac
Filmnerd

Maniac's Avatar

Ik weet dat er een circuit van ultralopers bestaat die runs van 100 km (en zelfs meer) doen.

Meer info
Maniac is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2010, 09:36   #25   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

Ik loop mee van de kust tot Brugge.
rooz is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2010, 09:45   #26   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

't Is mogelijk, maar gezien uw 10km/1u en 20km afstand gegevens lijkt het mij één grote karakterinspanning te zullen worden. Als je dit jaar toch niet serieus wil proberen (je zegt zelf al dat je het mssn al in Gent zult opgeven) dan zou je beter dit jaar de dodentocht uitstappen. Dan heb je al een idee van de afstand en de duur van de inspanning.

Je kan perfect 20km lopen en op km 25 ineens niet meer vooruit raken. Dodentocht bvb is voornamelijk op karakter.

Het is dus mogelijk, maar het zal afhangen van uw eigen vastberadenheid om het te halen en de wil om af te zien en uzelf blijven motiveren ondanks de lichamelijke en mentale pijnen. Ben je een bink?
Old 23-06-2010, 10:27   #27   link
Rufus
PimpMeister

Ik ben 2 keer gekraakt op de dodentocht,
Spijtig genoeg door mijn rug en niet mijn karakter. Zelfs nog 2 km vooruitgestrompeld eerste jaar omdat ik in the middle of nowhere zat.
En ja dat is meer afzien dan het zo lijkt.
Old 23-06-2010, 10:52   #28   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Onnozelaar.

Ga naar een sportdokter, zodat je uit goeie bron kan horen dat het onmogelijk is om op zo'n korte tijd meer dan een ultraloop te doen. En begin dan te trainen voor 2013. Toen ik nog een snotter was moest ik mijn slaapkamer op gezette tijden afstaan aan louche Oostblokkers die in de streek 100km- en zesurenlopen kwamen afhaspelen. Afgetrainde mannen met jaren ervaring die desalniettemin volledig kapot zaten na zo'n loop. En dat is nog twintig kilometer minder dan jouw plan.
dit.

Begin maar eens gewoon met een marathon.

als het verste wat je tot nu toe al hebt gelopen amper 20km is heb je geen flauw idee waar je aan begint. Conditie is 1 ding, je knieën, schouders en rug gaan volledig in frut hangen zonder intensieve en lange(!) duurtraining. Zet uw doelstelling op binnen 2 jaar, en dan heel misschien lukt het.

*edit* en dan nog zelf een rugzakje dragen met water en eten in? dude...

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.

Last edited by Wannes; 23-06-2010 at 11:02.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2010, 11:47   #29   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Eind volgende week lopen we een marathon naar Leuven via Mechelen, en eventueel ook terug. In de heenreis hebben we vanuit onze ervaring het volste vertrouwen, de terugreis hangt af van onze toestand. Van zodra de benen tegensteken, stoppen we met lopen, want we willen niets forceren.

Belangrijk is ook dat we uiteindelijk gewoon op 1 dag van zee naar huis willen lopen, niet zo snel mogelijk. 10km/h lijkt me dus een degelijk gemiddelde over zo'n lange afstand. En we nemen ook pauzes indien nodig.

Enige tips over goed verteerbaar, energierijk eten voor we de terugreis zouden aanvatten? Noten? Rauwe pasta?

Last edited by Drennargh; 23-06-2010 at 11:56.
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2010, 11:51   #30   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

10km/h een degelijk gemiddelde? Reality check is dringend nodig denk ik. Als je 10km op een uur kan lopen, wil dat niet zeggen dat je 40km op 4u kan lopen he.
Old 23-06-2010, 12:06   #31   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Ik zou zeggen, fixeer je niet op die waardes. Dat is niet wat wij kunnen, maar wat wij tijdens de examenperiode doen. Het heeft weinig zin te praten over de haalbaarheid ervan, omdat de ervaring dat moet uitwijzen. En volgende week zal ik het (beter) weten. Maar alle praktische raad is dus welkom.
Old 23-06-2010, 12:16   #32   link
Matthias
*snore*

Quote:
Originally Posted by Drennargh View Post
Eind volgende week lopen we een marathon naar Leuven via Mechelen, en eventueel ook terug. In de heenreis hebben we vanuit onze ervaring het volste vertrouwen.
LOL.

Het is uw lichaam, natuurlijk, maar doe de groeten aan je blessureleed.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2010, 12:33   #33   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Bwobwobwo we weten wel waar we aan beginnen en we weten ook dat we moeten stoppen zodra we iets voelen. Die kerel loopt al heel z'n leven wedstrijden en ik moet niet voor hem onderdoen qua uithoudingsvermogen. Z'n conditie is er natuurlijk op achteruitgegaan sinds hij gestopt is met atletiek, maar toch... Vijf minuten politieke moed?

Last edited by Drennargh; 23-06-2010 at 12:46.
Old 23-06-2010, 13:34   #34   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

"Zot zijn" als prerequisiet gebruiken om jezelf compleet in de vernieling te werken? Goed bezig. Je voeten, je knieën, je enkels, je rug, je nek. Ze gaan er allemaal aan. 20 kilometer kunnen verteren is absoluut geen argument om te zeggen dat het wel zal lukken. Zeker niet als de manier waarop je zégt dat je loopt, ook effectief de manier is waarop je het doet.

Ik loop tien kilometer ook gemakkelijk op een uur. Verdubbel ik dat naar 20 kilometer, dan is dat een hele andere zaak. Ik heb maximaal een halve marathon op tempo gelopen, en dat is na anderhalf jaar trainen. En dat is steendood steken op het einde ervan. En dat is pijn hebben in de bovengenoemde gewrichten.

Ik denk niet dat je beseft wat blessureleed in kan houden hee? Ga gewoon naar een dokter. Die mens zal u dat zeer levendig duidelijk maken. Nadat hij gestopt is met lachen.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2010, 13:40   #35   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Dat hij gewoon de dodentocht uitstapt, dan zal hij het misschien begrijpen
Old 23-06-2010, 14:05   #36   link
Bonbon
Senior Member

Bonbon's Avatar

zet halfverwege 2 velos op voorhand , denk dat 60 km lopen + 60 km fietsen al kut genoeg gaat zijn
Bonbon is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2010, 14:08   #37   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sepulfly View Post
"Zot zijn" als prerequisiet gebruiken om jezelf compleet in de vernieling te werken?
Zeg zeg zeg, niet zo negatief allemaal. Als we al moeilijkheden hadden met 20km, zouden we nu geen marathon lopen hoor. We hebben ons nog nooit echt moe gemaakt dus die marathon is al een eerste stap. Het is wel belangrijk dat wij niet proberen zo snel mogelijk te lopen, toch zeker niet de eerste keer. En het is natuurlijk te vroeg om te zeggen of die 120km er tegen het eind van de vakantie van zal komen, maar we werken er alleszins naartoe.

Maar nogmaals: dat het niet niks is wist ik al van tevoren en we zijn zeker voorzichtig en zullen ook een dokter bezoeken.

edit: en dat forum is hier pokketraag
Old 23-06-2010, 14:11   #38   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Kan er niemand van hier met een auto meerijden en een soort fotoverslag maken?
Cakeman is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2010, 14:15   #39   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cakeman View Post
Kan er niemand van hier met een auto meerijden en een soort fotoverslag maken?
˛
Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2010, 14:17   #40   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Dat je het kan op 24u wil ik best geloven. Zoals reeds gezegd echter heb je er geen idee van hoe je lichaam zal reageren. 20km lukken, OK. Dat je dan een marathon kan lopen is nog enigzins aanvaardbaar te noemen als je er geen tijdslimiet op plakt. Als je 20km kan lopen moet ineens het dubbel wel haalbaar zijn zeker? Als je kan en wil afzien that is.

30km stappen was voor mij ook geen probleem en tot 50km lukte het aardig, maar vanaf 55km begonnen mijn benen en voeten te verkrampen, begint de vermoeidheid te spelen en dan is het 40km puur op dommigheid doorgaan. De laatste 5km lijken dan opeens een pak makkelijker te gaan.

Genoeg stoere mannen die aan een dodentocht al lopend beginnen en die je dan leutig aan 40km aan de kant ziet zitten of erger nog, in de rodekruis tent ziet liggen.
Nog leutiger zijn die stoere lopers die je voorbijlopen aan de start, op 2km, op 4km, op 6km, op 12km, op 20km, op 40km en je ze telkens weer voorbij gaat als ze moeten puffen of rusten. Na een tijdje laat je die gewoon achter.

Er is een gigantisch verschil tussen 20km kunnen lopen en een marathon uitlopen met succes en dan op 2 maand tijd opeens 120km te willen doen op 24u. Geloof me; 5km/u gemiddeld aanhouden is enorm snel.

Nogmaals; wat ge wilt doen is niet onmogelijk he, maar een beetje zot zijn is wel erg nodig. Wat is het verste wat je tot nu toe gewandeld/gelopen hebt aan 1 stuk?

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules