Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 23-06-2010, 14:55   #41   link
DyNaRaX
Senior Member

DyNaRaX's Avatar

Quote:
Originally Posted by Rufus View Post
Is best te doen hoor.
Er zijn elk jaar zotte die de dodentocht uitlopen dus 20km extra moet ook wel lukken.

BTW heeft iemand die start to run bestanden staan. Ben er een paar kwijt en die zijn nog amper te vinden online.
Stuur me een pm met een email adres, dan stuur ik u een Dropbox invite met alle files
Old 23-06-2010, 14:58   #42   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Hah ecko, 20km lopen is het meeste dat ik heb gedaan, en dat is geen enkel probleem op 2uur. Er zijn zotten die het dubbele lopen op die tijd .

Dit is geen levensdoel, het is gewoon een arbitraire uitdaging om naartoe te werken. Van Oostende naar huis lijkt gewoon leuk en aanvaardbaar. De marathons die we nu zullen lopen, staan daar ook helemaal los van, die zouden we sowieso doen omdat we ons eens moe willen maken. Het is slechts in het verlengde daarvan dat we op het idee kwamen om eens van zee naar huis te lopen.

Maar ok, serieus . Volgende week marathon en heel misschien een dubbele, en dan weet ik wel meer.
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2010, 14:59   #43   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Ik wacht vol ongeduld. Kan je morgen al niet?
Old 23-06-2010, 15:03   #44   link
Wannes
Work In Progress

Wannes's Avatar

Quote:
Originally Posted by Drennargh View Post
Eind volgende week lopen we een marathon naar Leuven via Mechelen, en eventueel ook terug.
awel laat weten hoe dat is gegaan...als 1 marathon onder de 5u lukt neem ik je al heel wat serieuzer, loop je diezelfde dag ook nog is terug eet ik mijn marcelleke op
versta me niet verkeerd, alle respect voor wat je probeert te doen, maar ik heb al teveel mensen gezien die denken dat ze superman zijn maar eigenlijk geen idee hebben

bovendien toegegeven dat het niet altijd zonneklaar is waar ik ernstig ben of mezelf wat entertain. maar het onderscheid is er, en ik herken het immer.
Wannes is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2010, 15:10   #45   link
Cakeman
the cake is a lie

Cakeman's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wannes View Post
awel laat weten hoe dat is gegaan...als 1 marathon onder de 5u lukt neem ik je al heel wat serieuzer, loop je diezelfde dag ook nog is terug eet ik mijn marcelleke op
Laat iets weten moest het zo ver zijn, dan maken we daar ook een fotoreportage van. Of misschien ineens een video.
Cakeman is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2010, 15:37   #46   link
Rufus
PimpMeister

Quote:
Originally Posted by Cakeman View Post
Laat iets weten moest het zo ver zijn, dan maken we daar ook een fotoreportage van. Of misschien ineens een video.
Het aftakelingsproces van een mens per km
Old 23-06-2010, 15:51   #47   link
Random
Shrimp Recidivist

Random's Avatar

Marcellekes hebben de neiging uit te rekken, maar een kilometer is belachelijk.
Old 23-06-2010, 15:58   #48   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Quote:
Hah ecko, 20km lopen is het meeste dat ik heb gedaan, en dat is geen enkel probleem op 2uur. Er zijn zotten die het dubbele lopen op die tijd .
Dat zijn geen zotten, hein. Dat zijn topsporters van friggin wereldniveau. Maar kom. Je gaat er maar voor, denk ik dan.

Louter ter illustratie; ik kom net terug van een eindje lopen (8,4 km) en dat deed ik op 39 minuten. Loop ik rustig, op een tempo waarop ik me niet moe maak, dan doe ik er een kleine 50 over. Duw ik die afstand naar 10 km, dan weet ik dat mijn top om en bij de 42 minuten ligt. Bij rustig lopen wordt dat 1 uur. Voor 20 km ligt mijn top rond het uur en drie kwartier. Dat is bijna 11,5 km/u terwijl dat bij 10km nog bijna 14,2 was. 30 km heb ik nog nooit aangevat, maar als ik de evolutie van mijn topsnelheden bekijk, zou ik denken dat mijn top daar dicht bij de 10 km/u gaat liggen. Waaruit ik enkel kan concluderen dat mijn snelheid bij grotere afstanden minder dan dat gaat zijn.

Waarmee ik maar wil zeggen dat er ergens een convergentie gaat zijn naar een bepaalde snelheid, en dat je - zolang je die snelheid niet kent - niet in één sprong grote afstanden gaat kunnen maken. Bij mij ligt die helaas onder de 10 per uur. Allez, dat neem ik aan en zou ik dus ook proberen te zoeken door opbouwen. Als je een sprong van 20 naar 40 (of zelfs 80) km gaat maken, dan voorspelt dat in mijn ogen bizar weinig goeds.

Als je het haalt, zoveel te beter en sta je fysiek duidelijk boven mezelf, maar ik zou er mijn geld niet op durven zetten. (hoewel fysiek boven mij staan niet zo'n bijzondere prestatie is, daar ik toch wel een pak tabak op 3 dagen opsoupeer).

Bonne chance. Ik ben benieuwd.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.

Last edited by Sepulfly; 23-06-2010 at 16:08.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2010, 16:24   #49   link
Freddie Wasbak
ministerial typist

Freddie Wasbak's Avatar

We zien een verband in Sepul zijn cijfers.
10 km - 14,5 km/u
20 km - 11,5 km/u
30 km - 10 km/u

Extrapoleren levert dit op:

Uploaded with ImageShack.us

aka: 6 km/u voor een afstand van 120 km (equivalent aan snel stappen).

Die dodentocht-voorbereiding lijkt ineens niet zo'n slecht idee te zijn.
Freddie Wasbak is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2010, 16:26   #50   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Old 23-06-2010, 16:33   #51   link
BOERteun
Senior Member

BOERteun's Avatar

Je hebt 2 metingen en 1 gok, daaruit extrapoleer je die grafiek?
BOERteun is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2010, 16:40   #52   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Ik wilde het zelf niet zeggen, maar idd De bijstand die vroeger bij ons lopen kwam - wij met hartslagmeter 'n shit - stelde trouwens dat mijn equilibrium weldegelijk ergens bij de 10 per uur zou liggen. Ergens heb ik daar nog wel grafiekjes van liggen, met een vijftigtal metingen op. Maar dat waren er eerder om te zien hoe de vooruitgang was. Allemaal zowat dezelfde afstanden.

Die mensen konden daar trouwens allerminst mee lachen als je zot deed door plots 20 km te gaan lopen wanneer in het trainingsschema anders stond aangegeven. Tismadajetweet.
Old 23-06-2010, 17:20   #53   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Maar ok, serieus . Volgende week marathon en heel misschien een dubbele, en dan weet ik wel meer.
Maar is die nu aan het trollen of is die zo dom?

Last edited by CSM; 23-06-2010 at 17:40.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2010, 17:22   #54   link
cocklord
Member

cocklord's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Meer is die nu aan het trollen of is die zo dom?
eerder een overdosis zelfvertrouwen. Het wordt een keiharde confrontatie met zijn eigen limieten
cocklord is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2010, 17:33   #55   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

comes to mind
logion is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2010, 17:41   #56   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Tis nikske, Drennargh loopt er zo twee. En met wat voorbereiding nog nen derden erbij.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2010, 17:53   #57   link
Drennargh
Senior Member

Drennargh's Avatar

Met de kleine nuance dat ik mij niet zal forceren om "het toch maar te doen binnen een willekeurig tijdspanne aan een bepaalde snelheid". Ik weet niet hoe ver ik nu kan gaan zonder gekke stoten, maar het is alleszins een stuk verder dan 20km. De rest zal ons wel duidelijk worden uit de vorderingen.
Drennargh is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2010, 20:47   #58   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Quote:
Originally Posted by ecko View Post
Dat hij gewoon de dodentocht uitstapt, dan zal hij het misschien begrijpen
Is misschien nog het beste!
Als er iemand ooit wil weten hoeveel 100km eigenlijk is, eens de dodentocht stappen.

Ben al 4 keer gestart aan de dodentocht waarvan maar 1 keer maar uitgelopen en dit was dan nog de eerste keer!

Nu in augustus voor de 5 keer en ik ben vastberaden om deze op mijn palmares te zetten! Al 3 maand voor aan het trainen...

Hoe trainen, omdat ik niet echt scherp stond fysiek vlak en spierkracht in de benen. Zware fitness programma gedaan 3 maand lang, elke dag 1h a 1,5h trainen met elke dag andere spiergroepen, soms buikspieroefeningen, cardio, yoga,... Nu dat ik daar vanaf ben een week rusten en dan begint het mooie werk.
Elk weekend gaan wandelen, beginnen met een wandeling van 20km en elk weekend dit verhogen met 10km tot ik aan 50 a 60km zit en een week voor de dodentocht een tochtje van 50km zodat de kilometers in de benen en in het hoofd zitten en dan een week volledige rust tot de dag van de dodentocht zelf.
quantrias is offline   Reply With Quote
Old 24-06-2010, 07:36   #59   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Zelfs als je je zo goed voorbereidt zal alles afhangen van hoe je omgaat met het "afzien". Maar met zo'n voorbereiding zou het wel moeten lukken he

Ow ja; nog vergeten: bleinen, wrijving op plaatsen van uw lichaam waar ge nooit had verwacht dankzij kledij, ... Allemaal dingen waar je op voorhand geen rekening mee houdt, maar die het echt wel zwaar kunnen maken na een tijd.
Old 24-06-2010, 10:57   #60   link
Zwoep
]as]ecole wannabe

Zwoep's Avatar

Sad clown face

Zwoep is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules