Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 05-03-2017, 22:35   #5921   link
oblo
~MOAI!

oblo's Avatar

The Legend of SSX.
Old 05-03-2017, 22:54   #5922   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Ook een paar uur ver in Horizon, echt wel een leuk spel. Ik had zoveel nood aan zoiets, is al even geleden dat ik nog eens geboeid kon zijn door een sp. Tis een witcher 3 light, very light... maar ik begrijp wel waar de vele vergelijkingen uit de reviews vandaan komen.
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2017, 08:55   #5923   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Gisteren nog eens wat Fallout 4 gedaan. Ik blijf het proberen.
Goh ja:
- Shooter mechanics zijn goed
- Gfx zijn er precies op vooruit gegaan op de PS4 Pro
- De storyline trekt mij echt niet mee. Ik loop maar wat rond shit van anderen op te lossen.
- De setting boeit mij echt niet.

Daarna dan nog eens New Vegas opgezet. Vele beter, maar ik kan niet direct zeggen waarom. New Vegas voelt als een oud spel en speel ernaar. Fallout 4 ziet er uit als een vrij nieuw spel, maar voelt als een oud spel. Ventjes die blijven steken, rare animaties, saaie fetchquests Enfin, mss wordt het nog wel goed over de tijd. Ik was aanvankelijk ook niet wild van New Vegas.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2017, 09:38   #5924   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Het best aan Fallout 4 is dat het mij goesting geeft om New Vegas nog eens te spelen.
Old 06-03-2017, 09:39   #5925   link
Jens
Member

Watch Dogs 2 uitgespeeld, eigenlijk dik in orde en deed mij zelfs goesting krijgen om de 1 nog een kans te geven. Maar ik heb dan toch gekozen voor Resident Evil 7.
Jens is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2017, 09:41   #5926   link
Ferrex
wadist

Ferrex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jens View Post
Watch Dogs 2 uitgespeeld, eigenlijk dik in orde en deed mij zelfs goesting krijgen om de 1 nog een kans te geven. Maar ik heb dan toch gekozen voor Resident Evil 7.
goede keuze

watch dogs 2 is plezant en kleurvol, den 1 is depressieve shit waar alleen de MP beetje te doen is
Old 06-03-2017, 12:19   #5927   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled

Op de WiiU redelijk aan het genieten van dit spel trouwens. Child of Light van Ubisoft met de UbiArt engine. Prachtig, origineel en met de beste/meest spannende turn-based combat die ik al heb meegemaakt. En ik haat turn-based combat
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2017, 13:15   #5928   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Originally Posted by Divolinon View Post
Het best aan Fallout 4 is dat het mij goesting geeft om New Vegas nog eens te spelen.
Dit. Echt wel de grootste teleurstelling van 2016 voor mij.
Speciaal een nieuwe Gpu gekocht ervoor...

Voordeel is wel dat ik daardoor aan Witcher 3 kon starten en nog altijd vol enthousiasme en plezier bezig ben.
Lang geleden dat ik hoopte dat een spel nog heel lang zou doorgaan. Atm iets over halfweg denkik.

Geralt
Old 06-03-2017, 16:53   #5929   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Quote:
Originally Posted by blumcole View Post
Daarna dan nog eens New Vegas opgezet. Vele beter, maar ik kan niet direct zeggen waarom.
New Vegas was meer story-driven met een betere main quest dan nummer 4 (voor zover ik tot nu toe geraakt ben in 4). Ik heb het idee dat je in NV een reden had om naar Vegas te gaan - nl. het vinden van uw moordenaar - en dat er meer richting in het verhaal en de wereld zat.

Fallout 4 is like "ge zijt 200 jaar bevroren geweest, uw vrouw is dood, uw zoon is ontvoerd. Maar hier is Preston - ga maar wat fetch quests doen voor de Minutemen" waardoor ge al direct de voeling met het verhaal en dus uw "doel" kwijt zijt, want die quests sturen u over heel de map waardoor ge tonnen andere sidequests en shit begint te doen voor er een emotionele betrokkenheid bij het hoofdverhaal is.

Soit, dat is typisch voor Bethesda games. Fallout 3 had dat en de Elder Scrolls games ook.
Old 06-03-2017, 18:55   #5930   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Ze slagen er inderdaad niet altijd in de ideale lijn te vinden tussen een linair verloop of emotionele betrokkenheid met het hoofdverhaal en de zo zalige 'de neus achterna' die het voor mij helemaal doet. Mij stoort het niet echt, ik speel die games meestal voor 150+ uur voor ik eens begin verder te doen aan de main quest, het exploren en doelloos rondlopen, voor de ene een vloek, voor de ander een zaligheid.
PC gaming: Asus ROG PG348Q - 34" UltraWide G-SYNC UWQHD (3440x1440), Intel i7-6700K @4.7Ghz, NVIDIA GTX1080, G.Skill 16GB DDR4-3200, Intel 750 PCIe 400GB SSD, Corsair K70 RAPIDFIRE Mechanical Gaming Keyboard — Cherry MX
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX
Virtual Reality: HTC VIVE & Oculus Rift + Oculus Touch | Console: XBOX ONE | Mobile: Samsung Galaxy S8+ & Oculus Gear VR
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2017, 09:56   #5931   link
blumcole
Chairman of the bored

blumcole's Avatar

Send a message via MSN to blumcole
Kvind dat er precies ook minder absurde shit te doen is in Fallout 4. Ik ben nog niet echt veel leutigs tegengekomen. Enkel vijanden enzo. Geen lollige factions ofzo. Of personages.

+ ja, Boston. Allé who cares about Boston, serieus.

blumcole is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2017, 18:41   #5932   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Wildlands begonnen en ik moet zeggen dat het grafisch nu veel sterker is als de beta precies. Enige manier om er echt van te genieten, is wel de difficulty hoog genoeg zetten. Anders kan je even goed The Division spelen.
Metal is offline   Reply With Quote
Old 12-03-2017, 22:27   #5933   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Fucking dark souls...

DLC bijna uitgespeeld. Eerste boss was moeilijk, maar feitelijk wel goed te doen.
Iets van 8 pogingen nodig gehad.

En dan die laatste boss... na 4 pogingen had ik door, dit gaat niks worden.
Casual marriachi summoned dan maar. Die andere kerel was best pro.
Tweede fase aan het doen en ik dacht bij mezelf "hoe moet ge dat in godsnaam solo doen". Bon, met redelijk wat moeite toch gelukt. Ik doe al de "cheer" gesture...
HAHA NOPE, HIER IS DE DERDE FASE!
Wtf was me dat. De hel om te ontwijken, als we al eens een kans hadden om te raken dan minimaal damage doen. Na een slechte roll pakt de boss mij vast en snijdt de strot door. Hoppa, 90% health in één keer weg en ineens game over.
Morgen nog eens proberen met summons en dan ga ik DS3 laten voor wat het is denk ik. Ik speel dat supergraag en levels clearen is de max met de juiste uitdaging, maar ik kan niet echt genieten van sommige van die boss fights. Ik wil daar gewoon zo snel mogelijk voorbij zodat ik weer levels kan clearen. Ik ben op een uur tijd weer twee jaar ouder geworden.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2017, 08:39   #5934   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
The Sims 4.

60 euro kwijt aan uitbreidingen (ze stonden aan halve prijs), maar het is toch zo goed!
Old 13-03-2017, 16:45   #5935   link
Cage
Reetman

Cage's Avatar

Portal 2 . Stephen Merchant!
Plezant spel, funny en verslavend. Ook niet zo moeilijk, wel één puzzel waar ik echt lang aan heb gezeten.
Cage is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2017, 22:36   #5936   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Ik ben rustig verder aan het doen in Fallout 4 en ondertussen al even aan het rondlopen in de Glowing Sea. Desolaat plekske, amai! Alleen jammer dat er vooral vieze beesten rondvliegen en dus weinig toffe loot te rapen valt van mobs.
Old 19-03-2017, 08:32   #5937   link
Jens
Member

Resident Evil 7, het eerste uur was nog veelbelovend en scary maar daarna is het toch weer dezelfde voorspelbare shit. En fuck dat inventory management om 6 uur gameplay naar 8 te rekken.
Old 19-03-2017, 11:40   #5938   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

'k Vond de inventory management best meevallen, maar weinig last mee gehad. Altijd wanneer ik het lastig begon te vinden, kwam er net een inventory uitbreiding.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2017, 12:44   #5939   link
Jens
Member

Ik heb er mij anders genoeg aan geërgerd, haalt constant de flow uit het spel om weer naar een saferoom te lopen om inventory weer op te ruimen na het vinden van enkele items.
Voor de rest wel een cava spel maar imo zeker niet zo goed als de reviews laten uitschijnen.
Old 22-03-2017, 13:31   #5940   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by wukedadde View Post
INSIDE gasten

Speel die shit

Heel weinig vermeldingen van Inside hier, had gedacht dat het zelfs zijn eigen topic zou hebben. Het is een logische opvolger van Limbo, en doet dat Limbo deed maar nog wat duisterder, uitgebreider en slimmer.

Heb af en toe gemengde gevoelens gehad (puzzels durfden soms wat aanslepen, puzzels leken soms verplichte nummers met weinig diepte, ragdoll physics waren iets te veel, het speelt meer als ervaring dan als spel) maar die doen niets af van de gehele indruk die overweldigt. Dit is een wereld die je moet hebben gezien als je houdt van de donkere dystopische kant in de samenleving, dit is een spel die zo uitgebalanceerd is dat zeuren over iets op muggenziften neerkomt.

De graphics, de geluiden, de animaties, de loepzuivere controle. De enorme discipline in het neerzetten van het verhaal. Dit plooit nergens, en kan enkel omdat het zichzelf ook kort houdt.

In principe is het niet veel anders in gameplay dan pakweg Uncharted 4, je zoekt uw weg doorheen obstakels, maar in tegenstelling tot Uncharted is dit zo uitgepuurd dat je enkel uzelf kan kwalijk nemen als iets niet lukt. Er is geen ruimte voor vergissing of, misverstand, slecht begrip van de engine of toevallig verkeerde knoppen. Sommige stukken zijn timing gebaseerd, wat geen enkel probleem is in dit spel omdat het zo duidelijk is in zijn opzet en controle. Denk aan Super Meat Boy, het is u en de uitdaging. Niet u, de engine, de graphics en de puzzel.

Uiteindelijk is bovenstaande niet eens de reden om dit te spelen. Speel het gewoon voor dat einde. Hilarisch. Afschuwelijk. Bevreemdend.
Heb paar minuten zitten staren naar de credits.

Denk dat het uit is op Xbox, PS4 en Steam voor een indie-prijsje.

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules