Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 13-03-2011, 09:32   #81   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Kom zeg, dat ge dat spel wilt verdedigen omdat ge het goed vindt tot daar toe, maar zo klinkt ge gewoon als een hersenloze fanboy. Dat men dat achteraf heeft ongedaan gemaakt omdat het vreselijke pr is, betekent niks.
Je doet hier alsof ik het bekijk door een biased bril en jij de perfecte neutraliteit bent ofwa? Bioware/EA heeft niets te winnen met een persoon toegang te weigeren tot een singleplayer game. Als ze iemand de mond willen snoeren, dan was dit al geslaagd met een forum ban, dit heeft niets te maken met fanboy, maar alles met logisch nadenken.

Het blijkt dat het over een game registratie proces ging die mislukt in het geval van een verbannen account, niet een of andere block mocht hij het spel voorheen geregistreerd hebben. Dat die registratie combinatie met een ban een ongelukkig toeval is, lijkt mij niet zo ver gegrepen. Je kunt dit op twee manieren bekijken, de twee pistes (opzettelijk of onopzettelijk) kunnen prima hebben plaatgevonden. Als ik dan eerder leun tegenover mogelijk onopzettelijk en allemaal wat opgeblazen, dan moet je de "van welke planeet kom je" en "ge zijt een hersenloze fanboy" reacties hier al eens lezen, over kinderachtig gesproken.
PC gaming: Asus ROG PG348Q - 34" UltraWide G-SYNC UWQHD (3440x1440), Intel i7-6700K @4.7Ghz, NVIDIA GTX1080, G.Skill 16GB DDR4-3200, Intel 750 PCIe 400GB SSD, Corsair K70 RAPIDFIRE Mechanical Gaming Keyboard — Cherry MX
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX
Virtual Reality: HTC VIVE & Oculus Rift + Oculus Touch | Console: XBOX ONE | Mobile: Samsung Galaxy S8+ & Oculus Gear VR
Cybdm is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2011, 09:48   #82   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

EA Community bans come down from a different department and are the result of someone hitting the REPORT POST button. These bans can affect access to your game and/or DLC.

These bans can affect access to your game and/or DLC.

CSM is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2011, 10:46   #83   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Die EULA bestaat er voor meerdere games binnen de bioware/ea community, o.a. voor het bioware/ea Warhammer Online waar je effectief kan verbannen worden van het spel als je cheat en exploit informatie op forums gooit. Er staat in elke EULA zo'n narigheden omschreven, er staat zo in de Call of Duty EULA dat ze op elk moment de servers mogen en kunnen down zetten, permanent. We kunnen zo ook een betoging daarover beginnen, wat in EULA's staat is hier geen bewijs van intentie in dit voorval.

Waarom niet de quote van de product support manager die komt aangeven dat het berust op een onopzettelijkheid posten. Ah wacht dat is automatisch onwaarheid en damage control. Zoals ik zei, er zijn geen bewijzen wat nu de ware intentie van EA was. Ik neig te geloven dat ze iets slimmer zijn bij EA, het te kunnen inschatten dat de gamewereld op z'n kop ging staan. Dus ik blijf leunen tegen een onopzettelijkheid, ben er ook over uitgepraat.
PC gaming: Asus ROG PG348Q - 34" UltraWide G-SYNC UWQHD (3440x1440), Intel i7-6700K @4.7Ghz, NVIDIA GTX1080, G.Skill 16GB DDR4-3200, Intel 750 PCIe 400GB SSD, Corsair K70 RAPIDFIRE Mechanical Gaming Keyboard — Cherry MX
Home Theater: Samsung LED 55" 8 Series 1000hz (UE55F8000SL), B&W 604, 603 & LCR6 surround set + B&W ASW-610 Subw, Onkyo TX-DS787 THX
Virtual Reality: HTC VIVE & Oculus Rift + Oculus Touch | Console: XBOX ONE | Mobile: Samsung Galaxy S8+ & Oculus Gear VR
Old 13-03-2011, 10:58   #84   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Dus louter toeval dat dat in hun EULA staat, en toeval dat de Bioware werknemer daar naar verwijst als reden voor de ban, ok.
Old 13-03-2011, 12:01   #85   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Op het moment dat die moderator zijn account verbannen had, was het zijn bedoeling de persoon te verbannen van het forum, niet van het gehele spel. Dat hij dan een storm van protest krijgt op het forum grijpt hij in eerste reactie naar de EULA om zich te verdedigen. Het is dan later uitgeklaard door de product support manager. Ik was zelf moderator van een een forum, ik kan die actie begrijpen. De kern van de zaak blijft voor mij of het aanvankelijk de intentie was de toegang tot het spel te ontnemen, en daar lijkt het niet op en geef ik dus het voordeel van de twijfel omdat ik denk dat ze iets slimmer zijn bij Bioware om niet zo'n zeer duidelijke voer voor protest en bad PR in de hand te werken door een voor iedereen vanzelfsprekend feit dat je personen niet gaat bannen van een singleplayer game, voor wat dat ook.

Last edited by Cybdm; 13-03-2011 at 12:07.
Old 13-03-2011, 12:12   #86   link
.fanny
Banned

de man is in denial, wat gaat ge eraan doen.
.fanny is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2011, 12:52   #87   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by .fanny View Post
de man is in denial, wat gaat ge eraan doen.
Kijkt nog snel even zijn Bioware aandelen na
Old 14-03-2011, 08:05   #88   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Send a message via MSN to Sentinel
Lol.

EULA zegt: forumban = gameban.
Mod zegt: forumban = gameban.
Kerel krijgt forumban = gameban.
Internet onploft.
EA zegt na een tijdje: whoops, het was een glitch (DIE IN DE EULA STOND).

Cybdm: ah, een glitch dus, logisch.
Rest van het internet:
Sentinel is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2011, 12:02   #89   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Het “internet” of beter geschreven de “feiten” tegenwoordig zijn (blog) posts waar weinig gestaafde en journalistieke waarde aanhangt en mikken op sensatie. Posts/blogs die op hun beurt 100000x gerepliceerd worden door andere, zogezegde, nieuws sites waarvan al de inhoud zonder meer als exacte waarheid worden overgenomen. Dat is het “internet”, Sentinel.

Ik heb net iets meer nodig dan een quote op een of ander forum om me 3 seconden later aan te sluiten bij de populaire conclusie en vervolgens neer te pennen hoe een duivelse gigant weer heeft toegeslaan.

En dat EULA verhaal : het is niet omdat in de EULA van Call of Duty staat dat alle servers (permanent of tijdelijk) op elk moment down kunnen gaan, dat door een technisch defect morgen server downtime meteen kan betoogd worden als opzettelijk onderbreking van service !!? Ja, want het staat in de EULA ? Oppervlakkigheid op z’n best, iedereen weet dat in EULA’s alle mogelijke scenario’s zijn ingedekt. Kon de persoon in kwestie het spel spelen ? Neen. Onaanvaardbaar ? For sure. Opzettelijk? Twijfel.

Ik heb ook geen schrik om een standpunt, het voordeel van de twijfel geven door gebrek aan sluitend bewijs, in te nemen waarvan ik weet dat de populaire mening anders zal zijn omdat software giganten automatisch de duivel zijn. Als ik daardoor nu de lokale dwaas ben, wat jullie met plezier uitstrijken, dan is dat maar zo.
Old 14-03-2011, 12:24   #90   link
.fanny
Banned

Quote:
Originally Posted by Cybdm View Post
zal zijn omdat software giganten automatisch de duivel zijn.
homaar. homaar. nu buig je de zaak om. we hebben het over ea, niet 'software giganten'. ge moet de groten niet meesleuren in uw ongelijk om meer sympathieke raakpunten los te weken. ea is trouwens een software dwerg maar soit. en niemand zegt dat ea 'de duivel' is. wat is mij dat voor drama maat. er wordt enkel gesteld dat het dikke schaamballen zijn. en om dat te stellen hadden we dit laatste euvel lang niet nodig.
.fanny is offline   Reply With Quote
Old 14-03-2011, 12:28   #91   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Ge zijt ons nu toch echt aan't trollen he?
Old 14-03-2011, 12:44   #92   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
homaar. homaar. nu buig je de zaak om. we hebben het over ea, niet 'software giganten'. ge moet de groten niet meesleuren in uw ongelijk om meer sympathieke raakpunten los te weken.
Het draait me helemaal niet rond sympathieke raakpunten losweken, dat is een buiging in uw interpretatie van mijn woorden. Mijn punt is dat er geen voldoende bewijslast is om automatisch aan te nemen dat het een opzettelijke actie was. Wat maakt de zaak onbetwistbaar? Die EULA of wat ? Dat is toch een belachelijk argument, elke EULA bevat zo'n stellingen, zie mijn COD voorbeeld. Ik heb nog geen enkel argument daarover gelezen, wat ik wel lees is een kijk op de zaak gevoed door voorafgaande ergernissen met het bedrijf in kwestie, dus het moet opzettelijk zijn geweest.

Quote:
er wordt enkel gesteld dat het dikke schaamballen zijn. en om dat te stellen hadden we dit laatste euvel lang niet nodig.
Dit versterkt mijn punt van hier boven. Ik zeg ook nergens dat ik het oneens ben dat ze, in uw woorden, dikke schaamballen zijn. Hell, ik schreef "sofware giganten" omdat ik vind dat Activision mooi in het rijtje mag staan met hun rotstreken. Maar mijn kijk op op het bedrijf in kwestie beinvloed niet hoe ik kijk op het incident van die forum ban, terwijl dat precies voor de meeste wel zo is.
Old 14-03-2011, 17:23   #93   link
Archangelus
Senior Member

Archangelus's Avatar

Quote:
homaar. homaar. nu buig je de zaak om. we hebben het over ea, niet 'software giganten'. ge moet de groten niet meesleuren in uw ongelijk om meer sympathieke raakpunten los te weken. ea is trouwens een software dwerg maar soit. en niemand zegt dat ea 'de duivel' is. wat is mij dat voor drama maat. er wordt enkel gesteld dat het dikke schaamballen zijn. en om dat te stellen hadden we dit laatste euvel lang niet nodig.
Die kerel wel...
Old 14-03-2011, 20:18   #94   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Cybdm View Post
Het “internet” of beter geschreven de “feiten” tegenwoordig zijn (blog) posts waar weinig gestaafde en journalistieke waarde aanhangt en mikken op sensatie. Posts/blogs die op hun beurt 100000x gerepliceerd worden door andere, zogezegde, nieuws sites waarvan al de inhoud zonder meer als exacte waarheid worden overgenomen. Dat is het “internet”, Sentinel.
Nee, dat is allemaal rechtstreeks van het Bioware forum genomen hoor. Heeft niks te maken met blogs.
Old 14-03-2011, 22:01   #95   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Nee, dat is allemaal rechtstreeks van het Bioware forum genomen hoor. Heeft niks te maken met blogs.
Ik heb het over gestaafde journalistiek waar men de situatie iets dieper analyseert dan wat quotes overnemen en bloggen maar met een vette sensatie titel. Ik zeg niet dat de forum ban blogs of post pure verzinsels zijn, ze vertellen alleen niet het gehele verhaal, mij inziens door oppervlakkige copy & paste cultuur van nieuws en blog sites en gebrek aan journalistieke waarde. Sommige updaten wel hun artikels, vervolledigen het om het geheel een correctere plaats te geven, maar de conclusie is meestal al getrokken, zie er hier maar weinig de updates posten.

Last edited by Cybdm; 14-03-2011 at 22:25.
Old 14-03-2011, 22:21   #96   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Blijkbaar was het al eerder voorgevallen:

http://social.bioware.com/forum/1/to...725/51#6484472
http://social.bioware.com/forum/1/to...ndex/2014405/1

Dus duidelijk beleid bij Bioware, pas veranderd nadat het in het nieuws kwam.
Old 14-03-2011, 22:21   #97   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Old 14-03-2011, 22:59   #98   link
Cybdm
★★★★★

Cybdm's Avatar

We weten nu ondertussen al zo'n vier of vijf keer wat er in de EULA staat. In de EULA van Call of Duty staat ook dat de servers ten alle tijde down kunnen gaan, permanent of tijdelijk. Ik stel voor dat we bij de eerste volgende downtime van de Call of Duty servers gaan betogen over schandalige opzettelijke stopzetting van service met als bewijslast dat het in de EULA staat, dus het is een onbetwistbaar opzettelijke actie.

Had het werkelijk hun standaard corporate policy geweest mensen te bannen van hun singleplayer games omdat ze op het forum verbannen waren, dan hadden we al honderden voorvallen gehad. Mass Effect 1, Mass Effect 2, Dragon Age, allemaal singleplayer games die deelmaken van die overkoepelende bioware community.
Old 15-03-2011, 07:34   #99   link
ecko
since 09 Feb, 2001

ecko's Avatar

Er is wel een verschil tussen een "server down" clausule en een "account policy".
Old 15-03-2011, 07:42   #100   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Motorstorm en Yakuza delayed in Japan.

Publisher push back key releases in Japan following last week's destruction. Two key console releases have seen their release dates pushed back in Japan following the terrible destruction suffered by the country at the end of last week. Andriasang reports that Sony's Motorstorm: Apocalypse was scheduled for release this Thursday (March 17th) but has now seen its release date changed to simply TBA. In addition, Sega has cancelled the planned release of zombie action outing Yakuza Of The End, which was also due out on March 17th.

Both publishers cited "various circumstances" as the cause of the decision. The former game would have proved particularly problematic for Sony, seeing as it's set amongst the ruins of an earthquake-ravaged fictional US city. Yakuza, too, sees fictional city Kamurocho brought to its knees by a zombie outbreak. Reports have also claimed that publisher Irem has cancelled the release of Disaster Report 4, while Sony is suspending production at six of its domestic plants. The online components of titles such as Metal Gear Solid 4 Online have been closed and Square Enix has said the online functionality of some of its titles will close for a period.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules