Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Koopjeshoek > Gezocht

Reply

Thread Tools
Old 23-06-2015, 17:04   #21   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Hoe verbind je eigenlijk dan bijvoorbeeld die Eltax luidsprekers met uw versterker?
Ik dacht dat er 4 aansluitingen waren per luidspreker? (LF en HF) Welke kabels heb je nodig voor dit bijvoorbeeld te verbinden met de Philips?

Sorry voor al de vragen...

Last edited by quantrias; 23-06-2015 at 17:14.
quantrias is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2015, 17:20   #22   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Yep. Die Philips heeft zo een pre amp. Die technics ook. Eigenlijk meeste versterkers wel, hoor, tenzij sommige modernere varianten.
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2015, 17:23   #23   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Quote:
Originally Posted by quantrias View Post
Hoe verbind je eigenlijk dan bijvoorbeeld die Eltax luidsprekers met uw versterker?
Ik dacht dat er 4 aansluitingen waren per luidspreker? (LF en HF) Welke kabels heb je nodig voor dit bijvoorbeeld te verbinden met de Philips?

Sorry voor al de vragen...
Yup. Dat is dan gewoon met 2 paar rood-zwart kabeltjes. En dan van Philips naar platenspeler is nog eens rood zwart maar dan een cinch aansluiting ipv gewoon koperdraad.
Old 23-06-2015, 21:47   #24   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Quote:
Originally Posted by Disabled View Post
Laat zoiets gerust links liggen. Dat zijn chinese brolspelers waar ge uw platen mee kapot maakt. Afstelling nul, elementen zijn niet vervangbaar, etc.. De ingebouwde pre-amps zijn ook van bedenkelijke kwaliteit.

Pro-Ject maakt tegenwoordig heel goede, betaalbare platenspelers. http://hificorner.nl/hifi/phono/plat...-direction/asc

Versterker en luidsprekers zou ik sowieso 2dehands voor gaan. Een koppel Eltax Monitors, bijvoorbeeld.

Versterker zou ik u binnenkort wel kunnen fixen voor een prijsje. Ik heb weer vanalles dat binnen gaat komen. O.a zo eentje: http://www.fein-hifi.de/Receiver/Phi...iver::267.html
Prijs gaat iets lager zijn, waarschijnlijk +- €75.

Of heb momenteel ook dit te koop staan: http://www.benl.ebay.be/itm/Technics...item2a52df67ea - maar dat is een instapmodel; uiteraard; en verre van vergelijkbaar met die Philips.
Thx voor de uitleg alvast. Heb eventueel wel interesse in die Philips, ik vrees alleen dat ik niet gemakkelijk in Heusden-Zolder raak... Laat nog maar eens weten als hij binnen is.

Die Pro-Ject's was ik al tegengekomen in m'n zoektocht, maar zijn misschien toch net iets te duur om sporadisch eens een plaatje te spelen. En ze hebben precies geen stofkap? Nog andere merken die aanvaardbaar zijn?

Is deze bijvoorbeeld interessant?

http://www.bol.com/nl/p/marantz-tt50...0000041222210/

Mijn ouders hebben heel mijn leven een Marantz installatie gehad (is pas een jaar of vijf geleden beginnen aftakelen), dus heb daar wel goede herinneringen aan. Maar is Marantz van nu nog even goed als Marantz van 30 jaar geleden?

Last edited by HeLLBirD; 23-06-2015 at 21:50.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 23-06-2015, 22:28   #25   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Helaas is die Marantz niet veel speciaals. Marantz is nog steeds een goed merk, maar platenspelers zijn niet hun forte. Nooit geweest, overigens.

Krefel heeft wel nog een Pro-ject elemental op hun website: https://www.krefel.be/nl/tv-audio/au..._C806_32000056

Design moet je voor zijn, en het is echt de essentie, maar het is voor die prijs het beste wat je gaat krijgen, of je moet tweedehands gaan kijken.
Old 23-06-2015, 22:49   #26   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Wat info gezocht over die Eltax Monitor 3, ik heb er op eBay een paar op de kop kunnen tikken voor 93 euro (incl. verzending).
Lijkt mij een goed instapmodel kwa prijs en kwaliteit. Dus dat heb ik ondertussen...
Nu nog de versterker en de platenspeler.
Old 01-07-2015, 16:38   #27   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Ondertussen een pro-ject debut III (platenspeler) en een pioneer A10 (versterker) besteld.

Ik krijg van het vrouwtje voor mijn 30ste verjaardag dit:

De Eltax Monitor's 3 zijn onderweg...

@Disabled Als je die philips hebt mag je iets laten weten aan HeLLBirD, ikzelf heb dit niet meer nodig.
Old 02-07-2015, 06:16   #28   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Quote:
Originally Posted by Disabled View Post
Helaas is die Marantz niet veel speciaals. Marantz is nog steeds een goed merk, maar platenspelers zijn niet hun forte. Nooit geweest, overigens.

Krefel heeft wel nog een Pro-ject elemental op hun website: https://www.krefel.be/nl/tv-audio/au..._C806_32000056

Design moet je voor zijn, en het is echt de essentie, maar het is voor die prijs het beste wat je gaat krijgen, of je moet tweedehands gaan kijken.
ze hebben bij Krefel wel hun best gedaan met de omschrijving

Quote:
Pro-Ject heeft besloten om te gaan na de goedkope plastic draaitafel markt met een hoge kwaliteit alternatief dat volledig met een Ortofon cartridge komt. De nieuwe Elemental Phono USB tafel is een echte "plug'n'play" all the way. Geen aanpassing van het contragewicht en antiskating nodig is, want beide zijn vooraf ingesteld. Deze nieuwe rechte toonarm is geoptimaliseerd voor Ortofon OM cartridge serie. Alle de koper moet doen is verwijderen uit het vak, verwijder lager wacht, zoek de riem rond de schotel, verwijder stylus bewaker en steek de stekker in een stereo-installatie en computer.
De enige plastic hier is de stylus hoede!
De verborgen geheim van succes van de sonische nieuwe tabel, is een centraal zwaartekracht massa punt, gemaakt van kunststeen en direct onder het plateau lager geplaatst. Het is in staat om volledig te absorberen ongewenste rumble en motor trillingen. Deze draaitafel lijkt pure eenvoud zelf, met behoud van hoge kwaliteit audio normen en vinyl opnamemogelijkheid.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Koopjeshoek > Gezocht

Thread Tools

Posting Rules