Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 19-01-2011, 13:29   #21   link
tknomel
<insert lachband>

tknomel's Avatar

ik hier ook 250mb van proximus, en ik kom er belange niet over.
bezigheden zijn: facebook meermaals, mail manueel sync (gmail, hotmail, werk, priv), twitter, agenda via push, instragram, foursquare, Viber (voip),...

zeer moeilijk bij te houden want ik check als ik zin heb. soms via 3g en soms ook via wifi.

ooit wel eens een app geinstalleerd om dat bij te houden, maar dat verbruikte teveel. dus meteen weer afgesmeten.
tknomel is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2011, 13:42   #22   link
Cassiel
FKA |3o3dha

Ik ben zelf zeer tevreden van Mobile vikings. Ik kom inderdaad zeker wel met 500 mb toe, de gratis smsjes en de belwaarde zijn mooi meegenomen. Ik heb er eerlijk gezegd niet veel last van dat het soms EDGE is. Ik zit gemiddeld zeker onder de 15 Euro per maand.
Cassiel is offline   Reply With Quote
Old 19-01-2011, 17:22   #23   link
logion
Senior Member

logion's Avatar

Quote:
Originally Posted by AngeluS View Post
wat doe je zoal om 10MB kwijt te zijn?
Heb er geen idee van eigenlijk hoeveel dataverkeer er nodig is als je u met de volgende zaken zou bezig houden op een dag:
* Agenda updaten/raadplegen
* Facebook bekijken (verscheidene keren)
* Gmail account raadplegen en (+10) mails versturen
* Forum(s) lezen
Laatste dagen zit ik wel veel thuis en dan zit ik het meest van de tijd op WIFI, dus die 10MB is wss niet zo indicatief.
Applicaties die verbruik veroorzaken bij mij zijn: twitter, facebook, gmail, surfen(vooral mobiele sites), agenda, weer app, af en toe eens een youtube clip en maps(voor GPS of gwn een adres opzoeken). Dat zal het ongeveer zijn.

Die JIM-mobile lijkt mij wel interessant, maar voor die 5euro krijg je wel enkel maar 500MB. SMS'en kosten 8cent/stuk of 500SMS'en voor 5euro. Maar aangezien ik bij M.V. waarschijnlijk slecht 2maandelijks zal moeten opladen is M.V. net ietsjes goedkoper. Als je natuurlijk enkel een data abonnement wilt is het wel goedkoper(bij M.V. betaal je voor enkel data, 12euro/maand voor 2GB wat goedkoper is per megabyte maar 2GB is wss te veel).

edit: heb eens wat realistische cijfers opgevraagd van wnr ik meer op de baan was(en thuis te lui was om m'n wifi aan te zetten):
week 43:58.1 MB
week 44:65.1 MB
week 45:53.2 MB
week 46:21.8 MB
week 47:33.0 MB
week 48:31.5 MB
week 49:50.0 MB
Mss geeft dit een beter beeld, Angelus?

Last edited by logion; 19-01-2011 at 17:28.
logion is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2011, 13:14   #24   link
BlackRabbit
Datanuke.be

BlackRabbit's Avatar

Het voordeel van 2GB is gewoon dat je er niet/amper moet naar kijken. ik zet haast nooit wifi op, tenzij iets echt snel moet gaan.

Onlangs froyo update binnengehaald via edge/3g tijdens de fitness.

Zeker nu het zo gemakkelijk is om laptop te verbinden met phone (wifi access point) & free wifi op de univ niet altijd even goed bereikbaar is, gaat dat toch echt goed van pas komen.
BlackRabbit is offline   Reply With Quote
Old 20-01-2011, 17:00   #25   link
AngeluS
Shizkebab!

AngeluS's Avatar

@logion: thanks mate!
Ik ga beginnen met 50mb data bij mobistar omdat ik daar toch al zit. Als dat niet genoeg blijkt dan zie ik nog wel.
Old 27-05-2011, 09:06   #26   link
Bjorn
Senior Member

Bjorn's Avatar

Nog iemand die sinds gisteren 20000 sms'en ontvangen heeft met de melding "dat er binnenkort settings zullen doorgestuurd worden". Heel af en toe zitten de settings er ook tss, maar die heb ik nu ook al 4 keer toegevoegd.
Old 27-05-2011, 16:44   #27   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

twitter -> @mobilevikings
Old 27-05-2011, 18:04   #28   link
Deffe
Essential

Deffe's Avatar

Even zijnoot: ben sinds kort overgeschakeld op MV, aangezien ze nu 3G hebben in Leuven. Uitermate tevreden van! Heb een full option sim met nummeroverdracht (kom van Mobistar) voor m'n iPhone en een datasim om met een Vodafone-stick met m'n laptop te verbinden (so long, corporate firewall!). Beiden werken bijzonder goed

De kwaliteit, enfin de snelheid van de 3G-verbinding is wel iets minder dan bij Proximus bvb het geval is, maar voor zo'n lage prijs is dit nog altijd veruit de beste optie om mobiel te surfen. Su-per content van MV. Iedereen die twijfelt: gewoon doen.
Deffe is offline   Reply With Quote
Old 27-05-2011, 18:10   #29   link
vAmP
Seor

vAmP's Avatar

Na verloop van tijd zouden de nieuwe 3G regio's hun snelheidscap ook verliezen. Nog even geduld dus.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2011, 18:51   #30   link
BlaCkBirD
Senior Member

BlaCkBirD's Avatar

mv internet down?
Old 31-05-2011, 18:56   #31   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Quote:
Maintenance is about to begin! 5 mins of no data is possible. But don't panic!
21 minutes ago via HootSuite

Last edited by OmegaII; 31-05-2011 at 18:59.
OmegaII is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2011, 23:08   #32   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Ik ga ook overstappen naar MV.
Heb nu wel nog een mobistar abbo waarvan de getrouwheidsperiode nog een tijd loopt. (vanaf 22/04/2010). Een getrouwheidsperiode van 24 maanden.

Mobistar zal dan wel afkomen met een boete zeker. Of hoe zit dit in elkaar, al iemand ervaring met dit? Want ik zit al heel mijn leven bij Mobistar. Maar die mannen zijn echt pokkeduur als het op data aankomt. En het is veel te ingewikkeld.

Last edited by quantrias; 08-06-2011 at 23:26.
quantrias is online now   Reply With Quote
Old 08-06-2011, 23:28   #33   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Mijn referral link
http://mobilevikings.com/referral/Hb...NZBNNezvEVKhq/
Ik zal u (bijna) eeuwig dankbaar zijn

EDIT: hmm, uw edit is weg
Arne is offline   Reply With Quote
Old 08-06-2011, 23:38   #34   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Quote:
Originally Posted by Arne View Post
Mijn referral link
http://mobilevikings.com/referral/Hb...NZBNNezvEVKhq/
Ik zal u (bijna) eeuwig dankbaar zijn

EDIT: hmm, uw edit is weg
AH, fuck, juist te laat. Sorry maat, echt.
Kga binnen een beetje gaan maffen en ik wou die inschrijving er nog door hebben.
Nog eens sorry.
Old 08-06-2011, 23:48   #35   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Na een beetje zoeken deze uitleg gevonden.

Quote:
Mobistar
Indien je een abonnement van onbepaalde duur hebt afgesloten, kan je de overeenkomst op gelijk welk ogenblik beëindigen, indien je ten minste één maand op voorhand Mobistar hiervan op de hoogte brengt door middel van een aangetekende brief. De opzeg loopt 30 dagen vanaf de ontvangst van de aangetekende zending. Mobistar raadt aan om in de brief een datum te vermelden waarop het contract beëindigd mag worden, zodat het beltegoed optimaal opgebruikt kan worden. Wanneer een beëindiging toch in het midden van een maand valt, wordt het te betalen bedrag berekend aan de hand van het aantal dagen waarop nog gebeld werd.
Contracten van bepaalde duur kunnen bij Mobistar een looptijd van 12, 15, 24 of 36 maand hebben.
Als je een overeenkomst afsluit van bepaalde duur, dan wordt het contract na de gekozen periode automatisch omgezet naar een contract van onbepaalde duur. Je kan je contract dan op eenvoudig verzoek stopzetten zoals hierboven beschreven. Als je echter niet wil dat Mobistar je contract voor een onbepaalde periode verlengt, moet je Mobistar hiervan ten minste één maand op voorhand verwittigen via aangetekend schrijven.
Tot 2002 werden contracten van bepaalde duur bij Mobistar opnieuw voor diezelfde duur verlengd, waardoor het moeilijk werd om het contract te verbreken. Deze clausule werd ondertussen uit de algemene voorwaarden geschrapt en is niet meer van toepassing.

Wens je toch je contract van bepaalde duur stop te zetten vóór afloop, moet je Mobistar hiervan op de hoogte stellen. Je betaalt dan de helft van de nog te betalen abonnementsbijdragen en de helft van de inbegrepen beltijd of beltegoed, indien je een abonnementsformule met beltijd of –tegoed hebt gekozen, gerekend tot aan het einde van de gekozen periode. Dit te betalen bedrag kan ten hoogste 150 euro per geactiveerd oproepnummer bedragen.
Old 09-06-2011, 00:26   #36   link
Arne
Senior Member

Arne's Avatar

Quote:
Originally Posted by quantrias View Post
AH, fuck, juist te laat. Sorry maat, echt.
Kga binnen een beetje gaan maffen en ik wou die inschrijving er nog door hebben.
Nog eens sorry.
Geen probleem, alvast: welcome aboard mie lad! Arrr
Arne is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2011, 07:23   #37   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Denk er sterk aan abo van vrouw haar Mobistar ook op te zeggen (20 euro/mnd abo, loopt nog tot 10/2011). Dat betekent dan dat ik 4 maand zou moeten betalen om daar 'weg' te kunnen?

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2011, 09:03   #38   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Denk er sterk aan abo van vrouw haar Mobistar ook op te zeggen (20 euro/mnd abo, loopt nog tot 10/2011). Dat betekent dan dat ik 4 maand zou moeten betalen om daar 'weg' te kunnen?
Waarschijnlijk wel, dus (4x20)/2. Dus je zal waarschijnlijk 40 afkoopsom moeten betalen.
Old 09-06-2011, 10:09   #39   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Heb net gebeld. Daar spreken ze niet van /2 maar gewoon resterende maanden abonnement te betalen, zijnde 4x20 euro. Die gast spraks nergens van de helft van het abonnement te betalen. Iemand die daar meer over weet?

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 09-06-2011, 11:05   #40   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Quote:
Originally Posted by lapino View Post
Heb net gebeld. Daar spreken ze niet van /2 maar gewoon resterende maanden abonnement te betalen, zijnde 4x20 euro. Die gast spraks nergens van de helft van het abonnement te betalen. Iemand die daar meer over weet?
Die aan de telefoon weet er de ballen van!

Quote:
Je betaalt dan de helft van de nog te betalen abonnementsbijdragen en de helft van de inbegrepen beltijd of beltegoed, indien je een abonnementsformule met beltijd of €“tegoed hebt gekozen, gerekend tot aan het einde van de gekozen periode. Dit te betalen bedrag kan ten hoogste 150 euro per geactiveerd oproepnummer bedragen.
U zeker niet laten doen, ombudsdienst bellen indien nodig.
Allemaal maffia, nooit maar ook nooit neem ik abbo.

Last edited by quantrias; 09-06-2011 at 11:18.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules