Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 30-05-2011, 18:30   #1   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

shrimpracers: auto's, karts en motos

Nieuw threadje zodat het gewauwel over oude wrakken en saaie firmawagens niet meer in dezelfde thread gaat als hetgene wat een mannenhart werkelijk bekoort: hard rijden en racen. Niet vanuit uw luie zetel of de tribune kijken, maar zelf het stuur in handen nemen.

Later vul ik de openingspost aan met allerlei nuttige info.

Nuttige info autos:

Nuttige info karting:

Nuttige info motoren:

Last edited by Teus; 30-05-2011 at 18:53.
Teus is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2011, 18:35   #2   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Als ge nekeer trackday wilt meedoen. http://www.viptrackdays.eu/
Old 30-05-2011, 18:51   #3   link
Mahershalalhash
lil frank raes

Mahershalalhash's Avatar

Mag mijn motocross thread hier in pasten.
Ik zal maar meteen weerleggen dat hoogbegaafd zijn ook bij dikkertjes kan. Met mijn score kan ik zeggen dat jullie de 99.5% zijn. Daardoor dat ik enorm snel dingen opneem, nooit iets vergeet dat ik relevant vind. De meest bizarre hersenkronkels maak. Eigelijk vrij associaal ben irl en niet in de belangstelling wil staan. Ook onzeker wel over alles wat ik doe want ik doe het meestal drie keer zo snel als anderen.

En ik doe aan modelbouw en ik verzamel CE van games.
Mahershalalhash is offline   Reply With Quote
Old 30-05-2011, 18:52   #4   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mahershalalhash View Post
Mag mijn motocross thread hier in pasten.
deze thread is enkel voor het zelf racen
Old 30-05-2011, 18:57   #5   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

radje, ik heb zelf goesting om zelf eens te gaan motocrossen. kwestie dat ik wat leer spelen met de gripgrenzen van een moto. kun je ergens gaan motocrossen zoals je een kwartier gaat karten?

FYI ik heb een jaarabonnement op een terrein met een motocrosspiste.
het zou wijs zijn om voor een paar honderd euro een 125cc pitbike te kopen, maar da's niet direct aan de orde
Old 30-05-2011, 19:02   #6   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Dit terrein wordt regelmatig gebruikt om te gaan crossen, is technische gezien wel privť-terrein tho, maar er staat geen omheining rond. Gewoon zien dat de flikken u niet pakken.

http://maps.google.be/maps?hl=nl&ie=...09538&t=h&z=17

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 31-05-2011, 12:33   #7   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

circuit waar ik rijd: Lezennes.

Quote:
Originally Posted by richba5tard View Post
Zo te zien aan uw banden rij je nu wel op een circuit met versleten tarmac. Grof oppervlak = veel rubber op de baan. Als je gaat rijden op een nieuw circuit zoals Mettet zie amper iets aan je banden. Op Croix hingen mijn banden ook vol met andermans rubber.
kan iemand eens iets zeggen over het tarmac van circuits?
ik dacht dat het meer grip biedt dan straatasfalt. geen idee hoe het zit met grof en fijn asfalt, slijtage en grip.

voor zover ik weet is er rubberafzetting op de racelijn, zodat je daar meer grip krijgt op het droge en minder grip in het natte.
Old 31-05-2011, 12:48   #8   link
Mahershalalhash
lil frank raes

Mahershalalhash's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
radje, ik heb zelf goesting om zelf eens te gaan motocrossen. kwestie dat ik wat leer spelen met de gripgrenzen van een moto. kun je ergens gaan motocrossen zoals je een kwartier gaat karten?

FYI ik heb een jaarabonnement op een terrein met een motocrosspiste.
het zou wijs zijn om voor een paar honderd euro een 125cc pitbike te kopen, maar da's niet direct aan de orde
Het is ook mijn idee om in de toekomst een Suzuki RM-Z 250cc dirtbike te kopen. Je kan je aansluiten bij een MC, betaal je lidgeld en dan kan je parcours op bepaalde tijden gebruiken. Zo maar ergens gaan crossen lijkt me niet te doen aangezien je eerst moet leren rijden, is niet zo simpel als gewoon in een kart te stappen + bepaald bodygear is VERPLICHT (totaal anders dan een Motobike).

Motocrossen kost dus veel geld en is eerder een stappenplan dan een "laten we een weekendje dat gaan doen" mindset. Nuja, er zijn wel uitzonderingen, bepaalde MC's doen dan acties en zo kan je al eens genieten en leren hoe de zaken in mekaar steken, bepaalde lijnen volgen, tractie, jumps, starts. In het begin is het feitelijk vooral theorie, aangezien je je moto van binnenuit moet kennen en dat de "racestijl" iets apart is. Totaal anders dan, ik zeg maar, karten.

Nu, dat is de officiŽle stuff. Je kan ook gewoon een dirtbike kopen en op uw parcours gaan racen waar je een jaarabbonement hebt, je zal daar veel informatie krijgen en er zullen altijd wel gasten zijn die willen helpen. Zelfs de basis, zoals de motocross in gang zetten. No kidding.

http://vlmcross.be/ daar staat veel over reglementen, regulatie, licenties, onderhoud, teams, etc. Er zijn daar nieuwelingen categoriŽn waar je tot je 35 nog mag racen (A), en een nieuweling categorie vanaf 35 (B) dus meer dan tijd genoeg. Dat is alvast mijn sportief doel voor de volgende jaren maar kan daar alleen aan beginnen vanaf ik werk. Sponsor zal hier geen probleem zijn. . Je hebt dan ook nog recreanten, enfin, ik zou die site eens goed doorlezen. Competitief racen in de VLM is helemaal niet zo moeilijk om in te geraken, je moet gewoon een jaar of twee oefenen in de recreanten of nieuwelingen reeksen. Ik voorzie dat ik in mijn eerste jaar (prolly 2014) veel laatste ga zijn. Maarja, who cares. VLM is goed georganiseerd maar is wel een stap lager dan bvb een BK, provinciale races dus en je moet ze niet allemaal meedoen.
Ik zal maar meteen weerleggen dat hoogbegaafd zijn ook bij dikkertjes kan. Met mijn score kan ik zeggen dat jullie de 99.5% zijn. Daardoor dat ik enorm snel dingen opneem, nooit iets vergeet dat ik relevant vind. De meest bizarre hersenkronkels maak. Eigelijk vrij associaal ben irl en niet in de belangstelling wil staan. Ook onzeker wel over alles wat ik doe want ik doe het meestal drie keer zo snel als anderen.

Last edited by Mahershalalhash; 31-05-2011 at 13:04.
Old 01-06-2011, 13:11   #9   link
Mahershalalhash
lil frank raes

Mahershalalhash's Avatar

Ik ga in de zomer MC Lille (is lille in Antwerpen) al eens frequenteren en de naam van mijn grootvader gebruiken om contacten te leggen.

Old 29-07-2011, 15:17   #10   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

wtf, probeer dit filmpje eens uit te kijken zonder duizelig of misselijk te worden:

korter maar veel maniakaler:

Last edited by Teus; 29-07-2011 at 18:17.
Teus is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2011, 17:10   #11   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

YT link van "duizelig" filmke is leeg
Old 29-07-2011, 17:15   #12   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

rally is toch duizend keer cooler als formule 1 maat :D
rooz is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2011, 17:16   #13   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Bandenspanning vraagske: Momenteel staan mijn banden op 210kPa achter & 230kPa voor. Ik zou volgende week naar Duitsland willen gaan, dat wordt dus autobahn & Nordschleife.
Voor snelheden boven 160kph raadt mijn handleiding 250kPa voor aan. Ik ga natuurlijk niet de hele tijd +160kph rijden, dus de vraag is of het zin heeft om mijn bandenspanning aan te passen of laat ik die op de huidige druk staan?

*edit*
Wanneer is het nog eens rally in Belgie? 'k Wil daar wel eens pics van gaan nemen.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
Old 29-07-2011, 17:50   #14   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Wa's de logica achter hogere bandendruk? Minder weerstand?
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 29-07-2011, 17:58   #15   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Iirc: Hogere druk = minder rolweerstand, ten koste van grip.
Lagere druk = meer grip, maar ook meer slijtage.

Old 29-07-2011, 18:00   #16   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Aangezien ge op de ring gaat rijden: laten zoals het is.
Old 29-07-2011, 18:24   #17   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by OmegaII View Post
YT link van "duizelig" filmke is leeg
gefixt!
Quote:
Originally Posted by drughi View Post
rally is toch duizend keer cooler als formule 1 maat :D
appelen en peren
bovendien vind ik oldschool rally duizend keer leuker dan de moderne rally

Quote:
Originally Posted by DaHitch View Post
Bandenspanning vraagske: Momenteel staan mijn banden op 210kPa achter & 230kPa voor. Ik zou volgende week naar Duitsland willen gaan, dat wordt dus autobahn & Nordschleife.
laat je spanning maar zoals je gewoon bent.

bij hogere belasting gaat de bandenspanning oplopen omdat de lucht in je band warmer wordt. ik dacht dat de Nissan GTR R35 standaard stikstof in de banden heeft zitten om dit femoneen tegen te gaan.
als je het echt serieus wil nemen moet je de de bandenspanning meten na het racen en dan gaan spelen met de spanning
Old 29-07-2011, 19:05   #18   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Ik had zoiets verwacht, bedankt voor de feedback.

Old 02-08-2011, 18:45   #19   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

en probeer geen brokken te maken met uw daily
rooz is offline   Reply With Quote
Old 02-08-2011, 18:54   #20   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Het ziet er met onze fantastische Europese zomer hoe langer hoe meer uit dat ik gewoon ga thuisblijven. 'k Heb nu al 3 keer plannen proberen maken en telkens werd er regen voorspeld. -_-
In het begin van de week was er relatief goed weer voorzien voor morgen & overmorgen, maar dat is dus ook al overgegaan in drizzle op het moment dat de ring open is. Voor volgende week ziet het er ook niet schitterend uit en daarna is m'n verlof voorbij.

Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules