Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 02-08-2012, 06:26   #41   link
BuiZe
Executive

BuiZe's Avatar

Hoor ik daar Trojan als bijzitter?
edit: ahja, foto's bevestigen het.
BuiZe is offline   Reply With Quote
Old 02-08-2012, 06:34   #42   link
Eposhark
Master i/d Japanologie

Eposhark's Avatar

alle croques in nurnburg uitverkocht
Old 03-08-2012, 14:41   #43   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

BMW S100RR HP4: 169kg, 193pk. Ik wil wel een testritje doen.
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2012, 11:57   #44   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

berichtje van mercules
Quote:
Teus,

Toon de mietjes op Schrimp eens wat tempo rijden is op de NS

Vergeet vooral niet te vermelden dat ik de 1M ben die voorop rijdt en niet de 1M waar de camera in steekt.

In 't midden zit er trouwens een bijna accident
Old 06-08-2012, 12:21   #45   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Enerzijds is het indrukwekkend gereden, anderzijds heb ik wel de indruk dat er veel onnodige risico's worden genomen, getuige het bijna-ongeval aan Metzgesfeld.
Ik zou het iig niet doen, wetende dat ik bij een ongeval 350km van thuis ben, geen vervoer naar huis heb, geen vervoer naar het werk heb eenmaal thuis en geen geld heb om een nieuwe auto te kopen.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2012, 12:28   #46   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

stel ge maakt een dom fout en raakt een ander auto, hoe zit qua schuld enzo
gewone verzekering zal wel niet helpen vermoed ik, is er een soort tijdelijke verzekering dan?
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2012, 12:31   #47   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Zijn die flikkerende remlichten één of andere waarschuwingsfunctie van de auto als je echt hard remt—want ze flikkeren niet elke keer—of remt Mercules echt zo?

Zijn mietjescommentaar is ook wat onnozel gezien het volk dat hier zit.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2012, 12:32   #48   link
rooz
volhardend verontwaardigd

rooz's Avatar

Quote:
Originally Posted by DaHitch View Post
Enerzijds is het indrukwekkend gereden, anderzijds heb ik wel de indruk dat er veel onnodige risico's worden genomen, getuige het bijna-ongeval aan Metzgesfeld.
Ik zou het iig niet doen, wetende dat ik bij een ongeval 350km van thuis ben, geen vervoer naar huis heb, geen vervoer naar het werk heb eenmaal thuis en geen geld heb om een nieuwe auto te kopen.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.

Met die ingesteldheid en met uw wagen hebt ge daar eigenlijk dan ook niets te zoeken.
Misschien dat ge wel beter kan rijden dan mij, kan goed zijn, maar ik snap niet dat ge zogezegd een passie hebt voor racen en dan met een stadswagentje op de NS gaat rijden en door alles en iedereen voorbijgestoken wordt.

You can talk the talk, but can you walk the walk?
Verkoop uw C30, koop een lichte vinnige nafte of doe stock-car races.
Er zijn genoeg mogelijkheden om relatief goedkoop uw hobby te beoefenen.

PS : High five Mercules
Old 06-08-2012, 12:34   #49   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Zijn die flikkerende remlichten één of andere waarschuwingsfunctie van de auto als je echt hard remt—want ze flikkeren niet elke keer—of remt Mercules echt zo?

Zijn mietjescommentaar is ook wat onnozel gezien het volk dat hier zit.
snel flikkerende remlichten is normaal als ABS in gang schiet
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2012, 12:56   #50   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

hitch zou misschien beter een ander circuit zoeken, waar het veiliger is. daar kan hij dan voluit gaan?
Old 06-08-2012, 13:03   #51   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
berichtje van mercules
mietjes? Aangezien u achterlichten pinken staat ge dus met ESP aan
Ik rijd met ESP volledig af...

heb even rekening gemaakt... 9min met redelijk wat verkeer Bridge-to-gantry is niet slecht maar ook nu niet wauw...

btw, Mercules, check PM
eXeTeR is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2012, 13:06   #52   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Het is idd zo dat in sommige auto's de remlichten beginnen te flikkeren wanneer je een noodstop uitvoert, maar dat is niet wat je hier ziet. Het is een gevolg van de framerate van de camera en de frequentie van de LEDs in de remlichten, dit fenomeen heet aliasing, meer info vind je hier:

Quote:
Originally Posted by drughi View Post

Met die ingesteldheid en met uw wagen hebt ge daar eigenlijk dan ook niets te zoeken.
Misschien dat ge wel beter kan rijden dan mij, kan goed zijn, maar ik snap niet dat ge zogezegd een passie hebt voor racen en dan met een stadswagentje op de NS gaat rijden en door alles en iedereen voorbijgestoken wordt.

You can talk the talk, but can you walk the walk?
Verkoop uw C30, koop een lichte vinnige nafte of doe stock-car races.
Er zijn genoeg mogelijkheden om relatief goedkoop uw hobby te beoefenen.

PS : High five Mercules
Ik ben gewoon realistisch. Ja, ik kan me een track-auto kopen, maar als dat betekent dat ik voor 95% van het jaar daarmee zit opgescheept om naar het werk te gaan en inkopen te gaan doen is dat meteen een heel wat minder aantrekkelijke optie.
Ik beschik niet over de financiële middelen om een 2de auto te kopen, in te schrijven, verzekeren en onderhouden. Ik heb geen garage waar ik die kan stallen, geen plaats om er aan te werken. Trackdays kosten ook geld en tbh ik heb nog andere hobby's, die ook geld kosten.
Karten is daar één van en daar haal ik mijn fix. Dat neemt echter niet weg dat ik ervan geniet om over de Nordschleife te rijden, maar ik ben simpelweg niet bereid om onnodige risico's te nemen, vanwege de redenen die ik in mijn vorige post vermeldde (en zelfs met een specifieke trackauto zit ik bij een ongeval nog steeds 350km van thuis zonder vervoer terug en met een hoop kosten die makkelijk in de tienduizenden euros kunnen oplopen als het circuit moet worden gesloten, armco vervangen etc) en deze keer vooral ook omdat ik met passagier(s) in de auto zat. Mijn eigen leven riskeren is 1 ding, het leven van een ander is iets anders.
Ja, ik heb een passie voor rijden en racen, maar dat hoeft niet per sé op een circuit met een auto van een paar duizend euro, maar dat kan evengoed in een gehuurde kart in een amateur race waar ik op het scherp van de snee kan rijden, op de limiet van de grip, zonder de nare gevolgen als het mis gaat.

Weet je trouwens wel van die die quote afkomstig is?

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.

Last edited by DaHitch; 06-08-2012 at 13:10.
Old 06-08-2012, 14:38   #53   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by eXeTeR View Post
jij rijdt dan ook met fwd
en geen honderden pk's op de achterwielen

oja
Quote:
Flikkerende achterlichten is een fenomeen dat zich voordoet in de Go Pro en niet door DSC of MDM mode. Dat rondje stond alles af. Dat hij gerust youtube checkt bij ieder Go Pro filmpje flikkeren LED achterlichten in de filmpjes.
Old 06-08-2012, 14:50   #54   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Heeft niet per sé iets te maken met Go Pro, in Top Gear zie je dat ook regelmatig bv. Die LEDs flikkeren gewoon op een andere frequentie dan de framerate van de camera.

Old 06-08-2012, 15:06   #55   link
DUR0N
Chasing Sunset

DUR0N's Avatar

Quote:
Originally Posted by eXeTeR View Post
mietjes? Aangezien u achterlichten pinken staat ge dus met ESP aan

heb even rekening gemaakt... 9min met redelijk wat verkeer Bridge-to-gantry is niet slecht maar ook nu niet wauw...
True, dat doe ik zelfs zonder risico's te nemen.

Ook: gopro led geflikker is sneller, toch bij mij als ge 720p 50fps filmt.
DUR0N is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2012, 15:16   #56   link
eXeTeR
The Tuner

eXeTeR's Avatar

Quote:
Originally Posted by Teus View Post
jij rijdt dan ook met fwd
en geen honderden pk's op de achterwielen

oja
So? I heb honderden pk's op de voorwielen...
eXeTeR is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2012, 15:49   #57   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

overstuur, enzo
Old 06-08-2012, 15:51   #58   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Ben je nu aan het beargumenteren dat een RWD een minder geschikte circuitbak is?
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 06-08-2012, 16:46   #59   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

teveel gas bij FWD, zonder ESP = onderstuur. makkelijk te beheersen
teveel gas bij RWD, of een verkeerde manipulatie zonder ESP = overstuur, zonder correcte reactie ga je het decor in
Old 06-08-2012, 16:50   #60   link
]as]e
↑ psychopaat

]as]e's Avatar

Lol Teus, dat bijna-accident vanuit Mercules zijn filmke op 4:50 was zelf een geval van onderstuur. Ge zijt aan't zeveren man.
]as]e is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules