Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 12-06-2011, 21:45   #1   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Auto's algemeen

Algemene babbel over auto's
Old 13-06-2011, 19:52   #2   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

En van de Good Year blimps is neergestort in Duitsland met 1 dode tot gevolg, de piloot. De 3 passagiers die aan boord waren hebben het overleefd, nadat de piloot hen beval om uit het tuig te springen kort voor het in vlammen op ging.

http://jalopnik.com/5811406/goodyear...ng-three-video

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2011, 19:54   #3   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Wanneer gaan de Duitsers het ooit leren.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 13-06-2011, 20:48   #4   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

De Goodyear Blimps zijn nochtans van Amerikaanse origine. Geen idee wat deze in Duitsland deed.

Quote:
Goodyear leased "Spirit of Safety" from Lightship Europe for advertising purposes along with a second vessel, which has been grounded since the incident. The ill-fated blimp was scheduled to be retired in 2013. In a statement, the tire manufacturer said that neither it nor Lightship Europe could comment on the possible causes of the accident at this time.
http://www.autoblog.com/2011/06/13/g...fe-in-germany/

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.

Last edited by DaHitch; 13-06-2011 at 21:16.
Old 15-06-2011, 19:36   #5   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Volvo S40 & V50 axxed.

Er zijn geen updates meer onderweg voorde S40 & V50 en het ziet er dus naar uit dat 2011 het laatste jaar zal zijn dat je n van die 2 modellen nog kan kopen.
C30 & C70 worden mogelijks na 2012 vernieuwd/vervangen.

Old 15-06-2011, 21:54   #6   link
richba5tard
Senior Member

richba5tard's Avatar

Waarom vind je dat erg? Dat waren toch de "nep" volvo's? Of zijn ze tegenwoordig allemaal een ford in een ander jasje?
richba5tard is offline   Reply With Quote
Old 15-06-2011, 22:21   #7   link
Blade
Petrolkop

Blade's Avatar

Zijn dat niet de meest populaire modellen?
Old 16-06-2011, 10:53   #8   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Zeker dat het niet alleen voor de VS is? Komt er in Europa niks voor in de plaats? Anders krijgen ze wel een heel bizarre en onvolledige range: faal-SUVs en andere patserbakken, en daarnaast de C30.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2011, 11:14   #9   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

V60 niet vergeten
Old 16-06-2011, 13:29   #10   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

ik hou niet zo van steen en been te klagen over rampberichten, maar dit vond ik toch opvallend: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF20110616_033

Quote:
WETTEREN - De motorrijder die woensdagavond inreed op een fietser in Wetteren, reed te snel en had al een levenslang rijverbod gekregen. Dat meldt het parket van Dendermonde donderdag. Zowel de motorrijder als de fietser kwamen om het leven.
da's wel erg. ik wil niet weten wat voor een sanctie en publieke veroordeling hij zou hebben gekregen moest hij het overleefd hebben.
Old 16-06-2011, 14:59   #11   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Tja, die kerel maakt het nu ook wel heel makkelijk om te oordelen h. Hoe marginaal kan 't worden, rijden met een levenslang rijverbod. Ben benieuwd wat voor miserie hij allemaal achterlaat binnen zijn eigen familie met de afhandeling van die affaire, naast de drie moederloze kinderen aan de kant van het andere slachtoffer.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2011, 15:44   #12   link
Niels
Chav

Niels's Avatar

Quote:
Originally Posted by richba5tard View Post
Waarom vind je dat erg? Dat waren toch de "nep" volvo's? Of zijn ze tegenwoordig allemaal een ford in een ander jasje?

Bijna allemaal Ford: C30/S40/V50 staan op Focus-onderstel, S/V/XC60 en V70/S80 op dat van de Mondeo. Enkel de XC90 nog op een eigen onderstel.

Vraag mij wel af hoeveel Ford-techniek ze nog gaan gebruiken nu Volvo in Chinese handen is. De 2.0 PSA/Ford-diesel is bv al vervangen door een eigen 5-cilinder (D3).
Niels is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2011, 18:26   #13   link
Niels
Chav

Niels's Avatar

Vorig weekend naar Fast Five gaan zien, dit was met afstand de vetste bak:

Zo een antieke jap, misschien, ooit
Niels is offline   Reply With Quote
Old 16-06-2011, 18:32   #14   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

ja, dat zijn echt fenomenale bakken. te lui om het op te zoeken maar ik dacht dat dit het laatste model GTR zonder vierwielaandrijving was.
jammer dat ze in zo'n films bekend worden, drijft de prijs en de kans op verneuking door tjoeners omhoog.
Old 17-06-2011, 17:49   #15   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

And the winner for most congested European city is...

Old 17-06-2011, 18:01   #16   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Wat me opvalt is dat de eerste Duitse stad, Munchen, pas op de 25ste plaats staat. Ik ga sinds jaar en dag n of twee keer per jaar naar Duitsland en files zijn daar effectief veel kleinschaliger aanwezig (zowel in steden als op de Autobahn). Een docent maakte me ooit wijs dat dit te maken heeft met de grootte van het land versus het aantal inwoners. Lijkt me niet, Duitsers kunnen gewoon grndlich Organisieren.
Old 17-06-2011, 22:07   #17   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Compleet mee akkoord. Ik ben al regelmatig tijdens de spits naar Dusseldorf geweest en ik snap ook niet hoe daar zo weinig file is. Toch ook een stad van ongeveer 1,3 miljoen inwoners zei men mij toen.
Langere invoegstroken aan de snelweg is misschien een reden? Beter op elkaar afgestemde lichten in de stad?

Er is ginds ook beduidend minder klojo-gedrag, in de stijl van 'ik ga mij hier eens tussensmijten' waardoor iedereen op de baan alles dicht moet slaan.

EDIT: ook nog een voordeel, lichten die van rood via oranje naar groen gaan. Geeft iedereen de tijd om al rustig te schakelen alvorens te vertrekken.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2011, 22:36   #18   link
tVentje
Clementine!

tVentje's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
EDIT: ook nog een voordeel, lichten die van rood via oranje naar groen gaan. Geeft iedereen de tijd om al rustig te schakelen alvorens te vertrekken.
O let op, ik heb dat hier eens proberen te zeggen en toen dacht men dat de wereld ging vergaan. Oranje vr dat het groen wordt?!?! Ohnoes!

Ben nog altijd voorstander daarvan ook.
Old 17-06-2011, 23:13   #19   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Overreageren op DIT forum?!?!?!

Surely not!
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 18-06-2011, 00:52   #20   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Dat is inderdaad een bijzonder handig systeem dat vlotter vertrekken bevordert. Hoe dan ook, het Duitse verkeer is op alle vlakken superieur aan het onze. Behalve dat ondertussen ook de Duitse regering het concept van boetes steeds beter begint te begrepen, kan ik weinig negatiefs over het volledige Duitse systeem zeggen. Er is allemaal zoveel fatsoenlijker en logischer over nagedacht.

Thuiskomen is dan ook telkens weer bijzonder hard aanpassen.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules