Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Reply

Thread Tools
Old 13-05-2015, 10:17   #281   link
OmegaII
Typo Master

OmegaII's Avatar

Uiteraard is poolen plezant en uitdagend als je het correct speelt.

Maar de opmerking was eeder op het feit dat hij te hard naar de pockets speelt op de snooker tafel. Vermits je toch wel met stevige hand moet spelen bij het poolen. En dit kan gemist worden op een snooker tafel.

Sowieso is en blijft het een feit dat je mensen sneller kan overhalen om te poolen dan te snookeren. Gezien de grotere gaten, kleinere tafel, meer makkelijke cue etc.
Maar ik heb het nog niemand deftig zien spelen hier in België xD
Old 18-02-2016, 09:57   #282   link
makila
Senior Member

Brecel is de laatste tijd vrij goed bezig.
Achtereenvolgens, R4 - Finale- Finale (wel géén rankingtoernooi) en nu weer minstens R4.

Op de wereldranglijst van 2016 staat hij nu op plaats 11 (Jawel, top 16). Maw met de huidige vormpiek is hij top-16 waard.
Evenwel bij snooker tellen de resultaten van de laatste 2 jaren en op basis daarvan staat hij nu 28ste. (provisioneel 26ste, na de Welsh Open worst case 27ste)

Nu in R4 van de Welsh Open tegen Ding.

Ik vind hem trouwens niet zo erg indrukwekkend spelen dit seizoen. Hij maakt zelden erg grote breaks en maakt hier en daar nog wel foutjes. Maar hij is wel veel constanter geworden en tactisch en mentaal is hij enorm gegroeid.

Last edited by makila; 18-02-2016 at 10:17.
makila is offline   Reply With Quote
Old 18-02-2016, 13:47   #283   link
The one and only Buffalo
Kwek

The one and only Buffalo's Avatar

Ik weet het niet met Brecel, der wordt zo lovend over gedaan maar ge ziet het echt zelden. Zijn finale van anderhalve week geleden bvb was echt dramatisch

Nuja, wel Murphy verslaan nu natuurlijk, dat doet ge ook niet zomaar. Het zal een punt worden van te bevestigen.
Old 19-02-2016, 08:02   #284   link
makila
Senior Member

Ik zie in Brecel inderdaad géén nieuwe Hendry of O Sullivan. Ik zie in hem ook geen absolute wereldtop, of hij moet nog een extra stap voorwaarts maken (Dat kan natuurlijk maar momenteel dus nog niet) . Maar top-16 denk ik dat hij wel kan halen. Hij is de laatste tijd inderdaad ook geen grote breakbuilder. Zijn spel tegenwoordig is eerder geduldig opbouwen en gewoon pogen om de frames te pakken. Hij maakt bijvoorbeeld een break van 20. Dan verdedigt hij die voorsprong en dan slaat hij toe met een break van 40. Nou dan is dat frame ook gewoon voorbij ook al was het dan niet impressionant hé.

Dat zag je ook tegen Ding. Ding won wel met 4-2 maar Brecel heeft géén enkel noemenswaardige break gemaakt. Ding scoorde in die 4 frame 4x heel hard. Tegen elke andere speler had Ding met 4-0 gewonnen, echter Brecel steelt nog 2 frames.

Quote:
Originally Posted by The one and only Buffalo View Post
Ik weet het niet met Brecel, der wordt zo lovend over gedaan maar ge ziet het echt zelden.
Wat ik mis zijn die echt grote breaks. Hij is nogal slordig. Hij maakt een break van 40 bijvoorbeeld en mist dan een gemakkelijke rode bal, of hij verliest door concentratieverlies zijn positiespel. Dan maakt hij het daarna alsnog af met een nieuwe break van 20, 30 of 40. Zo pakt hij wel de frames, maar ja eigenlijk als je echt goed bent dan was het gewoon een 100 break. En dat mis ik dit seizoen wel bij hem. Hij kan het wel maar hij is continue te slordig. Daar moet hij toch nog hard aan werken wil hij die laatste loodjes naar de echte top maken. Anders zal het eerder een deftige top-16 speler worden maar meer ook niet.

Anderzijds is zijn kunst wel om toch wedstrijden dit jaar te winnen die hij eigenlijk had moeten verliezen. Mentaal is de ingesteldheid wel goed.

Last edited by makila; 19-02-2016 at 10:56.
Old 19-02-2016, 14:53   #285   link
The one and only Buffalo
Kwek

Hij is inderdaad zeer slordig. En los van het patriotisme is hij eigenlijk vrij saai om naar te kijken. 't Is geen Trump of O'Sullivan, die mannen staan garant voor spektakel.
Nuja, O'Sullivan noemt hem wel de Federer van het snooker, dat moet toch ook iets betekenen.
Old 22-02-2016, 19:19   #286   link
makila
Senior Member

Quote:
Originally Posted by The one and only Buffalo View Post
Ik weet het niet met Brecel, der wordt zo lovend over gedaan maar ge ziet het echt zelden. Zijn finale van anderhalve week geleden bvb was echt dramatisch
Ik heb zijn cijfers eens bekeken. Gemiddeld haalt hij ergens tussen 50 en 60 points/frame.

Echter als ik zijn finale bekijk van de German masters:
Brecel 36.07 points/frame
Gould 64.14 points/frame

En als ik kijk naar zijn match tegen Ding
Brecel 33.67 points/frame
Ding 63.67 points/frame

Echt slechte cijfers - als het slecht is bij Brecel, dan is het ook echt slecht.
Gould speelde echter meer dan behoorlijk in die finale en haalde zelfs een hogere avrg dan Ding tijdens zijn match tegen Brecel.
Dat verrast me eigenlijk wel. Zo slecht is die Gould dus niet, ondanks dat hij in het verleden nooit echt goed presteerde.

De ziekte van Gould's moeder waarvoor hij jaren moest voor zorgen en waardoor hij zijn pro-snooker carriere, enkele jaren lang moest stopzetten, zal daar wel wat mee te maken hebben.

Last edited by makila; 22-02-2016 at 19:26.
Old 29-04-2016, 12:23   #287   link
makila
Senior Member

Ding 9-3 voor in zijn halve finale tegen McManus op het WK. Het zou goed zijn voor de sport als iemand uit China wereldkampioen zou worden, en tenzij een zware inzinking zie ik niemand (ook Selby niet) die hem dit jaar kan afhouden.
De voorgaande jaren was Ding steeds topfavoriet voor het WK en kon hij het nooit waarmaken. Nu was hij zo hard teruggevallen op de ranglijsten dat hij voor het eerste in 9 jaar kwalificaties moest spelen en dan lukt het plots wel om ver te geraken in het toernooi.

Kerel heeft massaal veel talent, maar miste de ervaring (Hij is nog altijd maar 29 maar gaat al heel lang mee). Die heeft hij nu wel. Gaat het dit jaar dan toch raak zijn?

Edit ondertussen 9-6. McManus vecht terug, al verwacht ik dat Ding dit toch zal winnen.

Last edited by makila; 29-04-2016 at 12:37.
Old 30-04-2016, 22:30   #288   link
Geefmunrix
Member

Geefmunrix's Avatar

De andere halve finale (Selby - Fu) is een echte thriller. Wisselvallig, maar reuze spannend. Het kan nog 16-16 worden, als Fu z'n zenuwen in bedwang houdt ... oei, niet dus? (Zie hem zojuist een zwarte missen.)
Een finale China vs Hong Kong zou voor de Britten misschien ook teveel van het 'goede' zijn.
Geefmunrix is offline   Reply With Quote
Old 30-04-2016, 23:17   #289   link
Geefmunrix
Member

Geefmunrix's Avatar

Selby gaat zo te zien toch naar 17-15 na een zenuwslopend frame vol safeties.
Fu gunt zichzelf de rust niet meer om terug te vechten.
Geefmunrix is offline   Reply With Quote
Old 01-05-2016, 06:59   #290   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Quote:
Originally Posted by Geefmunrix View Post
Selby gaat zo te zien toch naar 17-15 na een zenuwslopend frame vol safeties.
Fu gunt zichzelf de rust niet meer om terug te vechten.
Ook gezien. Al die strafpunten!
kar is offline   Reply With Quote
Old 02-05-2016, 23:06   #291   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Mark (The Jester from Leicester) Selby is dus net wereldkampioen geworden.

Allé man, hoe zot is da
Old 03-05-2016, 01:25   #292   link
The one and only Buffalo
Kwek

Toch wel zot dat hij bijna 3 weken lang geen enkele keer echt zijn niveau gehaald heeft en toch het boelke heeft gewonnen. Een vrij goed wk gezien maar toch veel spelers die het wat lieten afweten helaas.
Old 04-12-2016, 21:03   #293   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Selby - O'Sullivan droomfinale delivers.

Tis echt snooker van een andere planeet bij momenten.
Old 04-12-2016, 21:58   #294   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Wait wat.

Heeft Ronnie daar nu net zijn runner up paycheck weggegeven aan iemand uit het publiek?
Old 05-12-2016, 11:42   #295   link
Sine Metu
clear eyes

Sine Metu's Avatar

Ik weet niet juist wat hij gegeven heeft. Misschien de medaille die hij kreeg?
Old 05-12-2016, 14:57   #296   link
wukedadde
Senior Member

wukedadde's Avatar

Yup was gewoon zijn medaille idd.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Sport

Thread Tools

Posting Rules