Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 07-08-2011, 22:10   #1   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

wereldeconomie enzo

Dus ik ben best een doemdenker, maareuh... wat er nu allemaal aan het gebeuren is, is toch vrij eng. Is het mogelijk dat onze wereldeconomie compleet instort en wat kunnen dan de gevolgen zijn? Ik beeld mij een hoop zotte situaties in, waarvan ik me eigenlijk afvraag of die wel zo zot zijn.

Wat zijn uw gedachten erover? En geen gezeik aub, 't staat speciaal niet in zwam.
Dj El Marriachi is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2011, 22:12   #2   link
Moldonado
awesam

Moldonado's Avatar

2012
Old 07-08-2011, 22:18   #3   link
kar
Public servant

kar's Avatar

zolang het aantal zelfmoorden van bedrijfsleiders die uit een flatgebouw springen niet drastisch de hoogte in gaat denk ik dat we best wel nog safe zitten.
kar is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2011, 22:28   #4   link
Dodgy
Serious Member

Dodgy's Avatar

Onlangs gehoorde mening

"Te vergelijken met de val van het Romeinse rijk indertijd. Mensen die halfzat gaan werken, decadentie en verval. Binnen 100 jaar is heel onze economie en die van de amerikaanse volledig afgedaan en is Azië de nieuwe wereldmacht voor de komende 300 jaar.

Begin maar al te sparen."

Hoop ook dat dat erover is maar kom.
Dodgy is offline   Reply With Quote
Old 07-08-2011, 23:11   #5   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

ik zie toch ook wel gevaar in het oosten. daarom dat we echt moeten stoppen met alles te verkopen aan de chinezen: dat zal ons op lange termijn de das omdoen.
Old 07-08-2011, 23:41   #6   link
Random
Shrimp Recidivist

Random's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dodgy View Post
Te vergelijken met de val van het Romeinse rijk indertijd. Mensen die halfzat gaan werken, decadentie en verval.
Dat is zo al het doembeeld sedert 1776 heb ik de indruk. Minirokjes in het bijzonder zijn een teken aan de wand; houd je ogen ervoor open, Dodgy. Als het niet nuttig is, 't zal dan toch plezant geweest zijn.
Random is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2011, 08:43   #7   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

We zullen er wel weer bovenop komen, maar ik betwijfel of we terug naar ons oude niveau zullen geraken. Azie, met op kop China en India staan klaar om onze positie in te nemen. In dat geval gaan we niet weer in hutten moeten gaan wonen, maar zullen we toch serieus anders tegen de wereld moeten aankijken. En allemaal omdat de vorige generaties niet aan ons hebben gedacht in hun beleid en consumptie.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2011, 11:19   #8   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Mensen die halfzat gaan werken, decadentie en verval.
En dat de komende 100 jaar?

Best een strak plan Nog een 4 a 5 decennia decadentie, eventueel, als er nog dokters zijn, nog een paar decennia decadent zijn met verpleegsters.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2011, 16:33   #9   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by Dj El Marriachi View Post
Dus ik ben best een doemdenker, maareuh... wat er nu allemaal aan het gebeuren is, is toch vrij eng. Is het mogelijk dat onze wereldeconomie compleet instort
Nee.

In de V.S. en een hoop ontwikkelde landen is men alleszins vertrokken voor een lange periode van lage groei en hoge werkloosheid. Grotendeels omdat het beleid i.p.v. de economie deftig te stimuleren waanzinnig aan het besparen is. Hier in de Eurozone zijn er aantal landen die het nog veel zwaarder hebben (en nee, België hoort daar niet bij en gaat daar nooit bij horen), en dan nog eens amper hulp krijgen van de rest van Europa. Kans is groot dat die uiteindelijk zullen genoodzaakt zullen zijn om uit de Euro te stappen om hun problemen eindelijk te kunnen beginnen oplossen. Wat op zijn beurt wel problematisch zal zijn voor de rest van Europa, die in die landen een hoop geld heeft geparkeerd.

Dus in het ergste geval een nieuwe recessie en het uiteenvallen van de Eurozone, met misschien een tijdelijk herstel van het verstand bij de leiders en wat broodnodige stimulus. Maar afgaande op de voorbije jaren, zal de zinsverbijstering wel vlug terug toeslaan en zal men terug beginnen besparen. De aderlatingen zullen doorgaan tot de patiënt beter wordt.
Quote:
Originally Posted by kar View Post
zolang het aantal zelfmoorden van bedrijfsleiders die uit een flatgebouw springen niet drastisch de hoogte in gaat denk ik dat we best wel nog safe zitten.
Want dat zou een slechte zaak zijn?
CSM is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2011, 16:41   #10   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Want dat zou een slechte zaak zijn?
Minder mensen met de mogelijkheid om jobs te creëren?
kar is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2011, 16:45   #11   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Onlangs gehoorde mening

"Te vergelijken met de val van het Romeinse rijk indertijd. Mensen die halfzat gaan werken, decadentie en verval. Binnen 100 jaar is heel onze economie en die van de amerikaanse volledig afgedaan en is Azië de nieuwe wereldmacht voor de komende 300 jaar.

Begin maar al te sparen."

Hoop ook dat dat erover is maar kom.
Quote:
Originally Posted by Teus View Post
ik zie toch ook wel gevaar in het oosten. daarom dat we echt moeten stoppen met alles te verkopen aan de chinezen: dat zal ons op lange termijn de das omdoen.
1. Het Romeinse Rijk bestaat niet meer.
2. Het is niet omdat een aantal groeilanden (en die zitten niet alleen in het oosten) het goed doen, en op termijn misschien wel beter, dat wij het slechter gaan doen.
Quote:
Originally Posted by kar View Post
Minder mensen met de mogelijkheid om jobs te creëren?
JOB CREATORS
Quote:
Originally Posted by vAmP View Post
We zullen er wel weer bovenop komen, maar ik betwijfel of we terug naar ons oude niveau zullen geraken. Azie, met op kop China en India staan klaar om onze positie in te nemen. In dat geval gaan we niet weer in hutten moeten gaan wonen, maar zullen we toch serieus anders tegen de wereld moeten aankijken. En allemaal omdat de vorige generaties niet aan ons hebben gedacht in hun beleid en consumptie.
Vorige generaties? De deregulering die het meest schade heeft berokkend is doorgevoerd eind jaren negentig (en dat is een probleem dat waarschijnlijk nog altijd niet verholpen is door de huidige generatie). De Euro bestaat ook niet veel langer dan een tiental jaar. En de vorige generaties kunt ge ook moeilijk de incompetentie van de huidige leiders verwijten (al is het intellectueel verval natuurlijk ingezet in de jaren tachtig onder Reagan en Thatcher).

Dus ik zou toch niet te veel bezighouden met met de vinger naar het verleden wijzen.

Last edited by CSM; 08-08-2011 at 17:03.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2011, 17:39   #12   link
Anton
lil carl hoefkens

Anton's Avatar

Er is slechts één rationele oplossing: iedereen die te veel verdient (bvb Teki) doden.

"It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!" - Upton Sinclair
Anton is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2011, 17:49   #13   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Slechte mensen niet vergeten, Anton. Slechte mensen moeten ook dood.

En daartoe hoort iedereen die mij al eens heeft kwaadgemaakt. Anton. Wordt er eigenlijk een beetje boos van dat je daar niet aan denkt, Anton.

Wil je me boos maken, Anton? Doe je het expres?
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2011, 18:00   #14   link
Waze
Banned

Zoek de fout.

Wil u niet offenden
Waze is offline   Reply With Quote
Old 08-08-2011, 18:12   #15   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

het Chinees persagentschap aan Amerika: stop met ruziemaken en neem actie.
spijtig dat Belgie te klein is om even door hen terecht gewezen te worden
Old 08-08-2011, 18:15   #16   link
Anton
lil carl hoefkens

Anton's Avatar

Ja want Chinezen hebben het beter dan Belgen.

"It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!" - Upton Sinclair
Old 08-08-2011, 18:17   #17   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Nee.

In de V.S. en een hoop ontwikkelde landen is men alleszins vertrokken voor een lange periode van lage groei en hoge werkloosheid. Grotendeels omdat het beleid i.p.v. de economie deftig te stimuleren waanzinnig aan het besparen is. Hier in de Eurozone zijn er aantal landen die het nog veel zwaarder hebben (en nee, België hoort daar niet bij en gaat daar nooit bij horen), en dan nog eens amper hulp krijgen van de rest van Europa. Kans is groot dat die uiteindelijk zullen genoodzaakt zullen zijn om uit de Euro te stappen om hun problemen eindelijk te kunnen beginnen oplossen. Wat op zijn beurt wel problematisch zal zijn voor de rest van Europa, die in die landen een hoop geld heeft geparkeerd.

Dus in het ergste geval een nieuwe recessie en het uiteenvallen van de Eurozone, met misschien een tijdelijk herstel van het verstand bij de leiders en wat broodnodige stimulus. Maar afgaande op de voorbije jaren, zal de zinsverbijstering wel vlug terug toeslaan en zal men terug beginnen besparen. De aderlatingen zullen doorgaan tot de patiënt beter wordt.
Ik vind dat precies nog een best case scenario. Beleggers zijn nu al aan het panikeren en massaal in goud en zilver aan het investeren. Die paniekmaatregel van het ecb vandaag is toch ook serieus. En het heeft dan ook nog niet eens de impact zoals verwacht en hoogstwaarschijnlijk ook maar tijdelijk. Kunnen de beurzen niet compleet crashen? Ik ben echt aan het denken aan een situatie waarin de hele wereld economie op z'n gat ligt. Wat als de euro en dollar zoiets meemaken als in zimbabwe? Dat het gewoon geen hol meer waard is. toch mogelijk?

grappig, maar hallucinant omdat het zo waar is...

Michael ruppert. Klinkt toch enigszins logisch wat hij allemaal zegt.
Old 08-08-2011, 18:18   #18   link
Anton
lil carl hoefkens

Anton's Avatar

Nee niet mogelijk.

Disclaimer: tenzij regeringen van VS, UK en EU beslissingen nemen die dat letterlijk veroorzaken natuurlijk.

Old 08-08-2011, 18:21   #19   link
Dj El Marriachi
Senior Member

Dj El Marriachi's Avatar

Quote:
Originally Posted by Anton View Post
Nee niet mogelijk.

Disclaimer: tenzij regeringen van VS, UK en EU beslissingen nemen die dat letterlijk veroorzaken natuurlijk.
hoezo niet dan?

Ik ben geen expert. Ik probeer het gewoon te begrijpen. Te snappen hoe ze dit nog in godsnaam kunnen fixen
Old 08-08-2011, 18:22   #20   link
Anton
lil carl hoefkens

Anton's Avatar

Door niet massa's geld uit de economie te sleuren en zo neerwaartse spiralen te veroorzaken, zou een goed begin zijn.

Reply

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules