Go Back   Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Reply

Thread Tools
Old 07-02-2017, 23:02   #1001   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Quote:
Originally Posted by Tyrael View Post
Het lijkt mij een heel praktische oplossing om uw verfgerief op tafel te zetten en snel weer op te ruimen.
Voor mij is dit nu al de post van 2017
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 08-02-2017, 06:21   #1002   link
beki
Senior Member

Dan zijt gij rap content
beki is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2017, 01:22   #1003   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Send a message via ICQ to Disabled Send a message via MSN to Disabled
Best trots op een nieuw web project dat ik samen met een collega heb gemaakt, genaamd Koopiets.be.

Het idee achter de site & alle grafische zaken zijn van mijn hand, en hij heeft de ontwikkeling gedaan.

Nu wachten tot het viraal gaat é *kuch*
Disabled is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2017, 06:41   #1004   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Quote:
Originally Posted by Disabled View Post
Best trots op een nieuw web project dat ik samen met een collega heb gemaakt, genaamd Koopiets.be.

Het idee achter de site & alle grafische zaken zijn van mijn hand, en hij heeft de ontwikkeling gedaan.

Nu wachten tot het viraal gaat é *kuch*
- zoeken duurt relatief lang precies (paar seconden hier)
- het dient een beetje om de 'zoektocht' naar een cadeau te versimpelen gok ik? Nu redirect je gewoon naar een webwinkel.. en jouw site is toe. De kans dat het 1ste resultaat ok is voor de gebruiker lijkt me redelijk klein. Dan moet die telkens via de browser terug naar je site gaan om nog eens te proberen.
Is het niet beter om jouw site open te houden en/of een paar voorstellen te tonen van producten? (of strookt dat met het doel van de site?)
- De ene keer geeft zoekresultaat wel een resultaat (dat overigens niet beschikbaar was bij bol.com :D, een identieke zoekopdracht daarna gaf ineens 'geen producten gevonden').
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2017, 06:46   #1005   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Het is een leuk idee. Ergens kan ik me wel niet van de indruk ontdoen dat je een probleem had in de trant van 'we zijn affiliate, hoe krijgen we mensen naar onze account' en dat je dat opgelost hebt met deze site die ze ernaar toe leidt. Maar wat leidt mensen naar die site?
Is het probleem niet gewoon verlegd? Wat je hier aanbiedt is een uitgedunde vorm van de zoekfuntionaliteiten die al bestaan (geen big data, geen context, slechts twee categorieen). Ben niet meteen mee welk probleem je oplost, buiten mensen met teveel geld hun koopverslaving voeden op creatieve manier. Zijn er zoveel mensen met teveel geld die niet weten wat ze nog kunnen kopen?

I'm feeling lucky
Old 15-02-2017, 06:48   #1006   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Quote:
Originally Posted by Lacroix View Post
Is het niet beter om jouw site open te houden en/of een paar voorstellen te tonen van producten? (of strookt dat met het doel van de site?)
.
Lijkt inderdaad al een handigere optie, om een lijst te tonen op de site zelf waar elk product dan doorlinkt naar de affiliate page. En toch _iets_ meer filters toe te voegen zodat je een cadeau wat gerichter kan zoeken.
IMO is big data onontbeerlijk om zo een site goed te maken, want dan kan het leren van wat andere mensen kopen en zo betere voorstellen doen voor de minder geinspireerden.
Old 15-02-2017, 07:13   #1007   link
beki
Senior Member

Design is wel redelijk zweeds hé?
Is die kleuren match niet gecopyright? Had direct gevoel om op ikea front-end te zitten..
beki is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2017, 07:17   #1008   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

Doet me meer aan Zeeman denken dan aan Ikea.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2017, 08:59   #1009   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

Quote:
- zoeken duurt relatief lang precies (paar seconden hier)
Bol.com API hun schuld. Die API calls duren relatief lang (en er zit ook een max. op). Vandaar de loader.

Quote:
- het dient een beetje om de 'zoektocht' naar een cadeau te versimpelen gok ik? Nu redirect je gewoon naar een webwinkel.. en jouw site is toe. De kans dat het 1ste resultaat ok is voor de gebruiker lijkt me redelijk klein. Dan moet die telkens via de browser terug naar je site gaan om nog eens te proberen.
Het is inderdaad een tool om de zoektocht naar een cadeau simpel te houden. "Mijn budget is dit, en ik wil dit". Het probleem is inderdaad dat we momenteel nog geen manier hebben om mensen op bol te krijgen en tegelijkertijd een "Probeer opnieuw" aan te bieden. Daar hebben we in ieder geval mee liggen spelen, en dat komt er zeker nog.

Quote:
- De ene keer geeft zoekresultaat wel een resultaat (dat overigens niet beschikbaar was bij bol.com :D, een identieke zoekopdracht daarna gaf ineens 'geen producten gevonden').
We proberen zoveel mogelijk die voorwaarden mee te geven (geen "niet-beschikbare producten", ranges zoveel mogelijk aangepast aan productcategorie) maar volledig feilloos is de API helaas niet.

Quote:
Originally Posted by acku View Post
Het is een leuk idee.Maar wat leidt mensen naar die site?
Is het probleem niet gewoon verlegd? Zijn er zoveel mensen met teveel geld die niet weten wat ze nog kunnen kopen?

I'm feeling lucky
Daar hopen we een beetje op. Een soort van: "Ik zie door de bomen het bos niet meer, dus help mij kiezen". Oorspronkelijk was mijn idee van een webshop te starten op dezelfde link waar je voor een bepaald budget iets kan kopen, en je weet niet wat, en dat wordt dan opgestuurd naar je thuis. Maar dat is een véél arbeidsintensievere optie.

Quote:
Originally Posted by beki View Post
Design is wel redelijk zweeds hé?
Is die kleuren match niet gecopyright? Had direct gevoel om op ikea front-end te zitten..
Moet eens goed opletten in een IKEA, buiten het logo wordt de geel-blauwe combinatie nergens nog gebruikt

Quote:
Doet me meer aan Zeeman denken dan aan Ikea.
Daar kan ik al wat meer inkomen.

Het blauw-gele is puur onderzoek gebaseerd trouwens. Blauw zou aanzetten tot kopen, geel tot impulskopen. Er is reden waarom iBood, Bol, Coolblue, etc etc.. ook allemaal blauw (en oranje) zijn.
Old 15-02-2017, 10:36   #1010   link
Matthias
*snore*

Maar wat is de added value voor een consument in vergelijking met een zelfde search te doen op Bol.com en op een willekeurige link te klikken?

Ik ben niet goed mee wat het punt nu net is.
Matthias is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2017, 11:11   #1011   link
Disabled
Integrated Amplifier

Disabled's Avatar

In principe is het de bedoeling van op lange duur verschillende webshops er aan te hangen zodat je random shop en random product krijgt. Added value is een groot woord, het is eerder een toffe Tool om producten en Shops te ontdekken die je anders misschien nooit zou overwegen.
Old 16-02-2017, 09:16   #1012   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Wel, ik hoop dat je het als basis kan gebruiken om iets cool mee te maken. Denk dat de belangrijkste stappen gezet zijn. Nu nog finetuning
Old 16-02-2017, 10:15   #1013   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Eerste resultaat : https://www.bol.com/nl/p/tvbox-pro/9...f19b6070046465
En op een desktop vind ik de fonts te groot eerlijk gezegd

Last edited by Magnum_; 16-02-2017 at 10:28.
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 19-03-2017, 14:03   #1014   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by beki View Post
Laat keer weten hoe lang het duurt tegen dat uwen beuk scheef trekt.
Zo kops hout is nog nooit (blijvend) gelukt bij mij..
plank al 3 maand in gebruik, ziet er prima uit. kleur is mooier. de houten repen werden willekeurig verlijmd. de boel werd wel stevig opgeklemd, en alles komt uit één en hetzelfde stuk hout. restjes van verschillende planken/bomen in één plank lijkt met niet goed. hout verlijmd in kopse richting is ook weinig sterk, hoe dikker de plank hoe steviger.

beuk is goedkoop en goed qua hardheid, en veilig voor voedsel, maar het is wel berucht omdat het veel vocht kan absorberen dan stevig gaat vervormen

europese beuk
Shrinkage: Radial: 5.7%, Tangential: 11.6%, Volumetric: 17.3%, T/R Ratio: 2.0

europese kerselaar
Shrinkage:Radial: 5.1%, Tangential: 8.4%, Volumetric: 13.8%, T/R Ratio: 1.6

europese/engelse eik
Shrinkage:Radial: 4.7%, Tangential: 8.4%, Volumetric: 13.0%, T/R Ratio: 1.8

Hanssens Hout verkoopt hier kerselaar. enkel in 52mm dikke planken van 3meter lang. meer dan 100 euro voor een plankje, derp.

ben een nieuwe plank aan het maken in lariks. voedselveilig hout maar vrij zacht, een probeersel. de horizontale repen zijn kern tegen kern en spint tegen spint geplaatst, de middelste rij werd horizontaal 180 graden gedraaid. lijkt wel een heel mooi patroon in de vezels te geven.

Shrimp Refuge Forums > Shrimp Town > Shrimp Town

Thread Tools

Posting Rules