Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply
 
Thread Tools
Old 26-02-2012, 15:13   #1   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 
[GoTRPG - IC] Huis Manderson

Manderport. Een groot dorp of een kleine stad, men is het er vaak niet over eens. Vast staat dat Jonas Manderson dit plaatsje in een kleine twintig jaar heeft kunnen omvormen van een onbeduidend dorpje met een houten pier tot een kleine doch actieve handel- en havenplaats, die als geliefde tussenstop dient voor schepen onderweg van en naar Highgarden.

Het is vroeg in de namiddag, wanneer drie duidelijk welgestelde heren zich in de buurt van het marktplein begeven. Eén (Theofiel - Fidoh) is herkenbaar als Maester van de Citadel dankzij de ijzeren ketting die hij draagt, een ander (Roland - Kittens) herkennen veel inwoners van Manderport als de jongste zoon van Jonas Manderson. De derde (Ingmar - Cassiel) is aan zijn kledij en houding te zien een belangrijk figuur, doch enkel mensen die vrij dicht bij Huis Manderson staan herkennen hem als een vertrouweling en vriend van Jonas Manderson.

Iets verderop houdt een stevig gebouwd doch voor de rest vrij onopvallend sujet (Waess - wjw) het drietal discreet en schijbaar buiten hun medeweten in de gaten.

Een eenzame jager, gerespecteerd doch weinig geapprecieerd in het dorp (Tirisfall - OmegaII), baant zich een met een geschoten hert en zijn boog nog bij hem een weg door het dorp...

Aight, it's on. Een summiere intro, extra info zit in jullie PM's. Ik stel voor dat jullie al wat proberen te roleplayen. Ik laat het verhaal wel verdergaan op een goed moment of als het wat stilvalt ofzo.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 27-02-2012, 18:08   #2   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee


Theofiel is een man van een respectabele leeftijd. Dat valt op aan zijn houding en zijn grijze haren. Hij draagt in de stad een donkergrijs gewaad met een riem. Het heeft witte revers en een kap die gevoerd is in wit satijn. In het gewaad zijn meerdere zakken genaaid die goed gevuld lijken te zijn. Uit een ervan komt een boek piepen. Uit een andere steekt het handvat van een loep. Wat nog allemaal in die zakken verstopt zit, is moeilijk in te schatten. Rond Theofiels nek hangt een metalen ketting met ketens van verschillende kleuren en materialen.

Goed, vrienden, Heer Manderson heeft ons niet voor niets naar Manderport gestuurd, vanzelfsprekend. Jullie weten waarschijnlijk ook wel dat we binnenkort op bezoek gaan bij Huis Tyrell. Daarvoor hebben we toch een aantal dingen nodig. Het eerste en belangrijkste is een schip. Dat moet veilig zijn en moet er respectabel uitzien, vanzelfsprekend. We willen geen slechte indruk wanneer we aankomen in Highgarden. We hebben ook proviand nodig voor de reis, vanzelfsprekend, maar misschien kunnen we wel een schipper vinden die dat voor ons voorziet. Vergeet ik nog dingen?

Theofiel wrijft in zijn korte baard en bekijkt te omgeving eens. Waar zouden we hier een schip kunnen vinden...
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2012, 21:03   #3   link
wjw
Alive and human
 
wjw's Avatar
 


Terwijl hij doet alsof hij de vleeswaar van een kraam op de markt inspecteert, probeert Waess een overzicht te krijgen van het marktplein. Op dit uur van de dag is het er druk, een dertigtal kramen staan opgesteld. Sommige kramen zijn niet meer dan een stoffendoek, waarop een boer zijn oogst heeft uitgestald. Andere kramen zijn groter en luxueuzer, duidelijk afkomstig van handelaren die zich rijk hebben kunnen maken door de opkomende handel.


"Verdomme, ik ben niet geknipt voor deze taak. Een gesprek afluisteren of een burcht onopgemerkt binnendringen is één ding. Voorkomen dat een ander het doet, is een heel andere zaak. ... Maar goed... wat zou ik doen?"


Theofiel, Roland en Ingmar staan wat besluitloos aan de rand van het plein. Het is onmogelijk te voorspellen vanwaar er enig gevaar zou kunnen verschijnen, maar een gewelddadige moordaanslag hier op het marktplein is onwaarschijnlijk. Het is er te druk, er lopen haast tweehonderd mensen rond op het plein, dus die optie is uitgesloten. De mogelijkheid bestaat echter dat de drie een verlaten zijstraat inslaan, of dat ze een stuk vergiftigd fruit of groente aangeboden krijgen. Maar niemand maakt aanstalten om dat te doen.

Tenslotte probeert Waess te controleren of iemand, net als hij, de drie in de gaten aan het houden is, maar het is te druk. Waess draait zich van de vleeswaar weg, en loopt langzaam verder over de markt.
__________________
5 Januari 2007: Shrimp Refuge Birth Day
Arena51
wjw is offline   Reply With Quote
Old 29-02-2012, 22:25   #4   link
Cassiel
FKA |3o3dha
 
Mooi samengevat, Theo. Enkel, een schipper vinden is niet moeilijk, een betrouwbare daarentegen ...
klinkt het sardonisch van de kleinere man die vol interesse de omgeving opneemt.
Ik moet de eerste nog tegenkomen die niet al te graag rijker wordt op de kap van de onervaren reiziger. Anderzijds, misschien geeft je vaders naam wat extra gewichtigheid aan onze zaak, Heer Roland. Van plan zeebenen te kweken?
De kleinere man kijkt de jongste zoon afwachtend aan, in de hoop van wat meer over Manderson's plannen te horen. De man is niet groot en tenger gebouwd. Hij gaat wel goed gekleed, maar ziet er wat bleekjes uit. Hij blaakt niet van gezondheid, enkel zijn ogen stralen van energie en lijken nooit stil te staan.
Misschien horen we best bij de havenmeester wie er op dit moment aangemeerd ligt.
Cassiel is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2012, 15:50   #5   link
Kittens
Blofficoso
 
Kittens's Avatar
 
Roland kijkt op het gemak rond; wat hij ziet, lijkt hem weinig te interesseren. Na een tijdje antwoordt hij op Ingmar's vragen:
Ik kan u verzekeren dat een reis naar Braavos en terug mij genoeg "zeebenen" heeft opgeleverd om de halve Redwyne vloot van nieuwe bemanning te voorzien. Ik blijf graag nog wat aan wal, als het van mij afhangt.

Roland zucht eens diep en wrijft met zijn hand over het pommel van zijn degen.
Ik heb geen idee waarom vader me meegestuurd heeft met jullie oude knarren. Waarschijnlijk verwacht hij problemen. Is het soms zo moeilijk om een reis naar Highgarden te boeken? Vergeleken met Braavos is dat om de hoek van de straat.
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2012, 16:27   #6   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee


"Het lijkt wijs om ons daar geen vragen bij te stellen, Roland. Heer Jonas, uw vader, heeft vast wel een goeie reden om ons in groep naar Manderport te sturen, vanzelfsprekend."


Theofiel kwam zelf vroeger regelmatig in Manderport, dus hij is vrij goed bekend met de omgeving. Het is nu wel al enkele jaren geleden, maar Theofiel wist nog wel waar het kantoor van de havenmeester was. Hij wist ook wel dat zo'n havenmeester vaak niet op zijn kantoor blijft de hele dag. De kans dat hij daar te vinden zou zijn, was redelijk klein.

"Laat ons inderdaad maar naar de havenmeester op zoek gaan. Misschien weet die jager wel waar die precies is op dit moment."
Theofiel spreekt die jager aan en vraagt hem waar de havenmeester op dit moment van de dag zou zijn.

"Beste man, enig idee waar we de havenmeester kunnen vinden?"
Spot ik Waess? Spot ik Waess? (4d6.takeHighest(3)=14) Als ik hem spot, ga ik daar nog niks van zeggen.

Last edited by Fidoh; 02-03-2012 at 21:41.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2012, 18:35   #7   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 
wjw, rollt gij eens voor Blend In? Enfinja, ik ga er voor de moment van uit dat ge dat actief aan het proberen zijt. In de toekomst ga ik dat wel niet telkens vragen; als ge mij niets specifiek zegt, dan gebruik ik uw Passive score (bij skills die dat hebben, vanzelfsprekend).
Guns is offline   Reply With Quote
Old 02-03-2012, 20:48   #8   link
OmegaII
Typo Master
 
OmegaII's Avatar
 
Location: Opwijk


Tirisfall, een man van weinig woorden, slentert met tegenzin door het dorp. Niet omdat hij uitgeput is, nee, eerder omdat hij met veel tegenzin zijn natuurlijk geworden habitat heeft moeten verlaten.

Een bos vol mensen, die enkel fluisteren ... Was een dorp maar zo.


Mompelde hij, terwijl hij het hert tegen het huis van de slager legt.

Hoewel jou laatste dagen mooier hadden geweest op een rustige locatie, weet ik dat je waardig gestorven bent.


De slager kent de routine ondertussen, geeft Tirisfall een bedankje, en laat hem gaan.
Tirisfall draait zich om, en staat oog in oog met een gewaad, zakken, een boek ... een ongekend gezicht. De oude man die in deze uitrusting verschuilt zit, stelt Tirisfall de vraag waar de havenmeester zich kan bevinden.

Tirisfall denkt na, en wijst naar het water.
__________________
Playstation Network: omegaii <> _-_ Boardgames _-_ TwitchTV Live Stream
OmegaII is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2012, 09:46   #9   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 
Alhoewel hun opdracht vrij eenvoudig lijkt, is het duidelijk dat de drie heren niet geheel op hun gemak zijn. Theofiel kijkt tijdens de gesprekken continu om zich heen. Staarde die man ginds nu in hun richting, of beeldde hij zich maar wat in? En alhoewel de mensenmassa rond hen zich vrij normaal lijkt te gedragen, valt het Ingmar en Roland op dat een man in een bruine mantel met de kap over zijn hoofd zich voorzichtig doch gedecideerd een weg in hun richting lijkt te banen. Ook de stille jager lijkt plots alerter dan je zou verwachten van iemand die een hert bij de slager komt afleveren...

Wou het wat vooruit laten gaan, dus heb (buiten voor Fidoh) toch passive skill scores gebruikt. Theofiel ziet Waess dus, en Ingmar en Roland merken iemand op die, zonder zich kenbaar te maken, duidelijk jullie richting uit loopt.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2012, 11:09   #10   link
Kittens
Blofficoso
 
Kittens's Avatar
 
Roland zet zich onmiddellijk tussen de naderende man en de rest van de groep. Hij houdt zijn aandacht op de man gevestigd; vanaf deze binnen een tiental meter komt, legt hij zijn handen op zijn degen en dolk en roept:
Hé, jij daar, stop! Wat zijn jouw zaken hier?
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2012, 11:55   #11   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 
De man aarzelt even bij het zien van Roland's wapens, maar lijkt dan toch een beslissing te nemen en stormt op het drietal af, daarbij enkele omstaanders omver duwend. Wanneer hij het mes aan het lemmet vanonder zijn mantel haalt, zie je duidelijk dat er ook nog een klein zwaard aan zijn heup hangt. Enkele mensen slaken een gil en beginnen weg te lopen van de aggressieve gek.

Even combat proberen, we zien wel hoe vlot dat gaat Kan ik van iedereen Quickness (Agility) rolls krijgen?

Last edited by Guns; 04-03-2012 at 15:25.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2012, 12:24   #12   link
wjw
Alive and human
 
wjw's Avatar
 
Waess duikt meteen achter de agressieve gek aan!

¨
__________________
5 Januari 2007: Shrimp Refuge Birth Day
Arena51
wjw is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2012, 12:59   #13   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee


Theofiel zet zich op een veilige afstand achter Roland. Over deze ene man maakt Theofiel zich geen zorgen, maar het zou vreemd zijn als hij echt alleen is.

"Ons aanvallen is geen goed idee, kerel, vanzelfsprekend! Weet je wel wie wij zijn? Een zilverstuk voor wie die man tegenhoudt!"
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2012, 13:30   #14   link
OmegaII
Typo Master
 
OmegaII's Avatar
 
Location: Opwijk


Negerend wat er tussen Roland en de onbekende man gebeurd ziet Tirisfall iets vreemds in zijn ooghoek.
"Dat is geen normale vorm voor een dak..."
Zijn woorden zijn nog niet koud of een fractie van een seconde ziet hij iets blinken.
"En daken hebben al zeker niets glinsterend."
Tirisfall concentreert zich en probeert de vorm een plaats te geven:
__________________
Playstation Network: omegaii <> _-_ Boardgames _-_ TwitchTV Live Stream

Last edited by OmegaII; 03-03-2012 at 14:52.
OmegaII is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2012, 14:08   #15   link
Cassiel
FKA |3o3dha
 
Reflexen die hij dacht al lang vergeten te zijn doen Ingmar naar voor stappen. Tot hij beseft dat Roland dit onder controle zou moeten hebben. Daarbij, veel is hij in een gevecht toch niet meer waard. Met enige moeite dwingt hij zichzelf om Roland en de vreemde man te negeren en goed om zich heen te kijken.

"Opgepast, dit is veel te duidelijk!"
Cassiel is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2012, 15:15   #16   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 
Terwijl Roland volledig op de aanvaller gefocust is, geven Ingmar en Tirisfall iets meer aandacht aan de omgeving. Ingmar heeft vrij snel door dat de aanval van de man behoorlijk futiel is en dat dit dus best wel eens een afleidingsmanoeuvre zou kunnen zijn. Tirisfall had reeds iets vreemd aan het huis aan de overkant van de straat opgemerkt, en ook Ingmar spot nu een uitstulping in het hooi op het dak, waaruit hij een puntig stuk wapentuig ziet steken...

Theofiel probeert ondertussen de situatie te ontmijnen. De aanvaller lijkt echter weinig onder de indruk van Theofiel's woorden. Enkele omstaanders lijken te twijfelen bij zijn aanbod om hen te helpen, maar niemand grijpt spontaan naar een wapen, als ze dat al hebben. Een enkeling sprint plots weg:
"Ik ga hulp halen!"

Enkel Ingmar heeft het wapen op het dak gezien, Tirisfall ziet gewoon dat er "iets" zit.

Agility voor Roland (4d6+5=20)
Combat volgorde: Kittens, OmegaII, het dak, wjw, Cassiel, de aanstormende gek, Fidoh.
Heb toch maar Kittens zijn agility voor hem gerold, 't is toch een roll die moet gebeuren.

De aanvaller bevindt zich op zo'n 5 meter (een normale Move voor de meeste mensen) van het groepje, en Waess bevindt zich op een 5-tal meter áchter (t.o.v. het groepje) de aanvaller.

Vanaf nu wordt er dus wel verwacht dat je "op je beurt wacht" voor alles dat met vechten of bewegen te maken heeft. Praten, dingen spotten of nadenken mag uiteraard altijd, zolang het redelijk blijft.

Last edited by Guns; 03-03-2012 at 15:23.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 03-03-2012, 18:40   #17   link
Cassiel
FKA |3o3dha
 
Zodra hij de glistering herkent wijst Ingmar en roept hij:

"Daar, Roland en Theo, op het dak!"
Cassiel is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2012, 12:30   #18   link
Kittens
Blofficoso
 
Kittens's Avatar
 
Roland trekt zijn degen en dolk en zet zich in een gevechtspositie, zijn zijde naar de aanvaller gericht, degen naar voor. Hij blijft staan en wenkt de aanvaller naar zich toe met een zwierig gebaar van zijn degen.

Greater action: counterattack (interrupt een aanval op mij, mijn counterattack komt dan eerst, +2 op damage als hij charget, p167)

Last edited by Kittens; 04-03-2012 at 14:31.
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2012, 23:03   #19   link
OmegaII
Typo Master
 
OmegaII's Avatar
 
Location: Opwijk



Tirisfall merkt de aanstormende man op, trekt zijn boog en valt aan.


Lesser: trekt boog
Lesser: attack Valt aanstormende man aan. (8d6.takeHighest(5)=21)
__________________
Playstation Network: omegaii <> _-_ Boardgames _-_ TwitchTV Live Stream

Last edited by OmegaII; 04-03-2012 at 23:30.
OmegaII is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2012, 02:19   #20   link
wjw
Alive and human
 
wjw's Avatar
 
In één vloeiende beweging trekt Waess een dolk vanonder zijn mantel vandaan, rent op de aanstormende gek af en duwt een dolk door het harnas van de man heen.





FREE 1. Draw weapon as free action.
LESSER 2. Move als lesser Action.
LESSER 3. Standard attack met de Short Blades bonus: Piercing +1.

Cool. Ik doe hier precies veel fighting shizzle.

http://invisiblecastle.com/roller/view/3402239/

totaal is dus 26 +2 : 28 fighting combat

Damage per hit is: 5 voor athletics - 2 wegens dagger: dus 3 damage +1 piercing.

Ben ik info vergeten? Ik neem aan van niet.
__________________
5 Januari 2007: Shrimp Refuge Birth Day
Arena51
wjw is offline   Reply With Quote
Reply

  Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +1. The time now is 12:12.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.