Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply
 
Thread Tools
Old 05-03-2012, 08:15   #21   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 
Roland heeft amper een verdedigende pose tegenover de aanvaller ingenomen of er zoeft een pijl langs zijn hoofd, recht in de keel van de aanvaller. Geschrokken draait hij zich om, net op tijd om nu ook op het dak duidelijk een gecamoufleerde man met een wapen te zien zitten. Een wolk van stro ploft de lucht in wanneer de man met zijn kruisboog schiet. Roland's welhaast bovennatuurlijke reflexen zorgen ervoor dat hij zijn degen nog in zo'n positie krijgt dat de pijl er licht op afwijkt en slechts een stuk van zijn schouder meeneemt. De man op het dak vloekt even, legt zijn wapen opzij en neemt een kleinere kruisboog vanop zijn rug. Zowat al zijn camouflage is ondertussen weg en het is nu voor alle omstaanders duidelijk dat er meer dan een aanvaller is. De meesten beginnen dan ook gillend en schreeuwend weg te lopen.

Net wanneer blijkt dat de nu reutelende aanvaller nog met zijn laatste krachten zijn mes wilt gooien, verschijnt er midden in zijn borstkas een zwaard. Wanneer de man nu morsdood neerzijgt, ziet het viertal hun heldhaftige, zij het ietwat late redder. Theofiel herkent hem als de man die hen even daarvoor nog stond aan te staren.


Roll van de aanvaller op het dak: 4d6.takeHighest(3)=17

Gezien Kittens zijn counterattack lichtjes nutteloos was heb ik het hem een kleine bonus op defense doen geven, geheel volledig toevallig net genoeg zodat hij niet halfdood is door die ziek goeie roll. Hij is wel geraakt, ik zie vanavond hoeveel schade die aanval net deed, voor de moment kan hij wel zonder veel problemen verder vechten.

Voor mocht het niet duidelijk zijn, de man die jullie op de begane grond aanviel is dus nu zo ongeveer 3 of 4 keer morsdood.

Het is momenteel aan Cassiel

Guns is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2012, 15:30   #22   link
Cassiel
FKA |3o3dha
 
Het is Ingmar direct duidelijk dat hij zelf nooit op tijd bij de overblijvende aanvaller kan geraken. Daken beklimmen zit er voor hem niet meer in. Hij gooit het over een andere boeg en gaat op zoek naar iets dat als schild te gebruiken is.
Roland! Snel, iets om achter te verschuilen! Een schild of een deksel
Sja, misschien toch net iets meer wapens bij me dragen .
Awareness roll om te zien of ik iets schildsachtig kan vinden (4d6=20)

Als Ingmar iets ziet loopt hij er naartoe, neemt het vast en loopt terug naar Roland om hem(=Roland) enigszins af te schermen. Ingmar gaat er voorlopig van uit dat hij het originele doel van deze aanslag was.

Last edited by Cassiel; 06-03-2012 at 16:54. Reason: Verduidelijking: Ik ga dus Roland beschermen.
Cassiel is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2012, 15:55   #23   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 
Na snel even in het rond te kijken, ziet Ingmar in het kraam dat voor het huis van de slager staat een houten plank liggen, vermoedelijk om vlees op te snijden, die stevig en groot genoeg lijkt om op zijn minst hoofd en borst van iemand te beschermen. De plank is zwaarder dan hij eruit ziet, maar Ingmar slaagt er toch vrij vlotjes in om ze naar Roland te brengen.

Ik snap eigenlijk niet 100% wat uw bedoeling is met uw plank. Gaat ge uzelf beschermen of gaat ge Roland beschermen?

Hoe het ook zij: het is nu aan Fidoh

Last edited by Guns; 06-03-2012 at 16:01.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2012, 18:56   #24   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee


Theofiel trekt zijn hoofd in en probeert zo snel hij kan achter een fruitkraam te gaan schuilen. Hij houdt het kraam tussen hem en de aanvaller op het dak in.

Wanneer hij daar zit en weet dat die man hem niet meer kan bedreigen, kijkt Theofiel de marktplaats rond om te zien of er nog andere belagers te zien zijn.

Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2012, 19:10   #25   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 
Lichtelijk in paniek probeert Theofiel nog wat wijzer te worden uit de situatie, maar hij ziet niet meteen iets dat van enig nut zou kunnen zijn...

't Is wederom aan Kittens. Roland heeft vorige ronde 5 damage gekregen. Dat is heel wat, ik verwijs u dus gaarne door naar p.162 in het boek. In 't kort: ge kunt kiezen om gewoon de damage te nemen, een Injury te pakken (damage wordt verlaagd met uw Endurance rank (=3, dus nog 2 damage) en ge hebt -1 op alle rolls) of een Wound te pakken (geen damage, -1D op alle rolls, duurt lang om te genezen).
Guns is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2012, 21:29   #26   link
Kittens
Blofficoso
 
Kittens's Avatar
 
Ik HAAT boogschutters!
Of Roland het nu heeft over de boogschutter die hem zonet langs zijn schouder heeft geraakt, of over de boogschutter die zijn tegenstander geveld heeft, is niet geheel duidelijk. Roland kijkt even bedenkelijk naar Ingmar's plank-escapades en holt dan naar beschutting voor de schutter op het dak.

Als ik niemand anders zie (passive awareness) buiten die ene schutter pak ik wel damage op health.
lesser: acro defense (def 17)
lesser: move naar cover, een kraamke of whatever dat ne pijl tegenhoudt, naar de schutter toe indien mogelijk
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2012, 21:38   #27   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 
Roland springt vlot achter het dichtstbijzijnde kraampje. De straat is ondertussen zo goed als leeg. In de verte horen jullie de naderende voetstappen van zwaar bepantserde soldaten van Manderson's Muur.

Niets speciaals te zien. Het is aan OmegaII
Guns is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2012, 22:12   #28   link
OmegaII
Typo Master
 
OmegaII's Avatar
 
Location: Opwijk
Tirisfall verdwijnt als een schaduw in de nacht naar een meer veilige plek, zodat hij de man op het dak nog kan raken. Trekt zen pijl, concentreert zich en ...

__________________
Playstation Network: omegaii <> _-_ Boardgames _-_ TwitchTV Live Stream
OmegaII is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2012, 22:24   #29   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 
De man op het dak legt aan om zijn tweede kruisboog af te vuren. Een pijl die zich door zijn oogkas boort, beslist daar echter anders over. De man glijdt morsdood de achterzijde van het dak af.

Wat een schot Combat is gedaan. Ge doet nu allen weer uw goesting in gelijk welke volgorde.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2012, 23:06   #30   link
Cassiel
FKA |3o3dha
 
Ingmar voelt zich nogal idioot, zo staand in het midden van een half verlaten marktplein, met een slagersblok in zijn handen. Het duurt even voor hij realiseert wat er juist gebeurd is. Met trillende handen laat hij de blok vallen en zoekt hij wat wankel steun bij het dichtste kraam.

Pfieuw, dat ik ooit van plan was om dit mijn leven te maken. Iedereen ok?
Cassiel is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2012, 23:18   #31   link
OmegaII
Typo Master
 
OmegaII's Avatar
 
Location: Opwijk



Tirisfall komt terug tevoorschijn en helpt Theofiel recht
Kom ouwe rakker. Niets gebroken ? Ik hoop dat je wijsheid onze verblinde held kan helpen
En wijst naar Roland terwijl hij de fragiele Theofiel recht helpt.
Staan er geen wijsheden in je boek om mensen te verzorgen ?
Vraagt hij Theofiel. Plots merkt Tirisfall de gekke houding van Ingmar. Kijkt eens in het rond... en kijkt Ingmar aan.
Nee man, met die plank ga je er niet veel vangen vandaag.
Tirisfall kijkt nog eens in het rond of er niets vreemds meer in de buurt is.



En spreekt iedereen aan.
Mijn naam is Tirisfall. Wie van jullie heeft een doodsvonnis op zich geschreven, en is het toeval dat wij hiermee betrokken worden ?
__________________
Playstation Network: omegaii <> _-_ Boardgames _-_ TwitchTV Live Stream
OmegaII is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2012, 07:58   #32   link
wjw
Alive and human
 
wjw's Avatar
 
Helaas zijn beide aanvallers morsdood. Waess knielt neer bij de gek op het marktplein en begint diens kledij en wapens aandachtig te bestuderen.

Moet ik nu een rol doen? Awareness ? Ik wil sporen van hun herkomst terugvinden.
__________________
5 Januari 2007: Shrimp Refuge Birth Day
Arena51
wjw is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2012, 08:06   #33   link
Kittens
Blofficoso
 
Kittens's Avatar
 
Roland komt achter zijn beschutting vandaan en steekt zijn wapens weg. Hij betast zijn schouder, waar een pijl hem geschampt heeft, en fronst. Hij draait met zijn vinger door het nieuwe gat in zijn leren jekker. De snijwonde zelf lijkt hem weinig te deren.
Bij de Vreemdeling, mijn favoriete jas! Enig idee hoeveel dit ding gekost heeft? Tenzij er iemand bijklust als kleermaker, heb ik geen hulp nodig. Wat dat doodsvonnis betreft: ik heb wel wat vijanden, maar geen van hen is zo laf om mij met pijlen te bestoken.

Bij dat laatste werpt Roland een minachtende blik naar Tirisfall.
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2012, 18:56   #34   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 
Noch Tirisfall, noch Waess merken iets interessants op. De straat is zo goed als leeg, zij het dat de uiteinden nu geblokkeerd worden door soldaten van de Muur. Een ervan komt op jullie af.
"Ik ben Sergeant Rumtvest. Een jongeman kwam redelijk in paniek naar ons toe en zei iets over een razende gek en een beloning. Kan iemand van jullie mij... euh.. Heer Roland? En Maester Theofiel? En Heer... euh... Ingmar, is het niet? En... Waess? Ok, kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is?"
wjw, wat die herkenningsroll ofzo betreft, Awareness is daar deel van, maar daar komt ook wel bijvoorbeeld Cunning en Knowledge bij kijken, afhankelijk van wat je precies doet.

Tirisfall ziet niets verdacht.

De sergeant kent Waess vaagweg van vroeger, maar het is niet alsof jullie beste maten waren ofzo.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 07-03-2012, 22:59   #35   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee

"Goedemiddag, sergeant. Ik ben bang dat we naar de stad gestuurd zijn door heer Manderson. Hij vreest voor onze... hmm... gezondheid, vanzelfsprekend, en stuurde ons daarom samen hierheen. Meer informatie is niet beschikbaar.

Goed dat u er bent. We zijn op zoek naar een schip dat ons veilig naar Highgarden kan brengen. U kan ons helpen. Deze zaak gaat ons allen aan. U zal ons een escorte aanbieden, vanzelfsprekend?"
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2012, 12:00   #36   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 
"Hmmm. Welja, een escorte is misschien geen slecht idee... Maar de mannen van de Muur zijn nu niet echt geschikt om jullie te beschermen tegen pijlen en werpmessen..."
De Sergeant denkt even na en richt zich dan tot Tirisfall en vervolgens tot Waess.
"Jij daar, met je boog! Bescherm deze mensen tot hun taken zijn volbracht! Waess, jij blijft er best ook bij, dan is er toch ķemand bij waarvan ik zeker weet dat hij met een zwaard om kan."
Hij richt zich opnieuw op Theofiel, Ingmar en Roland.
"Ik moet jullie als leden van Huis Manderson natuurlijk niet zeggen wat te doen, maar ik raad jullie toch aan om uiterst voorzichtig te zijn. Ik zal alleszins zo snel mogelijk verslag uitbrengen bij Heer Manderson. Heeft er iemand toevallig een idee wie deze aanvallers waren of door wie ze werden gestuurd?"
Theofiel kent de havenmeester behoorlijk goed, en is ervan overtuigd dat die hen wel in de richting van een goed, betrouwbaar schip kan wijzen.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2012, 12:22   #37   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee

"Let u misschien beter op uw woorden. Zeker weten immers, sergeant Rumtvest, dat Roland Manderson hier ook als de besten weet hoe hij het zwaard moet hanteren.

Wie die mannen precies waren, is mij onbekend. Misschien is het een goed idee nu zo snel mogelijk naar de havenmeester te gaan en ons een schip te bemachtigen. Het gevaar is nu waarschijnlijk wel een tijdje geweken, vanzelfsprekend.

U zorgt ervoor dat de lichamen van deze twee mannen opgeruimd worden, sergeant?"
Voor Theofiel aanstalten maakt te vertrekken in de richting van de havenmeester zijn kantoor, richt hij zich ook nog tot Waess en Tirisfall.
"Jullie zijn bereid ons een escorte te bieden, zoals de sergeant voorstelt?"
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2012, 13:04   #38   link
OmegaII
Typo Master
 
OmegaII's Avatar
 
Location: Opwijk


Knikt overtuigt
Zolang er geen kostelijke jasjes in de weg fladderen, kan je op mij rekenen.
Bewondert de schade in Ronald zen jekker.
Ik loop wel achter jullie. Op een veilige afstand.
Tirisfall kijkt rond of er geen zwerf hond in de buurt is.

__________________
Playstation Network: omegaii <> _-_ Boardgames _-_ TwitchTV Live Stream

Last edited by OmegaII; 08-03-2012 at 13:22.
OmegaII is offline   Reply With Quote
Old 08-03-2012, 14:44   #39   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 
De straten zijn nog steeds afgesloten door soldaten van de muur. Tirisfall's spiedende blik ziet enkele mensen die in huis zijn gebleven door hun raampje turen, maar een hond is niet direct te bespeuren...
Guns is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2012, 03:09   #40   link
wjw
Alive and human
 
wjw's Avatar
 


Een escorte? Als het moet, ja.... Het zou verstandiger zijn on in een donker cafe achter de identiteit van onze aanvallers te komen. Iemand moet hen herkend hebben... Ik zou daar mijn oor te luister kunnen leggen terwijl jullie naar de havenmeester gaan. Zoals de Maester zei, verwacht ik niet nog een extra aanslag op jullie leven.

Het feit dat een van hen een kruisboog had, is natuurlijk verontrustend. Niemand, behalve professionele soldaten, leert om met een kruisboog om te gaan. Daarnaast waren de overvallers ervan op de hoogte dat jullie vandaag naar het marktplein zouden komen. Anders zou de tweede aanvaller zich niet stiekem op het dak hebben kunnen positioneren.

Wie was er op de hoogte van jullie missie?
__________________
5 Januari 2007: Shrimp Refuge Birth Day
Arena51
wjw is offline   Reply With Quote
Reply

  Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +1. The time now is 23:55.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.