Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply
 
Thread Tools
Old 09-03-2012, 13:02   #41   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee

Nou nou, Waess. Dit is de belangrijkste straat in de stad. Ze loopt recht van het kasteel naar de haven. Het is nogal logisch dat we langs hier zouden lopen, natuurlijk. En de enige die op de hoogte was van het feit dat wij precies vandaag naar de haven zouden gaan, was Heer Manderson. Natuurlijk brengen we een bezoek aan huis Tyrell en weten zij ook wel dat we komen, maar dat we dat net vandaag zouden plannen, wist niemand, vermoed ik.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 09-03-2012, 16:37   #42   link
Kittens
Blofficoso
 
Kittens's Avatar
 
Mijn eerste gedacht is het volgende. Het is niet erg moeilijk om de kasteelpoort enkele dagen in't oog te houden en te zien wanneer we naar dokken gaan, om ons daarna hier aan te vallen. Dat zou dan betekenen dat ze geen precieze informatie over onze plannen hadden.

Maar... die boogschutter op het dak zat wel heel goed verstopt; lijkt me dat hij wist dat we hier vandaag zouden zijn. Natuurlijk kan het ook een halve gek zijn die al enkele dagen op dat dak verschanst zit, maar dat is nogal onwaarschijnlijk.

Dan blijft nog de vraag: op wie hadden ze het eigenlijk gemunt? Op mij? Voor zover ik weet, ben ik de enige die is aangevallen. Maar waarom?
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2012, 11:14   #43   link
wjw
Alive and human
 
wjw's Avatar
 


Ik heb er het raden naar hoe belangrijk die overtocht naar Tyrell is, maar mij dunkt dat we best zo snel mogelijk terugkeren naar de vesting en verslag uitbrengen bij heer Manderson. Als die boottocht zo belangrijk is, laat ons dat dan nu meteen maar regelen. Hier op de markt gaat vandaag toch niets meer gebeuren. De meeste marktkramers breken na deze aanslag zo op; en stellen hun koopwaar veilig.

De lichamen van de aanvallers moeten inderdaad worden opgeruimd, maar hou ze beschikbaar. Mogelijk wil Heer Manderson nog een blik op hen werpen...
__________________
5 Januari 2007: Shrimp Refuge Birth Day
Arena51
wjw is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2012, 16:30   #44   link
Cassiel
FKA |3o3dha
 
Cassiel's Avatar
 
Ingmar is ondertussen bekomen van de aanval en volgt de discussie vol interesse.
Ok, dat lijkt me duidelijk, eerst een schip regelen en daarna uitzoeken wie het op Roland gemunt heeft. Op naar de havenmeester!
Ingmar draait zich om en stapt op het havengebouw af.
Cassiel is offline   Reply With Quote
Old 11-03-2012, 16:36   #45   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee


"Heer Manderson is al op de hoogte en wist wel dat er iets op til was. Waarom zou hij ons anders samen naar hier hebben gestuurd? Inderdaad, Ingamar, we gaan nu gewoon een schip regelen, zoals we van plan waren.

Sergeant, u ziet erop toe dat de lichamen naar het kasteel gebracht worden. Bedankt voor uw hulp vandaag. Als u enkele van uw mannen kan sparen om deze middag nog in onze buurt te blijven, zou dat ten zeerste geapprecieerd worden."
De maester neemt de groep mee door een paar straten naar het gebouw waar de havenmeester werkt. Als de man daar niet aanwezig is, is dat maar zo. De beste plaats om hem te zoeken is sowieso op zijn kantoor. Theofiel klopt aan.
"Horatio! Bent u daar? Het is Theofiel!"
Als ik het niet een beetje sneller mag laten gaan, laat maar weten, dan verander ik deze post wel. Ik wou er gewoon wat schot in brengen.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2012, 19:36   #46   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 
Na enkele ongenblikken vouwt er een kleine reus zich door de deuropening van een achterkamertje. Hij lijkt niet meer al te best te been en heeft een ooglapje over zijn linker oog. Een leesbril waarvan het glas voor het linker oog ontbreekt siert de tip van zijn bijzonder welgevormd reukorgaan. Zijn ietwat zure blik klaart op wanneer hij Theofiel ziet.
"Maester Theofiel! Fijn om hier nog eens een flink stel hersens te zien. Je kan je niet voorstellen wat ze tegenwoordig allemaal met een boot laten varen! Wat brengt jou tot hier? Domme vraag, je komt voor een schip natuurlijk. En zo te zien niet voor jou alleen. Ik moet je teleurstellen, ik vaar zoals je weet al lang zelf niet meer, maar zeg me wat, waar en wanneer en ik vind je zo het tweede beste schip in Manderport."
Bij dit laatste grijnst hij en zie je de huid rond zijn ooglapje wat plooien - vermoedelijk een poging tot knipogen met een oog dat er niet meer is.

Last edited by Guns; 13-03-2012 at 21:48.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 13-03-2012, 23:32   #47   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee


Theofiel glimlacht. Hij is blij dat Horatio op zijn kantoor is. Zo weet hij dat er zeker iemand die te vertrouwen was hen zou helpen. Theofiel knikt

Beste man, mogen we misschien even binnenkomen? Het ligt nogal gevoelig, vanzelfsprekend.
Nadat Horatio ons allemaal binnen heeft gelaten, wordt Theofiel de comfortabelste stoel aangeboden. De maester gaat erin zitten en begint zijn uitleg.

Dit zijn allen mijn vrienden. Roland Manderson hier ken je waarschijnlijk wel. Ingmar hier is een vriend des huizes. De man met de boog is Tirisfall. Hij heeft vanmiddag onze levens gered. Waess is opgeleid in Jonas Mandersons persoonlijke wacht en is te vertrouwen.

Het zit zo, Horatio, dat we binnen drie weken uitgenodigd zijn bij Huis Tyrell in Highgarden. Het gaat om een staatsbezoek, dus we zijn op zoek naar een toonbaar schip. We mogen geen gekke figuur slaan, daar in Highgarden, vanzelfsprekend. Er moet plaats en proviand zijn op het schip voor acht mensen gedurende de hele reis.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 15-03-2012, 22:43   #48   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 
Horatio luistert aandachtig naar Theofiel.
Hmmm. Hmmm. Ja.. Hmmm. Highgarden zeg je, een officieel bezoek. Niet meteen veel soeps in de komende weken, enkele graanschepen en andere rommel zal waarschijnlijk wel passeren, maar betrouwbaar en comfortabel transport? Hmmm. Ik zie eigenlijk twee mogelijkheden. Binnen enkele weken komt er normaal gezien een schip langs dat hout richting Highgarden vervoert. Een houtschip is nu niet meteen het meest tot de verbeelding sprekende vaartuig, maar de kapitein van dit schip is, ehm, welja, hij richt zijn schip behoorlijk smaakvol in en vindt goede accommodaties vrij belangrijk. Hij houdt ook van elke gelegenheid om met notabelen om te gaan, dus betrouwbaar is hij ook. Of hij van enig nut zou zijn mochten jullie in de problemen komen is... zeer onwaarschijnlijk.

De tweede mogelijkheid is eenvoudiger, maar zal jullie waarschijnlijk wel meer kosten. Ik stuur berichten mee met uitvarende schepen dat er in Manderport dringend gezocht wordt naar luxetransport voor hooggeplaatsten. Je kan er vanop aan dat er hier binnen enkele weken tien schepen liggen die je allemaal maar wat graag je geld zouden aftroggelen om je in de meest decadente omstandigheden richting Highgarden te varen. Dan is het enkel nog een kwestie van de meest betrouwbare eruit te kiezen, maar meestal is dat niet bepaald moeilijk.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 17-03-2012, 21:42   #49   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee


De tweede optie klinkt aantrekkelijker, maar lijkt ook niet erg aangewezen op dit moment. Veiligheid is erg belangrijk, vanzelfsprekend. Het zou niet slim zijn iedereen in de omstreken te vertellen dat we op zoek zijn naar een schip. Dat trekt misschien... onnodige aandacht aan.

Het houtschip klinkt als een veel slimmere optie.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 18-03-2012, 21:58   #50   link
wjw
Alive and human
 
wjw's Avatar
 


Het houtschip is ook naar mijn mening de aangewezen oplossing. Enerzijds verplicht het ons om misschien zelf 's nachts wacht te lopen. Anderzijds is het misschien juist een voordeel om zonder al te veel opvaar aan te komen in Tyrrel.
De kapitein is vast ook bekend met de stad en kan ons misschien bepaalde personen of locaties aanraden. Aankomen in een pronkboot vol wijn en hoeren is niet de stijl van Mandersons!
__________________
5 Januari 2007: Shrimp Refuge Birth Day
Arena51
wjw is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2012, 09:51   #51   link
Cassiel
FKA |3o3dha
 
Cassiel's Avatar
 
Ingmar is nog altijd onder de indruk van het gevecht. Hij lijkt het gesprek niet helemaal te volgen, maar als het plots even stil wordt, begint hij langzaam terug deel te nemen.

Hmmmm (stem slaat over), *kuch* Hm, inderdaad dat houtschip lijkt me ook wel interessanter, maar misschien vertel je ons best wat meer over die kapitein. Want zo betrouwbaar klinkt die eerlijk gezegd niet.
Cassiel is offline   Reply With Quote
Old 20-03-2012, 19:02   #52   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 
Horatio wuift de achterdocht van Ingmar weg.
"Nee, nee. Hij is perfect te vertrouwen. Hij is alleen wat vreemd, sommigen hebben moeite met zijn, eh, excentriek gedrag.
Maar goed. Blijkbaar willen jullie dus ook niet teveel ruchtbaarheid geven aan de hele zaak. Ik zal het voorlopig stil houden en laat jullie iets weten wanneer hij aankomt. Dat zal dus binnen een tweetal weken zijn.
Als er verder niets meer is, moet ik wel weer aan het werk, helaas..."
Guns is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2012, 20:32   #53   link
Cassiel
FKA |3o3dha
 
Cassiel's Avatar
 
Ingmar kijkt bedachtzaam, maar haalt dan zijn schouders op en richt zich tot de rest van de groep.
"Ok, het lijkt erop dat het schip in orde is. Nu nog proviand en dan terug naar het kasteel om het *euh* incident te bespreken? Kunnen we voor dat proviand niet gewoon naar Boris gaan? Hij levert toch het meeste voedsel voor het kasteel."
Hij lijkt terug helemaal hersteld en is al op weg naar de deur nog voor hij helemaal uitgesproken is.

Boris mag altijd uit het verhaal gehaald worden , ik dacht dat Ingmar zoiets wel zou weten.

Last edited by Cassiel; 22-03-2012 at 20:35.
Cassiel is offline   Reply With Quote
Old 22-03-2012, 21:21   #54   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee

Boris! Een goed idee, Ingmar. M'n beste Horatio, hartelijk bedankt voor de hulp. Tot gauw.
Theofiel wandelt rustig naar buiten.
Boris woont in die richting toch hé, Ingmar?
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 23-03-2012, 09:13   #55   link
Cassiel
FKA |3o3dha
 
Cassiel's Avatar
 
Ingmar kijkt Theofiel wat leleurgesteld aan.

Beste Theo, het was duidelijk hoog tijd dat je terug eens uit dat stoffige kasteel kwam. Een jaar geleden verhuisde Boris naar een groter warenhuis. Volg me maar!
Cassiel is offline   Reply With Quote
Old 27-03-2012, 15:39   #56   link
Fidoh
Bordspelnerd
 
Fidoh's Avatar
 
Location: Heverlee
... We komen aan bij Boris.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2012, 00:13   #57   link
wjw
Alive and human
 
wjw's Avatar
 
Wat moeten we hier eigenlijk specifiek kopen? Proviand voor de overtocht of een geschenk voor de Tullys? Nu goed. Ik moet me hier eigenlijk niet mee bemoeien. Ik sta op dit moment enkel in voor jullie veiligheid. Hoewel ik misschien meer van pas zou kunnen zijn, als ik de omgeving onopvallend in de gaten zou houden.
__________________
5 Januari 2007: Shrimp Refuge Birth Day
Arena51
wjw is offline   Reply With Quote
Old 28-03-2012, 18:46   #58   link
OmegaII
Typo Master
 
OmegaII's Avatar
 
Location: Opwijk


Hebben jullie mijn aanwezigheid nog nodig ?


Zegt Tirisfall verveeld

Het bos wacht op me.
Veel van jullie taken zie ik niet. Of is er meer informatie die iemand van jullie kwijt wil ...


Kijkt in het rond.

Jullie varen uit binnen 2 weken. We ontmoeten elkaar dan weer ?
__________________
Playstation Network: omegaii <> _-_ Boardgames _-_ TwitchTV Live Stream
OmegaII is offline   Reply With Quote
Old 02-04-2012, 17:20   #59   link
Guns
Man of Science
 
Guns's Avatar
 
Eens aangekomen bij Boris wordt de groep begroet door Boris. De dikke bakker laat er weinig gras over groeien.
"Proviand voor een trip naar Highgarden binnen twee weken? Dat komt uiteraard in orde. Zoals je weet: Boris levert altijd het beste. En daar Huis Manderson meestal ook het beste betaalt, denk ik dat wij hier wel op dezelfde golflengte zitten.

Nu heb ik het echter uitzonderlijk druk. Dus als er verder niets meer is...?"
Guns is offline   Reply With Quote
Old 03-04-2012, 22:10   #60   link
wjw
Alive and human
 
wjw's Avatar
 

Ah, die beste Boris. Altijd druk in de weer. Altijd bezig over golflengtes. Terwijl ik geen idee heb, waarover hij dan staat te bazelen. Misschien een verdomd goed zakenman, maar volgens mij is er wat mis in die kop van hem. Terug naar het kasteel dan maar?
__________________
5 Januari 2007: Shrimp Refuge Birth Day
Arena51
wjw is offline   Reply With Quote
Reply

  Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump


All times are GMT +1. The time now is 05:41.


Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2017, Jelsoft Enterprises Ltd.