![]() |
![]() |
#81 link |
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
|
zou het niet weten, ik bestel alles op internet.
Ik zou zelf decathlon niet durven proberen, dat is allemaal zodanig basic en prefab dat die praktisch geen spare materiaal hebben. Je kan wel altijd checken natuurlijk Mocht je op internet bestellen: lockring remover: High quality cassette removal tool, compatible with Shimano, Sram and others. http://www.chainreactioncycles.com/M...x?ModelID=7975 chain whip http://www.chainreactioncycles.com/M...x?ModelID=4598 of http://www.chainreactioncycles.com/M...?ModelID=10184 Die site vertrouw ik volledig, al 8-tal keer besteld en ook met garantie-gevallen en terugzendingen (1 keer gehad dat de rebound van een demper niet ging) geen enkel probleem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 link |
key forum member
|
pff, dingen van 5 euro zijn dwaas om online te kopen
heb een 8 euro tool nodig voor het vliegwiel van mijn brommer, maar word dan geconfronteerd met verzendkosten van 13-20 euro ![]()
![]() |
#83 link |
Senior Member
|
Kunt altijd eens proberen bij een fietsenmaker, ik weet dat godefroot een chainwip verkoopt maar dat is wel 10km van Gent. Misschien bij joma sport aan het station?
Mijn tools komen trouwens ook allemaal van bij CRC, goede site maar verzending is idd wel een extra kost. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 link |
Senior Member
|
www.fashionforcycling.be
www.futurumshop.be Als ge van Gent zijt, moogt ge ook eens langskomen bij mij. 'k Heb hier op kot wel wat gerief liggen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 link |
key forum member
|
ik moet morgen in Aalst zijn, ga ik langs bij http://www.vaneycksports.com
![]() |
#86 link | |
Senior Member
|
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 link |
key forum member
|
bij de lokale doe-het-zelf zaak vond ik een shimano freewheel tool + chain whip voor 9 euro samen.
monteren is al niets, maar ik krijg mijn versnellingen niet deftig afgeregeld. wanneer ik zwaarste stand afregel gaat de kortste niet meer, en omgekeerd. nu heb ik gewoon de middelste versnellingen afgeregeld. in welke volgorde gaat die bazaar? met wat hou ik rekening: spanning van de kabels, de twee uitersten van elke derailleur, en de stand van de voorste drailleur (die kan je ronddraaien)?
![]() |
#88 link |
Senior Member
|
Afaik zorg je er eerst voor dat uw achterderailleur op het kleinste en het grootste kroontje kan schakelen, via de twee schroefjes (limits int Engels). Eens dat gelukt is zorg je ervoor dat je door de andere verzetten kunt schakelen. Als hij niet onmiddellijk kleiner (i.e. groter tandwiel) schakelt dan span je de versnellingskabel aan d.m.v. een kwart draai aan de kabelspanner . Dit herhaal je voor elk kroontje tot wanneer elke tandwiel perfect schakelt. Voor zover ik weet heeft de voorderailleur er niets mee te maken.
Op inet vind je ook veel deftige info: http://www.parktool.com/blog/repair-...nts-derailleur. Youtube staat ook vol met filmkes |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 link |
key forum member
|
foert, for the lulz: mijn MTB vork eens reviseren. zit volledig vast. heb ervaring van mijn motovork, maar van mijn vork vind ik geen info. laat staan een manual.
de onderste vijs die de binnenkant vastmaakt aan de buitenkant is los. bovenaan de kap ervan, daaronder zit een holte en daarin een gat. met een 6mm imbus kan ik niets losdraaien, een 7mm inbus gaat er niet in. steek ik een 1/4" verlengstuk er in dan voel ik precies iets van rubber zitten. onder de stofkappen spoot ik wat kruipolie in de hoop de boel los te krijgen. hoe krijg ik die bazaar nu los: gewoon kracht zetten, of moet er nog iets losgevezen worden?
![]() |
#92 link |
Senior Member
|
Heren, ik stel u voor, de aston martin fiets, de uwe voor de zachte prijs van 40.000 EUR.
Meer info: http://www.factorbikes.com/astonmartin/index.html ![]() ![]()
![]() |
#93 link | |
Senior Member
|
Onmogelijk man, hoe in godsnaam.
Een ultraloper die ik heb leren kennen vraagt op fb raad om een eerste koersfiets te kopen. Hij vroeg Bianchi. Kerel krijgt het volgende te horen: Quote:
Slagen: iets bereiken. ==> Voltooid deelwoord: geslaagd Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen Last edited by Drennargh; 04-07-2012 at 15:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 link | |
Senior Member
|
Quote:
Is dat gij die tegen die gast spreekt? Of facebookreacties? In ieder geval: Bianchi ìs tegenwoordig brol. Bij Vacansoleil klagen ze er steen en been over. Ge moet er nog maar naar kijken of ze breken al als glas. Voor de rest klopt het wel min of meer wat er in die 'reacties' staat. Dura Ace of Ultegra is overkill, carbon ook. Shimano pedalen zijn zeer goed, als je de goeie schoenen hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 link |
Senior Member
|
Dat is iemand die hem raad geeft. Blijkbaar kickt hij op carbon en is minder dan 105 niet goed genoeg. Durf te wedden dat hij niet eens zo goed als Zwoep fietst.
Slagen: iets bereiken. ==> Voltooid deelwoord: geslaagd Slaan, overslaan, doodslaan, afslaan, inslaan, beslaan, opslaan, uitslaan, toeslaan, tegenslaan, doorslaan, ontslaan, neerslaan, bananaphoneslaan: al de rest. ==> Voltooid deelwoord: -geslagen |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 link |
Dark Soul
|
Zwoep rijdt beter dan 90% van de wielertoeristen wel, dus als hij even goed wilt rijden zal 't al iemand moeten zijn die zeer veel traint.
Maar bianchi heeft idd geen al te goeie reputatie tegenwoordig. Maar om te zeggen dat alle italiaanse fietsen brol zijn is wat vergezocht zeker? Die gast op fb moet eens deftige zinnen leren vormen trouwens, ik krijg hoofdpijn als ik zoiets moet lezen.
Desktop: Intel Core i5-3570K@4,2Ghz 16GB RAM GTX 1080 500GB SSD LG 34UM95-P 3440x1440 HTPC/VR-bak: Intel Core i5-2500K@3,3Ghz 8GB RAM GTX980 256GB SSD 50" Sony Bravia KDL-50W805B Server: HP Microserver Gen8 - Intel Xeon E3-1230V2 - 16GB DDR3 ECC - M1015 - 4x4TB WD Red PS3, Wii U, Vita, 3DS XL PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86 Last edited by Jack The Ripper; 10-07-2012 at 15:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 link |
☆☆☆
|
Ik zal het hier maar vragen. De vriendin zou ook graag wat fietsen, maar het moet niet direct ne zotte koersvelo zijn. We hebben het volgende in de Decathlon gezien. http://www.decathlon.be/NL/b-twin-forme-3-186745944/
Zou dat deftig zijn? Of kan dat beter voor die prijs of kan het goedkoper of ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 link |
Senior Member
|
Prijs/kwaliteit kan je (nieuw) denk ik niet veel beter doen dan Decathlon. In de laatste Cyclosprint magazine stond een review van een B-Twin racefiets en die was bijzonder lovend, met zijn €3000 wel in een heel andere klasse. 't Zou me sterk verbazen als die fiets een miskoop blijkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
Thread Tools | |
|
|