Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 26-01-2016, 10:23   #41   link
YoDa-HaZe
Junior Member

YoDa-HaZe's Avatar

Waarom injecteren jullie niet zelf, 12mm dikte boren om de 10cm ongeveer. Ik ben dit nu ook bezig. Na zoveel louche beren over de vloer te krijgen. Ik ga werken met dryzone gel. Humabloc Plus is ook heel goed ! En dit kan je zo op internet bestellen. Ik heb 25 lm gedaan voor 400 euro incl pistool aangekocht. Voor de diepte boor je eens door als je in eene keer met je boor in de spouw valt zit je te diep. Meet de dikte van de muur doe dit -2cm en boor zo al je gaten zo kort mogelijk boven de vloerpas en in de voeg proberen te blijven. Zie wel dat je huis boven het maaiveld ligt anders zal injecteren nooit geen zin hebben, tenzij je minstens 15cm boven het maaiveld blijft. Je kan de hoe en wat bij beiden merken op hun site lezen, over hoe te werk gaan. Ik vertrouw die gasten allemaal niet dan komen ze met zo eene grote pot aan, en voor hetzelfde spuiten ze mayonaise in uw muren of veel te weinig, het zal hun een worst wezen. En de firma's die zo duur zijn, zijn wss zeer duur verkzekerd, dit word doorgeteld aan de klant. Nu nog iemand zoeken die een noppenfolie komt plaatsen en terug bepleisteren. En dit is WEL degelijk nodig, als je muren al langer vochtig zijn, dan ontstaan er zouten in de muur.. Deze trekken weer terug condensvocht aan. Je kan zelfs dryrod bestellen dit zijn een soort sticks, die je in de muren duwt een nieuwe techniek wel een pak duurder dan de gels. Wat velen ook niet zeggen is dat je beter niet injecteert met gel als het vriest. Ik was tot een maand trg ook maar een leek, maar je leest en leert al veel snel . Hopelijk blijft het droog .
YoDa-HaZe is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2016, 10:55   #42   link
Meneigenzelven
Junior Member

Beste Yodahaze,

Hoe is het injecteren met dryzone verlopen? Tot hiertoe tevreden van je werk of zijn er toch enkele dingen waar ik zeker rekening mee moet houden? Ik ben ook al een tijdje aan het uitkijken om ons nieuw huis zelf te gaan injecteren maar hierover vallen duizenden verhaaltjes te lezen..! We zitten met 40m buitenmuur van 30cm dik, 15m binnen van 25 dik en 9m van 15dik. Als ik de betekening maak op de site van dryzone zou ik hiervoor 31tuves van 600ml nodig hebben. Kan je daar wat op voortgaan of moet je wel ng wat extra in rekening nemen? Graag je mening en alvast bedankt!!

Zijn er ng mensen die me een bedrijf regio West-Vlaanderen kunnen aanraden?

Vriendelijke groeten!!
Meneigenzelven is offline   Reply With Quote
Old 21-06-2016, 12:06   #43   link
Rufus
PimpMeister

Straf wij hebben nooit een noppefolie geplaatst bij onze klanten en maar 2 of 3 garantiegevalletjes gekend. Die achteraf na een tweede keer ook dik in orde waren. Gewoon genoeg droogtijd geven.

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules