Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 18-09-2012, 10:53   #961   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Het was balanced ondanks "Jerre ik kill random toevallig een evil" en "Acku fuck dit spel, ik wil leven"

Shiat, echt wat doorwerken nu
Old 18-09-2012, 10:55   #962   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Het was vrij balanced, denk ik, evil heeft gewoon heel veel pech gehad in het begin. Een klein beetje chance met Cit zijn beetje jammerlijk getimede power en acku zijn anti-good plan, maar als ge in de eerste twee rondes direct twee evils kwijt zijt en in de eerste ronde vergeet een good te killen, dan is het eigenlijk al gg en zijn zulke zaken gewoon wat uitstel.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2012, 11:11   #963   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
ondanks "Jerre ik kill random toevallig een evil"
Old 18-09-2012, 11:17   #964   link
Fraeco
Mega Shrimper

Fraeco's Avatar

Send a message via MSN to Fraeco
Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Wreed intelligent van Drennargh, Fraeco en Leeuwke ook om lijk een bende kinders op de eerste ronde op elkaar te stemmen.

Protip: uzelf verdacht maken in een maffia game is niet hoe je overleeft.
Ik heb hier eigenlijk niet gezien naar teams, maar gewoon met wat flavour text op random mensen aan het stemmen geweest.

Het is dag 1, dag 1 is 100% random.
Ik zou ook gewoon random.org mijn vote laten bepalen, erbij zetten dat het een placeholder is en dan vergeten ze te veranderen. Leer je even veel van, en het is een pak saaier.
Most people don't even know what sysadmins do, but trust me, if they all took a lunch break at the same time they wouldn't make it to the deli before you ran out of bullets protecting your canned goods from roving bands of mutants.
Fraeco is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2012, 11:25   #965   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Send a message via MSN to Sentinel
Quote:
Originally Posted by acku View Post
Dat was in vorig spel zo, dat van AlexWereld. dan stierf ik als ziener weggestemd door het dorp voor ik de power kon gebruiken. Daar leer je uit.
Het eindresultaat is wat het is, Guns. Niets heeft uw gelijk bewezen, en ik maak me vrolijk dat de doelstellingen behaald zijn. Alles wat je daarover te vertellen hebt op dit moment lijkt zure praat.
Lol, echt.
De doelstellingen zijn behaald ondanks u, niet dankzij u. Moest ik CSM eruit gesmeten hebben 2 dagen geleden had ik misschien gewonnen geweest.
Mooi afleidingsmanouvre van alex op dat gebied.

Btw Alex. De vote op acku een paar dagen geleden, was dat de bedoeling of een val? Ik had de indruk dat het een lokmiddel was om ons in de val te lokken. Was het ook zo of was het gewoon de bedoeling acku eruit te stemmen tot de ziener zei dat divo evil was?

Wel gevloekt toen ik dat op alex zijn vote zag veranderen. Na een vote op acku had het 2vs7 ipv 1vs9 geweest. :/
Sentinel is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2012, 11:28   #966   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sentinel View Post
Btw Alex. De vote op acku een paar dagen geleden, was dat de bedoeling of een val? Ik had de indruk dat het een lokmiddel was om ons in de val te lokken. Was het ook zo of was het gewoon de bedoeling acku eruit te stemmen tot de ziener zei dat divo evil was?
[wolfgame]De... 13-09-2012 16:44 Alex FYI: ik weet perfect wie evil is, ben express tegen acku ant zeveren.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2012, 12:15   #967   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Evil mocht dan wel wat meer zijn best gedaan hebben. Hadden ze geen eigen forum om de strategie te bepalen? Dat er de eerste dag zelfs spelers niet wisten dat ze iemand eruit moesten werken is nogal spijtig.
Vond dat wreed geestig evil te zijn in dat Cylonen-spel.
acku is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2012, 12:16   #968   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Dat was nadat de ziener zei dat divo evil was. Wilde weten of gij/leeuwke acku zouden voten ipv divolinon, dus was ik de vote op acku aan het opwarmen.

Divo reveal had ik pas achteraf gedaan toen valentin etc online kwamen om te doen alsof ik dan pas die info kreeg.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2012, 12:42   #969   link
andu

andu's Avatar

Azo meta, Alex = Abed.
andu is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2012, 13:55   #970   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Heh, die val had ik dus wel door.
Maar dat leeuwke zo snel volgde (alsof hij in het 'team' zat) en ge dan wachtte tot valentin om uw vote veranderen, dat heeft mij wel helemaal misleid. :/
Old 18-09-2012, 17:49   #971   link
rooz
Gemiddelde JPL-Speler

rooz's Avatar

!Vote: Acku
Old 18-09-2012, 17:51   #972   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Leuk spel Turtle. De organisatie van het goede team was wel heel eigenaardig. Heeft team CSM nog een apart forum opgezet, of was het allemaal PM?

Khad acku er nog graag uitgevote, maar ja, je kunt niet alles krijgen.
Old 18-09-2012, 18:00   #973   link
acku
Unbanned

acku's Avatar

Danku danku, ben ook blij
acku is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2012, 22:42   #974   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Originally Posted by acku View Post
Dat heeft WJW en Valentin onterecht verdacht gemaakt, maar als ik goed lees dan was WJW sowieso naar het einde toe allesbehalve confirmed goed zoals men volhield, dus de kill omdat ie op mij stemde was niet geheel onterecht geweest.
Valentin was altijd mijn go-to-guy als ik op iemand wou stemmen om niet met de rest mee te stemmen. Nochtans volledig onverdacht. Sorry Valentin.
Quote:
Lal "verzinnen". De Burgemeester-rol is vrij standaard en wordt normaal op dag 1 gestemd als er nog geen info is. Die was er nu wel en gezien de set-back van Evil mocht wat extra wantrouwen wel. Wel had ik de role nooit aan Evil gegeven.
Maar Alex zijn uitleg tegen mij werd dan wel wat vreemd "ik kreeg geen uitleg over mijn rol en werd dan ineens controller".
Quote:
Ik kan niet rieken dat het net Evil gaat zijn dat het minst actief is, noch dat ze hun "kill" gaan vergeten
Hoe de fuck ging dat in zijn werking? Waar is het slechteriken forum?
Quote:
* Mijn grootste fout op't einde was de 2e ziener niet vinden. Het ging voor mij tussen leeuwke, valentin & CSM. Alex leek ze te vertrouwen nadat hij de leerling-ziener om contact had gevraagd. CSM pas 3e omdat hij actief was terwijl alex 'CONTACTEER MIJ' bleef roepen, damnit.
Rafl, ik heb Alex vijf minuten na de promotie gecontacteerd ofzo. Goedgelovige evils toch. :')

Ge kon nochtans perfect opmaken dat ik Rooz (de koffiemadam) zijn vervanger was, vermits ik in de thread bezig zat over de koffiemadam toen Alex per abuis die naam had gebruikt:
Quote:
Originally Posted by Alex View Post
Dodgy beweert guardian te zijn, niet een ziener.

Een ziener laat best absoluut niet weten wie hij is in de thread. Guns was de koffiemadam dus ik heb een klein vermoeden dat hij het misschien was (stereotype 'over andere mensen roddelen', mss zo bazenpoepers vinden dmv roddels oid).
Quote:
Nee, Guns was de kuisvrouw.

Tijd om te biechten, Alex.
Quote:
Nee serieus:
Quote:
- Guns was de kuisvrouw.
Wat of wie is de koffiemadam? Heeft Dodgy u verteld dat hij de koffiemadam is? Moogt het in PM zeggen.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 18-09-2012, 23:07   #975   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Quote:
Ik reken ook een beetje op de eerlijkheid vd spelers. Gewoon je rolnaam geven is puur vals spelen als ik vraag het niet te doen.
Maar ik was er zeker van dat Rooz dat niet bewust deed.
Stomme regel. Je kan mensen niet tegenhouden om over rollen te spelen in een spel waar rollen essentieel zijn.
Quote:
Lol, Wil je nu excuses omdat ik een sociaal leven heb en niet leef voor het maffia game? Ik heb mijn best gedaan om de narration zo snel mogelijk te geven. Dat was vroeger wel anders.
Spel werkt effectief veel beter als de host op tijd post. Ook wisselende deadlines zijn niet echt positief voor het spelverloop. En dan die verschillende tijdstippen voor votes en powers maakt dat ge bij het gebruik van powers gewoon kunt wachten tot na het einde van de vote.
Quote:
Misschien niet lang genoeg, want bv de dokter was nutteloos.
Niet helemaal waar sinds Andu in het netwerk van de goeie zat.
Quote:
één deadline werkt echt niet. Je kan toch niet vragen aan evil om 30min op voorhand al een naam tegeven als de kans groot is dat die persoon er plots nog uitgestemd wordt.
Euh, waarom niet? Dat hoort bij het spel.
Quote:
Originally Posted by Fraeco View Post
Ik heb hier eigenlijk niet gezien naar teams, maar gewoon met wat flavour text op random mensen aan het stemmen geweest.

Het is dag 1, dag 1 is 100% random.
Ik zou ook gewoon random.org mijn vote laten bepalen, erbij zetten dat het een placeholder is en dan vergeten ze te veranderen. Leer je even veel van, en het is een pak saaier.
Ge zijt drie keer van stem veranderd ofzo?
Quote:
Mijn gangnam PM kwam een half uurtje nadat ik het van Turtle had gehoord. Dus alles was gewoon bait die dag.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2012, 07:03   #976   link
Fraeco
Mega Shrimper

Fraeco's Avatar

Send a message via MSN to Fraeco
Quote:
Ge zijt drie keer van stem veranderd ofzo?
Inderdaad.
Zoals eerder gezegd, om leven in de brouwerij te brengen. Of ik nu 1 keer een random vote post, of 3 keer een random vote, doesn't really matter does it? Het is de laatste die telt, en ondertussen is er beweging in de thread. Again, liever op die manier dan dit
Quote:
Originally Posted by Fraeco
!Vote: Acku
Omdat het acku is
Wat heb je daar nu aan ...
Most people don't even know what sysadmins do, but trust me, if they all took a lunch break at the same time they wouldn't make it to the deli before you ran out of bullets protecting your canned goods from roving bands of mutants.
Fraeco is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2012, 07:43   #977   link
Sentinel
Senior Member

Sentinel's Avatar

Quote:
Ge kon nochtans perfect opmaken dat ik Rooz (de koffiemadam) zijn vervanger was, vermits ik in de thread bezig zat over de koffiemadam toen Alex per abuis die naam had gebruikt:
Euh nee, dat zegt echt niet veel. Alex noemde per ongeluk een rol die hij niet moest kennen (cheators!), gij hebt hem op zjin 'fout' gewezen. Ik zag ook wel dat hij ergens info had gekregen, dat maakt van mij ook geen ziener.
Old 19-09-2012, 07:52   #978   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Quote:
Stomme regel. Je kan mensen niet tegenhouden om over rollen te spelen in een spel waar rollen essentieel zijn.
- Je mag niet zomaar geld uit de bank nemen bij monopoly
- Stomme regel in een spel waar geld essentieel is

Het gaat om de werking vd rollen, niet de naam.

Quote:
Euh, waarom niet? Dat hoort bij het spel.
Neen, en zo wordt het ook niet op andere fora gespeeld (of IRL).
Hier werd dat ingevoerd omdat vele klaagden over het trage verloop.

Quote:
Ook wisselende deadlines zijn niet echt positief voor het spelverloop
Ik heb geprobeerd om deze consequent op 22u de volgende dag te zetten. Het weekend is altijd een uitzondering omdat er velen wel een sociaal leven hebben.

Quote:
Originally Posted by Fraeco View Post
Inderdaad.
Zoals eerder gezegd, om leven in de brouwerij te brengen. Of ik nu 1 keer een random vote post, of 3 keer een random vote, doesn't really matter does it? Het is de laatste die telt, en ondertussen is er beweging in de thread.
Dat Jerre dat als bewijs zag voor zijn kill is idd nogal kort door de bocht. Ik zou als villagers wss hetzelfde doen. Day1 is altijd een lastige periode.

Soit, werken-tijd.

Last edited by Turtle; 19-09-2012 at 07:57.
Turtle is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2012, 13:30   #979   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:
Neen, en zo wordt het ook niet op andere fora gespeeld (of IRL).
Jawel. Wat je bv wel kan doen is conditionals toelaten als host

Dus orders als: Kill X, tenzij X de meeste votes (voordat vote manip powers resolved worden) tegen heeft, dan Y.

Dat de naam nooit gedeeld mocht worden was van in begin niet duidelijk (1. deze regel wordt nergens anders gedaan 2. OP zei rolbeschrijving) en werd ook niet gedaan nadat je het in de thread nogmaals vermeldde.

Wat je als host er tegen doet is simpel: cover roles. Als speler eigenlijk ook, zo moeilijk kon het niet zijn als mafia om een functie te verzinnen - je zou die aan Turtle kunnen aangeven dat hij kan confirmeren dat er geen collisie is met bestaande roles.

Er is sowieso en altijd parafrasering van wat je wel of niet kan doen (anders konden specials moeilijk samenwerken). Exacte copy/paste regel is om confirmatie via schrijfstijl te vermijden.

tzijn maar tips he, geen verwijten. Kheb mij geamuseerd en dat is wat telt!
Alles kan beter.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2012, 13:31   #980   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Of juist wel collision, moehahaha

Goed, de verplichte deadline wordt genoteerd. De cover roles had ik al genoteerd na je PM's

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules