Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Reply

Thread Tools
Old 17-06-2013, 14:49   #81   link
Lion
N°1 Music Spammer

Lion's Avatar

Quote:
Originally Posted by Theremin View Post

En dan verslijten ze mij voor moppersmurf.
That crown is mine bro
Lion is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2013, 14:49   #82   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sexy Schaap View Post
2. Daar draait het net om, dat ze de mensen dan voor de rechtbank brengen ipv ze af te persen met de dreiging van een rechtzaak.
Maar dat is de gewone gang van zaken bij zulke geschillen. Ofwel een schikking en veel tijd en (eigen) geld besparen, ofwel aan de rechter gaan bewijzen dat CD Projekt fout zit. Het zou pas erg zijn als de eerste communicatie die vermeende piraten ontvingen een dagvaarding was.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2013, 16:03   #83   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Soit, wat ik wil zien in The Witcher 3:
  • Geen onnozele bossfights, geen QTE's, geen kill cams, geen quest markers. En veel minder consolitis in de interface. Die originele uit Witcher 1 was veel handiger, informatiever, mooier (pictogrammen, foto's van monsters), was met muisbediening, en pakte maar een klein deel van het scherm in.
  • Combat was veel beter in de tweede (buiten misschien minder soorten tegenstanders). Maar de balans was compleet fout. Spel was uitdagend genoeg in het begin, maar halverwege act 2 begon alles te sterven zodra ge er nog maar eens naar keek. Met als toppunt de X-functie, die gewoon voor een instakill zorgde na een cutscene. Met die onofficiële Witcher 2 patch zou men wel de combat veel vlotter maken met een minder stroeve Geralt, en met minder nadruk op dat overdreven rondrollen. Dus dat gaat wel de goeie richting uit.
  • Geen schaamtelijke seks scenes meer, ugh. Die kaarten in de eerste waren veel leuker.
  • Opnieuw deftige dice poker.
  • Betere balans in het algemeen met items en een zinvol loot en crafting systeem. Nu zat ik precies in een aflevering van hoarders met alle brol die ik meesleepte (50 BLOKKEN HOUT wtf), en uiteindelijk bleek het allemaal nutteloos. Potions slikken was ook veel te omslachtig en vaak zinloos waardoor dat ook zoiets was dat vaak achterwege gelaten werd.
  • Hopelijk betekent die open world geen gigantische wereld zoals in Skyrim maar vooral meer uitgebreide en minder lineaire quests. Naar het voorbeeld van Vizima Confidential uit het eerste deel bijvoorbeeld. Die die meer unieke middeleeuwse/Oost-Europese sfeer uit de eerste en focus op het Witcheren zelf mag ook terugkomen. En een grote stad zoals Vizima zou wreed wijs zijn.
  • Betere uitwerking levelling/skill systeem. Was ook nogal een rommeltje en niet erg interessant. Met o.a. die beperking op uw eerste zes skills die compleet overbodig was.
  • Als ze kisten en deuren in het spel steken mogen ze toegankelijk zijn, waren soms letterlijk onmogelijk of veel te moeilijk om te selecteren. Ge zou ook moeten kunnen looten tijdens een gevecht, want telkens moeten wachten was schijteirritant (was ook in de eerste al een probleem). Gewoon op alt drukken om items te highlighten was ook een veel beter systeem dan telkens te moeten stilstaan en dat medaillon te hoeven activeren.
  • Normaal door deuren kunnen gaan.
CSM is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2013, 16:44   #84   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Quote:
Originally Posted by Sexy Schaap View Post
2. Daar draait het net om, dat ze de mensen dan voor de rechtbank brengen ipv ze af te persen met de dreiging van een rechtzaak.
Een beetje zoals je afgeperst wordt bij verkeersboetes?
ExReey is offline   Reply With Quote
Old 17-06-2013, 16:46   #85   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
  • Geen onnozele bossfights, geen QTE's, geen kill cams, geen quest markers. En veel minder consolitis in de interface. Die originele uit Witcher 1 was veel handiger, informatiever, mooier (pictogrammen, foto's van monsters), was met muisbediening, en pakte maar een klein deel van het scherm in.
  • Combat was veel beter in de tweede (buiten misschien minder soorten tegenstanders). Maar de balans was compleet fout. Spel was uitdagend genoeg in het begin, maar halverwege act 2 begon alles te sterven zodra ge er nog maar eens naar keek. Met als toppunt de X-functie, die gewoon voor een instakill zorgde na een cutscene. Met die onofficiële Witcher 2 patch zou men wel de combat veel vlotter maken met een minder stroeve Geralt, en met minder nadruk op dat overdreven rondrollen. Dus dat gaat wel de goeie richting uit.
  • Geen schaamtelijke seks scenes meer, ugh. Die kaarten in de eerste waren veel leuker.
  • Betere balans in het algemeen met items en een zinvol loot en crafting systeem. Nu zat ik precies in een aflevering van hoarders met alle brol die ik meesleepte (50 BLOKKEN HOUT wtf), en uiteindelijk bleek het allemaal nutteloos. Potions slikken was ook veel te omslachtig en vaak zinloos waardoor dat ook zoiets was dat vaak achterwege gelaten werd.
  • Hopelijk betekent die open world geen gigantische wereld zoals in Skyrim maar vooral meer uitgebreide en minder lineaire quests. Naar het voorbeeld van Vizima Confidential uit het eerste deel bijvoorbeeld. Die die meer unieke middeleeuwse/Oost-Europese sfeer uit de eerste en focus op het Witcheren zelf mag ook terugkomen. En een grote stad zoals Vizima zou wreed wijs zijn.
  • Betere uitwerking levelling/skill systeem. Was ook nogal een rommeltje en niet erg interessant. Met o.a. die beperking op uw eerste zes skills die compleet overbodig was.
  • Als ze kisten en deuren in het spel steken mogen ze toegankelijk zijn, waren soms letterlijk onmogelijk of veel te moeilijk om te selecteren. Ge zou ook moeten kunnen looten tijdens een gevecht, want telkens moeten wachten was schijteirritant (was ook in de eerste al een probleem). Gewoon op alt drukken om items te highlighten was ook een veel beter systeem dan telkens te moeten stilstaan en dat medaillon te hoeven activeren.
tldr: gewoon Witcher 1 met betere combat dus.

Vizima Confidential was trouwens de beste quest ooit in een cRPG (naast de openingsquest van Ultima VII misschien).
Old 19-06-2013, 07:51   #86   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Originally Posted by CSM View Post
Ik wil zo ongeveer het tegenovergestelde van u. Baldur's gate hebben we ondertussen wel gehad...

En mijn kleine teen zegt me dat ik heel gelukkig ga zijn met The Witcher 3, en gij heel ongelukkig
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
ran is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2013, 08:10   #87   link
DM
Senior Member

DM's Avatar

Send a message via MSN to DM
Quote:
Originally Posted by ran View Post
en gij heel ongelukkig
Wa ne Nostradamus, die ran.
DM is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2013, 08:28   #88   link
Holly Martins
a real pantload

Holly Martins's Avatar

Dus Ran wilt onnozele bossfights, QTE's, kill cams, een lompe interface, slechte balans in combat, geen enkele vorm van stijlvolle subtiliteit, geen coole mini-game, slechte balans met items, een inhoudelijk lege wereld zoals Skyrim en slechtere uitwerking van het levelsysteem?

Oké dan.
Holly Martins is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2013, 09:19   #89   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Kvond Witcher 1 ook beter dan de tweede. Geralt is een monsterkiller. Heel dat politieke gedoe, waarbij je de dwergen en humans ging uniten, had een sterk been-there done that gevoel.
Old 19-06-2013, 09:26   #90   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Ben benieuwd naar de derde!
Ik hoop enkel dat het zoals een The Witcher game blijft spelen en dat het geen Skyrim of Oblivion wordt.
De wereld van TW3 zou groter zijn dan die van Skyrim, maar gaat de kwaliteit van de quests en 't verhaal daar dan niet onder lijden?
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2013, 09:38   #91   link
Holly Martins
a real pantload

Holly Martins's Avatar

Ze zullen het op een efficiëntere manier invullen hoop ik.

"There's an acient tomb somewhere in the mountains that no one has found for centuries!"

Als je dan drie meter verder wandelde dan had je die tomb al gevonden bij Eldor Scrolls.
Old 19-06-2013, 10:03   #92   link
ExReey
Grunger

ExReey's Avatar

Quote:
Originally Posted by Holly Martins View Post
Ze zullen het op een efficiëntere manier invullen hoop ik.

"There's an acient tomb somewhere in the mountains that no one has found for centuries!"

Als je dan drie meter verder wandelde dan had je die tomb al gevonden bij Eldor Scrolls.
Of je moest gewoon de neon signs volgen.
Old 19-06-2013, 12:32   #93   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Holly Martins View Post
Dus Ran wilt onnozele bossfights, QTE's, kill cams, een lompe interface, slechte balans in combat, geen enkele vorm van stijlvolle subtiliteit, geen coole mini-game, slechte balans met items, een inhoudelijk lege wereld zoals Skyrim en slechtere uitwerking van het levelsysteem?

Oké dan.
Ran is een beetje een dombo precies.

Waar slaat dat "Baldurs Gate" hebben we al gehad trouwens überhaupt op? Is het genre van de kwalitatieve, story-driven rpg met toch voldoende exploratie na Baldurs Gate (een spel dat intussen 15 jaar oud is trouwens) zodanig uitgeput dat er nu alleen maar hersendodende theme park sandboxes meer mogen uitkomen?

Last edited by Theremin; 19-06-2013 at 12:43.
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2013, 12:43   #94   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Nee, maar je kan best én Kill cams en QTE's hebben, én een grote open wereld, én een verhaal en gameplay van topniveau.

Lijkt alsof sommigen al het "moderne" willen weren uit hun heilige rpg-standaard die ooit gezet is in Baldur's Gate.

Ik vond beide witchers behoorlijk goeie games, en vind de tweede beter dan de eerste. Dus heb er alle vertrouwen in dat de derde terug een stuk beter gaat zijn.
It's extraordinary how we go through life with eyes half shut, with dull ears, with dormant thoughts. Perhaps it's just as well; and it may be that it is this very dullness that makes life to the incalculable majority so supportable and so welcome. Nevertheless, there can be but few of us who had never known one of these rare moments of awakening when we see, hear, understand ever so much — everything — in a flash — before we fall back again into our agreeable somnolence.
Old 19-06-2013, 12:55   #95   link
Holly Martins
a real pantload

Holly Martins's Avatar

Buiten jij heeft er hier nog niemand een woord gerept over Baldur's Gate. We willen een deftige en strakke Witcher, liefst zonder kill cams en QTE's als het mag. Heeft nog maar zelden (nooit eigenlijk) zjjn meerwaarde bewezen.

En alles wat CSM zei is toch logisch? Hij oppert voor een stabiele, strakke, gebalanceerde Witcher. Geen idee wat je daar het tegenvoergestelde van wilt.
Old 19-06-2013, 13:00   #96   link
Theremin
cool happy genius hero

Theremin's Avatar

Quote:
Originally Posted by ran View Post
Nee, maar je kan best én Kill cams en QTE's hebben, én een grote open wereld, én een verhaal en gameplay van topniveau.

Lijkt alsof sommigen al het "moderne" willen weren uit hun heilige rpg-standaard die ooit gezet is in Baldur's Gate.

Ik vond beide witchers behoorlijk goeie games, en vind de tweede beter dan de eerste. Dus heb er alle vertrouwen in dat de derde terug een stuk beter gaat zijn.

Die QTE zijn storend en infantiel, ik speel een rpg en niet Guitar Hero dus dan verwacht ik een duidelijke ruleset waarin het spel ook consequent is en ik niet plots op het juiste knopje op het juiste moment moet duwen om keer iets anders te doen tijdens een boss battle ofzo. Overigens, als ik me niet vergis heeft CDProjekt al aangegeven dat die er deze keer niet zullen inzitten dus dat is een positieve evolutie.

Baldurs Gate had wel degelijke een grote en open wereld dus ik begrijp eerlijk gezegd niet zo goed wat jouw probleem daarmee is. BG is net één van de weinige rpgs die erin slaagde om exploratie in een behoorlijk gigantische wereld succesvol te combineren met een duidelijke story-driven overkoepelende main quest.
Theremin is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2013, 13:18   #97   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Je speelt het spel dat CDProjekt maakt. Dat jij een "duidelijke ruleset" verwacht zal mij worst wezen. En ik hoop CDProjekt ook.

Het is 2013, en ik wil The Witcher op een console kunnen spelen, in mijn zetel. Ik wil omvergeblazen worden door een knap verhaal en de enorm goeie graphics die The Witcher altijd al gehad heeft. Als ik dan nog aangenaam verrast ben door nieuwigheden die ze introduceren, en als ze een afgewerkt product afleveren, ben ik in elk geval een heel tevreden klant.

Ik wil in elk geval niet een berg stats beheren en mijn gear daarop afstemmen - dat is het soort games dat ik dan weer niet graag speel.
Old 19-06-2013, 13:28   #98   link
vAmP
Señor

vAmP's Avatar

Fuck you dan moet je The Witcher niet kopen e man. Het spel dat CD Projekt maakt is het spel dat jij niet wil spelen. Simple as that. Er is genoeg op de markt voor jou filosofie.
vAmP is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2013, 13:33   #99   link
KingSix
Senior Member

KingSix's Avatar

bwa pas op ik zou toch ne mail sturen met uw eisen en als ze er niet aan voldoen dan zegt ge dat ge het niet gaat kopen. 't zal die Polen leren!
KingSix is offline   Reply With Quote
Old 19-06-2013, 13:48   #100   link
ran
Senior Member

ran's Avatar

Quote:
Originally Posted by vAmP View Post
Fuck you dan moet je The Witcher niet kopen e man. Het spel dat CD Projekt maakt is het spel dat jij niet wil spelen. Simple as that. Er is genoeg op de markt voor jou filosofie.
Is dat nu tegen mij, of tegen Theremin?

Want het herhaalt zo ongeveer exact wat ik zeg
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Videogames

Thread Tools

Posting Rules