Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 14-02-2013, 17:12   #1   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Shadow Hunters: Shadow victory!

Shadow Hunters is een spel waarbij jagers het opnemen tegen demonen, maar in begin niemand weet van elkander wie ze zijn. Daartussenin lopen dan nog eens neutrale personages rond met hun eigen overwinningsvoorwaarden. De regels zijn eenvoudig.

Quote:
Shadow Hunters is a survival board game set in a devil-filled forest in which three groups of characters – the Shadows, creatures of the night; the Hunters, humans who try to destroy supernatural creatures; and the Neutrals, civilians caught in the middle of this ancient battle – struggle against each other to survive.

You belong to one of these groups and must conceal your identity from others since you don't know who you can trust – at least not initially. Over time, though, someone might decipher who you are through your actions or through Hermit cards, or you might even reveal yourself to use your special ability.

The key to victory is to identify your allies and enemies early because once your identity is revealed, your enemies will attack without impunity using their special abilities like Demolish, Teleport, and Suck Blood or equipment cards such as the Rusty Broad Ax or Fortune Brooch. This ancient battle comes to a head and only one group will stand victorious – or a civilian, in the right circumstances, might claim victory.
Volledige spelregels: [Shadow Hunters Rules].
[Expansion Rules]
Samenvatting van de regels:

Iedereen speelt om beurt, en kan in een beurt de volgende dingen doen (in deze volgorde)

1. Bewegen (Verplicht)
2. De kracht gebruiken van het nieuwe gebied waar de speler zich bevindt (Optioneel)
3. Andere speler(s) aanvallen (optioneel)

Bewegen
Om te bewegen rol je een 4-sided dice en een 6-sided dice, en kom je op het gebied dat overeenkomt met de som. Deze rol kan gedaan worden op bv. Orokos (rol 1d4+1d6 zoals in dit voorbeeld). Gebruik als campaign Shrimp Shadow Hunters 1, en link naar de roll pagina in de thread.
Als je 7 smijt mag je kiezen naar welk ander gebied dat je beweegt. Je mag nooit bewegen naar hetzelfde gebied waar je al staat. Indien dit het geval is rol je opnieuw.

De kaarten

Er zijn 3 stapels kaarten:
  • De 'hermit deck' bestaat uit kaarten die je toelaten om informatie over een andere speler zijn character of alliantie te verkrijgen. Volledige lijst
  • De 'white deck' kaarten zijn voornamelijk gericht op verdediging. Zie volledige lijst
  • De 'black deck' kaarten zijn gericht op aanval. Zie volledige lijst.

Alle kaarten worden onmiddellijk gespeeld wanneer ze worden getrokken. De hermit kaart krijgt enkel de huidige speler en zijn doelwit te zien en blijft geheim voor de rest (enkel het resultaat, bv 1 hp verliezen of 'er gebeurt niets', krijgt de rest te horen). Dus als je een hermit kaart trekt mag je deze lezen, kies je een doelwit, en PM je mij en je doelwit de kaart. Witte en zwarte kaarten worden gewoon in de thread gepost.
'Equipment' kaarten leg je voor jezelf neer en hebben een blijvend effect, equipment kaarten kunnen gestolen worden door andere spelers. Er is geen limiet op equipment kaarten, en hun effecten kunnen optellen.

Gebieden

De Map:

De rode cijfers bepalen hoe je op een zone terecht komt (door de som van 2 dobbelstenen in de 'beweeg' stap). Verder heeft elke zone 1 speciale kracht die je mag uitvoeren.

Alle spelers zullen een account moeten maken op handtracker. Nadat ik je toevoeg ga je 3 decks zien met 3 acties, "Draw to hand" en "Play from Deck".
Voor white en black cards mag je "Play from Deck" gebruiken (of eerst draw to hand en dan pas play) en link je naar de pagina die je krijgt.
Voor hermit kaarten Doe je dit niet! Voor hermit kaarten mag je enkel 'draw to hand' klikken, en link je vervolgens de pagina met die kaart op naar mij en het doelwit in PM. (Dus NIET 'play'). Hermit kaarten houd je dus zogezegd 'in je hand' omdat anders de rest kan zien in handtracker wat je gespeeld hebt.

Aanvallen

Je mag 1 speler aanvallen die in bereik is. Spelers zijn in bereik als ze zich op hetzelfde gebied als jou bevinden of in het gekoppelde gebied (Church en Hermit's Cabin zijn gekoppeld).

Om aan te vallen rol je een 4-sided dobbelsteen en een 6-sided dobbelsteen en doe je schade gelijk aan het verschil tussen de 2 dobbelstenen (als je een 2 en een 4 rolt, doe je 2 schade).

Als je meer of evenveel schade pakt dan je totaal aantal HP ben je dood en uit het spel. Als je identiteit nog niet onthuld was, wordt er dan onthuld wie je was.
Als je een speler vermoordt mag je 1 equipment van die speler overnemen (de rest wordt weggesmeten).

Game Over
Als je je overwinningsvoorwaarde vervult, onthul je onmiddellijk wie je bent en verklaar je het spel afgelopen. Dit kan op eenderwelk moment gebeuren (en zal ik ook op letten). Als er meerdere mensen op dat moment hun overwinningswaarde vervullen winnen ze allemaal (dit kunnen ook dode spelers zijn).
Shadow & Hunter spelers winnen (of verliezen) als een team. Neutrals hebben hun eigen overwinningsvoorwaarde (die al dan niet te combineren valt met shadows of hunters).

We kunnen tot 8 spelers spelen, als we met 8 zijn zullen we spelen met 3 hunters, 3 shadows en 2 neutrals.

Speciale krachten
Elk personage heeft 1 speciale kracht, dewelke je kan gebruiken door eerst je personage te onthullen. In het bordspel kan je onthullen op eenderwelk moment, maar in dit forum spel mag je enkel onthullen tijdens je eigen beurt (behalve Bryan en Daniel, die worden automatisch onthuld). Je mag onthullen zonder de speciale kracht te gebruiken.

Personages
Quote:
Agnes (Neutral – 8 HP) – you win if the player who goes immediately after you in the initial turn sequence wins. Special ability – Capricicio. Can only be used at the start of your turn, win condition changes to you win if the player who goes immediately before you in the initial turn sequence wins.
Allie (Neutral – 8 HP) – you win if you survive. Special ability: Mother’s Love. full heal your own damage.
Bryan (Neutral – 10 HP) – you win if you kill a character with 13+ HP or occupy the Erstwhile Altar at the end of the game. Special ability: Mygod!!! If your attack kills a character whose HP is 12 or less, you must reveal your identity.
Catherine (Neutral – 11 HP) – you win if you die first or are one of the last two characters standing. Special ability: Stigmata. Heal 1 point of your own damage at the start of your turn.
Charles (Neutral – 11 HP) – you win if when you kill a character, there are 3 or more dead. Special ability: Bloody Feast. After you attack, you may give yourself 2 points of damage to attack the same character again.
Daniel (Neutral – 13 HP) – you win if you are the first to die or if all the Shadow characters are dead and you are not. Special ability: Scream. You must reveal as soon as another player dies.
David (Neutral – 13 HP) – you win if you have 3 or more of the following items: Talisman, Spear of Longinus, Holy Robe, Silver Rosary. Special ability: Grave Digger. You may take the Equipment Card of your choice from any discard pile (may only use once per game).
Ellen (Hunter – 10 HP) – you win if all the Shadow characters are dead. Special ability: Chain of Forbidden Curse. At the start of your turn, choose a character and void his/her special ability until the end of the game (may only use once per game).
Emi (Hunter – 10 HP) – you win if all the Shadow characters are dead. Special ability: Teleport. When you move, you may roll dice as normal or move to an adjacent area card without rolling the dice.
Franklin (Hunter – 12 HP) - you win if all the Shadow characters are dead. Special ability: Lightning. At the start of your turn, you can pick any player and give him/her damage equal to the roll of a 6-sided die (may only use once per game).
Fu-ka (Hunter – 12 HP) - you win if all the Shadow characters are dead. Special ability: Dynamite Nurse. At the start of your turn, you set the damage of any character to 7 (may only use once per game). This could be helpful or harmful!
George (Hunter – 14 HP) - you win if all the Shadow characters are dead. Special ability: Demolish. At the start of your turn, you can pick any player and give him/her damage equal to the roll of a 4-sided die (may only use once per game).
Gregor (Hunter – 14 HP) - you win if all the Shadow characters are dead. Special ability: Ghostly Barrier. Use at the end of your turn. You cannot receive any damage until the start of your next turn (may only use once per game). If you would take damage from a Hermit card, the effect is reported as “nothing happens.” First aid & the Dynamite Nurse can still have an effect on you during this time.
Ultra Soul (Shadow – 11 HP) – you win if all the Hunter characters are dead or 3 Neutral characters are dead. Special ability: Murder Ray. At the start of your turn, you can give 3 points of damage to one character who is at the Underworld Gate location.
Unknown (Shadow – 11 HP) – you win if all the Hunter characters are dead or 3 Neutral characters are dead. Special ability: Deceit. You may lie when given a Hermit card. You do not have to reveal your identity to do this.
Valkyrie (Shadow – 13 HP) – you win if all the Hunter characters are dead or 3 Neutral characters are dead. Special ability: Horn of War Outbreak. When you attack, you roll only the 4-sided die and inflict the amount of damage rolled.
Vampire (Shadow – 13 HP) – you win if all the Hunter characters are dead or 3 Neutral characters are dead. Special ability: Suck blood. If you attack a player and inflict damage, you heal 2 points of your own damage.
Werewolf (Shadow – 14 HP): – you win if all the Hunter characters are dead or 3 Neutral characters are dead. Special ability: Counterattack. After you are attacked, you can attack that character immediately.
Wight (Shadow – 14 HP) - – you win if all the Hunter characters are dead or 3 Neutral characters are dead. Special ability: Multiplication: when your turn is over, you may take an additional number of turns, equal to the amount of dead characters (may only use once per game).

Etiquette
  • Alle communicatie verloopt in de thread. Geen prive-communicatie.
  • Iedereen krijgt een kleur, gelieve die kleur in je posts te gebruiken als je beurt acties doet.
PS: Ik haat het om EN regels te vertalen naar NL. 'rolt' 'schade' 'onthult' bleurgh

Sign up! Enige vragen?

Spel is begonnen! We spelen met 2 hunters, 2 shadows en 1 neutral.

1 - fjuri (Orange)
2 - divolinon (Black)
3 - fidoh (Cyan)
4 - guns (Sienna)
5 - mithror (SeaGreen)

Last edited by Alex; 19-02-2013 at 12:57.
Alex is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2013, 17:31   #2   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

SIGNUP

'k heb het topic nog niet gelezen.

edit: cool
mijn account op die handtracker is "Fidoh".

Last edited by Fidoh; 14-02-2013 at 17:37.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2013, 17:38   #3   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Voor dobbelstenen te rollen ga je ook een account nodig moeten hebben op Orokos (of Invisible Castle) (maar dat hoef je nu nog niet te doen, kan wachten tot aan je beurt)

http://orokos.com/roll/

code voor dobbelstenen is:
Bewegen: 1d6+1d4
Aanvallen: 1d6-1d4

campaign: Shrimp Shadow Hunters 1
Old 14-02-2013, 21:03   #4   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

aanwezig

Details lees ik morgen wel
Guns is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2013, 22:18   #5   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Quote:
Originally Posted by Guns View Post
aanwezig

Details lees ik morgen wel
van het zelde
Old 15-02-2013, 08:03   #6   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Zal ook nog eens meedoen

Sign up!

In het weekend kan ik wel niet zo actief mee doen, dus als dat probleem is, mag je altijd iemand anders voorrang geven!
Mithror is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2013, 08:36   #7   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ik ga deze even uitzitten. Eerst het spel eens IRL spelen.

(io volgende brogame kunnen we Shadow Hunters en Mage Knight spelen Alex)
Old 15-02-2013, 08:42   #8   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Mage Knight is awesome! Vriendin heeft het voor mij gekocht en we hebben er al uren plezier aan gehad! Duurt wel redelijk lang, zelfs met 2
Old 15-02-2013, 08:53   #9   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

No problem Mithror

@Turtle, het is makkelijker om via forum te leren spelen, kan je op eenderwelk moment de lijst van hermit kaarten/personages raadplegen
Maar idd MAGE KNIIIGHT
Old 15-02-2013, 09:00   #10   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Turtle, doe mee gast

Mijn accounts zijn trouwens telkens Mithror. Easy!
Old 15-02-2013, 10:41   #11   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

SIGNUP

mijn account op die handtracker is "Fjuri".
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2013, 12:57   #12   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon
Beide accounts = Divolinon
Old 16-02-2013, 00:44   #13   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Als er in't week-end geen nieuwe sign-ups bijkomen zullen we beginnen met 5 spelers (2 hunter, 2 shadow, 1 neutral). Moogt nog steeds meedoen Turtle
Old 16-02-2013, 11:21   #14   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Met dat aantal kunnen de shadow spelers enkel winnen door de hunters dood te doen?
Old 16-02-2013, 11:34   #15   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Yep, de overwinningsvoorwaarde van shadows 'of 3 neutrals dood' is enkel van toepassing voor 7 spelers (2 shadow, 2 hunters, 3 neutrals)

Hunter en shadow zijn tegen elkaar, neutrals kunnen oftewel winnen samen met een van deze twee, met allebei of enkel op hun eigen.
Old 17-02-2013, 22:46   #16   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Alle PMs zijn gestuurd, als je vragen hebt mag je altijd terug PMen. Voor de rest gebeurt alle communicatie in deze thread (afgezien van hermit kaarten die je naar je target stuurt zodat die kan antwoorden in de thread wat het effect is)

Spelen om beurten, als je in je beurt niet wilt aanvallen zeg je dat maar zodat de volgnede weet dat hij kan beginnen spelen.

Volgorde:

1 - fjuri (Orange)
2 - divolinon (Black)
3 - fidoh (Cyan)
4 - guns (Sienna)
5 - mithror (SeaGreen)

Map:

De map ga ik updaten in tekst vorm.

Noord:
Quote:
Weird Woods [9]
You may either give 2 damage to any player or heal 1 damage from any player

Niemand is hier

------------------
Erstwhile Altar [10]
You may steal an equipment card from any player

Niemand is hier
Oosten:
Quote:
Underworld Gate [4, 5]
You may draw a card from the stack of your choice

Niemand is hier

------------------
Cemetery [8]
You may draw a black card

Niemand is hier
Zuiden:
Quote:
Hermit's Cabin [2, 3]
You may draw a Hermit card

Niemand is hier

------------------
Church [6]
You may draw a white card

Niemand is hier
Niemand heeft kaarten voor zich liggen of schade opgelopen, Fjuri is aan zet

Last edited by Alex; 18-02-2013 at 00:51.
Old 18-02-2013, 08:12   #17   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Fjuri Turn 1:
1. Bewegen (Verplicht)
http://orokos.com/roll/93571 -> 7
Ik ga naar gebied "Hermit's Cabin".

2. De kracht gebruiken van het nieuwe gebied waar de speler zich bevindt (Optioneel)
Ik neem een Hermit Card.
Ik speel deze op divolinon. (Reden: ge zijt de volgende speler)

Geen enkele binnen bereik

Divolinon om te reageren en dan te spelen.

Last edited by Fjuri; 18-02-2013 at 16:21. Reason: niet gezien dat er een character "unknown" was, dus best niet gebruiken om verwarring te vermijden
Old 18-02-2013, 08:30   #18   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Divolinon neemt 1 schade op van de hermit kaart

Divolinon aan zet
Old 18-02-2013, 08:58   #19   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Divolinon Turn 1:
1. Bewegen (Verplicht)
http://orokos.com/roll/c-Shrimp+Shadow+Hunters+1 -> 6
Ik ga naar gebied "Church".

Ik neem een White Card.
'Fortune Brooch - Equipment. You receive no damage from the Area card 'Weird Woods.' (You can still heal your own damage)'

Ik val Fjuri aan
http://orokos.com/roll/c-Shrimp+Shadow+Hunters+1
3 & 4, ik doe 1 dmg

Next up: Fidoh.
Old 18-02-2013, 09:17   #20   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Ik rol een 5 en move naar Underworld Gate. Ik trek een kaart van de Hermit stapel en ik speel ze op Guns.

'k Val niemand aan

edit: cool kleurke, Alex. .__.

Last edited by Fidoh; 18-02-2013 at 09:21.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules