Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 21-02-2013, 11:09   #21   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

DarthJabbaBoulet's Avatar

'Ik dacht dat jou naam Rembrand was en niet heer Restov, wie ben jij om de bevelen van de Zwaarheren tegen te spreken?'

Quote:
Originally Posted by Matthias View Post
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
DarthJabbaBoulet is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2013, 11:11   #22   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Elmir zet zich rustig neer aan de tafel en begint te eten van de stoofcarbonade. Het sipt af en toe van zijn wijn, en kijkt geamuseerd naar de verschillende reacties. “Ze hebben toch allemaal het charter gelezen? Kent dan niemand nog de inhoud? Laat Oleg eens eerst zijn uitleg doen.”
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2013, 11:17   #23   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Frank speelt in op de poging van Elmir om de nutteloze discussie in de kiem te smoren.
"Inderdaad. Daarover dus gesproken, Oleg, wat bedoel je precies met 'je handelspost bewaken'. Ik veronderstelde dat wij eerder actief de wildernis zouden intrekken om heel het gebied te beveiligen, niet enkel specifiek deze handelspost...?"
Guns is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2013, 11:26   #24   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Bij Davrons reactie kijkt Oleg verbaasd op. "Hoezo, jullie weten niet van ons probleem? Jullie zijn toch de bewakers die Restov ons zou sturen? Ik heb een tijd geleden om hulp gevraagd en heb deze brief gekregen van een rondreizende jager die net terugkwam uit het noorden..."

Oleg toont jullie de brief die hij enkele dagen geleden kreeg.

Quote:
Uw vraag om hulp werd goedgekeurd. Een groep bewakers wordt naar uw handelspost gestuurd om u te helpen uw huis te verdedigen.
Voor de Heren van Restov, op de 27ste dag van Calistril
Kanselarij van Heer Surtova, Regent van de Drakentroon
Verbaasd en zichtbaar geïrriteerd blaast Oleg: "Jullie zijn blijkbaar niet wie ik verwachtte."
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2013, 11:35   #25   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Oleg bekijkt jullie charter. "Kijk, hier staat het! De wildernis gekend als de Groene Riem verkennen!"

Svetlana is minder verveeld met het nieuws. "Nou, Oleg, ik ben er zeker van dat deze mannen ons ook kunnen helpen met ons probleem, toch?" Ze lacht, een beetje scheef en aarzelend, maar wel vriendelijk.

Oleg: "Je begrijpt het niet, mens." Oleg gooit zijn handen kwaad de lucht in en loopt hij zijn huis binnen. Hij slaat de deur achter zich dicht.

"Nou... "

---

Na de wat vervelende situatie met Oleg, legt Svetlana het probleem aan jullie uit. De laatste maanden zijn rovers uit het zuiden meermaals langs gekomen. Ze dreigden de handelspost plat te branden en Svetlana te kidnappen als Oleg niet akkoord ging al zijn pelsen en handelswaren af te geven. De bandieten zijn sindsdien al twee keer teruggekomen, steeds een uur na zonsopgang op de eerste dag van de maand. Oleg en Svetlana hebben al geleerd om hun "belastingen" klaar te hebben, zodat ze snel afgegeven kunnen worden en de rovers snel terug kunnen naar hun kamp, ergens in de Groene Riem. Svetlana denkt dat hun kamp ongeveer een dagreis verwijderd is.
  • Zijn er nog dingen die jullie over de rovers willen vragen aan Svetlana?
  • Het is vandaag de laatste dag van de maand.
Old 21-02-2013, 11:40   #26   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Davron neemt de brief aan en neemt deze nog even door voordat hij de brief teruggeeft aan Svetlana.
'Deze brief is 3 dagen na onze charters opgemaakt. Het is mogelijk dat er inderdaad nog bewakers zullen komen of ook niet. Hoe dan ook het is niet relevant. Zolang die bende hier in de buurt opereert is het ook onze opdracht om daarmee permanent komaf te maken.
Davron's ogen focussen bij het woord 'permanent' heel even op Rembrand.
'Svetlana, vertel ons alles wat je weet over deze rovers, zelfs de kleur van hun snorharen kan belangrijk zijn'
Mittens maakt steeds kleinere circles rond de Mastadon en komt nieuwsgierig maar ook voorzichtig steeds dichterbij.

Quote:
Bewoners betalen belastingen. Gasten hebben zich te gedragen: voeten vegen en niet te veel neuten.
Old 21-02-2013, 11:52   #27   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Quote:
Originally Posted by DarthJabbaBoulet View Post
'Ik dacht dat jou naam Rembrand was en niet heer Restov, wie ben jij om de bevelen van de Zwaarheren tegen te spreken?'

Rembrand fronst.
"Ik denk dat er iets scheelt met uw interpretatie van mijn woorden. Voor zover ik weet heeft heer Restov niemand van ons bevolen om moorden te begaan, tenzij het in uw charter geschreven anders staat. We moeten ons ervan verzekeren dat we de wet volgen, en niet aan hersenloos geweld doen."
Vervolgens luistert hij naar de uitleg van Svetlana.
"Het lijkt me dat deze taak ook binnen de perken van ons charter valt. De wildernis begint hier; het is onze taak om deze situatie recht te zetten."
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2013, 11:59   #28   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon

'Laat ze maar komen. Eens ze zich laten zien hakken we ze allemaal in de pan! '
Richt zich tot Davron:
'Jij blijft binnen bij de vrouwen, kan je eens zien hoe een échte man vecht.'
Old 21-02-2013, 12:02   #29   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

'Mijn charter is alvast zeer duidelijk'
Davron rolt de scroll open en leest hardop
'De drager van dit charter zal strijden tegen roverij en andere onwettige praktijken die tegengekomen kunnen worden. De straf voor het voorgenoemde is, zoals steeds, executie met het zwaard of door middel van het touw.'
Davron keert naar de halforc, en antwoordt in het orcs.
'oder ich kann sehen, wie ein richtiger Mann gegen eine Übermacht stirbt. Wie viele können Sie töten, bevor du stirbst?'

Quote:

Last edited by DarthJabbaBoulet; 21-02-2013 at 12:07.
Old 21-02-2013, 12:08   #30   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Frank kijkt geirriteerd naar Jamhand en Davron.
"Vrienden, laat ons ophouden met dat onderling getreiter en gekibbel, of onze missie zal een kort leven beschoren zijn."
Hij richt zich vervolgens ook tot Svetlana:
"Het lijkt mij inderdaad een goed idee om jullie te helpen met jullie roversprobleem. Zoals Rembrand zegt: de wildernis begint hier. Bovendien zou het onverstandig zijn om er zomaar op uit te trekken terwijl de dichtstbijzijnde handelsplaats gevaar loopt. Vertel ons dus gerust wat je weet over de rovers, Svetlana. De kleur van hun snor lijkt mij nu niet meteen cruciaal, maar een schatting van hun aantal en hoe zwaar bewapend ze zijn zou zeker nuttig zijn."
Old 21-02-2013, 12:09   #31   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Rembrand zucht.
"Ja, ik kan lezen. Vooraleer we ze 'in de pan hakken', moeten we wel zeker zijn dat ze schuldig zijn van de misdaden in kwestie."
Old 21-02-2013, 12:12   #32   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

'Dat bewijs zullen ze ons morgenvroeg wel leveren, denk je niet? Op heterdaad betrapt lijkt mij meer dan voldoende bewijs.'

Quote:
Old 21-02-2013, 12:23   #33   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

"Natuurlijk, mijn bezorgdheid ligt eerder bij onze overenthousiaste bijlenliefhebber. Als hij zich even kan inhouden, komt alles wel in orde."
Roland tilt zijn hooft naar Jamhand.
Old 21-02-2013, 12:28   #34   link
Divolinon
Una

Divolinon's Avatar

Send a message via ICQ to Divolinon Send a message via MSN to Divolinon Send a message via Skype™ to Divolinon

Hmmp, Jamhand bekijkt Davron nog even minachtend en gaat verder:

"Het staat vast dan, morgen wachten we de rovers op en maken we ze af."

"En ja, ik zal mijn bijlen schoon houden voor de rovers."

Last edited by Divolinon; 21-02-2013 at 12:33.
Divolinon is offline   Reply With Quote
Old 21-02-2013, 12:34   #35   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Svetlana legt jullie uit dat de rovers de eerste keer met ongeveer een dozijn waren. Een stuk of tien bandieten en een man met een mantel en een boog. Er was ook een vrouw bij die twee kleine bijlen droeg als wapens. De vrouw praatte het meeste. Ze was ook verschrikkelijk eng, hoe ze met haar zwarte humor en haar zwartgallig lachje uitlegde wat ze zou doen met Svetlana en Oleg als ze niet deden wat gevraagd werd.

De vrouw leek scherper en slimmer, terwijl de man botter en dommer was. De vrouw was zeker en vast de gevaarlijkste. Dat was duidelijk toen ze bijna Olegs been afhakte, als was het een onnozel pesterijtje. De vrouw had Svetlana's trouwring nog afgepakt. Als betaling, omdat ze Oleg niet een tiental centimeter korter had gemaakt.

De tweede en derde keer was alleen de man met zijn mantel bij de bandieten. De tweede keer kwam hij met maar zes rovers. De derde keer waren het er zelfs maar vier. Misschien zijn ze morgen zelfs met nog minder!

Svetlana biedt jullie een slaapplaats aan in het gastenhuis van de handelspost. Paarden en olifanten kunnen een plaats krijgen in de stallen. Jullie zien er goed bewapend uit, maar als jullie nog iets nodig zouden hebben, zegt ze misschien nog een aantal dingen in voorraad te hebben die kunnen helpen. Het is een handelspost aan de rand van de wildernis. Natuurlijk hebben ze materialen voor de jacht in stock.

Old 21-02-2013, 13:18   #36   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Davron gaat akkoord met Jamhand.
'Dat lijkt mij het plan. We wachten ze op, kijken toe hoe ze de buit meenemen en slaan met verassing toe. Geen enkele van de rovers laten we ontsnappen.
Indien we één levend kunnen vangen, kunnen we de locatie van hun kamp achterhalen.

Quote:
Old 21-02-2013, 13:29   #37   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Frank kijkt bedenkelijk naar de poort van de handelspost.
"Hmmm. Ik weet het niet. Het lijkt me geen goed idee om ze eerst hun buit te geven. Ik stel voor dat we hen de toegang tot de handelspost ontzeggen en hen buiten de poort op een verrassingsaanval trakteren. Degenen die vervolgens weglopen leiden ons dan eenvoudigweg naar hun kamp."
Old 21-02-2013, 13:33   #38   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Rembrand knikt naar Frank.
"Ik stel me kandidaat om hen te ontmoeten aan de poort. Jullie kunnen je verschuilen en tot de aanval overgaan als dit nodig blijkt."
Old 21-02-2013, 13:48   #39   link
DarthJabbaBoulet
Until the Light Takes Me

Davron denkt er even over na.
"Als jij voor een gesloten poort staat zal je eerder een verassingsaanval verwachten dan als je je handen vol hebt met buit die schijnbaar gewillig werd gegeven."
"En jij Faith Knight waarom stuur je niet meteen een boodschapper om hun van onze aanwezigheid op de hoogte te brengen."
Davron schudt zijn hoofd en denk bij zichzelf. 'Humans, such a short life and yet still so eager to throw it away foolishly'

Quote:

Last edited by DarthJabbaBoulet; 21-02-2013 at 15:52.
Old 21-02-2013, 14:01   #40   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

"En ik veronderstel dan dat jij degene bent die Oleg zal vergoeden in het geval enkele rovers ontsnappen met de buit die jij in hun handen hebt gestopt?"
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules