Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 04-03-2013, 10:08   #21   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Ik ga dit gewoon volgen, geen zin om door alle regels te lezen.
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2013, 10:38   #22   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Een nieuw begin!

Voor we beginnen.
Voor we beginnen, nog een woordje (of vele woorden uitleg).

Wie is wie
Onze helden zijn Goldyx, Arythea, Norowas en Tovak respectievelijk gespeeld door Robin, andu, Styn en Alex. Gelieve voor jullie posts de volgende kleurtjes te gebruiken:

Goldyx - #00CC00
Arythea - Red
Norowas - RoyalBlue
Tovak - Black

Ik heb voor kleuren gekozen die hopelijk even goed uitkomen in de gewone skin en de work-friendly skin.

Dit is tevens de huidige volgorde waarin jullie je beurten nemen.
Co÷rdinaten
Coordinaten op de kaart worden als volgt bepaald:
In de linker onder hex van elke kaart staat een nummer of letter. Dit is de tile index. Voor core tiles worden die omringd door **. De hex zelf krijgt indicatie 'a' en vervolgens wordt in de richting van de klok aan elk hex een opeenvolgende letter gegeven, eindigend bij het centrum.
Movement
In het begin sta je nog niet op de kaart. Bij het begin van je beurt als je nog niet op de kaart staat, ga je naar [Bg]. Als je op het einde van je beurt op [Bg] staat, dan wordt je token van de kaart gehaald.

Je mag nooit je beurt eindigen op een plek waar een andere speler staat.
Een voorbeeld post
(Mijn hand bestaat uit: mana draw, will focus, swiftness, stamina, march.
Ik neem een witte mana die uit de source en speel die samen mana draw. Ik zet een andere die naar groen en ontvang daardoor 2 groene mana tokens.

Movement:
Ik speel 1 groene mana token samen met march. (4 move)
Ik speel ook stamina. (2 move)

Dit geeft me 6 move in totaal, waarmee ik beweeg van [Bg] naar [6b] (de monster den). Ik ga de monster den betreden.

(Op dit punt, zal de GM een monster token revealen voor jou om tegen te vechten, het is een Minotaur).

Actie:
Ik speel mijn tweede groen token met will focus.
Ik kan nu de sterkere ability van swiftness spelen en krijg daar +3 (any type of attack) bij. Dit geeft me 6 Sieged Attack en ik versla de Minotaur.

(De GM zal nu al de rewards en nieuwe kaarten regelen met de speler, maar in principe is de beurt voorbij en is het aan de volgende speler.)

Je hoeft van mij geen images te linken, maar het mag altijd en kan helpen voor sommigen om de kaarten te leren kennen.
Let's get this party started!
Beste helden,

jullie zijn erop uitgestuurd naar dit continent om de omgeving te verkennen en veroveren. Jullie taak is eenvoudig. Vind alle belangrijke steden en verover ze. Wat en hoe jullie dit doen, ligt volledig in jullie handen. Alle buit die jullie onderweg vinden, mogen jullie houden. Veel succes. Ontgoochel ons niet!

The Council of The Void
Scenario
We spelen Blitz Conquest. Jullie opdracht is om alle steden op de kaart te veroveren. (Er zijn nog geen steden op de kaart, geloof me, die zullen opvallen en ik laat het weten ). Jullie hebben hiervoor 2 dagen en 2 nachten. Omdat dit wat kort is, zijn jullie sterker gemaakt. Er is 1 unit meer beschikbaar om uit te kiezen. Jullie beginnen met 1 fame extra en hebben +1 op jullie reputatie. Oh, en jullie hebben 1 extra mana die in de Source. De levels van de steden zij 4!
Zodra een speler de laatste stad verovert, hebben alle andere spelers nog 1 beurt. De persoon met de meeste fame op het einde wint! Er zijn bonus punten voor iedereen. Basically hoe meer shield tokens van jou op de kaart, hoe meer fame! Als je er ergens het meeste van hebt, krijg je nog meer fame!
Ronde 1, Dag 1
Ok, jullie mogen eerst elk een tactic kaart kiezen, in volgorde (Robin, andu, Styn en dan Alex). Het getal op die kaart bepaalt de volgorde waarin jullie jullie beurten zullen spelen. Dit zijn de opties:

In text vorm
  1. Early Bird
  2. Rethink - When you take this card, discard up to 3 cards (including wounds) from your hand, then draw that many cards. Shuffle your discard pile back into your deck.
  3. Mana steal - When you take this tactic, take one mana die of a basic color and put it on this card. You can use that mana die on any of your turns this Day. If you do, reroll it at the end of that turn and return it to the Source.
  4. Planning - At the end of each turn, if you have at least two cards in your hand before you draw, draw as if your hand limit was 1 higher.
  5. Great Start - When you take this card, immediatly draw 2 card.
  6. Th Right Moment - One time this Day during you turn, you can announce you will take another turn immediatly after this. If you do, flip this card down.

Je mogen onmiddellijk kiezen na de vorige. Ik regel de special effects wel met de persoon in kwestie!
Goldyx (Robin) is aan de beurt.

Niet vergeten: alle informatie valt hier te vinden: https://googledrive.com/host/0B90pgU...zg/#nav_mapTab Mocht je om 1 of andere reden iets niet zien, laat het me weten!

Wat? Nog meer regels?
Aangezien er nu een boel nieuwe tegels en informatie beschikbaar is, heb ik ook een boel nieuwe regels voor jullie. Enjoy
Nieuwe informatie: Rampaging Enemies
Groene en rode enemy tokens op het bord worden beschouwd als rampaging enemies. Je kan hun gebied niet betreden. Als je naast hun gebied staat, kan je ze wel aanvallen. Als je naast hun gebied staat en je volgende zet is terug naast hen, dan moet je zelf vechten.
Nieuwe informatie: Units kopen
Units kopen die je als actie, door influence te spenderen op de juiste locatie. Welke units je waar kan kopen staat op de kaart. De kost van units staat links boven.
Nieuwe informatie: Units
Op een unit kaart staan verschillende zaken. Linksboven staat de cost. Rechtsboven zijn level. Onderaan rechts op het portret staat zijn armor value en eventuele modifiers ervoor. Onder het protret staan zijn vaardigheden (cfr. actie kaarten). Een unit is ready als hij zijn vaardigheid nog niet gebruikt heeft (command token staat boven de kaart). Je kan units disbanden wanneer je wilt. Je mag maximaal een aantal units hebben gelijk aan je command tokens. (stijgt per level)
Nieuwe informatie: Reputatie
Elke speler heeft reputatie. Deze kan stijgen of dalen en be´nvloedt je influence. Als je bvb units koopt, moet je die modifier toevoegen aan je totale influence.
Nieuwe regel: Fortified
Als units een fortified icoontje hebben bij hun armor, zijn ze immuun voor Ranged aanvallen in de Ranged/Siege fase.
Nieuwe regel: Beloningen
Als je een beloning krijgt, krijg je die pas op het einde van je beurt. Zo kan de volgende speler al spelen. Krijg je een advanced action card of een spell, dan kan je er 1 kiezen uit het spell offer. Krijg je een artifact kaarten, dan trek je het aantal artifact kaarten dat je wint + 1 en kiest er 1 van om terug onderaan de stapel te leggen. Hetzelfde geldt voor de verdiende fame. Als je fame genoeg stijgt, level je. Zodra dat gebeurt, leg ik wel uit wat er dan volgt.
Nieuwe locatie: Keep
Als een tegel met een Keep wordt getrokken, dan leg je een grijs enemy token face down op de Keep. Als er overdag spelers naast de toren staan, mag je de token omdraaien.
Zolang de vijand nog niet verslaan is verlies je 1 reputatie (een influence modifier) telkens je dit gebied betreedt. Je moet dan tegen de vijand vechten. De vijand is fortified. Dit wil zeggen dat je in de Siege/Ranged fase geen kaarten van het type Ranged attack kunt gebruiken. Als de vijand zelf ook fortified is, mag je zelfs geen Sieged kaarten gebruiken. Indien je de vijand succesvol verslaat, mag je een shield token op de keep leggen en wordt je de eigenaar. Zoniet, keer je terug van waar je kwam.
Als een andere speler de veroverde keep betreedt, doet hij een aanval om de keep te veroveren. Hij vecht tegen een grijze enemy en als hij wint mag hij het shield token vervangen door het zijne. Hij krijgt maar halve fame (boven afgerond).
Als je in jouw keep zit, maar je daar units kopen die je in de keep kan kopen.
Als je in jouw keep zit of naast jouw keep staat, mag je extra kaarten in je hand houden gelijk aan het aantal keeps dat je bezit.
Nieuwe locatie: Mage Tower
Als een tegel met een Mage Tower wordt getrokken, dan leg je een paars enemy token face down op de Mage Tower. Als er overdag spelers naast de toren staan, mag je de token omdraaien.
Zolang de vijand nog niet verslaan is verlies je 1 reputatie (een influence modifier) telkens je dit gebied betreedt. Je moet dan tegen de vijand vechten. De vijand is fortified. Dit wil zeggen dat je in de Siege/Ranged fase geen kaarten van het type Ranged attack kunt gebruiken. Als de vijand zelf ook fortified is, mag je zelfs geen Sieged kaarten gebruiken. Indien je de vijand succesvol verslaat, krijg je een spell als beloning en mag je een shield token op de mage tower leggen. Zoniet, keer je terug van waar je kwam.
Als de vijand verslaan is, mag iedereen bij de mage tower spells kopen. Dit doe je voor 7 mana + een mana van het kleur van de spell die je wilt.
Nieuwe locatie: Tomb
Als je op een vakje met een Tomb icoon staat, mag je als jouw actie de tomb betreden. Je trekt een rode vijand en bevecht hem. Let wel: je mag geen units gebruiken en de nachtregels zijn van toepassing. (Je mag dus geen gouden mana gebruiken, wel zwarte).
Als je de vijand verslaat, mag je daar je shield token op leggen en krijg je een spell en een artifact als beloning.
Als er al een shield token ligt, mag je nog altijd vechten, maar je krijgt geen beloning, buiten de fame en je mag het shield token niet vervangen.
Nieuwe locatie: Monestary
Je kan hier units kopen met het monestary icoontje.
Je kan hier ook 1 heal punt kopen per 2 influence.
Per niet verwoest monestary op de kaart, komt er een advanced action kaart bij de unit offer. Deze kan je enkel kopen in de monestary en dit voor 6 influence.
Je mag als actie ervoor kiezen de monestary te verwoesten. Je ontvangt dan -3 reputatie en je vecht tegen een paars monster. Je mag je units niet gebruiken. Win je, dan mag je een shield token op de monestary leggen en ontvang je een artifact. De monestary is nu verwoest.
Nieuwe locatie: Magical Glade
Als je je beurt eindigt op deze magische plek, dan mag je 1 wound kaart uit je hand of uit je discard pile weggooien.
Als je je beurt beingt op deze magische plek, dan krijg je een mana token (geen crystal!) om te gebruiken. Overdag is dit een gouden mana token, 's nachts een zwarte.
Nieuwe locatie: Monster Den
Als deze gelegd wordt, wordt er een buine token op gelegd (face down).
Als je op dit vakje staat, mag je voor jouw actie de den betreden en vecht je tegen het monster. Je mag dan de token omdraaien. Als je wint, mag je er een shield token op leggen en ontvang je twee random mana crystallen.
Nieuwe locatie: Crystal Mine
Als je je beurt eindigt op deze mijn, krijg je een mana crystal van het kleur van die mijn.

Last edited by Mithror; 06-03-2013 at 17:02.
Mithror is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2013, 10:49   #23   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Oh ja, rollen op orokos kan op campaign: Shrimp Mage Knight. Als je zelf niet kunt rollen, let me know!

Kaart beschrijvingen kan je ook halen van Handtracker. Mocht je de text willen posten...
Old 04-03-2013, 11:02   #24   link
andu

andu's Avatar

Beetje druk op het werk atm, maar vanavond paraat!
andu is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2013, 11:30   #25   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Robin is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2013, 11:37   #26   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

't Is aan Arythea (andu) om een tactic te kiezen.

De rest mag trouwens zijn voorkeur door-PM'n anders. Dan kunnen we hier sneller mee door gaan
Old 04-03-2013, 12:51   #27   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Dus als ik het goed begrijp is het co-op zonder interactie, alright cool beans

time to creep & level up
Alex is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2013, 12:57   #28   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

't Is competitive met Friendly Game rules. Tenzij jullie alsnog willen dat jullie elkaar kunnen aanvallen? Van mij is dat ook goed hoor. Maar dan moet ik dat ook deftig uitleggen

Nu strijdt ge wel nog tegen elkaar, maar dan qua punten. Niet letterlijk. Co-op zou zijn dat ge samen strijdt of samen verliest (en met dummy speler).
Old 04-03-2013, 13:21   #29   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Of Monsters and Men.
Nog een paar regels die ik vergeten ben en handig kunnen zijn om te beslissen waar te gaan
Nieuwe informatie: Damage types
Er zijn 4 soorten damages:
  • Physical
  • Fire
  • Ice
  • ColdFire
Physical is de standaard. Fire ziet er rood uit, Ice blauw en ColdFire rood-blauw.

Nieuwe regel: Phyical Resistance
Sommige units hebben een vuist onder hun armor. Dit betekent dat ze eerst de waarde van hun armor kunnen gebruiken om fysische damage te absorberen. De rest van de damage nemen ze normaal. Je kunt niet kiezen om enkel de resistance van de unit te gebruiken. M.a.w. als de resistance niet genoeg is om de damage volledig te absorberen, raakt hij gewond.
Als een vijand Physical Resistance heeft, dan wordt elke fysische aanval tegen hem gehalveerd. Fire, Ice en ColdFire doen normale damage.

Bvb je wordt aangevallen voor 4 physical damage. Je hebt Illusionists als unit. Je kiest hen om de damage op te vangen. Omdat ze fysisch resistent zijn, reduceren ze eerst de aanval naar 2 damage. Vervolgens pakken ze een wound kaart en reduceren ze de aanval naar 0 (aldus de normale regels). De aanval is voorbij!
Nieuwe regel: Block
Als je een aanval blokkeert, kun je dit doen met verschillende types blok (idem als aanval). Je kunt fysische aanvallen met alle blok types blokkeren. Je kunt vuur aanvallen verdedigen met Ice en ColdFire block voor de volledige waarde. Je kunt Ice aanvallen blokkeren met Fire en ColdFire voor de volledige waarde. Je kunt ColdFire enkel verdedigen met ColdFire Blocks voor de volledige waarde. Al de andere block kaarten opgeteld en die waarde wordt gehalveerd. (naar beneden afgerond).

Dus als je 5 Ice Attack wilt verdedigen, heb je al 10 physical block nodig. Of 5 Fire Block. Of 5 phsyical block en 3 ColdFire blok of ...
Nieuwe regel: Poison
Als een vijand een potion druppel heeft en je kan de vijand niet blokkeren, dan raak je potioned. Als je de damage opvangt met een unit, ontvangt hij 2 wound kaarts in plaats van 1. Als je de damage zelf opvangt, dan moet je per wound kaart die je ontvangt, 1 wound card in je discard pile leggen.

Opmerking: Als je zelf de mana die gaat rollen via orokos, zet het dan al in je post, anders geldt mijn rol als we beide rollen. Zoniet, rol ik voor jou. Dit geldt ook voor het terug leggen van de mana die naar de source.

Last edited by Mithror; 04-03-2013 at 15:02. Reason: voorbeeldjes toegevoegd
Old 04-03-2013, 22:30   #30   link
andu

andu's Avatar

Arythea kiest:

(Waarom heb ik een wijvennaam? )
Old 04-03-2013, 22:57   #31   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Norowas (Styn) kiest:

Tovak (Alex) kiest:

Volgorde wordt hiermee:
Tovak (Alex)
Norowas (Styn)
Goldyx (Robin)
Arythea (andu)

Next up! Tovak (Alex)

Zeg maar welke die ge opzij wilt houden voor uzelf
Moogt sowieso ook al uw ronde spelen.

(Heb uw kleurtje vervangen Styn. 't Is nu #0000CC, maar whatever, gebruik een blauw kleur gewoon.)

https://googledrive.com/host/0B90pgU...zg/#nav_mapTab

Last edited by Mithror; 06-03-2013 at 17:03.
Old 04-03-2013, 23:01   #32   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Klein vraagje: is het co÷rdinaten systeem ok?

Of zou het beter zijn om er meer een grid structuur van te maken?
Old 05-03-2013, 00:05   #33   link
andu

andu's Avatar

Het zal wel bollen, je moet daar nu niet per se meer tijd in steken.
Old 05-03-2013, 02:11   #34   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Ik mana steal een gouden die.

Hoeveel kost het om naar dat vakje vlak voor die troll met 3 armor/4 attack te moven?
Old 05-03-2013, 07:37   #35   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Goud is geen basic colour die, je kan enkel groen, rood, blauw of wit stelen dacht ik.

Moven naar daar kost 9 movement (2 maal 2 voor gras, een maal 5 voor swamp).
Robin is offline   Reply With Quote
Old 05-03-2013, 08:55   #36   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Ja sorry, had dat moeten vermelden. Je mag enkel basic colour opzij zetten. Dus da's nen rode, nen witten of nen groene op dit moment.

Het is idd 9 movement points.
Het is of 2x gras + moeras of 3x gras + woods. De kostprijzen voor terrein staan op de source bovenaan. Die laatste is zelf iets optimaler omdat je dan op een Magical Glave eindigt. Nu heb je nog geen behoefte aan healing, maar volgende beurt krijg je dan wel 1 gouden mana token voor je beurt.

Gras is 2
Woods is 3
Moeras is 5 (5 's snachts)
Woestijn is 5 (3 's nachts)
Bergen is 3
Rotsen is 4

Gezien het dag is, worden de keep en de mage tower tokens gerevealed zodra je ernaast staat. Laat het weten als je ze dus op die manier wilt zien. Als je ertegen wilt vechten, vergeet niet dat je de 4 movement kosts nog moet betalen om naar hun vakje te gaan. En dat je reputatie 1tje achteruit gaat.
Old 05-03-2013, 11:01   #37   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Aangezien er een vraag over geweest is, even aan iedereen vermelden:

In de tutorial krijg je 1 fame voor te exploren. In dit scenario is dat niet aanwezig! Nieuw gebied exploren levert dus geen XP op.
Old 05-03-2013, 11:40   #38   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Alright, begin het wat beter door te hebben

Ik steel een groene dobbelsteen

ik speel voor 1 kaart te trekken
Old 05-03-2013, 11:44   #39   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Heb u uw kaart gePMd. 't Is nog altijd aan u!

Map + Source
Tovak
Old 05-03-2013, 12:11   #40   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Ik neem een gouden die

ik boost

ik boost

ik leg

ik leg sideways voor 1 movement

ik move naar de magical glade en explore de tegel boven mij

Last edited by Alex; 05-03-2013 at 12:33.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules