Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Reply

Thread Tools
Old 08-08-2013, 14:44   #81   link
Bibastar
soy ninja

Bibastar's Avatar

Quote:
Originally Posted by jakkerd View Post
En koopt goeie silicone, tec7 ofzo. Plakt veel beter dan iets lijk soudal.
Tec7 is inderdaad goed spul. En ik denk dat het overschilderbaar is ook.
Old 10-08-2013, 09:58   #82   link
vlammes
Senior Member

Montagekit om te plakken en overschilderbare ververskit (mastik als je dat beter begrijpt) voor het boordje met de muur en eventueel ook met je vloer.
vlammes is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2013, 12:52   #83   link
leJean
Junior Member

leJean's Avatar

Als het schilderplinten zijn eerst primer + afwerking voordat je ze tegen de muur kleeft. Afmeten en in verstek zagen in hoeken. Kleven met Tec7 en afkitten (bovenaan) met acrylaat. Muurafplakken en acrylaat in kleur plinten schilderen.

Waar heb je de muursticker gekocht?
leJean is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2013, 12:53   #84   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Zijn plinten in zelfde kleur/design (min of meer) als parket, dus moeten niet geschilderd worden. Muursticker komt van ikenik.nl .

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 10-08-2013, 12:57   #85   link
Horla
Senior Member

Allemaal gemakkelijk gezegd: gewoon in verstek zagen. Als je zoals bij ons schots en scheve muren hebt (bostoen huis) dan is dat allemaal niet zo simpel in de praktijk.
Horla is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2013, 21:06   #86   link
CSM
Kaat 4 lyfe

CSM's Avatar

Wat zijn die vierkante dingen aan dien boom?
CSM is offline   Reply With Quote
Old 12-08-2013, 21:15   #87   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

ik gok dat het moet dienen voor fotokaders
Old 12-08-2013, 23:28   #88   link
Jerre_31
Senior Member

Jerre_31's Avatar

Send a message via MSN to Jerre_31
nieuwe keukenkraan geplaatst, de vorige lekte 3 liter/dag (de plantjes staan nu wel extra groen
Old 23-08-2013, 08:03   #89   link
Xefox
IggaR

Xefox's Avatar

Dit weekend mogen we onze nieuwbouw in.
Schilderen wachten we nog mee aangezien muren nog maar 3m gepleisterd zijn.
We zouden er wel een fixeerlaag op schilderen.
Iemand tips over de muren zelf zo proper mogelijk te krijgen?
Er staan daar nu heel veel zwarte vingers op, stukken cement, isolatie,... van tijdens het verbouwen.
Aangezien we nog (min?) 1 jaar zullen wachten met schilderen, zou ik het toch zo wit mogelijk willen hebben. Gewoon water lijkt me niet het beste idee te zijn? Eerder een vochtige doek ofzo?

Verder, het stof. Afdoen met handborstel en over gaan met stofzuiger ofzo?

Alvast bedankt voor de tips.
Xefox is offline   Reply With Quote
Old 23-08-2013, 08:30   #90   link
DyNaRaX
Senior Member

DyNaRaX's Avatar

In onze nieuwbouw hebben we muren en plafonds gladgeschuurd en voorzien van een laagje primer.

Schilderen is voorzien voor begin volgend jaar.
Old 23-08-2013, 15:28   #91   link
Xefox
IggaR

Xefox's Avatar

Schuren...
280m en tegen morgen ga ik niet meer aan iets automatisch raken peisk.
Denk niet dat dat gaat lukken...
Old 23-08-2013, 15:40   #92   link
Lacroix
Forty-Two

Lacroix's Avatar

En 280m fixeren gaat wel nog lukken ofwat?
Hier voor we er in trokken een weekje bouwdroger gezet, en dan alles al geschilderd. (en daar nog anderhalve week mee bezig geweest).

Wel blij dat het gedaan was toen we er in trokken.. anders blijft dat langer liggen dan je denkt en mag je ook nog eens alles gaan verplaatsen / afdekken.
Lacroix is offline   Reply With Quote
Old 24-08-2013, 19:22   #93   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Vandaag plinten gezet boven (3 slpk en gan). Ben gewoon kapot. Rug, nek, handen...het doet allemaal zeer. Enorm lastig werk. Continu switchen tussen bukken en rechtstaan. En nog veel werk qua opmeten en zagen. Zal goed slapen denk ik...

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 26-08-2013, 12:48   #94   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by Xefox View Post
Schuren...
280m en tegen morgen ga ik niet meer aan iets automatisch raken peisk.
Denk niet dat dat gaat lukken...
Schuren als in met fijn schuurpapier alles even aanraken h. Het gaat 'm vooral om kleine oneffenheden, al de rest hangt af van de kwaliteiten van je bezetters. Dat gaat best vlot, met je ene hand voel je waar het nog ruw is, met het andere hand schuur je glad.
Old 30-08-2013, 12:30   #95   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Ook eens een mogelijks domme vraag stellen.

Bij het doorspoelen van 1 van onze toiletten, lekt er wat water onderaan "den bak".
Voor ik die boel uiteenhaal en/of een loodgieter bel, wou ik hier eens vragen of er iemand een idee heeft wat er aan de hand kan zijn. Het is nogal moeilijk te googlen.
Atm is het niet hoogdringend, omdat het maar een beetje is (en opdroogt), maar gezond lijkt het me niet.

Ik vermoed dat er ergens een aansluiting vd bak naar de pot niet goed zit of dat de rubber versleten is?
is zo'n bak enkel die 2 vijzen onderaan? Maw kan ik die er gewoon afvijzen als die leeg is? (all ja vol gaat ook, maar dat is wss nogal een opkuiswerk )
Old 30-08-2013, 13:32   #96   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Kzou hier eens rondvragen.
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2013, 13:50   #97   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Quote:
Originally Posted by Turtle View Post
Ook eens een mogelijks domme vraag stellen.

Bij het doorspoelen van 1 van onze toiletten, lekt er wat water onderaan "den bak".
Voor ik die boel uiteenhaal en/of een loodgieter bel, wou ik hier eens vragen of er iemand een idee heeft wat er aan de hand kan zijn. Het is nogal moeilijk te googlen.
Atm is het niet hoogdringend, omdat het maar een beetje is (en opdroogt), maar gezond lijkt het me niet.

Ik vermoed dat er ergens een aansluiting vd bak naar de pot niet goed zit of dat de rubber versleten is?
is zo'n bak enkel die 2 vijzen onderaan? Maw kan ik die er gewoon afvijzen als die leeg is? (all ja vol gaat ook, maar dat is wss nogal een opkuiswerk )
Wij hebben al een jaar exact hetzelfde. Niet dat ik al moeite gedaan heb om een oplossing te zoeken maar ik wil het ook wel weten.
kar is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2013, 15:02   #98   link
Xefox
IggaR

Xefox's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Schuren als in met fijn schuurpapier alles even aanraken h. Het gaat 'm vooral om kleine oneffenheden, al de rest hangt af van de kwaliteiten van je bezetters. Dat gaat best vlot, met je ene hand voel je waar het nog ruw is, met het andere hand schuur je glad.
Oneffenheden zullen weggewerkt worden eens we aan schilderen zelf toe zijn
Fixeren en verhuis zit erop, nu lijk nog 1001 kleine dingetjes verbeteren, kan zijn dat ik hier nog langskom in dit topic
Old 19-09-2013, 19:39   #99   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Yahoow, van deze morgen begonnen met het uittrekken van zo een goede 60 meter Leylanderhaag. Kraantje van 2 en half ton, zonder kost zelfs (phew)... Een woord! Kloten! Dikke dikke kloten. Die dingen zitten beter in de grond dan ne bunker van de duits. Kraan toch een paar keren ferm gewipt op het slijpmes... Swat, alles eruit gekregen en verhakselt. Ruikt wel lekker. Morgen degelijke afsluiting plaatsen op betonplaten en houten schutting erop. Maar o wee mijn tuintje. Precies of er ne clusterbom is in gevallen. Scheel kapot! Slaapwel... Tis zo leuk een eigen huis.
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 19-09-2013, 19:55   #100   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Courage, jaren terug ook zelf afsluiting gezet. Leuke tijden...

Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Wonen, Leven & Reizen

Thread Tools

Posting Rules