Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 13-12-2013, 07:04   #21   link
zinno
Senior Member

Dat wil wel zeggen dat Force India nu een uiterst sterk rijdersduo heeft, als ze nu ook nog een stap vooruit kunnen zetten met de nieuwe wagen zou dit wel eens geweldig kunnen uitpakken volgend seizoen.

Wat Sauber betreft, ze staan er om bekend om jonge coureurs een kans te geven wat al een paar keer fantastisch uitgedraait is. Toegegeven, Gutierez dit jaar was een kleine ramp. Maar ik zie niet in waarom bv Kobayashi niet zou kunnen terugkomen en bv Bianchi zou kunnen doorschuiven naar hen. Beiden hebben tenslotte backing van Ferrari en, behoudens vergissing van mij, ligt er volgend jaar ook een Ferrari motor achterin bij de Sauber.
zinno is offline   Reply With Quote
Old 13-12-2013, 15:02   #22   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Bianchi is al lange tijd bevestigd bij Marussia hoor. Kobayashi kan te weinig permanente sponsors presenteren en maakt hoe dan ook weinig kans. Meer zelfs, Adrian Sutil zal volgend jaar voor Sauber rijden. Dat werd net bekend gemaakt.

Geen al te logische keuze als je het lij vraagt. Voor zover geweten brengt hij geen berg sponsorgeld mee en ik heb hem nooit als een talentvolle rijder gezien. Een degelijke coureur, niets meer. Anderzijds was er niet echt veel keuze inzake fatsoenlijke rijders met voldoende ervaring. Wie naast hem mag plaatsnemen is nog niet bevestigd, maar gezien de sterke tweede helft van Gutierez zie ik die knaap wel blijven.

Di Resta heeft de trein gemist, ik vrees dat we hem niet meer terug zullen zien in een F1-wagen.
Old 14-12-2013, 02:53   #23   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

penisvormige neuzen in 2014?
http://www.autosport.com/news/report.php/id/111262

Old 14-12-2013, 03:17   #24   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

zeer interessante site, http://scarbsf1.com
bvb http://scarbsf1.com/blog1/2013/05/31...the-f1-clutch/
Old 21-12-2013, 09:47   #25   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Gutierez mag aan boord blijven bij Sauber, wat voor alle partijen geen slechte zaak is. Voor het team garandeert hij wat stabiliteit en de sponsorbonus zal ongetwijfeld welkom zijn in Hinwil. Daarnaast was de tweede helft van zijn seizoen meer dan behoorlijk, al bij al heeft deze piepjonge snaak best veel geleerd op één seizoen. Een potentiële topper zie ik er niet in, maar een tweede seizoen verdient hij wel.
Old 23-12-2013, 01:59   #26   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Romain Grosjean has said he is proud of what he achieved in 2013 and he reckons he has now proven he is one of the top drivers in F1.
derp
Old 23-12-2013, 09:16   #27   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Jammer dat Grosjean na amper één degelijk seizoen (toegegeven, met een aantal uitzonderlijk sterke races) al zo hoog met zichzelf oploopt. Tel bij dit prima seizoen alle vorige erbarmelijke seizoenen bij en je hebt hoogstens een ex aequo. Gezond zelfvertrouwen is prima, zielig narcisme is droevig, Romain.

Noch een leuke roddel: Kobayashi zou volgens een Finse krant terug in een F1-bolide stappen vanaf volgend jaar. Caterham wil naar verluid af van haar huidige rijdersduo omdat er van progressie geen sprake meer is. Kobayashi heeft ervaring, is populair bij fans en bleef blijkbaar in alle stilte sponsorgeld verzamelen. Vooral dat laatste is een enorme plus tegenover Kovalainen (die vrijwel geen sponsors met zich meebrengt). Marcus Ericsson zou in de andere Caterham mogen plaats nemen als belofte - ook al zijn diens GP2-resultaten niet denderend.
Old 24-12-2013, 19:23   #28   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
While a lot of personalities within Formula 1 has wondered why Formula 1 would need a double points race at the end of the season Formula 1 boss Bernie Ecclestone said he would have even opted for double points in the final three races to make the championship more exciting towards the end of the year.
dat ze die kerel eens van een trap duwen
Old 29-12-2013, 19:37   #29   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Fuck, ik begin wel wat zenuwachtig te worden van het laatste nieuws over de toestand van Michael Schumacher.

http://www.bild.de/sport/motorsport/...4066.bild.html

http://www.ledauphine.com/savoie/201...c-5620a4f16978
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2013, 20:07   #30   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

niet in levensgevaar precies, maar ook niet 'licht'... mj, we zullen wel zien zeker morgen. Ik ga me dit jaar ook wel eens een helm aanschaffen voor op de pistes
Old 10-01-2014, 18:26   #31   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

2014 F1 entry list so far in numerical order

Code:
#   Driver             Team/Car
1   Sebastian Vettel   Red Bull-Renault
3   Daniel Ricciardo   Red Bull-Renault
6   Nico Rosberg       Mercedes
7   Kimi Raikkonen     Ferrari
8   Romain Grosjean    Lotus-Renault
11  Sergio Perez       Force India-Mercedes
13  Pastor Maldonado   Lotus-Renault
14  Fernando Alonso    Ferrari
17  Jules Bianchi      Marussia-Ferrari
19  Felipe Massa       Williams-Mercedes
20  Kevin Magnussen    McLaren-Mercedes
21  Esteban Gutierrez  Sauber-Ferrari
22  Jenson Button      McLaren-Mercedes
25  Jean-Eric Vergne   Toro Rosso-Renault
26  Daniil Kvyat       Toro Rosso-Renault
27  Nico Hulkenberg    Force India-Mercedes
44  Lewis Hamilton     Mercedes
77  Valtteri Bottas    Williams-Mercedes
99  Adrian Sutil       Sauber-Ferrari
Quote:
World champion Sebastian Vettel will have #1 this season, but has chosen #5 as his race number and will switch to it when he is no longer champion.
Old 10-01-2014, 19:13   #32   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Maldonado 13 :' )
Old 10-01-2014, 19:27   #33   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Ik vond vooral Hulkenberg goed, creatieve manier om naar een plek bij Ferrari te solliciteren in ieder geval.

Verder wel heel veel "traditionele" nummers die vroeger ook al voorkwamen. De enige drie die boven de 30 zitten hebben dan nog eens twee keer hetzelfde cijfer.
Old 10-01-2014, 20:36   #34   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Bwah, de reden dat #27 en #28 zo herkenbaar voor Ferrari zijn geworden is net doordat het team (te) lange tijd onvoldoende presteerde.
Old 11-01-2014, 00:34   #35   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Dat stond ook al in post #4 in de thread, maar los daarvan boeit het ook niet echt waarom die nummers met Ferrari worden geassocieerd. We zijn het er duidelijk over eens dat dat het geval is, om welke reden dan ook.
Old 13-01-2014, 22:59   #36   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Oei, John Button, vader van Jenson, is plots overleden aan een hartaanval. Een spijtig gebeuren, de man was volgens heel wat bronnen een graag gezien figuur in de pits. Het zal Jenson alleszins geen deugd doen - vlak voor de start van een nieuw seizoen dat propvol vernieuwingen en veranderingen zit.
Old 14-01-2014, 08:21   #37   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Aha, mijn hoop staat dit jaar op #7. Kan geen toeval zijn dat dat ook mijn nummer in den basket was indertijd.

Voor de rest maakt het niet veel uit, al moet ik zelf ook wel toegeven dat ik het wel heb voor vaste nummers. Nummers stralen altijd iets magisch uit. Geluksgetal-idee etc... 42!
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 16-01-2014, 03:28   #38   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

http://www.gpupdate.net/en/f1-news/3...-in-australia/
Quote:
This year, teams face the challenge of mastering turbocharged 1.6-litre V6 powertrains, with technical chiefs anticipating teething issues when the new technology is given its first mileage during pre-season testing.

Concerns have also been raised over the new 100kg fuel limit per race, which is set to be pushed to the limit around the streets of Melbourne, a circuit traditionally severe in terms of consumption levels.

Speaking in a wide-ranging interview on the Bloomberg TV channel, Horner explained: "I think you could see a very high retirement rate, maybe even 50 percent [of the field failing to finish] in the first race.

"Petrol is a challenge because we are limited to 100kg to start the Grand Prix with, but I think more reliability issues in the early races are going to be a key factor. And we only have five engines for the whole year."
Old 16-01-2014, 09:32   #39   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Dat lijkt me ietwat voorbarig, hij doet het klinken alsof de teams zich met deze nieuwe motoren op volledig onbekend terrein begeven. Hoewel volledig anders, kunnen de teams ongetwijfeld rekenen op heel wat expertise van de motorenconstructeurs - vooral Renault en Mercedes lijken me een behoorlijk voordeel te hebben gezien hun uitgebreide ervaring als modale autobouwers.

De krappe limiet op benzine vind ik geen slechte zaak, het kan een extra factor van spanning en spektakel brengen. Anderzijds: indien dit, net zoals de Pirelli-banden op sommige circuits, er vooral voor gaat zorgen dat rijders zich moeten inhouden en meer moeten rekenen dan racen, wordt het wederom een slaapverwekkend gedoe.
Old 16-01-2014, 10:03   #40   link
Vantham
Senior Member

Vantham's Avatar

of ze gaan deze toer op: http://www.fiaformulae.com/

lijkt me ook nog wel interessant

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules