Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 23-01-2014, 10:16   #61   link
zinno
Senior Member

http://www.williamsf1.com/Team/Media...Mercedes-FW36/
zinno is offline   Reply With Quote
Old 23-01-2014, 12:34   #62   link
Boemenenoekinzoe
Senior Member

Boemenenoekinzoe's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Op vlak van verlichting zijn ze de laatste jaren enorm vooruit gegaan op gebied van lichtsterkte/verbruik. Hoeft niet per s zo duur of ecologisch onverantwoord te zijn.
Ik heb hier thuis een zotstraffe spot hangen in de tuin die u verblind als ge ernaar kijkt, maar die verbruikt uiteindelijk maar 5 watt per uur. Misschien net daarmee dat het mogelijk is al die nachtraces te doen.

Neemt niet weg dat het uiteraard goedkoper is gewoon onder 't zonneke.
5 watt per uur is geen eenheid, Joule/s/uur zou een beetje vreemd zijn. Je bedoelt waarschijnlijk dat ze gewoon 5 watt verbruikt.
Old 23-01-2014, 21:30   #63   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Mijn excuses.

Ik vind die nieuwe neuzen zo lelijk nog niet trouwens. Geeft op n of andere reden weer meer het gevoel van een F1-raceauto.
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2014, 12:07   #64   link
zinno
Senior Member

Launch day!

McLaren:

Lotus:

De neuzen vallen mij eigenlijk beter mee dan gevreesd.

Overigens neemt Eric Boullier de job van Martin Withmarsh over...

Last edited by zinno; 24-01-2014 at 12:11.
Old 24-01-2014, 12:37   #65   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ow shit, drukke dag

Boullier is nog niet bevestigd bij McLaren, blijkbaar? Ik vind het alleszins opvallend nieuws, de man was een belangrijke factor voor Renault en Lotus. Ik kan me enkel inbeelden dat hij een beduidend beter aanbod heeft gekregen, of simpelweg geen zin meer heeft in F1 en de sport zal verlaten (wat me echter kras lijkt). Eerder gesuggereerde namen als Ross Brawn, Ron Dennis en Sam Michael lijken me desalniettemin heel wat logischer voor McLaren.

De nieuwe McLaren ziet er alleszins erg strak uit, de neus valt inderdaad best goed mee. Vooral in zij-aanzicht oogt het lekker vloeiend. Deze livery bevalt me enorm, al zal deze ongetwijfeld nog wijzigen eens duidelijk is hoe de nieuwe hoofdsponsor zal heten. Smeug dat de verse Lotus blijkbaar gelanceerd werd als directe aanval op McLaren via Twitter. De snoet van de E22 lijkt me verre van een schoonheid, het doet me denken aan de Williams FW-alrus-26. De rest van de wagen ziet er wel netjes uit. Dit gedoe doet alvast vermoeden dat Boullier wel degelijk naar Woking trekt n er flink wat rancune mee gemoeid is.
Old 24-01-2014, 13:17   #66   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Die McLaren heeft inderdaad nog de verdienste dat het een vrij vloeiend ontwerp is, maar dat glimmend chroom werkt dan weer niet bepaald flatterend.

Maar die Lotus, is die wel reglementair? Ik dacht dat de neus sowieso maar n uiteinde mocht hebben, misschien daarom dat ze het ene langer hebben gemaakt dan 't andere? In elk geval: wat een gedrocht. 'k Hoop voor hen dat hij tenminste snel is.
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 24-01-2014, 13:19   #67   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

aaaaarghl, weeral dat rood op die lotus.
Old 24-01-2014, 16:21   #68   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Op deze foto kan je de neus beter zien.

Eikes. Maar dan echt, eikes.
Old 24-01-2014, 16:39   #69   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Ik vind dat euh... gespleten ontwerp op zich niet mis, en er zit een mooie continue lijn in in zowel de boven- als de onderkant van de neus. 't Is de asymmetrie die geweldig stoort. Da's niet alleen lelijk maar ook te onnozel voor woorden. Dat zoiets moet om de regels te omzeilen, komaan.

Als je hem van de rechterkant in profiel bekijkt zal het wel n van de mooiere wagens zijn geloof ik.

Ik hou mijn hart al vast voor de "F14T".
Old 24-01-2014, 17:48   #70   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

wait, what, asymmetrische neus?
Old 24-01-2014, 17:59   #71   link
zinno
Senior Member

Ma lol, ik dacht dat die assymetrie van de neus een renderfout of iets dergelijks was, blijkbaar niet dus.

De transfer van Bouillier lijkt overigens idd nog niet in kannen en kruiken al schatten de 'watchers' de kansen zeer hoog in dat hij naar McLaren gaat, gerucht is overigens dat Bouillier vertrekt omdat hij verleden jaar niet betaald zou zijn door Lotus.
Old 24-01-2014, 18:10   #72   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Quote:
Originally Posted by zinno View Post
[...] gerucht is overigens dat Bouillier vertrekt omdat hij verleden jaar niet betaald zou zijn door Lotus.
Blijft me verbazen hoe een team met zoveel succes toch zo diep in de shit kan zitten.
Old 24-01-2014, 18:21   #73   link
zinno
Senior Member

Twitter is al goed op dreef

@ Clipper inderdaad, het is vreselijk bizar dat een team dat toch duidelijk de titel 'Best of the rest' mee naar huis mag nemen er zo slecht voorstaat. Ergens zit er dan iets fundamenteel verkeerd vrees ik. Al denk ik wel dat een championship contender een pak meer moet spenderen aan ontwikkeling van de wagen dan pakweg Caterham of Marussia.

Feit is dat als Bouillier naar McLaren trekt, McLaren er een geweldige zaak aan doet, ik schat Bouillier een pak hoger in dan Withmarsh.

Mercedes en Torro Rosso hebben trouwens hun eerste shakedowns achter de rug http://www1.skysports.com/f1/news/12...-in-shakedowns

edit en disclaimer: Met Best of the rest bedoel ik dan dat imho Lotus de enigen waren die op regelmatige basis Red Bull het vuur aan de schenen konden leggen in een race, de stand in het teamkampioenschap laat ik dan even buiten beschouwing.

Last edited by zinno; 24-01-2014 at 18:36.
Old 24-01-2014, 18:42   #74   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Quote:
Originally Posted by Clipper View Post
Blijft me verbazen hoe een team met zoveel succes toch zo diep in de shit kan zitten.
Afgaande op de vele berichten omtrent achterstallige betalingen vrees ik dat het team heel consequent aan overspending doet. De resultaten zijn er dan wel enigszins naar, het volstaat duidelijk niet om de eindjes aan elkaar te knopen. Dat, en Gerard Lopez lijkt me maar een doortrapte schurk, eerlijk gezegd.
Old 25-01-2014, 06:53   #75   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

fixed!

Old 25-01-2014, 09:14   #76   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Dat is inderdaad een prima fix, zo ziet het er voorwaar prima uit! Het motorgeluid zit ook wel ok, lijkt me. Een beetje dieper, vuiler.

Old 25-01-2014, 13:35   #77   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

De Ferrari-neus is ook al zo'n "hoe is dit reglementair" mindfuck...

Old 25-01-2014, 13:46   #78   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

woop. awesome.
Old 25-01-2014, 13:59   #79   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Effe nagedacht en ik veronderstel dat de truc is dat de neus bijna geen hoogte heeft, en daardoor ondanks de breedte toch nog binnen de maximum doorsnede van 9000 mm valt? Vrij zot. Tot nu toe wilden de meeste teams vooraan zo weinig mogelijk in de weg hebben zitten, Ferrari heeft duidelijk een andere filosofie.

Dat zou ook betekenen dat een neus ongeveer zoals HeLLBirD hier suggereert opnieuw tot de mogelijkheden behoort.

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Maar goed, wie weet keren ze zelfs terug naar dit soort neus, zoals deze ferrari uit 1990:

Old 25-01-2014, 14:19   #80   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Het ziet er, opnieuw, gek uit. Het doet wat denken aan een kruimeldief, helaas. Het is alleszins beter dan de Lotus en de aparte aanpak doet vermoeden dat Ferrari stevig heeft gewerkt en mogelijks mag hopen op een sterke wagen. In voor- en zijaanzicht valt het trouwens wel mee, al blijft het alsof er een vette Italiaan op de snuit is gaan zitten. Dat zwart prominenter aanwezig is, is wel een prima zet.

Mocht de lijn van neuspunt naar cockpit in n vloeiende, strakke curve geweest zijn was dit een prinses. Nu is het eerder eentje met een boxersneus. De Freddy14 Te Kerpel.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules