Go Back   Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Reply

Thread Tools
Old 25-01-2014, 14:52   #81   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
Mocht de lijn van neuspunt naar cockpit in één vloeiende, strakke curve geweest zijn was dit een prinses.
Ja, ze hebben duidelijk het chassis in de mate van het mogelijke even hoog gelaten als vorig jaar waardoor het een wel heel scherpe curve moet maken op het laatste nippertje om de 'bulkhead' nog op reglementaire hoogte te krijgen. Als een ander team nu eens een meer geleidelijk aflopend chassis zou combineren met een lage platte neus zou dat inderdaad echt een knappe auto opleveren. Go Mercedes?
Clipper is offline   Reply With Quote
Old 26-01-2014, 17:15   #82   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ah, de nieuwe Sauber. Het is een team dat ik altijd sympathiek heb gevonden. Bescheiden aanpak, geen fancy gedoe maar wel met de regelmaat van een Zwitserse klok een wagen die - zeker gezien hun budget - jaar na jaar best mooie resultaten weet te forceren.

En kijk, hun nieuwste bolide wint (voorlopig) met voorsprong de jaarlijkse schoonheidswedstrijd. Strakke livery, vloeiende lijnen en bovenal een erg keurige neus!

Old 27-01-2014, 04:36   #83   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

kort woortje van de ferrari baas. vind het een beetje vreemd, speechen is precies zijn ding niet
http://www.gpupdate.net/en/videos/44...olo-interview/
Old 27-01-2014, 17:57   #84   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Volgende in het rijtje: de Torro Rosso. Hoewel het huidige grafische concept al eventjes meegaat en een update misschien geen slecht idee is, oogt het nog steeds prima. Ook de opvallende neus wordt netjes gecamoufleerd, geen slechte zaak. Het gedeelte voor de cockpit ziet er wel wat lomp uit, de bolle lijn daar geeft de wagen een minder gestroomlijnde indruk.

En die Daniil Kyvat heeft teveel tanden in zijn smoel.

Last edited by Potenza; 27-01-2014 at 18:08.
Potenza is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2014, 08:21   #85   link
zinno
Senior Member

Testweek begint zometeen en Red bull, Mercedes, Force India en Caterham hebben het doek van de wagen getrokken:

Red Bull:

Best een propere oplossing voor de neus

Mercedes:

De mercedes site wordt nogal gehammerd op de moment dus enkel het fotootje van GPupdate

Mercedes denkt duidelijk meer in de richting van Ferrari, dat gezegd zijnde vind ik de Mercedes wel behoorlijk sexy en aggresief

Force India:

Eigenlijk redelijk weinig te zien op de foto, en op de site is er nog geen update

Edit: betere foto bijgeplaatst

Caterham:

TBA

Last edited by zinno; 28-01-2014 at 10:35.
zinno is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2014, 10:21   #86   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Dus de wagen met in't groot Red Bull op, is van Torro Rosso, en de wagen zonder Red Bull op, is van Red Bull?
Ze maken het daar niet zo makkelijk om de teams uit elkaar te houden (Het Nieuwsblad is volgens mij al fout in de berichtgeving).

Voor de rest wel benieuwd hoeveel verschil die neuzen zullen maken. Duidelijk twee grote lijnen: De stofzuiger zoals bij Ferrari/Mercedes, en de penis zoals bij Red Bull/McLaren/Williams etc. En dan Lotus, die echt wel speciaal doet. Maar zoals hier al eerder stond, Lotus was het enige team dat Red Bull af en toe het vuur aan de schenen kon leggen (dankzij Raïkonnen(?)), dus wie weet hebben ze daar wel een strak idee...
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2014, 10:37   #87   link
zinno
Senior Member

Klopt, Infinity is nu eenmaal hoofdsponsor van Red Bull dus ook heel prominent aanwezig. En wat verwarring betreft bij onze vaderlandse pers...ze kennen geen kloten van F1 dus ik verschiet er niet echt van.

Overigens heeft Raikonnen's eerste stint deze morgen welgeteld een minuut geduurd voor de Ferrari het liet afweten.
Old 28-01-2014, 11:32   #88   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Klonk wel goed anders.

Het ziet er ook uit alsof Mercedes een iets slimmere versie van de Ferrari-neus heeft ontworpen, waarbij de pylonen van de voorvleugel feitelijk als voorkant van de neus tellen, en het centrale deel dus iets hoger komt te liggen. En het is inderdaad nog eens mooier om naar te kijken ook. Hopelijk een goeie en dus binnenkort veel gekopieerde oplossing?

De Red Bull ziet er toch ook nog een geval apart uit in vergelijking met de Force India/STR/Williams/McLaren/... eenheidsworst. Benieuwd wat daar achter zit.
Old 28-01-2014, 11:57   #89   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

BAM

Quote:
Originally Posted by @MercedesAMGF1
A car failure for Lewis put him off at Turn One. Cause to be investigated when car returns to the garage.
Old 28-01-2014, 12:01   #90   link
zinno
Senior Member

Mh, ziet er een stevige klapper uit, denk niet dat we vandaag nog veel tracktime gaan zien bij Mercedes.

Mogelijk is er sprake van een front wing failure

Last edited by zinno; 28-01-2014 at 12:05.
Old 28-01-2014, 12:09   #91   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

derp, dat begint al goed
Old 28-01-2014, 12:28   #92   link
zinno
Senior Member

Ondertussen bevestigd: @MercedesAMGF1
We can confirm a front wing failure on car 44. The reason is now being investigated. Lewis is fine, thank you all for asking!
Old 28-01-2014, 14:41   #93   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

De nieuwe Caterham is - opnieuw - een gedrocht. Zonde, de groene livery is me daarentegen altijd al goed bevallen.

Mercedes volgt inderdaad dezelfde aanpak als Ferrari, hopelijk hebben beide teams een sterk wapen in handen door in een andere richting te werken. De Mercedes oogt trouwens wat beter dan de Ferrari, minder plomp en geforceerd, al stoor ik me aan de kleine extra vleugels boven de voorvleugel. Dat doet me wat denken aan periodes dat lelijke additioneel vleugels een must waren.

Het ontwerp van Newey oogt wat conventioneler, al is de piek hier flink steviger en prominenter. Dankzij het kleurenspel oogt de RedBull best goed. Force India probeert een gelijkaardig trucje, daar vind ik het echter minder geslaagd. Het extra zwart maakt de wagen wel wat slanker. Voorlopig staat de Sauber het best met de spitse snuit, daar vind ik het zelfs bekoorlijk en snelheid uitstralen.

Old 28-01-2014, 15:56   #94   link
zinno
Senior Member

Wat een gedrocht is de Caterham niet, het is nu maar te hopen dat ze niet winnen in Australie of alle teams rijden binnen 5 GP's rond met zo een gedrocht.

Overigens heeft de zandbak op Jerez wel zijn werk schitterend gedaan als ik dit filmpje van Hamiltons crash bekijk.

Old 28-01-2014, 16:42   #95   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ik vind het geluid van de nieuwe motoren trouwens erg goed klinken, veel beter dan verwacht. Ik vind het zelfs stoerder klinken dan het hoge gezoem van de V8-modellen.
Old 28-01-2014, 19:07   #96   link
HeLLBirD
You ain't seen me, aight!

HeLLBirD's Avatar

Ferarri en Mercedes blijkbaar snelste rondetijden tijdens de testritten vandaag. Toevallig de twee wagens met de stofzuigerneus?
HeLLBirD is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2014, 19:42   #97   link
Clipper
Berger d'Arcadie

Clipper's Avatar

Ik denk dat het effectief toeval is. Het waren vooral die twee teams die het meest gereden hebben, om redenen die niet veel met aerodynamica te maken hebben. De Mercedes is zijn voorvleugel zelfs nog verloren nadat Hamilton die tijd had neergezet, dus voor 't zelfde geld kunnen die terug naar de tekentafel voor een nieuwe neus. De McLaren is nooit gestart geraakt en Vettel deed wat installation laps maar heeft geen rondetijd neergezet.

Eigenlijk had dus vooral Ferrari een goeie dag vandaag.

Code:
Pos Driver             Team                  Time        Gap     Laps
 1. Kimi Raikkonen     Ferrari               1m27.104s            31
 2. Lewis Hamilton     Mercedes              1m27.820s  +0.716s   18
 3. Valtteri Bottas    Williams-Mercedes     1m30.082s  +2.978s    7
 4. Sergio Perez       Force India-Mercedes  1m33.161s  +6.057s   11
 5. Jean-Eric Vergne   Toro Rosso-Renault    1m36.530s  +9.426s   15
 6. Esteban Gutierrez  Sauber-Ferrari        1m42.257s  +15.153s   7
 7. Sebastian Vettel   Red Bull-Renault      No time               3
 8. Marcus Ericsson    Caterham-Renault      No time               1
Old 28-01-2014, 21:15   #98   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Ik zou er inderdaad nog niets in zoeken, alle teams gaan nu vooral op zoek naar betrouwbaarheid.

De nieuwe Williams valt me op vanwege de uitlaat, daar waar de meeste constructeurs deze netjes wegstoppen is deze op de FW36 vrijwel helemaal bloot. Voorts lijkt deze wagen me eerder standaard, afgaande op alle andere modellen. Ik vrees op weinig beterschap bij het Britse team dat ooit voor wereldtitels kon strijden...

En fuck die Caterham, maat.

Go home F1 car, you're drunk.
Old 28-01-2014, 21:50   #99   link
DaHitch
Resident Curmudgeon

DaHitch's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
Ferarri en Mercedes blijkbaar snelste rondetijden tijdens de testritten vandaag. Toevallig de twee wagens met de stofzuigerneus?
Eerder toevallig dat dat de enige 2 teams zijn die vorige week al een shakedown hebben gedaan.

I don't mean to sound bitter, cold, or cruel, but I am, so that's how it comes out.
Racing is life. Everything else is just waiting.
Racing, competing, is in my blood. It's part of me, it's part of my life; I've been doing it all my life. And it stands up before anything else.
Accelerated movement sharpens the senses, dulls reality, heightens perception, quickens the mind, slows time, purifies travel, transports my being into another world - the place I want to live.
DaHitch is offline   Reply With Quote
Old 28-01-2014, 21:51   #100   link
Teus
key forum member

Teus's Avatar

Quote:
Originally Posted by HeLLBirD View Post
. Toevallig de twee wagens met de stofzuigerneus?
zwans eens niet.

Shrimp Refuge Forums > Amusement > Hot Wheels

Thread Tools

Posting Rules