Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 14-02-2014, 13:43   #1   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Twilight Imperium III - The Revengeanance II - Interessepeiling

Even polsen of hier volk voor te vinden is. Ik ga even Fidoh integraal quoten ivm de eerste Twilight Imperium:

Quote:
Originally Posted by Fidoh View Post

Ik zou graag proberen om, zoals op andere forums, een Twilight Imperium game te runnen op Shrimp.

Bekijk zeker dit al eens om te zien of het je iets lijkt. Voor we kunnen beginnen, lees alsjeblieft door de regels (pdf) en de regels voor de uitbreiding Shattered Empire (pdf). Lezen, skimmen, whatever. Voorlopig nog niet helemaal nodig (nu wil ik alleen interesse peilen), maar op termijn zal je die toch moeten leren. Er zijn veel regels, en het duurt even om te leren, maar je zal zien dat de regels wel elegant zijn en erg goed werken. Ik post nog wel een samenvatting als er genoeg interesse is.
Lengte
Twilight Imperium duurt lang. Face-to-face duurt het tussen de 6 en de 9 uur. Online zal het zeker niet minder dan een paar maanden duren. Als je je inschrijft, wees er dan op voorbereid dat we tegen nieuwjaar de paasvakantie ofzo nog bezig zijn. Dat is niet per se slecht. Je beslissingen in dit spel blijven significant en het gebeurt weinig dat spelers zo hard kreupel geslagen worden dat ze helemaal niet meer terug kunnen.
Partners
Misschien wil je een partner voor dit spel. De verantwoordelijk in twimp kan makkelijk gedeeld worden, denk ik. Het is een goeie manier om het spel niet te vertragen omdat je eens een dag of twee niet inlogt en het is een soort van verzekering tegen slechte beslissingen. Als je een team vormt, kies dan iemand die je op facebook, irc of msn regelmatig spreekt, zodat het geen speler-toeschouwer relatie wordt. Ook nog, als je twijfelt aan je motivatie voor dit spel, zet je dan ook in een team. Als je dan na een paar weken beslist toch te stoppen, kunnen we verder zonder iemand anders te zoeken. Als je compleet nieuw bent en nog nooit Twilight Imperium hebt gespeeld, raad ik deze optie ook zeker en vast aan.

Als je nog nooit dit spel hebt gespeeld, is in team spelen zeker geen verplichting. Beslis zelf wat je wil h.
Het spel
In dit spel gaan zes spelers tegen elkaar spelen. Eigenlijk zijn dat zes alien races die het tegen elkaar opnemen om controle over de melkweg te veroveren. Als er teams zijn, zijn we dus met meer dan zes spelers. We gaan de basisregels gebruiken, maar wel met de Strategy Cards uit de uitbreiding. Er zijn een paar huisregels nog, maar die leggen we later wel uit.

Interesse? Laat dan iets weten in dit topic, en laat weten of je graag alleen speelt of in een team. Ik ga mensen niet laten meespelen op een first come, first serve basis, trouwens.

Dit topic is nog maar tentatief en er staat nog niks vast. Guns heeft goesting dus 't is van moetens.
Verder, daar ik vooral zin heb om te spelen, heb ik een tool in elkaar gestoken die het managen van alle geheime informatie (action cards, political cards, public en secret objectives en in het begin de system tiles voor galaxy building) op zich neemt. Ik moet nog uitvogelen hoe en waar ik dat ga hosten ('t Is MEAN, dus ik vermoed dat ik heroku ga proberen), maar voor de rest heeft dat zowat alle functionaliteit die het moet hebben. Screenshots: n, twee en drie.

Alvast een paar opmerking hierover:
- 't Is relatief secure. Ik zou er geen bankgegevens in opslaan, maar ik zou bijvoorbeeld zelf niet weten hoe ik iemand anders zijn kaarten zou kunnen zien of manipuleren. Gebeurt allemaal serverside en PassportJS zit er overal tussen.
- Ik ben geen UI designer en dat is er aan te zien 'k Merk nu met die screens bijvoorbeeld dat ge intuitief denkt dat de meest recente logs onderaan staan, terwijl die omgekeerd gesorteerd zijn. Dat ga ik nog aanpassen. Maar voor de rest: het werkt, dikke #care dat mijn buttons nie just aligned zijn
- Zaken die niet kunnen: uw kaart(en) tonen aan n specifieke speler (doe dat via PM), kaarten trekken van een andere speler (de andere speler kan u wel een (random) kaart geven, dus geen probleem), discard piles bijhouden (ik zal dat manueel doen op basis van de log) en een deck doorzoeken naar een specifieke kaart (dit kan totaal niet, denk dat er n action kaart in het spel zit die dat toelaat, daar spelen we dan niet mee).
- Er is een mogelijkheid om gewone messages te loggen, maar ik zou alle niet-kaartgerelateerde zaken hier houden (posts/pm's).

Verder: ik ga alle andere host taken op mij nemen (map updaten etc). Conditionele orders op voorhand doorgeven via pm mag nog steeds, en ge kunt er op vertrouwen dat ik die voor mij ga houden, maar als uw orders afhangen van wat k zou doen, dan wacht ge er misschien beter mee. What has been seen cannot be unseen

Interesse? Spel met 6 personen, ik zou vanzelfsprekend meespelen, en Fidoh en Kittens hebben voorrang als ze willen, de eerste omdat hij het vorige spel georganiseerd heeft, en de tweede omdat hij mij een lijst met action cards geprepareerd heeft, wat een absoluut rotwerkje is

Optionele rules en houserules bespreken we wel als er genoeg interesse is.

EDIT: en geheel terzijde: in het echt wel bijzonder onwaarschijnlijke geval dat mijn app midden in het spel onherroepelijk de geest geeft, beloof ik om het managen van de kaarten verder op mij te nemen met de andere hosting taken, iemand anders kan dan van mij overnemen in het spel. Hopelijk en waarschijnlijk is dat natuurlijk niet nodig, maar ik zeg het maar zodat ge geen schrik moet hebben dat ge maar een half spel gaat kunnen spelen.

Last edited by Guns; 14-02-2014 at 13:49.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2014, 14:16   #2   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Yapyapyap.
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 14-02-2014, 15:23   #3   link
Turtle
Senior Member

Turtle's Avatar

Dik respect voor de tool, maar ik ga passen
Old 14-02-2014, 17:08   #4   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 15-02-2014, 01:18   #5   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

't K heb mijn tool ondertussen al online gekregen en alles lijkt te werken zoals het hoort. Aww yiss.
Old 15-02-2014, 09:44   #6   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Kwestie van niet met drie sites te moeten goochelen, heb ik even simpele diceroll functionaliteit toegevoegd aan de tool.

Last edited by Guns; 15-02-2014 at 10:36.
Old 16-02-2014, 09:24   #7   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

cool cool cool. Kga de beslissing nog 1 dag laten bezinken, de aankoop van een appartement hangt in de lucht, en met de daarbijhorende verbouwingen erbij, zal er weinig twilight tijd over zijn (ik heb bv. ook al amper tijd voor het hearthstone tournament, maar dan moet ge natuurlijk met 2 tijd maken, so...)
Old 17-02-2014, 08:33   #8   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Iedereen heeft ondertussen werk/familie/andere zaken te doen h. Er wordt verwacht dat ge uw best doet om dagelijks te kunnen posten, maar niemand gaat u doodschieten als dat eens een dag niet lukt
Old 17-02-2014, 08:46   #9   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Ik weet het niet. Dat hangt er sterk van af of ik die tool van u kan open doen op het werk of niet.
kar is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2014, 08:52   #10   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Ik zal de eerste 3 weken van mei weg zijn. Als dat geen probleem is /in
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2014, 09:20   #11   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Gohja. Als we het op voorhand weten lassen we in mei desnoods een pauze in. Nog beter zou wel zijn dat ge afspreekt met iemand anders om uw plaats gedurende die drie weken in te nemen (of ge speelt gewoon vanaf het begin in team, natuurlijk).
Old 17-02-2014, 13:18   #12   link
White hawk
Senior Member

White hawk's Avatar

Ik wil mee doen!
White hawk is offline   Reply With Quote
Old 17-02-2014, 14:05   #13   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Dat zijn er dan al 5 als ik goed kan tellen? (ik zal wel zien te regelen voor mijn afwezigheid)
Guns, Kittens, Fidoh, White Hawk en ik. Nog eentje en we kunnen beginnen.
Old 17-02-2014, 14:34   #14   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

En kar en/of wjw.

Als er 7 players zouden zijn, zoek ik een goeie custom map voor met 7. Ja, 'k weet het, de galaxy setup is tof, maar imho niet tof genoeg om iemand te weigeren uit het spel.

En als er maar 5 zijn zoek ik ook een custom map, want random maps met 5 sucken gewoon hard
Old 17-02-2014, 15:32   #15   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Kan ik die tool ergens checken?
Old 17-02-2014, 15:58   #16   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

PM sent.
Old 17-02-2014, 16:12   #17   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Merci, ziet er goed uit.
Vooral de reminder messages...
Old 17-02-2014, 16:24   #18   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Ge moogt mij erbij zetten. Als ik een app. moet verbouwen moet ik ook af en toe een pauzeke pakken.
Old 17-02-2014, 16:26   #19   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Aight. Zal dan vanavond met de setup/thread beginnen, maar 'k wacht nog op kar om te zien of het met 6 of 7 zal zijn.
Old 17-02-2014, 17:06   #20   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Kunt ge houserules en gebruikte opties oplijsten, Guns?
Fidoh is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules