Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 06-03-2014, 19:00   #61   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Standaard blijven dice rolls behouden. Bij combat zegt ge voor uw rol ook voor wat ge precies rolt (3 Fighters 3@9, 2 cruisers 2@7). Als dan een AC gespeeld zou worden die zegt: uw Fighters schieten nietsmendalle, dan tellen de eerste 3 van uw 5 rolls niet mee.

2de algemene afspraak: tussen elke fase/ronde zeggen beide spelers of ze al dan niet AC's spelen, alvorens verder te gaan. Op voorhand zeggen dat ge zeker wel/niet een AC gaat spelen is uiteraard toegestaan om de boel vlotter te laten verlopen.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 06-03-2014, 19:42   #62   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Voor Fidoh zijn tweede vraag " Wat als iemand 4 dice rolt, in plaats van 3? Tellen dan de eerste 3 resultaten, of worden er 3 dobbelstenen opnieuw gerold?"
Ik zou de rolls behouden en de eerste 3 laten gelden. De rest is te verwaarlozen.

Ten slotte: Ik zou ook de "ik speel geen AC" meteen willen laten gelden als "ik speel geen AC, tenzij er een AC gespeeld wordt".
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2014, 08:20   #63   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Zijn er eigenlijk bepaalde AC’s en PC’s uit den deck gehaald?
Ik denk nu aan bijvoorbeeld determine policy, synchronicity, touch of genious als AC’s.
Old 10-03-2014, 08:27   #64   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kittens View Post
Voor de mensen die de standaard action cards al kennen en enkel willen weten wat er is veranderd:
Ingrijpende veranderingen:
• Action cards stating “Play: Immediately before a Space Battle” are played after the pre-combat step, except Target Their Flagship! and Communications Breakdown.
• Change Communications Breakdown: “No players may play Action Cards until the end of the Space Battle. OR Cancel the effect of any Action Card just played, then discard both cards. Play: Duing a Space Battle in which you are participating.”
• Change Friendly Fire: “For one combat round, opposing fighters inflict a hit on their own forces on natural rolls of 1 through 4. Play: Immediately before a Space Battle combat round.”
• Change Privateers: “Take half the Trade Goods from one opponent’s Trade Goods area, rounded up. Play: As an action.”
• Change Signal Jamming: “Choose a system that is not an opponent’s Home System and contains at least one friendly unit or control marker. Take a Command Counter from any opponent’s reinforcements and place it in that system. Play: During the Strategy Phase.”

Minor errata en verduidelijkingen:
• Change Direct Hit: “Destroy an opponent’s damaged unit. Play: Immediately after the unit has been damaged in a Space Battle or Invasion Combat in which you are participating.”
• Change Emergency Repairs: “Choose a system. Immediately repair all of your damaged units in the chosen system. Play: At any time.” Direct Hit always takes priority over Emergency Repairs.
• Change Local Unrest: “Choose a planet that is not in an opponent’s Home System. Exhaust that planet and destroy one Ground Force on it, if able. If there are no Ground Forces left on the planet, it reverts to neutral status. Play: As an action.”
• Change Rare Mineral Play entry: “Play: Immediately after succesfully invading a planet.”
• Change Scientist Assassination Play entry: “Play: During the Strategy Phase, before the first player chooses a Strategy Card.”

Merk op dat ge met Communications Breakdown ne Sabotage kunt cancelen tijdens een space battle. Ja, da's expres.

En deze action cards zijn uit het deck gehaald wegens te shitty, te beperkt bruikbaar, niet compatibel met gebruikte strategy cards, of te goed:
• From the base game (or expansion replacements): Synchronicity, Determine Policy, Council Dissolved, Political Stability, Public Disgrace, Strategic Shift, Focused Research, Tech Bubble, Opening the Black Box, Strategic Bombardment, War Footing, Grand Armada, Star of Death, Lucky Shot, Productivity Spike, Patrol, Transport, Voluntary Annexation, In The Silence of Space (1 of 3)
• From Shattered Empire: Experimental Weaponry, Flanking Tactic, Temporary Stability
• From Shards of the Throne: all action cards
Er zijn ook PC's gecut, even lijst opzoeken.
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2014, 08:31   #65   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Removed Political Cards
  • From the base game (or expansion replacements): Ancient Artifact, Public Execution, Dispute Resolution, Checks and Balances, Fleet Regulations, Resource Management, Humane Labor, Imperial Containment, Colonization Licensing, Technology Investigation Committee, Imperial Academy, Trade War, Councilís Censure
  • From Shattered Empire: Political Focus, Forbidden Research, Neutrality Pact
  • From Shards of the Throne: On Observation, Necessary Bureaucracy, Flawed Planning, Equal Threats, Archived Secret, Official Sanction
Old 10-03-2014, 08:34   #66   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Meerbepaald: er zit (denk ik) geen enkel Shards of the Throne PC in het spel. Ik ben niet 100% zeker, maar toen ik Fidoh zijn PC lijst was aan het overlopen om de bovenstaande kaarten eruit te halen, vond ik geen enkele van die SotT kaarten terug.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 10-03-2014, 08:41   #67   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Merci allebei.

Is dit de plaats om een aantal keuzes daarvan te bespreken? Of liever per mail?
Old 10-03-2014, 08:56   #68   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Liever per mail.
Old 13-04-2014, 13:09   #69   link
Saltlake
Junior Member

Is er nog ruimte voor een extra speler in dit spel?
Saltlake is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2014, 07:15   #70   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Het spel is al begonnen, ik vrees er dus een beetje voor.
Old 14-04-2014, 09:50   #71   link
Saltlake
Junior Member

ok geen probleem. Kunnen jullie me meenemen als mogelijke invaller en als geinteresseerde voor een evt. volgend spel?
Saltlake is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2014, 11:14   #72   link
wjw
Alive and human

wjw's Avatar

Dat lijkt me geen enkel probleem.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules