Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 19-02-2014, 09:47   #21   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Hoogminister Fidov en ik hebben al gerold voor speaker/positie op de tool.
Ik veronderstel dat dit meteen ook voor positie is?
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2014, 09:48   #22   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Ik ga beginnen met de systems voor galaxy setup te PM'en. De "pakketjes" van systems heb ik zelf samengesteld, wie welk pakketje krijgt is echter volledig random. En geloof mij, ik kan geen 5 minuten onthouden welk system ik waar heb gestoken, iets wat ik gisterenavond meermaals tot mijner frustratie mocht ondervinden

Stuff die ik wel weet, en die iedereen mag weten: iedereen heeft 1 empty of wormhole system en 1 red-bordered system. Alpha wormhole, beta wormhole, Lodor en Quann (de twee wormhole planeten) zitten bij 4 verschillende spelers.

Nadat ik alles verzonden heb zullen we de speaker random bepalen, update ik de map een eerste keer met de correcte homesystems, en kan er beginnen worden met de galaxy setup.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2014, 09:49   #23   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Ok ja, rol dan maar al voor speaker zeker

Quote:
Originally Posted by Fjuri View Post
Ik veronderstel dat dit meteen ook voor positie is?
Positie is reeds random bepaald en wordt niet meer gewijzigd, simpelweg omdat alles verslepen een kutwerkje is waar ik geen goesting (of tijd, met alles dat erbij komt) voor heb. Hoogste rol wordt speaker, rest is gewoon clockwise.

EDIT: Overigens, geheel terzijde en zéker niet beschuldigend bedoeld: gelieve in het vervolg misschien te wachten alvorens je zelf een ideetje gaat pitchen om iets random te checken op die tool. Mijn plan was om zelf via een paar (publieke) random rolls de speaker te bepalen (Fidoh is 1, getal tussen 1-6 rollen om clockwise speaker te bepalen, 7-10 is ne reroll). Dat is iets dat ik kon doen op 5 minuten. Nu moeten we hiervoor wachten tot iedereen het forum eens heeft gecheckt en een dobbelsteen heeft gerolld in de tool. No big deal, we zijn niet gehaast, maar het is niettemin te vermijden vertraging.

Last edited by Guns; 19-02-2014 at 10:02.
Old 19-02-2014, 10:04   #24   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

'k Vind Speaker en creation starter tegelijk rollen geen goed idee. Eerstes zijn in creation is al een huge voordeel, moet die niet nog extra bevoordelen imo.

Ofwel 2 verschillende rolls, ofwel speaker geven aan degene die 4e is bij creation. (Voorkeur naar dat tweede imo, niet dat we dat ooit al gedaan hebben, maar wij hebben in't verleden meestal prefab gespeeld.)

Also, Guns, ge moet daar niet mee wachten hoor, kunt gewoon rollen op uw manier. Daar is nu niet echt een redelijk bezwaar tegen in te brengen; random is random. Moet wel eerst overeengekomen worden over het voorgaande.

Last edited by Kittens; 19-02-2014 at 10:09.
Kittens is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2014, 10:08   #25   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Check. We houden deze rolls voor Speaker te bepalen. De creation starter bepalen we daarna dan ('k zal nog wel beslissen of ik dat random doe of speaker + 4).

Systems zijn verstuurd, 'k hoop dat ik mij nergens vergist heb
Old 19-02-2014, 10:11   #26   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
Originally Posted by Kittens View Post
Also, Guns, ge moet daar niet mee wachten hoor, kunt gewoon rollen op uw manier. Daar is nu niet echt een redelijk bezwaar tegen in te brengen; random is random. Moet wel eerst overeengekomen worden over het voorgaande.
Ge hebt gelijk. 'k Ga gewoon rollen voor system creation, speaker komen we nog overeen nadien.
Old 19-02-2014, 10:14   #27   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Bon 'k heb dat dus teniet gedaan en zelf gerolld.

wjw start voor system setup. Volgorde is dus: wjw, Fjuri, Kittens, Fidoh, White hawk, Guns.

Goe plan, Guns. THAT WORKED OUT WELL.
Old 19-02-2014, 10:16   #28   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

En volgens mijn eigen voorstel ben ik potentieel laatst bij SC picks! :D

Ain't even mad.
Old 19-02-2014, 10:21   #29   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Nogmaals link naar de map. Home Systems en dergelijke zijn nog niet geplaatst, maar niets weerhoudt u om al een system te plaatsen (geef de coordinaten door zoals ze op de map staan.
Old 19-02-2014, 10:23   #30   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Ik zit dus tussen Mentak en Sardakk n'orr. Peace FTW
hmmm, over het algemeen:
Mentak, N'orr, L1z1x en Letnev zijn niet de meest diplomatische rassen.

Last edited by Fjuri; 19-02-2014 at 10:30.
Old 19-02-2014, 10:25   #31   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Kan ik van iemand een asteroid field kopen?
Old 19-02-2014, 10:39   #32   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

'k Heb inderdaad ook niet de indruk dat er veel gepeaced gaat worden. Allemaal behoorlijk in-uw-face races.
Old 19-02-2014, 11:08   #33   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Quote:
Originally Posted by Guns View Post
Ok ja, rol dan maar al voor speaker zeker

Positie is reeds random bepaald en wordt niet meer gewijzigd, simpelweg omdat alles verslepen een kutwerkje is waar ik geen goesting (of tijd, met alles dat erbij komt) voor heb. Hoogste rol wordt speaker, rest is gewoon clockwise.

EDIT: Overigens, geheel terzijde en zéker niet beschuldigend bedoeld: gelieve in het vervolg misschien te wachten alvorens je zelf een ideetje gaat pitchen om iets random te checken op die tool. Mijn plan was om zelf via een paar (publieke) random rolls de speaker te bepalen (Fidoh is 1, getal tussen 1-6 rollen om clockwise speaker te bepalen, 7-10 is ne reroll). Dat is iets dat ik kon doen op 5 minuten. Nu moeten we hiervoor wachten tot iedereen het forum eens heeft gecheckt en een dobbelsteen heeft gerolld in de tool. No big deal, we zijn niet gehaast, maar het is niettemin te vermijden vertraging.
Iedereen al eens laten mongen met de dice, was de enige bedoeling hoor. Was blijkbaar nodig, QED. Nu weet iedereen hoe het moet.
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2014, 11:16   #34   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

's Wel waar. Overigens, iedereen zit in het "probeersel2" spel ook hé. Als ge iets wilt doen, maar ge weet niet of dat het gewenste effect gaat hebben, probeer het daar eerst eens
Old 19-02-2014, 12:29   #35   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Updated map. De leaders zijn in de kleuren van uw race. 'k Weet nog niet wat ik daarmee ga doen. Ofwel switch ik de leaders zodat leaders meer overeen komen met uw kleur. Ofwel bijt ik door de zure appel en verander ik vanavond toch nog de player colors. Dan komen die wel niet meer overeen met de kleuren in de tool, maar w/e. Ik neig echter nog steeds naar de eerste oplossing

Plaatsing van Space Docks, Ground Forces en PDS'en is uiteraard nog niet final, daar moogt ge als het spel begint nog veranderingen voor aanvragen.

Om verwarring te voorkomen: tenzij het niet anders kan, ga ik enkel de +3 counters voor Fighters en Ground Forces. Als ge dus van ver een geel of lichtblauw fichke ziet liggen, is 't ne +3.
Old 19-02-2014, 12:37   #36   link
Kittens
Blofficoso

Kittens's Avatar

Ziet al die juicy trade agreements maat.
Old 19-02-2014, 12:42   #37   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Ik denk dat ik ne carrier ontbreek.

Nog altijd niemand met een asteroid field te koop?

Wjw is up om een systeem te plaatsen.
Old 19-02-2014, 12:50   #38   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fjuri View Post
Ik denk dat ik ne carrier ontbreek.
Urite. I fix.
Old 19-02-2014, 12:56   #39   link
Fidoh
Bordspelnerd

Fidoh's Avatar

Sup wie ister hier den hacan
Fidoh is offline   Reply With Quote
Old 19-02-2014, 13:05   #40   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Dan speeltem eens niet Hacan, istem toch Hacan. WHAT DEVILRY IS THIS?
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules