Go Back   Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Reply

Thread Tools
Old 25-03-2014, 21:12   #41   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Allrighty, ik zal voor de korte missie gaan. Als we fun hebben, kunnen we de leukere voor de volgende keer doen! En dan weet ik min of meer hoe het werkt via een forum

Prepare for Game Time!
Mithror is offline   Reply With Quote
Old 25-03-2014, 21:43   #42   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Bedoeling is om kort even te schetsen waar jullie mee bezig zijn op dit moment.

Alex en Guns, jullie werken elk op een andere plaats binnen de dienst en kennen elkaar dus totaal niet.

Op p. 7 vinden jullie een korte beschrijving van wat de Dienstgroepen doen. De Computer zorgt er altijd voor dat iedereen bij de geschikte dienstgroep terecht komt. Het zou echt nooooooit kunnen dat iemand aan een dienstgroep toegekend wordt die niet weet wat hij daar moet doen. Nope. Nooit. De Computer maakt geen fouten!

Last edited by Mithror; 25-03-2014 at 22:03.
Old 26-03-2014, 10:48   #43   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Ik wacht nog even op reactie van Alex en Robin en dan zal ik jullie allemaal samen brengen en kan de echte fun beginnen

Voor ik het vergeet:

Jullie kunnen dus nog 6 beperkte specialiteiten kiezen. Dit houdt in je een specialiteit hebt dat betrekking heeft op een specifiek iets (een persoon of kleine groep personen, een welbepaald voorwerp, ...). Het mag echter geen betrekking hebben op je medespeler noch op De Computer.

In het boek vanaf p. 14 staan voorbeelden voor elke Vaardigheid als je inspiratie nodig hebt.

Old 26-03-2014, 11:38   #44   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Even wat uitleg over SNAFU en Wondes:

Als je Snafued bent, dan ben je tijdelijk afgeleid. Je kunt niet aanvallen in de volgende ronde. Aan het einde van de volgende ronde ben je niet langer Snafued.

De graad van wondes is als volgt:
  1. Gewond
  2. Verminkt
  3. Neergeslagen
  4. Gedood
  5. Verpulverd
Uitleg vind je op pagina 50, maar ik zal je wel op bepaalde en relevante dingen wijzen als we zover zijn.
Old 26-03-2014, 12:11   #45   link
Fjuri
Senior Member

Fjuri's Avatar

Quote:
Originally Posted by White hawk View Post
Ooc: Ahhh 't is eerder brave new world dan kafka.
Moet ik mij zorgen maken dat het licht paars is en niet rood?
Wat is snafued?
Sorry voor de vele vragen

Alice bedankt De Computer: 'U weet toch altijd wat ik nodig heb!' en neemt 1 van de pillen en stopt de rest veilig weg.
Ze zet zich terug achter haar bureau, wacht eventjes tot de gelukspil begint te werken en start met de berg papierwerk die haar te wachten staat.
Probeer de OOC vragen in de OOC thread te zetten.
Fjuri is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2014, 12:16   #46   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Quote:
Originally Posted by White hawk View Post
Ooc: Ahhh 't is eerder brave new world dan kafka.
Moet ik mij zorgen maken dat het licht paars is en niet rood?
Wat is snafued?
Sorry voor de vele vragen

Alice bedankt De Computer: 'U weet toch altijd wat ik nodig heb!' en neemt 1 van de pillen en stopt de rest veilig weg.
Ze zet zich terug achter haar bureau, wacht eventjes tot de gelukspil begint te werken en start met de berg papierwerk die haar te wachten staat.
Goh, 't is Brave New World en het is 1984. En het heeft denk ik ook zeker kafkaiaans trekken. Het is een beetje een amalgaan van alles en nog wat.

Nee, je hoeft je geen zorgen te maken over dat het licht paars is ipv rood. Je moet je echter wel zorgen maken over het feit dat omdat je je taak niet kunt doen, straks een hele sector zonder zuurstof komt te zitten! Misschien is het slim om een zondebok te zoeken of een oplossing te vinden

Snafu is op dit moment niet van toepassing eigenlijk, aangezien je niet echt kunt aanvallen, maar staat hierboven uitgelegd. Afkorting komt trouwens uit het legerjargon en betekent: Situation Normal: All Fucked Up.
Old 26-03-2014, 15:35   #47   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Voor ik post, kan ik ergens meer informatie krijgen over mijn dienstgroep Armed Forces? Of mag ik dat zelf wat een invulling geven?
Robin is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2014, 15:39   #48   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Ik heb dat volledig uit mijn duim gezogen, alleszins.
Guns is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2014, 15:43   #49   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Dan ist goed.
Old 26-03-2014, 15:43   #50   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Quote:
Originally Posted by Robin View Post
Voor ik post, kan ik ergens meer informatie krijgen over mijn dienstgroep Armed Forces? Of mag ik dat zelf wat een invulling geven?
Er is meer informatie in de regels als je dat wilt, maar de gist is dat ze instaan voor het verdedigen van de Alpha Complex. Hun grootste taak is trainen, trainen, trainen... Eigenlijk hebben ze het zo druk met trainen dat ze geen tijd hebben voor missies. Daarom sturen ze vaak Onraadschieters op missie in de plaats

Last edited by Mithror; 26-03-2014 at 15:47.
Old 26-03-2014, 15:46   #51   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Quote:
Originally Posted by Guns View Post
Ik heb dat volledig uit mijn duim gezogen, alleszins.
ah, kwas al aant denken dat je een verrader was die meer wist!
Alex is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2014, 16:06   #52   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Betreffende het gebruik van Vaardigheden en Specialiteiten:

Als je een vaardigheid of specialiteit wilt gebruik, kondig dit dan in de IC thread aan in het [DeepSkyBlue] en tussen vierkante haken. Gooi niet zelf!

Als mensen Perversiteit punten willen spenderen dan kondig je dat vervolgens aan in de OOC thread.

Een voorbeeld:
Quote:
Voorgeschiedenis
Speler A heeft net Speler B neergeschoten en iemand van de Interne Veiligheidsdienst komt binnen en ziet hem met het laser pistool in de hand.

In de IC Thread door Speler A.
"Huh, wat de duivels is me dit nu! Beste werknemer van de Interne Veiligheidsdienst, ik wil een klacht indienen tegen de persoon die me deze laser gegeven heeft. Er is duidelijk iets mis mee! Ik wou hem kuisen zoals het een goede Hyg´ene Officier betaamt, maar hij vuurde in de plaats!"

[Ik gebruik Chutzpah (Gotspe) om me eruit te lullen.]
In de OOC Thread door Speler B.
Ahem, ik spendeer 5 perversiteitspunten om zijn doel naar beneden te halen! Hah!
Verantwoording: je wordt knalrood en begint ferm te zweten (met bijhorende geuren!)

In de OOC Thread door Speler A.
Fuck you, gast! Ik spendeer er 3 om het weer naar boven te halen.
Verantwoording: de gast van Interne Veiligheidsdiensten is verkouden.

In de OOC Thread door Speler C.
Meh, ik spendeer er 1 om het weer naar beneden te halen:
Verantwoording: je hebt vroeger een vriend van een vriend van hem beschuldigd van verraad.

*** GM Magic ***

In de IC thread door de GM
De Interne Veiligheidsagent vertrouwt je voor geen haar een neemt je mee naar het verhoor.
Old 26-03-2014, 16:14   #53   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Quote:
Originally Posted by Mithror View Post
Er is meer informatie in de regels als je dat wilt, maar de gist is dat ze instaan voor het verdedigen van de Alpha Complex. Hun grootste taak is trainen, trainen, trainen... Eigenlijk hebben ze het zo druk met trainen dat ze geen tijd hebben voor missies. Daarom sturen ze vaak Onraadschieters op missie in de plaats
Oei. Kheb een een beetje een andere invulling gegeven. Herschrijf ik?
Old 26-03-2014, 16:18   #54   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Als je dat wilt! Ga er niet moeilijk om doen
Old 26-03-2014, 16:35   #55   link
Robin
Redactie

Robin's Avatar

Zal het zo dan laten en in het achterhoofd houden dat ik meer getraind heb in het verleden dan controleofficier heb gespeeld.
Old 26-03-2014, 16:53   #56   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Via de PDC staan jullie trouwens altijd in contact met De Computer. Dus als jullie vragen hebben, kunnen jullie die altijd stellen via de PDC
Old 26-03-2014, 18:14   #57   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Is er iemand die weigert te gaan?

Zoniet zal ik anders al beschrijven wat er te zien is als jullie aankomen.
Old 26-03-2014, 19:14   #58   link
Alex
Soupe du jour

Alex's Avatar

Ik weiger niet
Alex is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2014, 19:19   #59   link
Guns
Man of Science

Guns's Avatar

Ik weiger ook niet. Goed dat ge dat hier vraagt, 'k ging al bijna een post zitten voorbereiden met een hele uitleg over hoe Buns de juiste taxi neemt ofzo
Guns is offline   Reply With Quote
Old 26-03-2014, 19:55   #60   link
Mithror
Senior Member

Mithror's Avatar

Yeah, ik wou het daarstraks al zeggen, maar het werk dacht daar anders over! Enige reden om te wachten is voornamelijk om te zien of jullie wel willen gaan of niet. Hoe jullie er geraken is minder van belang

Trouwens, voor alle duidelijkheid: weigeren is natuurlijk niet vlakuit weigeren he. Dat is verraad! Neenee, weigeren is excuses en uitvluchten zoeken om toch niet de missie te moeten doen. Maar jullie zijn nog nieuw, dus ik vergeef het jullie als jullie denken dat een missie een goed iets is =)
Reply

Shrimp Refuge Forums > Spelletjes > Forum Games

Thread Tools

Posting Rules