Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 29-12-2010, 14:59   #3661   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Heb de G20 en S20 vergeleken in de Fnac, de G20 heeft betere contrastratio, voor de rest weinig verschil. Om daar nu 200 euro voor te geven, dunno. (in Fnac G20: 999 euro en S20: 799 euro).

Ik veronderstel dat dit afzetprijzen zijn van de Fnac voor mensen die niet beter weten?

Wat ik me dan afvraag: waarom kost deze dan slechts 399? Specs lopen gelijkaardig. Da's de helft van die 799.
http://www.pixmania.be/be/nl/5459157...tx-p42c2e.html
Old 29-12-2010, 15:16   #3662   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
HD Ready, dus geen Full HD ? Maar, zoals ik al zei, ik heb die S20 voor 499 bij Pixmania gekocht (TX-PF42S20), dus die hoeft echt geen 799 te kosten !

edit: die is precies overal een pak duurder geworden ?! Heb hem op het juiste moment gekocht dan!

Last edited by Erik701; 29-12-2010 at 15:32.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2010, 19:11   #3663   link
vincent vega
huh?

vincent vega's Avatar

Quote:
Originally Posted by Wolf View Post
Heb de G20 en S20 vergeleken in de Fnac, de G20 heeft betere contrastratio, voor de rest weinig verschil. Om daar nu 200 euro voor te geven, dunno. (in Fnac G20: 999 euro en S20: 799 euro).

Ik veronderstel dat dit afzetprijzen zijn van de Fnac voor mensen die niet beter weten?
[/url]
Weinig verschil: niet overdrijven he:
Quote:
Originally Posted by avforums
G20 has THX mode, white balance/gamma user controls, Viera cast, High Contrast filter (2 sheets of glass, three on the S20, more reflective...), ISFccc calibration tools, USB, wifi ready...
G20 well worth the extra.
Edit: plus Vreal Pro 5, with better SD scaling.
vincent vega is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2010, 20:38   #3664   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

Zet THX mode op en uw beeld flikkert gelijk zot. Zou het niet echt een pluspunt noemen. Beste beeldkwaliteit krijg je uit die Pana's door zo weinig mogelijk van hun fancy features op te zetten. Vrees dat hun processors niet kunnen volgen.

Nuja, just my 2 cents. Commentaar leveren op een product dat hier zo geliefd is zal niet altijd vol lof ontvangen worden.
Awoujol is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2010, 22:17   #3665   link
vincent vega
huh?

vincent vega's Avatar

THX mode staat hier op elke input als standaard en ik zie geen geflikker.
Ge gaat die mode nu toch niet vergelijken met features zoals IFC, eco-mode ed.?

Als jij wel gevoelig bent voor dat geflikker, mag je bij mij altijd eens komen kijken
vincent vega is offline   Reply With Quote
Old 29-12-2010, 22:20   #3666   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

THX staat hier ook aan, nooit probleem mee gehad, integendeel. Eens calibratie op losgelaten en toestel zat met die THX mode zo goed als 100% correct. Krijg dat maar eens uit je LCD of LED tv'ke.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2010, 01:33   #3667   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Eergisteren digitale tv van belgacom geïnstalleerd bij familie (beide eind van de tachtig) en die snappen daar nu eens geen snars van. Ze hebben mij ondertussen al vijf keer gebeld omdat ze vastzitten in een of ander menu. Is daar geen oplossing voor?

Eigenlijk zou dat spel een soort van oude mensen modus moeten hebben waarbij geen menu's meer tevoorschijn komen en een bakje maar 10 knoppen telt.
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2010, 07:19   #3668   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Nope, niks aan te doen. Is bij schoonouders (eind 70) ook zoiets. Gewoon al concept van pijltjes naar boven, onder, links en rechts om menu te gebruiken is al te moeilijk. Die mensen maken er gewoonte van alles 'op te schrijven', leg dan maar eens uti dat bepaalde menus (bijv bestellen voetbal) dynamisch zijn en ze moeten kijken wat er op tv staat om keuze te maken. Heb het ook al opgegeven.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 30-12-2010, 12:02   #3669   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Quote:
Originally Posted by vincent vega View Post
Weinig verschil: niet overdrijven he:
Quote:
G20 has THX mode, white balance/gamma user controls, Viera cast, High Contrast filter (2 sheets of glass, three on the S20, more reflective...), ISFccc calibration tools, USB, wifi ready...
G20 well worth the extra.
Edit: plus Vreal Pro 5, with better SD scaling.
* Viera Cast: betwijfel of dit betere software is dan een Boxee bvb.
* ISFccc calibration tools: geen idee wat dit is, ik wil geen TVs kalibreren, ze moeten al goed staan als ik ze koop
* USB: voor die Viera cast met keyboard te bedienen dan? Anders nogal nutteloos op een TV

Nuja, ik ben niet zo'n audio/video nerd, denk dat ik voor die 399 euro TV op Pixmania ga gaan, 720p is ook al goed genoeg voor mij.
Old 30-12-2010, 12:19   #3670   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

geflikker bij thx mode op mijn G20 is bij mij niet erger dan bij andere modi. Dat geflikker is toch inherent aan de plasma technologie?
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2010, 13:11   #3671   link
HerCule
Senior Member

Send a message via MSN to HerCule
Quote:
* ISFccc calibration tools: geen idee wat dit is, ik wil geen TVs kalibreren, ze moeten al goed staan als ik ze koop
* USB: voor die Viera cast met keyboard te bedienen dan? Anders nogal nutteloos op een TV

Nuja, ik ben niet zo'n audio/video nerd, denk dat ik voor die 399 euro TV op Pixmania ga gaan, 720p is ook al goed genoeg voor mij.
Dat is nog niet eens 720p. 1024*768 is echt wel weinig, heb hier zo een TV staan al een paar jaar en het is nu echt tijd om die buiten te gooien
HerCule is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2010, 13:36   #3672   link
sprinkler
faster than some bacteria

sprinkler's Avatar

Send a message via MSN to sprinkler
Quote:

Maat van mij heeft de vorige C-reeks, de C10, ik heb de S10. Er zit toch wel merkbaar verschil op kwa contrast en helderheid(donker, sommige kleuren komen niet over), scaling(groffer beeld, minder zachte randjes etc) en reflectie(ramp, m'n S10 is al op het randje). Dunno of er bij de huidige reeks nog zo'n verschil tussen zit.
Is in ieder geval een seriously stripped-down plasma, als je het geld echt nodig hebt is de C-reeks(C for cokehead ofzo) een optie maar anders zou ik toch keihard de S-reeks aanraden. Gebaseerd op m'n ervaring met de '10 reeks weliswaar. Zo'n tv is toch iets waar je 2-3 jaar op moet kijken, en dan is 100 of 200 euro verschil rap gerechtvaardigd.
Old 30-12-2010, 13:49   #3673   link
seniorsam
Senior Member

seniorsam's Avatar

Net mijn Onkyo TX-SR 508 binnen gekregen, iemand die mij kan vertellen of het mogelijk is om de Telenet Digicorder te bedienen met de Onkyo-Remote? En als dat mogelijk is, om mij te vertellen welke code ik daarvoor moet gebruiken?

Google maakt mij niet onmiddellijk wijzer.

En anders een Logitech Harmony?
seniorsam is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2010, 13:54   #3674   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

Harmony gaat. Onkyo geen ervaring mee.
Awoujol is offline   Reply With Quote
Old 30-12-2010, 19:32   #3675   link
Wolf
Oh no

Wolf's Avatar

Pixmania krijgt overal slechte reviews, is in Brussel en vraagt nog eens 18 euro bij afhaling (!).

Ben dus maar voor de S20 gegaan. 666 euro bij Vandenborre. Blijkbaar kan je plasma TVs betalen met ecocheques (wat?). Sweet

http://www.kieskeurig.be/plasma_tele...order=asc&gsm=

Nu nog een goede media box, ben Boxee eens aan eht checken ( http://www.boxee.tv/make ). Hoe doen jullie het? Doel is bvb. Vimeo en YouTube op mijn TV te kunnen zien, maar ook videobestanden van op mijn Mac.
Old 30-12-2010, 19:37   #3676   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Boxee niet kopen, zou niet bepaald goed zijn (al had ik er ook meer van verwacht).

Old 31-12-2010, 15:51   #3677   link
HerCule
Senior Member

Send a message via MSN to HerCule
Wat is dan nu de ideale mediatank ? HDX-1000 of Popcorn zijn toch al wat dated tegenwoordig, niet ?
HerCule is offline   Reply With Quote
Old 01-01-2011, 17:07   #3678   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Quote:
Originally Posted by HerCule View Post
Wat is dan nu de ideale mediatank ? HDX-1000 of Popcorn zijn toch al wat dated tegenwoordig, niet ?
Popcorn doet zijn werk goed hier, maar mijn volgende mediaspeler wordt toch een volwaardige htpc Hangt er vanaf wat je ermee wil. Popcorn doet het allemaal goed, maar je moet niet te veel extra's verwachten. Die boxee was iets waar ik enorm naar uitkeek, maar het blijkt dan toch ferm tegen te vallen.
Old 01-01-2011, 17:14   #3679   link
easypanic
Always lookin' for love

easypanic's Avatar

Quote:
Originally Posted by seniorsam View Post
Net mijn Onkyo TX-SR 508 binnen gekregen, iemand die mij kan vertellen of het mogelijk is om de Telenet Digicorder te bedienen met de Onkyo-Remote? En als dat mogelijk is, om mij te vertellen welke code ik daarvoor moet gebruiken?

Google maakt mij niet onmiddellijk wijzer.
Mij wel

http://www.tik.be/forum/viewtopic.ph...de01094#p74963
easypanic is offline   Reply With Quote
Old 06-01-2011, 12:00   #3680   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

http://www.panasonic.com/promos/ces/2011/Index.aspx

Geen zt30?
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software