Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 10-09-2015, 14:57   #4461   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Sony bravia.

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
lapino is offline   Reply With Quote
Old 10-09-2015, 16:11   #4462   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Die Panasonic is dik oké, prijs/kwaliteit uitstekend.
Old 10-09-2015, 16:54   #4463   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Quote:
Originally Posted by rooz View Post
Budget is dus €500.
Panasonic TX-42AS500E lijkt me wel oke
http://tweakers.net/pricewatch/33356...05a-zwart.html

deze staat bij mijn ouders en vind dat bij het beste wat ik van LCD al gezien heb.
Ben serieus ant overwegen mijn 6 jaar oude Plasma weg te doen, en te vervangen door deze.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 11-09-2015, 19:25   #4464   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Mag je een (Onkyo) receiver op zijn zijde zetten? Desnoods met stille fan om airflow te maken?
Old 14-09-2015, 12:15   #4465   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Voorzie maar extra koeling. De interne heatsinks werken enkel als de warmte naar boven kan afgeleid worden. Ik zou hem ook niet te lang laten aanstaan. Een nieuwe kast is goedkoper dan een nieuwe receiver.

Kan je hem niet ergens anders plaatsen in de nabije omgeving en met langere kabels werken?
Bourgi is online now   Reply With Quote
Old 14-09-2015, 20:56   #4466   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Binnenkort living renoveren en plan zoals het nu is, is er geen plaats om hem plat te zetten. De kast dan toch maar op andere manier indelen.
Is er een manier om receiver, digicorder,... aan andere kant van de kamer te zetten en met hdmi extender ofzo van receiver naar tv te gaan?

Edit: 20m HDMI kabel, daarmee moet het ook wel lukken. Iemand ervaring mee?
http://www.ebay.co.uk/itm/BLACK-WHIT...-/141617047391

Last edited by Roswell; 14-09-2015 at 21:10.
Roswell is offline   Reply With Quote
Old 14-09-2015, 22:05   #4467   link
CyberMonkey
Senior Member

CyberMonkey's Avatar

20 meter is een enorme afstand voor een hdmi kabel. Eentje van 20 euro zou ik daarvoor niet vertrouwen.
CyberMonkey is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2015, 08:09   #4468   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Prijs is geen indicator voor kwaliteit bij een hdmi kabel. Die dure HDMI kabels zijn pure marketing. Zelfs over lange afstanden kan je met een gewone kabel evengoed af zijn.
Old 15-09-2015, 08:12   #4469   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

Tot 15 meter is er doorgaans geen probleem, enkel full HD wil soms al wel eens mislukken indien de kabel meer dan 10 meter lang is. Langer dan 15 meter is wel degelijk lastig en vooral onvoorspelbaar. Een duurdere kabel zal niet noodzakelijk een beter resultaat opleveren, de technologie is simpelweg (nog) niet echt berekend op dergelijke afstanden. Anderzijds wordt wel aangeraden om voor duurder materiaal te kiezen indien de kabel niet makkelijk te vervangen is (wegens volledige inbouw of dergelijke).

Laat je evenwel niet vangen aan 'gold plated' toestanden, elk onderzoek wijst uit dat zulks gebakken lucht is. Vermijd simpelweg de meest goedkope/blanco opties indien achteraf vervangen een heksentoer zou zijn. Is dat niet het geval, kan proberen zeker geen kwaad. De kans is even groot dat het wel perfect marcheert.
Old 15-09-2015, 08:53   #4470   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Best 2x10m met een repeater/extender tussen, lijkt me. 20m is riskant.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2015, 09:16   #4471   link
frenzal
awesome

frenzal's Avatar

de kabels bestaan dus ik zou het gewoon proberen, op allekabels.nl kun je ook kabels van 30m kopen
frenzal is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2015, 09:55   #4472   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Wat ook kan werken is een HDMI extender over UTP CAT6. Dan kan je lange afstanden overbruggen.

Zéér waarschijnlijk zal een hdmi kabel van 20m gewoon werken.
Old 15-09-2015, 11:47   #4473   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Klopt. Heb hier zelfs nog zoiets liggen mocht je interesse hebben...

When I die, I want to die like my grandfather, who died peacefully in his sleep. Not screaming like all the passengers in his car.
Old 15-09-2015, 13:00   #4474   link
Roswell
Senior Member

Roswell's Avatar

Living is 4,5m breed, 2x 2,5m om van tv/receiver tot op zolder te raken en wat extra omdat tv en receiver niet recht tegenover elkaar zullen staan, dus in principe moet het met 15m ook wel lukken.

@Lapino: merk/type/prijs aub? Ik dacht dat je daar niet tevreden van was?
Old 15-09-2015, 13:11   #4475   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Toch wel, in principe werkt dit perfect maar mijn probleem is dat één van de UTP's die naar projector lopen blijkbaar kapot is en ik dus 'gesjareld' ben want krijg die kabels er ook niet meer uit. Heb dus naar wireless oplossing moeten zoeken.

De CAT extenders die ik heb liggen zijn 'oud' model van deze (al zie ik weinig verschil tov mijn model) :
http://www.octavainc.com/HDMI%20ethe...onverters.html

Hebben indertijd 175 euro gekost. Doe maar bodje. Is wel heel andere kwaliteit dan die no-name chinese crap die je op amazon vindt (tis maar dat je het weet).

Old 15-09-2015, 14:14   #4476   link
kar
Public servant

kar's Avatar

Waarom zou je die kabels niet meer kunnen vervangen? Zitten die in een preflexbuis in uw plafond?
kar is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2015, 14:43   #4477   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Ja maar ze zitten ergens vast (zijn nogal dikke, zitten er ook al +8j in). Heb echt geen zin om daar aan te beginnen sleuren en iets los te trekken. Alles werkt nu wireless en dus laat ik het maar zo. In die wachtbuizen zit nog een component kabel ook, zo muurvast dat ik er letterlijk aan kan hangen en beweegt nog niet

Old 15-09-2015, 14:59   #4478   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Hou rekening met de afstandsbediening van je digibox ook he. Als die achter je staat is dat niet echt praktisch. Waarschijnlijk wist je dat al of heb je een andere oplossing, maar ik post het maar om zeker te zijn
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 15-09-2015, 15:35   #4479   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

Lapino, HDMI over wireless? Heb je dan geen last van een delay van je beeld tov je geluid?
Old 15-09-2015, 15:42   #4480   link
lapino
Senior Member

lapino's Avatar

Neen helemaal niet, delay is nihil. Enige wat soms kan gebeuren is dat signaal verstoord wordt (is meestal line-of-sight gedoe), en dan kan het even duren voor beeld synct.

Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules