Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 14-07-2016, 16:29   #4621   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Jup Jup, je hebt volledig gelijk. Zusje had slimmer moeten zijn. Maar Tis nu gelijk het is. Ik vraag geen advies over hoe ze haar bouw had moeten regelen, enkel of iemand weet of er een oplossing bestaat zonder kappen of draden trekken.
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2016, 19:00   #4622   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

Quote:
Originally Posted by gABBY View Post
Jups,

Mijn zusje haar huis is bijna helemaal af en het wordt tijd om een tv te zetten.
De bouwmannen hebben een proper hoekje voorzien met aansluitingen om de ganse boel te placeren, (coaxen, elektriek, utp, etc...)

Dus begon ik voorzichtig al het een en ander te plaatsen van toestellen en kabels, komt die daarnet af dat de ganse boel naar de andere kant van de living moet verhuizen.

Andere kant van de living heeft enkel stopcontacten. Ik heb gepoogd uit te leggen dat het echt voorzien is dat haar salon en tv best zo dicht mogelijk van de voorziene aansluitingen zou staan, maar no can do. De boel moet verhuizen.

Dus kunnen we ofwel een deel van de vloer gaan uitbreken en schijven in de muren om kabels te verleggen, maar jullie kunnen zich al voorstellen dat dat niet echt aan te raden is.

Nu is mijn vraag, kunt ge Coax - Distributie doorsteken zonder kabels te trekken? De mens van Telenet komt binnenkort haar modem zetten (die op de plaats van binnekomst zal staan), en dan moet ik ervoor zorgen dat haar digibox daar 5 meter verder bij haar tv kan staan en HD beeld naar haar tv kan steken.
Achter de plinten kan je vaak al gemakkelijk kabels trekken, is veel beter dan alles open te breken. Of via de kelder. Ik zou echt niet beginnen zoeken naar draadloze oplossingen in een nieuwbouw
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 14-07-2016, 19:25   #4623   link
gABBY
Senior Member

gABBY's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nieker View Post
Achter de plinten kan je vaak al gemakkelijk kabels trekken, is veel beter dan alles open te breken. Of via de kelder. Ik zou echt niet beginnen zoeken naar draadloze oplossingen in een nieuwbouw
Jup Jup, nog es met mijn pa de opties overlopen en we pakken de korte pijn. Morgen ff de schijf uithalen en e streepje papier herpakken. Kiss Kiss.
gABBY is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2016, 16:42   #4624   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

http://www.tvstore.be/product/709423/lg-43uh610v.html

No es bueno omwille van 50Hz dus?
Zag er in de winkel wel knap uit.

Groter kan ik niet gaan btw - zit tussen een muur en een wand die we zetten om een gashaard in te integreren.
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 16-07-2016, 22:55   #4625   link
Bourgi
Bear Claw Lover

Bourgi's Avatar

In de winkel tonen ze trage beelden met veel scherp gefilmde scenes zoals stadszichten. Bij een voetbalmatch valt die tv zo door de mand.
Bourgi is offline   Reply With Quote
Old 17-07-2016, 11:07   #4626   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Dus sowieso beter een 1080p met 100Hz dan een 4k met 50Hz?
Old 17-07-2016, 11:48   #4627   link
Tyrael
Senior Member

Tyrael's Avatar

Sowieso ja.
Tyrael is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2016, 19:51   #4628   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Ik zag hier tv met 100hz die softwarematig geupscalled worden naar 1000hz. Wat houdt dat in?
ndPix is offline   Reply With Quote
Old 18-07-2016, 20:07   #4629   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Dat ze tussen twee frames, 10 frames interpoleren. Voor sportevenementen kan interpolatie naar 240Hz eventueel nog interessant zijn, maar voor filmkijken is dat een hel. En bij gamen zet je dat ook uiteraard helemaal uit.

Je tv 'verzint' 10 beelden tussen twee échte beelden. Het resulteert soms in scherper beeld, maar ik vind het onkijkbaar door soap opera effect. Hoewel ik nog nooit iets op 1000Hz heb gezien. Mijn televisie is 900Hz, en dat is onbekijkbaar.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is online now   Reply With Quote
Old 18-07-2016, 21:12   #4630   link
Nieker
Punk in drublic

Nieker's Avatar

1000hz lijkt mij wel echt insane. Die 124hz tv's vind ik al niet om aan te zien (vanwege dat soap opera effect), ik wil niet weten wat het moet zijn als het nog 8 keer meer is.
Nieker is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2016, 06:56   #4631   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

http://www.ibood.com/be/nl/product-s..._campaign=be_b

Hier staat bv niet eens bij of het 50 of 100 Hz is, soms lijkt dat of de verkoper dat achterhoudt? op Coolblue staat gelukkig wel dat het 50 is. Domee misschien.
Old 19-07-2016, 14:52   #4632   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Na weekje met de UHD en 50hz ben ik zeer tevreden. Misschien omdat ik van HD ready kom en geen beelden met 100hz ken maar goed, alles wat ik wil bekijken is prima

Ik heb nu decoder via hdmi naar tv en dan via optical naar soundplate. 3 toestellen die ik moet aansteken. Kan dit simpeler of wil ik te lui zijn?
Old 19-07-2016, 15:22   #4633   link
A-star
Hardcore Father

A-star's Avatar

Send a message via Skype™ to A-star
Quote:
Originally Posted by ndPix View Post
Ik heb nu decoder via hdmi naar tv en dan via optical naar soundplate. 3 toestellen die ik moet aansteken. Kan dit simpeler of wil ik te lui zijn?
Zoiets kopen en gebruiken?
https://secure.logitech.com/nl-be/pr...ny-350-control

Gebruik dat ook en werkt prima.
Wel beetje werk om dat deftig te programmeren.
A-star is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2016, 18:04   #4634   link
Erik701
Senior Member

Erik701's Avatar

Send a message via ICQ to Erik701 Send a message via MSN to Erik701 Send a message via Skype™ to Erik701
Ik heb die 650. Zeer tevreden van, en dat schermpje is echt wel een meerwaarde, gezien je daar de 'custom' functies van je TV/digibox op kan zetten, zoals knop naar tv-theek of rechtstreeks netflix ofzo.
Moet wel nog opnieuw programmeren voor nieuwe TV.
Erik701 is offline   Reply With Quote
Old 19-07-2016, 20:26   #4635   link
ndPix
Senior Member

ndPix's Avatar

Eens bekijken, bedankt voor de tip.
Old 20-07-2016, 08:53   #4636   link
operator
Senior Member

operator's Avatar

Als je toch een universele afstandsbediening zou kopen, kijk dan zeker eens naar de Harmony Hub, daarbij werkt de afstandsbediening zelf op RF en moet je bijgevolg niet 'mikken' naar je toestellen.
operator is offline   Reply With Quote
Old 20-07-2016, 19:51   #4637   link
Sepulfly
Tleger waser

Sepulfly's Avatar

Quote:
Originally Posted by Nieker View Post
1000hz lijkt mij wel echt insane. Die 124hz tv's vind ik al niet om aan te zien (vanwege dat soap opera effect), ik wil niet weten wat het moet zijn als het nog 8 keer meer is.
Alsk hier 4k content opzet met die shit ingeschakeld, kan mijn tv het ook al niet meer aan. Dus het is echt geen bal waard.
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
Sepulfly is online now   Reply With Quote
Old 26-07-2016, 21:14   #4638   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Ok ben ik nu echt zo loemp? Men HTPC is kapot, dus die kan ik niet als bron gebruiken. Geen ramp, op men fileserver draait plex.

Digibox + HTPC => Receiver => TV
Dat is een 'interactieve tv'. MAAR, nu zit ik met het leuke probleem, dat ik uiteraard nog nooit een interactieve tv heb gebruikt Ik gebruik die apps nooit, daarvoor heb ik de HTPC namelijk...

Plex app gedownload, Netflix app gedownload... maar hoe the fuck krijg ik nu dat geluid naar men receiver? Ik ga toch geen toslink kabel moeten leggen tussen de digital out van TV, en digital in van receiver?
Er hangt uiteraard een HDMI kabel tussen de receiver en de TV, maar dat is omdat normaal alle input (digirecorder, htpc) via de versterker gaat. Die hangt uiteraard aan de OUTPUT van de receiver.

Ik denk niet dat men receiver (Marantz SR6004) slim genoeg is om te weten dat ie een inkomend signaal binnenkrijgt op een out). En uiteraard heb ik zo geen optisch kabelke meer om te testen of ik zo wel geluid heb..

Google to the rescue:
De TV is vrij nieuw, die heeft HDMI ARC, men receiver is zeker 7-8 jaar oud en heeft dat uiteraard niet...
De TV heeft ook geen HDMI OUT, dus die kan niet naar de IN van men receiver.

Receiver herkent de IN niet als die op de OUT ARC van de tv hangt.
Moeten mensen anno 2016 dus echt nog gaan werken met optische kabelkes???

Men HTPC zal snel gemaakt zijn in dat geval
Teki is offline   Reply With Quote
Old 26-07-2016, 21:35   #4639   link
Magnum_
.

Magnum_'s Avatar

Quote:
Originally Posted by Teki View Post
anno 2016
Quote:
Originally Posted by https://tweakers.net/pricewatch/245165/marantz-sr6004/specificaties/
Aangeboden sinds: 21 augustus 2009
Je zegt zelf waar het probleem zit
Magnum_ is offline   Reply With Quote
Old 26-07-2016, 21:53   #4640   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Yeah ik heb intussen al zitten googlen... Daar vreesde ik dus al voor...

1000 van die kabels gehad, uiteraard weggesmeten met het idee 'waarom zou ik dat ooit nog gebruiken..'

When connecting a BRAVIA Sync-compatible digital audio system with Audio Return Channel (ARC) technology, connect to the HDMI IN 4 jack (socket) with an HDMI cable (the HDMI IN 4 jack (socket) carries the “ARC” mark). However, if connecting a system that is not BRAVIA Sync-compatible or Audio Return Channel capable, an additional audio connection via DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL) is necessary.

Ik had gehoopt dat die HDMI ARC out, zou werken op die HDMI IN van die versterker.. niet dus...

En dat er mensen in godsnaam naar ingebouwde speakers kunnen luisteren, wat een kutkwaliteit.

Last edited by Teki; 26-07-2016 at 21:58.
Teki is offline   Reply With Quote
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules