Go Back   Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Reply

Thread Tools
Old 26-07-2016, 23:00   #4641   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

NU WERKT MEN HTPC WEER, SPEELT DAT KUTDING GEEN DOLBY / DTS MEER AF VIA HDMI

/ragequit
Teki is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2016, 14:35   #4642   link
Jack Carver
Senior Member

Jack Carver's Avatar

Welke software?
En doe je encoding op geluidskaart of door receiver zelf?

in XBMC durfde dat bij mij ook al eens te verspringen maar wel makkelijk terug goed te zetten.
Jack Carver is offline   Reply With Quote
Old 27-07-2016, 15:14   #4643   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Plex & Netflix.

Met die windows er terug op te zetten heeft AMD ook zen drivers geupdate voor die Radeon kaart die erinsteekt (geluid is via bitstreaming via videokaart)

Die drivers zijn echter kak blijkbaar, is een gekend issue, drivers terugdraaien en een oude versie installeren + onboard geluidskaart disable en het werkt wel.

Uurke of 3 werk voor ik daar uit was
Old 03-08-2016, 12:11   #4644   link
Mr. Santa

Mr. Santa's Avatar

Hey Teki, "men" ≠ "m'n".
't Is maar dat je het weet.

Immer tot uw dienst,
Uw buurttaalnazi.
Old 03-08-2016, 12:30   #4645   link
Potenza
De Verschrikkelijke

Potenza's Avatar

De drivers van AMD zijn inderdaad wel zen.

Old 03-08-2016, 13:35   #4646   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Quote:
Originally Posted by Potenza View Post
De drivers van AMD zijn inderdaad wel zen.

Fairtrade koffie op mijn vegan broodje
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 30-08-2016, 22:12   #4647   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

Arf, wat een gekloot met die optical out... Htpc heeft ook een optical out, perfecte surround via versterker. Steek die kabel in tv.. Geen surround.. Niet via plex en spotify. Blijkbaar moet je tv updaten en dan audio op auto 2 zetten voor passthrough.

Dat is intussen toch een dag knutselen om alles in orde te krijgen Damn Sony.

Nu nog flirc en remote en ik kan eindelijk deftig films zien.
Old 07-09-2016, 18:57   #4648   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

O god the saga continues.

Vroeger deed ik alles via de remote van men versterker, die kon een paar simpele macro's en had genoeg functies om de meeste zaken vlot te kunnen doen. Daarnaast kon je manueel buttons mappen die je veel gebruikte. (ie menu voor opnames op digicorder)

Nu heb ik me een smartremote gekocht (Logitech Harmony Companion)
HTPC, Telenet Digicorder, Sony Smart TV & 7-8 Jaar oude Marantz versterker.

1. Gewoon TV zien: Versterker aan, versterker op 'TV', Digirecorder aan, TV aan, op HDMI 4

- Die kutdigibox springt natuurlijk maar aan na een minuut ofzo vanuit slaapstand
- Tegen dan staat die TV allang aan, maar stuurt die ook een signaal op digirecorder aan te zetten.. die al aanstaat via de remote, dus die digirecorder schakelt weer uit

Idem met afzetten, TV is sneller dan de rest en zet digirecorder af, maar remote zet digirecorder ook af, waardoor ie weer aanspringt.
In de settings van zowel de TV als de Digibox zie ik niet meteen iets staan?

2. Netflix booten via TV
Versterker aan, TV aan, versterker op TV, TV press netflix button.

Hier is dan weer de merde dat die TV sneller aan staat dan de versterker, en die press netflix button niet gaat, want versterker moet eerst nog naar TV gaan..
Je kunt stops inbouwen, maar niet tussenin, wat is dat voor bullshit?

Als ze nu gewoon toelieten om het stap voor stap te doen, zoals met de oude remote.. maar neen..
En om dan die paar buttons die je anders op je verschillende remotes moet hebben, wat een nachtmerrie om die dan nogeens te mappen.

Nu eens proberen met de desktop software ipv de app, hopelijk laat die dat wl toe.
Old 07-09-2016, 22:57   #4649   link
Awoujol
Ancien

Awoujol's Avatar

ge kunt delays programmeren in die logitech's. Ik zit hier met een buizen voorversterker die 30 seconden nodig heeft om zijn tubes op te warmen. Allemaal geprogrammeerd in de remote.
Awoujol is offline   Reply With Quote
Old 08-09-2016, 18:10   #4650   link
Teki
Supercapitalist

Teki's Avatar

I know.. Maar niet op het juiste moment! Ofwel doe ik iets fout in de app..

Het eerste wat ie altijd doet is alles aanzetten, en dan acties. Ik kan nergens stops tussenin voegen?

Bij de vorige remote kon ik bv gewoon dit doen:

Versterker aan => HDMI X
next
TV aan => HDMI X
next
Digicorder aan

Wat de logitech doet is:
Versterker aan
TV aan
Digicorder aan
Versterker HDMI
TV HDMI

Ik kan stops DAARNA aanmaken, maar dan kan ik ze er niet tussenzetten?
Kijk op screenshot, ik kan die delay er nergens tussenslepen..
+ de sequence moet voor opstart & afsluiten hetzelfde zijn..

Anders zou ik eerst de tv aanzetten, maar die moet ook weer het eerste afsluiten.. wat een kaksoftware.

image hosting 20mb

Last edited by Teki; 08-09-2016 at 19:26.
Old 28-09-2016, 17:40   #4651   link
quantrias
Senior Member

quantrias's Avatar

Dat nieuw scherm (monitor) van LG... 38 inch.

quantrias is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2016, 20:43   #4652   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Zeer geil scherm. Ik ben al een hele tijd aan het kijken richting een ultrawide scherm, maar ik ga nog enkele maanden afwachten. Hopelijk brengt LG binnenkort nog enkele 34" ultrawides uit met een bredere Freesync range en ook Samsung heeft nieuwe monitoren aangekondigd. Vooral de huidige Samsung ultrawide is blijkbaar echt een heel knap scherm, maar spijtig genoeg geen Freesync.
Metal is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2016, 22:22   #4653   link
Jaak
U MIRIN BRAH?

Jaak's Avatar

Zijt toch nen halven dag onderweg om uwe muiscursor van de linker-naar de rechterkant te krijgen?
Jaak is offline   Reply With Quote
Old 28-09-2016, 22:46   #4654   link
ToVoT
...

DPI 9000
ToVoT is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2016, 07:00   #4655   link
Talos
☆☆☆

Talos's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jaak View Post
Zijt toch nen halven dag onderweg om uwe muiscursor van de linker-naar de rechterkant te krijgen?
Als ge uw cursor-speed op het laagste van het laagste hebt staan wel ja.
Talos is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2016, 14:24   #4656   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Mijn cursor speed staat meestal rond de 4000 DPI en dan is dat geen probleem.

Quote:
Originally Posted by Metal View Post
Zeer geil scherm. Ik ben al een hele tijd aan het kijken richting een ultrawide scherm, maar ik ga nog enkele maanden afwachten. Hopelijk brengt LG binnenkort nog enkele 34" ultrawides uit met een bredere Freesync range en ook Samsung heeft nieuwe monitoren aangekondigd. Vooral de huidige Samsung ultrawide is blijkbaar echt een heel knap scherm, maar spijtig genoeg geen Freesync.
Aan Freesync heb je toch niks met Nvidia en AMD heeft niet echt een antwoord op Nvidia in het high end segment. Om zo'n 38" scherm aan te sturen is een GTX 1070 of GTX 1080 geen overbodige luxe ... Dus als je optimaal wil gebruik maken van dit scherm zal je best wachten tot de nieuwe high-end AMD kaarten er zijn.
75Hz is al leuk, al zou ik nog liever 100Hz zien en Gsync support :D
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
PSN: GeraltOfRivia86 | Battle Tag: JackRipper#1753 | Wii U: Reaper86
Jack The Ripper is offline   Reply With Quote
Old 29-09-2016, 15:00   #4657   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Ik ben niet meteen van plan om terug over te schakelen naar Nvidia. Heel die Gameworks praktijken en dergelijke... Ik doe het nog steeds met een 7950 en die draait het meeste nog relatief vlot. Voor een ultrawide is die natuurlijk niet geschikt.. De nieuwe high end AMD kaarten zullen begin volgend jaar (misschien eind dit jaar nog) aangekondigd worden en begin volgend jaar zullen de ultrawides wel ook wat meer mainstream beginnen worden. Samsung en LG zullen ook wel weer betere monitoren uitbrengen tegen die tijd. Good times. Maar 100hz en freesync in combinatie met zo goed als geen backlight bleed, daar zit ik nog wat op te wachten.
Old 30-09-2016, 10:29   #4658   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Ja vooral dat G-sync gedoe stoort mij in feite. Het is geen goede zaak voor de gamers, de standaard zou beter falen zodat Nvidia verplicht is om (ook) Freesync te ondersteunen. Moest AMD met een goede high-end kaart op de markt komen, dan zou ik het zeker overwegen.
Van de ene kant zou ik wel een 100Hz G-sync monitor willen maar van de andere kant is het verkeerd om er geld aan te geven.
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
Old 30-09-2016, 10:53   #4659   link
Jack The Ripper
Dark Soul

Jack The Ripper's Avatar

Samsung zou blijkbaar een 3440x1440 monitor met Freesync in de pipeline hebben
PS3, Wii U, Vita, 3DS XL
Old 30-09-2016, 12:30   #4660   link
Metal
Senior Member

Metal's Avatar

Klopt, heb ik ook iets van gehoord...Hopelijk pakken ze de freesync range nu wel wat beter aan als LG want 55-75hz freesync range is echt wel veel te krap. Nu blijkbaar vangt AMD het onder de 55hz wel softwarematig op, maar het blijft toch maar een krappe range. Zeker als je dan weet dat veel gebruikers de freesync range zelf kunnen aanpassen door in de monitor driver enkele waardes aan te passen (ga ik zelf niet aan beginnen). Ik heb de knoop wel door gehakt. Er komt een RX 480 hier in de plaats van mijn 7950 (wel goed voor OC: 1100/1575 en kan nog hoger). Van zodra ultrawide hier binnenkomt ofwel een 2e RX 480 erbij of ruilen tegen een 490 tegen die tijd. Fuck Nvidia.

Last edited by Metal; 30-09-2016 at 12:43.
Reply

Shrimp Refuge Forums > Burgermannen > Hardware & Software

Thread Tools

Posting Rules